Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Men hvad har det med OB grundprincipper at gøre? Det var det, jeg var nysgerrig på.
    Jeg tror der menes at fra akademi og op var det på et tidspunkt formuleret at vi spiller 442. Det ved jeg ikke om det stadig er.
    For mig er det ikke så vigtigt om det står skrevet ned.
    Vi skal til en hver tid spille med den opstilling træneren tror på med udgangspunkt i den trup vi har.
    Og at kunne veksle mellem 352 og 442 er kun et flex.
    Slut med Kent Nielsen tilgangen hvor vi døde pine altid skal spille på samme måde

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Men hvad har det med OB grundprincipper at gøre? Det var det, jeg var nysgerrig på.
      Det jeg mente med det var at vi historisk er kendt som et 4-4-2 og da man lagde grundstene til det nye OB med udgangspunkt i akademiet osv var det med 4 i bagkæden som udgangspunkt(så vidt jeg husker). Så har vi ja til tider spillet med 5 pga diverse trænere. Også på akademiet.
      Men den trup er bedst tjent i en 4-4-2 IMO

Comment

Jeg er helt overbevist om, at Zorniger har truffet beslutning, om at spille 5-3-2 her indtil hele truppen er på plads, og give os en “okay” start på sæsonen.

OB har fået en god start i Superligaen, men har kunne se nogle gange, hvad Zorniger står for - men det er altså bare svært at ligge et højt pres, og lave kaos bold, når man mangler en mand på midtbanen, men istedet har han i forsvaret.

Vi har hentet en rendyrket 6’er. 6’eren har en virkelig vigtig rolle i Zornigers system. Det har vi ikke haft, med mindre man så Falk som 6’er, men så manglede vi en 8’er.

Jeg tror - og det er tror med 90% sandsynlighed - at vi skifter til 4-4-2 efter landsholdspausen, når Zorniger ser hvordan truppen ser ud.

Vi har en pisse god, og løbestærk midtbane med Falk, Ejdum og ham den nye - som ovenikøbet lyder som en rigtig skraldemand, på store områder…

Bliver det ikke for defensivt, med 3 centrale forsvarsspillere + en rendyrket 6’er der har sine forcer i forsvaret, og måske Ejdum/Falk på 10’er + Arp på toppen?

Måske det bare er min måde at vurdere tingene på. Men kan simpelthen ikke se hvorfor vi har hentet en så rendyrket 6’er, hvis ikke der ligger et formationsskifte og venter.

Dermed ikke sagt det bliver sådan i alle kampe, men tror langt hellere Zorniger vil starte med Ouadrago som 6’er frem for Bjørn Paulsen som ekstra stopper

Det bliver sku også for defensivt.

Nu når vi nogle kampe, vi SKAL vinde og dominere..

FCN, SJE og FCF, SIF kommer snart. Det må siges at være 4 kampe vi skal have point i, og have flere kampe end vi havde efter de første 4 kampe..

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Det jeg mente med det var at vi historisk er kendt som et 4-4-2 og da man lagde grundstene til det nye OB med udgangspunkt i akademiet osv var det med 4 i bagkæden som udgangspunkt(så vidt jeg husker). Så har vi ja til tider spillet med 5 pga diverse trænere. Også på akademiet.
          Men den trup er bedst tjent i en 4-4-2 IMO
          Det er jo også fair nok, men historisk set er de fleste hold jo kendt som 4-4-2-hold hvis man går 20-30 år tilbage i tiden, da det alt andet lige var langt det mest populære system i den periode. For mig har selve talkombinationerne ret lidt at gøre med OBs identitet, hvorimod udtrykket i de forskellige kombinationer gør en verden til forskel. Groft sagt synes jeg et Zorniger-hold med en trebackskæde er langt mere OBsk end et Kent Nielsen hold med en 4-backkæde var det.

Men ja, det giver naturligvis mening at have en vis kontinuitet mellem akademi og førstehold og jeg synes også det pt vil være rigtig fint, hvis vi kan komme over i en 4-4-2 diamant.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Hvis vi spiller 352 med Dragao og Falk har vi Bjørn på banen og Ejdum på bænken groft sagt
            Bürgy, Gomez, Julius og Yaya - Bjørn kan snildt starte på bænken. Og Ejdum ville nok have godt at at kunne få lidt pauser i ny og næ...det samme tænker jeg Falk ville have godt af.

Bringer man en midtbane spiller mere ind - så tænker jeg også vi skal over i en 4-4-2...men lige nu, kan slet ikke se det give mening. Zorniger har intet haft at skifte med fra midten og frem - så han har trukket udskiftningerne så lang tid som muligt. Med den tilgang vi har fået vil der endelig være mulighed for lidt friske kræfter inde centralt, så et system skifte giver for mig at se ingen mening.

Endnu. Lad os se hvor meget mere der sker mens vinduet er åbent

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
              Jeg er helt overbevist om, at Zorniger har truffet beslutning, om at spille 5-3-2 her indtil hele truppen er på plads, og give os en “okay” start på sæsonen.

OB har fået en god start i Superligaen, men har kunne se nogle gange, hvad Zorniger står for - men det er altså bare svært at ligge et højt pres, og lave kaos bold, når man mangler en mand på midtbanen, men istedet har han i forsvaret.

Vi har hentet en rendyrket 6’er. 6’eren har en virkelig vigtig rolle i Zornigers system. Det har vi ikke haft, med mindre man så Falk som 6’er, men så manglede vi en 8’er.

Jeg tror - og det er tror med 90% sandsynlighed - at vi skifter til 4-4-2 efter landsholdspausen, når Zorniger ser hvordan truppen ser ud.

Vi har en pisse god, og løbestærk midtbane med Falk, Ejdum og ham den nye - som ovenikøbet lyder som en rigtig skraldemand, på store områder…

Bliver det ikke for defensivt, med 3 centrale forsvarsspillere + en rendyrket 6’er der har sine forcer i forsvaret, og måske Ejdum/Falk på 10’er + Arp på toppen?

Måske det bare er min måde at vurdere tingene på. Men kan simpelthen ikke se hvorfor vi har hentet en så rendyrket 6’er, hvis ikke der ligger et formationsskifte og venter.

Dermed ikke sagt det bliver sådan i alle kampe, men tror langt hellere Zorniger vil starte med Ouadrago som 6’er frem for Bjørn Paulsen som ekstra stopper

Det bliver sku også for defensivt.

Nu når vi nogle kampe, vi SKAL vinde og dominere..

FCN, SJE og FCF, SIF kommer snart. Det må siges at være 4 kampe vi skal have point i, og have flere kampe end vi havde efter de første 4 kampe..
              sjovt så forskelligt vi kan se tingene. Jeg kan slet ikke se man skulle skifte system, medmindre der kommer flere midtbanespillere ind (min. 1 ekstra)

Zorniger har intet haft at skifte med - han stoler tydeligvis ikke nok på hverken Grubbe, Martin eller Sandberg - og Trybull er vel på vej væk. Det er 4 spillere inde centralt som han ikke har den store fidus til (det kan være det kommer på sigt med Sandberg og Martin - men lige nu mener han tydeligvis ikke de er klar)

Så nu får vi endelig en 6'er ind - giver os en lille smule at skifte med, Falk kan starte og blive skiftet efter 70 hvis han har brug for det med Ejdum - som også har lignet en der godt kunne bruge lidt pause, og også har haft lidt småskavanker. Så at skifte allerede nu - til en 3 mandsmidtbane vil for mig at se være håbløst - så er der igen intet at bringe ind fra bænken.

En tilgang mere i løbet af den næste uge kan bestemt ændre på det...og jeg håber da vi får en mere ind, samt en angriber - så der kan roteres bare en smule på de pladser

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Bürgy, Gomez, Julius og Yaya - Bjørn kan snildt starte på bænken. Og Ejdum ville nok have godt at at kunne få lidt pauser i ny og næ...det samme tænker jeg Falk ville have godt af.

Bringer man en midtbane spiller mere ind - så tænker jeg også vi skal over i en 4-4-2...men lige nu, kan slet ikke se det give mening. Zorniger har intet haft at skifte med fra midten og frem - så han har trukket udskiftningerne så lang tid som muligt. Med den tilgang vi har fået vil der endelig være mulighed for lidt friske kræfter inde centralt, så et system skifte giver for mig at se ingen mening.

Endnu. Lad os se hvor meget mere der sker mens vinduet er åbent
                Jeg kan bare ikke se hvordan Draogo skal fungere i nuværende? Kan være vi får lidt af svaret på søndag

Comment

sjovt så forskelligt vi kan se tingene. Jeg kan slet ikke se man skulle skifte system, medmindre der kommer flere midtbanespillere ind (min. 1 ekstra)

Zorniger har intet haft at skifte med - han stoler tydeligvis ikke nok på hverken Grubbe, Martin eller Sandberg - og Trybull er vel på vej væk. Det er 4 spillere inde centralt som han ikke har den store fidus til (det kan være det kommer på sigt med Sandberg og Martin - men lige nu mener han tydeligvis ikke de er klar)

Så nu får vi endelig en 6'er ind - giver os en lille smule at skifte med, Falk kan starte og blive skiftet efter 70 hvis han har brug for det med Ejdum - som også har lignet en der godt kunne bruge lidt pause, og også har haft lidt småskavanker. Så at skifte allerede nu - til en 3 mandsmidtbane vil for mig at se være håbløst - så er der igen intet at bringe ind fra bænken.

En tilgang mere i løbet af den næste uge kan bestemt ændre på det...og jeg håber da vi får en mere ind, samt en angriber - så der kan roteres bare en smule på de pladser
                  Måske det er nemmere at give William Martin minutter på 8eren hvis vi har et defensivt anker på plads

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Måske det er nemmere at give William Martin minutter på 8eren hvis vi har et defensivt anker på plads
                    det kan være. Jeg håber stadig vi får min. en mere ind til den centrale midtbane. Syntes godt nok det er mange at have fire spillere gående som træneren ikke rigtig tror på. Trybull videre og en af de 3 akademister på leje - og så en spiller der er klar til at gå ind og spille. og så med to unge som kan få lidt min. hist og her.

Balancen er for mig at se helt off lige pt.

Comment

Ja når en kører træt, så kan man skifte formation evt? Man kan skifte W. Martin ind som jeg ser som værende bedre med et defensivt anker.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg kan bare ikke se hvordan Draogo skal fungere i nuværende? Kan være vi får lidt af svaret på søndag
                        Draogo som 6'er, Falk som 8'er og Arp som 10'er. Ejdum starter ude vil være min tanke.

Arp kan så pilles ud - falk rykkes frem, mens ejdum tager 8'eren. Eller Falk for Ejdum lige over. I mit hovede giver det bare lidt mere mening - end at have alle sine "startere" inde - og ikke en eneste at skifte med. Så har man sat sig i samme situation som man er i pt - hvor der reelt set kun er noget at skifte med i forsvaret

Comment

For mig er der flere elementer i det. Helt enig i, at en ekstra midtbanespiller ville pynte meget på vores muligheder for at spille 4-4-2. Det står nok stadig øverst på min transferønskeseddel. Men tror stadig vi kommer til at se det hvis selv hvis der ikke kommer flere ind. I første omgang vil det måske mere være noget vi gør hvis vi kommer bagud og skal jagte noget. Det er der vi har haft de største problemer. Når vi er tvunget til at gå meget højt med 3-back-kæden er vi nemme og læse og meget sårbare.

Nu skal vi lige se Ouedraogo spille, men jeg vil heller ikke blive så overrasket hvis han har mere mod på at give nogle minutter til spillere som Sandberg og Martin hvis de spiller foran/sammen med en så udpræget 6'er.

Comment

Med fare for den har været oppe at vende andre steder, bider jeg mærke i at da Bojang udtalte sig til TV2 efter FCK kampen fortælle han at de sigter efter Top 6 og ikke bare overlevelse..

- OB er en historisk klub, og i år er vi tilbage i Superligaen. Vores mål er at kæmpe for top-6, og hvis vi kan gøre det endnu bedre, ville det være fantastisk. For mig handler det om at arbejde endnu hårdere og vise, at jeg fortjener flere chancer, siger Yaya Bojang.​

https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-08...men-meget-glad

fedt at vide at ambitioner allerede er at sigte højt fra starten!!

Comment

Draogo som 6'er, Falk som 8'er og Arp som 10'er. Ejdum starter ude vil være min tanke.

Arp kan så pilles ud - falk rykkes frem, mens ejdum tager 8'eren. Eller Falk for Ejdum lige over. I mit hovede giver det bare lidt mere mening - end at have alle sine "startere" inde - og ikke en eneste at skifte med. Så har man sat sig i samme situation som man er i pt - hvor der reelt set kun er noget at skifte med i forsvaret
                              Jeg ser heller ikke noget problem i at bringe en type som ham ind i vores nuværende system. Man kunne beholde Ejdum på banen, sætte en af angriberne på banen og rykke Fiete en tak frem. Jeg ville genre have muligheden for at bringe noget fysik i front senere i kampen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Tømmeren Se indlæg
                                Med fare for den har været oppe at vende andre steder, bider jeg mærke i at da Bojang udtalte sig til TV2 efter FCK kampen fortælle han at de sigter efter Top 6 og ikke bare overlevelse..

- OB er en historisk klub, og i år er vi tilbage i Superligaen. Vores mål er at kæmpe for top-6, og hvis vi kan gøre det endnu bedre, ville det være fantastisk. For mig handler det om at arbejde endnu hårdere og vise, at jeg fortjener flere chancer, siger Yaya Bojang.​

https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-08...men-meget-glad

fedt at vide at ambitioner allerede er at sigte højt fra starten!!
                                Ja, tror han taler lidt over sig der. Det udmeldte mål er jo helt klart bare at blive i ligaen. Men jeg har da heller ikke rigtigt været i tvivl om, at de snakker om mere ambitiøse mål internt. Alligevel er det da meget rart at læse.

Comment

Working...
                                X