Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Tømmeren Se indlæg
    Med fare for den har været oppe at vende andre steder, bider jeg mærke i at da Bojang udtalte sig til TV2 efter FCK kampen fortælle han at de sigter efter Top 6 og ikke bare overlevelse..

- OB er en historisk klub, og i år er vi tilbage i Superligaen. Vores mål er at kæmpe for top-6, og hvis vi kan gøre det endnu bedre, ville det være fantastisk. For mig handler det om at arbejde endnu hårdere og vise, at jeg fortjener flere chancer, siger Yaya Bojang.​

https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-08...men-meget-glad

fedt at vide at ambitioner allerede er at sigte højt fra starten!!
    altså jeg savner sgu de udmeldinger fra klubben sådan helt generelt. Han siger jo bare at de "kæmper for top 6" det burde der jo ikke være noget farligt ved. Slutter man så grundspillet lige udenfor top 6 - ja så har man formentlig hentet så mange point at man er tæt på at sikre sig overlevelse alligevel.

Jeg har skrevet det før; Zorniger, Falk og Arp rimer for mig at se heller ikke på "ambitioner" om bare at sikre overlevelse. Og skal der bankes noget vinderkultur ind i holdet så skal man vel også have nogle mål, melde dem ud og gå efter dem. Indfrier man dem ikke, ja så bliver man skuffet, finder ud af hvad der gik galt - og prøver igen.

2-3 spillere mere ind inden vinduet lukker i, så mener jeg ikke top 6 er helt umuligt. Den nuværende trup er nok trods alt for tynd. Men syntes suppen ser lige så tæt ud som den plejer - hvis ikke mere. Pt. er der vel reelt kun FCK og FCM der har skilt sig ud, måske man kan snige BIF og AGF med der - men derefter er der et stort "midter/bund"felt på otte hold...og der kan vi lige så godt ende som nr 5 som nr. 9

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså jeg savner sgu de udmeldinger fra klubben sådan helt generelt. Han siger jo bare at de "kæmper for top 6" det burde der jo ikke være noget farligt ved. Slutter man så grundspillet lige udenfor top 6 - ja så har man formentlig hentet så mange point at man er tæt på at sikre sig overlevelse alligevel.

Jeg har skrevet det før; Zorniger, Falk og Arp rimer for mig at se heller ikke på "ambitioner" om bare at sikre overlevelse. Og skal der bankes noget vinderkultur ind i holdet så skal man vel også have nogle mål, melde dem ud og gå efter dem. Indfrier man dem ikke, ja så bliver man skuffet, finder ud af hvad der gik galt - og prøver igen.

2-3 spillere mere ind inden vinduet lukker i, så mener jeg ikke top 6 er helt umuligt. Den nuværende trup er nok trods alt for tynd. Men syntes suppen ser lige så tæt ud som den plejer - hvis ikke mere. Pt. er der vel reelt kun FCK og FCM der har skilt sig ud, måske man kan snige BIF og AGF med der - men derefter er der et stort "midter/bund"felt på otte hold...og der kan vi lige så godt ende som nr 5 som nr. 9
      Jeg savner mest melding om hvad ambitionen er på lidt længere sigt (3-5 ish år). Men i denne sæson synes jeg det var en 100% no-brainer for en klub - der virkelig har kæmpet med de her målsætninger - at udnytte den gave det lidt er at være oprykker. Udadtil kan man skubbe presset fra sig og sige "vi kommer fra 1. division og erkende, at sidste gang vi spilede en Superligaen rykkede vi ned, så vores naturlige mål er at blive i ligaen", men man indadtil (og til potentielle spillere) kan have en meget mere aggressiv retorik og mere ambitiøse mål.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg savner mest melding om hvad ambitionen er på lidt længere sigt (3-5 ish år). Men i denne sæson synes jeg det var en 100% no-brainer for en klub - der virkelig har kæmpet med de her målsætninger - at udnytte den gave det lidt er at være oprykker. Udadtil kan man skubbe presset fra sig og sige "vi kommer fra 1. division og erkende, at sidste gang vi spilede en Superligaen rykkede vi ned, så vores naturlige mål er at blive i ligaen", men man indadtil (og til potentielle spillere) kan have en meget mere aggressiv retorik og mere ambitiøse mål.
        enig - udmeldingerne om ambitioner på sigt er langt vigtigere. Vil man tiltrække spillere af en vis kaliber så skal man også præsenterer et projekt af en eller anden slags.

Første sæson lever jeg ok med "overlevelse" og genetablering som de første overordnede mål - særligt når truppen endnu ikke er på plads. Men et par signings - så er vi ikke længere fra top 6 end stort set alle andre hold i ligaen...

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Hvem spillede Hold 1?
          Det blev jo ødelagt af at Falk gik ud efter 2 minutter. Så de spillede 10 mand indtil 3.-målmanden, tror jeg det var kom ind.
          men de to minutter var det Leroy, Bürgy, Askou, Adam / falk, Ejdum, arp, en ung fyr (Magnus A.?) , Grot, Ganaus. Men Falk på 6eren.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Vi skal efter min mening ikke holde fast i en 3 back kæde og have en dygtig DM foran dem. Det vil være spild.
            Vores kvalitet på banen bedre i det offensive generelt så han SKAL spille foran et 4 mands forsvar hvis det skal give mening for mig.
            Han skal erstatte en af CBerne i startopstillingen.
            Det tror jeg også er planen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
              Jeg er helt overbevist om, at Zorniger har truffet beslutning, om at spille 5-3-2 her indtil hele truppen er på plads, og give os en “okay” start på sæsonen.

OB har fået en god start i Superligaen, men har kunne se nogle gange, hvad Zorniger står for - men det er altså bare svært at ligge et højt pres, og lave kaos bold, når man mangler en mand på midtbanen, men istedet har han i forsvaret.

Vi har hentet en rendyrket 6’er. 6’eren har en virkelig vigtig rolle i Zornigers system. Det har vi ikke haft, med mindre man så Falk som 6’er, men så manglede vi en 8’er.

Jeg tror - og det er tror med 90% sandsynlighed - at vi skifter til 4-4-2 efter landsholdspausen, når Zorniger ser hvordan truppen ser ud.

Vi har en pisse god, og løbestærk midtbane med Falk, Ejdum og ham den nye - som ovenikøbet lyder som en rigtig skraldemand, på store områder…

Bliver det ikke for defensivt, med 3 centrale forsvarsspillere + en rendyrket 6’er der har sine forcer i forsvaret, og måske Ejdum/Falk på 10’er + Arp på toppen?

Måske det bare er min måde at vurdere tingene på. Men kan simpelthen ikke se hvorfor vi har hentet en så rendyrket 6’er, hvis ikke der ligger et formationsskifte og venter.

Dermed ikke sagt det bliver sådan i alle kampe, men tror langt hellere Zorniger vil starte med Ouadrago som 6’er frem for Bjørn Paulsen som ekstra stopper

Det bliver sku også for defensivt.

Nu når vi nogle kampe, vi SKAL vinde og dominere..

FCN, SJE og FCF, SIF kommer snart. Det må siges at være 4 kampe vi skal have point i, og have flere kampe end vi havde efter de første 4 kampe..
              Nu skal Drago jo lige spilles ind og der skal skabes de rette relationer. Så point i alle de 4 synes jeg ikke er et must.

Comment

TB holder jo stadig på strategi og målsætning så svært at blive klogere på … var vinkle stillet begge i udsigt inden sæsonstart?
                Men når vinduet lukker og man kan vurdere truppen i forhold til andre klubber burde man vel kunne melde noget ud … for indeværende år tror jeg også bare at man skal arbejde for at holde sig i ligaen.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

TB holder jo stadig på strategi og målsætning så svært at blive klogere på … var vinkle stillet begge i udsigt inden sæsonstart?
                  Men når vinduet lukker og man kan vurdere truppen i forhold til andre klubber burde man vel kunne melde noget ud … for indeværende år tror jeg også bare at man skal arbejde for at holde sig i ligaen.
                  Strategi skulle vel være uafhængig af et transfervinduet, det er vel noget man arbejder på på længere sigt og udover de enkelte sæsoner. Hvad målsætningen konkret bliver i år tror jeg ikke de melder ud, den bliver holdt på vi skal etablere os og se hvad det kan blive til.

At vi ikke har en strategi er for mig pænt ligegyldigt, så længe jeg kan se fornuft i hvad der bliver lavet. Så snart de melder en strategi ud vil fans dele sig i 2 lejre, så vil den herfra blive brugt til at slå dem i hovedet eller beskytte dem for en hver handling.

Det bliver ofte meget enten/eller herinde, så kan sgu godt forstå man holder igen med at melde noget ud.

Comment

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

Strategi skulle vel være uafhængig af et transfervinduet, det er vel noget man arbejder på på længere sigt og udover de enkelte sæsoner. Hvad målsætningen konkret bliver i år tror jeg ikke de melder ud, den bliver holdt på vi skal etablere os og se hvad det kan blive til.

At vi ikke har en strategi er for mig pænt ligegyldigt, så længe jeg kan se fornuft i hvad der bliver lavet. Så snart de melder en strategi ud vil fans dele sig i 2 lejre, så vil den herfra blive brugt til at slå dem i hovedet eller beskytte dem for en hver handling.

Det bliver ofte meget enten/eller herinde, så kan sgu godt forstå man holder igen med at melde noget ud.
                    Helt enig. Den tidligere udmeldte strategi var jo alligevel enormt… banal og blodfattig.

Kultur spiser strategi til morgenmad, og jeg synes, OB gør det helt rigtige med fokus herpå (identitetsprojektet) og korte men rimelige udmeldinger om mål som overlevelse og herpå konsolidering.

Og i øvrigt lader handlinger tale.

Det andet er nærmest komisk ‘corporate’.

Comment

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

Jeg tænker det vil være naturligt at melde noget ud om målsætningen når transfervinduet er overstået.
                      Der ved man hvad man er lykkedes med. Er dog sikker på at det bliver en defensiv udmelding

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Jeg tænker det vil være naturligt at melde noget ud om målsætningen når transfervinduet er overstået.
                        Der ved man hvad man er lykkedes med. Er dog sikker på at det bliver en defensiv udmelding
                        Jeg forstår ikke undringen om målsætning. Både TB og Zorniger har da flere gange helt tydeligt sagt, at målet i denne sæson er at blive i ligaen og etablere sig som Superligaklub igen. Kan ikke se der kan være 1% tvivl om hvad målsætningen er. Det er jo ikke sådan der kommer en nyhed på hjemmesiden med teksten: "målsætningen for denne sæson er nr. 9!".

Comment

Ja, tror han taler lidt over sig der. Det udmeldte mål er jo helt klart bare at blive i ligaen. Men jeg har da heller ikke rigtigt været i tvivl om, at de snakker om mere ambitiøse mål internt. Alligevel er det da meget rart at læse.
                          Det er sådan lidt Yankuba Minteh-agtigt. Jeg kan vældig godt lide det - én ting er, hvordan vi fans skal vurdere holdet fra gang til gang og have tålmodighed, men jeg kan godt lide at vores spillere har store ambitioner og ønsker mere end blot at slås for ikke at rykke ned.

Comment

Jeg synes, at Zorniger er den helt rigtigt til OB. Målsætningen for ham er at vinde den næste kamp - uanset hvem OB møder. Målsætningen må være at gå efter sejr - i alle kampe. Derfor så synes jeg at det deprimerende at læse, at nogle "bare" vil undgå nedrykning.

OB har altså Falk, Ganaus, Grot, Arp, Uwusu, og den nye der kan gå ind på top 4-hold i Superligaen - og nogle der er på vej. 2-3 signings til, så skal vi aldrig kigge mod bundstregen igen i denne sæson

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er sådan lidt Yankuba Minteh-agtigt. Jeg kan vældig godt lide det - én ting er, hvordan vi fans skal vurdere holdet fra gang til gang og have tålmodighed, men jeg kan godt lide at vores spillere har store ambitioner og ønsker mere end blot at slås for ikke at rykke ned.
                              Så længe at det ikke bliver i opposition til en autoritet .. det bliver gift … syntes faktisk det var bekymrende da SK gik og talte om at man spillede for at undgå nedrykning mens i hvert fald en spiller gik efter at komme i top6.

Der skulle gerne være alignment så man arbejder ud fra samme mål og deraf vigtigheden af at have en åben strategi som alle kan melde ind på og følge eller melde fra på .. med de konsekvenser der er.

Vi snakker meget om at spillerne, AZ m.v. køber ind på projekt OB eller de udtaler at det er et spændende projekt osv.
                              Det er da interessant for alle interessenter omkring OB at vide hvad OB vil og hvordan de vil gøre det. OB har fået en kæmpegave i form af identitetsprojektet og jeg er med på at man ikke er færdig med at udmønte det men jeg er bange for at klubben får alt for lidt ud af det og at mange har brugt kræfterne uden at få fuld udbytte af det eksternt.
                              Ingen tvivl om at de der har været involveret har fået en masse ud af det og godt for dem men jeg håber da at det kommer mange flere til gavn.

Tror da ikke nødvendigvis at AZ, Arp osv. kommer til OB fordi OB vil være Danmarksmestre i transition af egne talenter så hvad er resten hvis det ikke bare er løn … jeg er da pisse nysgerrig så det er ikke for at brokke mig ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                                Jeg synes, at Zorniger er den helt rigtigt til OB. Målsætningen for ham er at vinde den næste kamp - uanset hvem OB møder. Målsætningen må være at gå efter sejr - i alle kampe. Derfor så synes jeg at det deprimerende at læse, at nogle "bare" vil undgå nedrykning.

OB har altså Falk, Ganaus, Grot, Arp, Uwusu, og den nye der kan gå ind på top 4-hold i Superligaen - og nogle der er på vej. 2-3 signings til, så skal vi aldrig kigge mod bundstregen igen i denne sæson
                                Jeg tror seriøst at 7-8 hold incl OB kommer til at skæve til den streg indtil runde 22. Og derefter 5-6. Det bliver historisk tæt

Comment

Working...
                                X