Oprindeligt indsendt af Magge
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2025/2026
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Nu er det jo også bare så usædvanligt i nutidens fodbold, at en spiller bevist går fra et næsten sikkert mesterskab, til en kamp mod nedrykningsstregen.
Hatten af for Falk, ingen tvivl.
Vi ved jo også bare godt Fiete Arp er væk så snart det første bud kommer. Det samme med alle andre hvis de stikker positivt ud.
Derfor tror jeg ikke rigtigt på vi kommer tættere på toppen så længe vi har den samme ledelse.
Salgene bliver kun brugt til at dække underskud kan vi se.
Hvor mange har OB solgt, hvor de ryger ved første bud?
Slotsager, Deedson, Luca, Hjalte Boe etc. blev alle afvist inden så senere røg.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
Det ved vi da ikke noget om.
Hvor mange har OB solgt, hvor de ryger ved første bud?
Slotsager, Deedson, Luca, Hjalte Boe etc. blev alle afvist inden så senere røg.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
pointen er vel ikke så om Arp bogstaveligt talt er væk ved første bud. Det handler om sandsynligheden for han er en del af OB næste sæson...
"Vi ved jo også bare godt Fiete Arp er væk så snart det første bud kommer. Det samme med alle andre hvis de stikker positivt ud" Klar tale imø
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDer er jo bare ikke det der står .. indlægget er klart formuleret. I hvert fald så klart at jeg også misser pointen, men sådan er der jo så meget.
"Vi ved jo også bare godt Fiete Arp er væk så snart det første bud kommer. Det samme med alle andre hvis de stikker positivt ud" Klar tale imø
MEN - det er jo ikke al tekst der skal tages 100% bogstaveligt.
For mig er det en beskrivelse af moderne fodbold. Samme øjeblik en spille i en mindre liga (her superligaen) gør det godt - så begynder bla medierne at melde dem på vej videre. Arp havde spillet 2 eller 3 kampe for os før de begyndte at snakke om at han nok var væk allerede til vinter. Det er den indre logik at der er mere prestige og flere penge at tjene i andre ligaer / større klubber.
Men helt grundlæggende så handler det naturligvis om hvad Arp vil - har han brug for at få en masse stabil spilletid og en masse gode præstationer før han tager videre? Det kan også være han falder pladask for Danmark, Odense og OB og bliver her resten af sin karriere.
Men realiteten er nok nærmere at "han er væk så snart det første bud kommer", når de tyske bundesliga klubber for øjnene op for at et af deres tidligere store talenter har fundet god form - så kommer der nok en klub og vifter med en lidt større løncheck - og så trækker Bundesligaen nok bare mere.
Personligt tror og håber jeg på et sted midt imellem, kan sagtens se at Arp har brug for min. en god sæson med en masse spilletid, så til vinter tror jeg trods alt ikke på han smutter. Omvendt så har jeg meget svært ved at se vi kan holde på ham til sæson 2.
Og det samme gælder jo i stort omfang egne talenter. Slotsager ville videre - for at blive matchet bedre til træning og eller begynde at tjene nogle ordenlige penge.
Luca blev trods alt hele sæsonen i 1 div. men så var det også det - han skulle også videre.
Ejdum kan være den næste hvis han rammer samme høje niveau som sidste efterår, og holder det resten af sæsonen - så kan han snildt være på vej videre.
Det er bare den plads OB har i hierakiet; ligaen vi spiller i er ikke den mest attraktive, lønnen vi kan tilbyde, og pt så er det "projekt" vi har at byde ind med nok heller ikke det fedeste. Det er trods alt nok lidt sjovere at spille for at opnå noget frem for at undgå noget.
Forhåbentlig så er "projektet" et sted hvor vi som klub kan rykke os over tid.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
det kan jo også være det er mig der læser det forkert.
MEN - det er jo ikke al tekst der skal tages 100% bogstaveligt.
For mig er det en beskrivelse af moderne fodbold. Samme øjeblik en spille i en mindre liga (her superligaen) gør det godt - så begynder bla medierne at melde dem på vej videre. Arp havde spillet 2 eller 3 kampe for os før de begyndte at snakke om at han nok var væk allerede til vinter. Det er den indre logik at der er mere prestige og flere penge at tjene i andre ligaer / større klubber.
Men helt grundlæggende så handler det naturligvis om hvad Arp vil - har han brug for at få en masse stabil spilletid og en masse gode præstationer før han tager videre? Det kan også være han falder pladask for Danmark, Odense og OB og bliver her resten af sin karriere.
Men realiteten er nok nærmere at "han er væk så snart det første bud kommer", når de tyske bundesliga klubber for øjnene op for at et af deres tidligere store talenter har fundet god form - så kommer der nok en klub og vifter med en lidt større løncheck - og så trækker Bundesligaen nok bare mere.
Personligt tror og håber jeg på et sted midt imellem, kan sagtens se at Arp har brug for min. en god sæson med en masse spilletid, så til vinter tror jeg trods alt ikke på han smutter. Omvendt så har jeg meget svært ved at se vi kan holde på ham til sæson 2.
Og det samme gælder jo i stort omfang egne talenter. Slotsager ville videre - for at blive matchet bedre til træning og eller begynde at tjene nogle ordenlige penge.
Luca blev trods alt hele sæsonen i 1 div. men så var det også det - han skulle også videre.
Ejdum kan være den næste hvis han rammer samme høje niveau som sidste efterår, og holder det resten af sæsonen - så kan han snildt være på vej videre.
Det er bare den plads OB har i hierakiet; ligaen vi spiller i er ikke den mest attraktive, lønnen vi kan tilbyde, og pt så er det "projekt" vi har at byde ind med nok heller ikke det fedeste. Det er trods alt nok lidt sjovere at spille for at opnå noget frem for at undgå noget.
Forhåbentlig så er "projektet" et sted hvor vi som klub kan rykke os over tid.
Hvis alt herinde skal læses 100% bogstaveligt... så er der åbenbart mange indlæg jeg har misforstået. Vi skal passe på, at der ikke går insekterotik i alting, da det skrevne jo ofte er mere "kantet" end hvis man sad overfor hinanden.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDer er jo bare ikke det der står .. indlægget er klart formuleret. I hvert fald så klart at jeg også misser pointen, men sådan er der jo så meget.
Troede ikke det kunne opfattes så firkantet. Lad mig omformulere mig.
Chancen for at komme tilbage til Bundesligaen trækker nok for mange af vores Tyskere.
Det var ikke ment som første bud, (altså penge) men første chance for at komme videre.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Ok manner.
Troede ikke det kunne opfattes så firkantet. Lad mig omformulere mig.
Chancen for at komme tilbage til Bundesligaen trækker nok for mange af vores Tyskere.
Det var ikke ment som første bud, (altså penge) men første chance for at komme videre.
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægDe her pauser hvor landsholdene spiller! Aaaaahh.Er der andre der har det på samme måde som mig?
Jeg synes faktisk det er spild af tid.
- Likes 4
Comment
Comment