Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lunderbaum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
    Jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere dette indlæg, men har tænkt tanken at ansættelsen at Zorninger kan blive den største fejl TB kommer til at begå som sportsdirektør.
    Det skyldes ikke Zorningers trænerevner, dem tænker jeg rækker ud over rigtig mange tidligere OB trænere.

Men synes der begynder at være tegninger til at klubben på ingen måde var klar til det skifte det er, at tage en Zorninger og hans spille stil ind.

Prøver at liste det op i punkter, og vil rigtig gerne høre andres tanker på emnet.

1) Der er simpelthen for stor forskel på top- og bundniveau på spillernes kvalitet i truppen.
    Dette medfører at vi har nogle spillere der ikke er dygtige nok, til at spille Zorningers type fodbold, som videre medfører store personlige fejl og pointtab.

2) Ovenstående har jeg også en fornemmelse af har forplantet sig i topspillerne (Falk og Arp) når de udtaler sig efter nederlag, senest Falk i Silkeborg og Arp mod FCN.
    Så i stedet for at vinde og tabe som et hold, så taber vi pga nogle spillere og vinder pga andre.

3) Vores scouting/transfer afdeling har inden ansættelsen af Zorninger ikke vist sig dygtige nok til at bokse over evne ift. kvaliteten af de spillere det har været muligt at hente.
    Fart, fysik, teknik, placeringsevne og koncentrationevne ser jeg som fuldstændig afgørende for at spille så kompromisløst, som Zorningers stil kræver.

Nu har vi hentet nogle fine spillere i dette vindue, men i takt med tiden går og Zorninger er i Danmark, vil han også i mindre grad have fingeren på pulsen med tyske spillere.
    Så hvor står vi om 2 eller 3 vinduer?

4) Zorningers tålmodighed med projektet?
    Han slår mig ikke som typen der tænder på nedrykningsspil og middelmådighed, kunne han finde på selv at trække stikket hvis truppen ikke opgraderes markant til vinter?
    Er det det værd at bo 1000 km væk fra børnene, for at bliver nummer 8-11 med OB?

Hvad tænker i?
    En kommentar til punkt 4.
    4. AZ kommer fra middelmådighed i 2.Bundesliga og et job på Cypern, en pokal titel med Brøndby for et lille årti siden samt en del fyresedler i bagagen (det sidste er der mange trænere der har) Kan simpelthen ikke se det store lys i ham. Zorninger bold?? Som om han har patent på at presse på et målspark og få fodboldspillere til at løbe frem og tilbage. Anyway. Han er vant til middelmådighed om han kan lide det eller ej.

Ps. Forstår ikke at TB (og stab) ikke kunne finde forstærkninger til CB positionen i dette sommervindue. Kæmpe brøler.​

Leave a comment:

• laffe
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Sikke en stråmand.

Blev PS forresten ikke frifundet ?
    Stråmand hvordan?

Om han bliver frikendt skal du lytte til hele hans podcast for at høre
    Last edited by laffe; 15-09-2025, 16:50.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Er sikker på at TB også blev ekspert imens han håbede på at få nye tilbud som træner/sportsdirektør. Men han udviklede også egne podcast formater med plads til nuancer og nysgerrighed og har udviklet trænere i DBU regi.
    Held og lykke med at lytte til Mads Junkers sådan snyder du dine venner i poker podcast og Peter Sørensens om at terrorisere sin ex
    Sikke en stråmand.

Blev PS forresten ikke frikendt ?

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Når han siger at 6 er alt for mange, mener han naturligvis, at det er for mange til at toppræstere på kort tid. Det tager tid at spille et næsten nyt hold sammen.
    fair nok - men så sig da det.

Han får det til at lyde som om seks udskiftninger er for mange - og derfor præsterer vi ikke. Altså havde vi bare beholdt truppen fra sidste sæson - havde det så været bedre? Nej
    Uskiftningerne laves jo for at bringe noget mere kvalitet ind, kvalitet som truppen i den grad manglede, spillere der er klar her og nu - noget man ikke kan forvente af akademister der lige er bragt op.

Leave a comment:

• laffe
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Var TB ikke selv ekspert på TV2, da jobbene ikke stod i kø ?
    Er sikker på at TB også blev ekspert imens han håbede på at få nye tilbud som træner/sportsdirektør. Men han udviklede også egne podcast formater med plads til nuancer og nysgerrighed og har udviklet trænere i DBU regi.
    Held og lykke med at lytte til Mads Junkers sådan snyder du dine venner i poker podcast og Peter Sørensens true crime podcast om at terrorisere sin ex
    Last edited by laffe; 15-09-2025, 16:46.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Desværre er det jo sådan at mange eksperter har skiftet spor fordi de ikke længere bliver tilbudt job som trænere.
    Tøfting har sådan set haft en flot karriere og bidrager med det samme galskab som ekspert som han havde som spiller. Samme med Graversen. Det er ikke hos dem man forventer indsigt.
    Men Sørensen, kep, Poul Hansen, Mads Junker og hvad de alle sammen hedder er satme en omgang lunkne eksperter.
    Var TB ikke selv ekspert på TV2, da jobbene ikke stod i kø ?

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    TB svarer på lidt af den kritik der er

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ksperts-kritik
    Findes der et individ som tager Peter Sørensen alvorligt?
    Hvilket belæg er der overhovedet for at kalde ham ekspert? Det svarer jo til at tage Eric “ the eel” Moussambani ind i studiet til vm i svømning, og kalde ham ekspert.

Leave a comment:

• laffe
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

"Vi har skiftet seks spillere, og det er alt for mange."

men er det nu det Troels? Du havde en for tynd trup - med alt for mange unge spillere som ikke var gode nok. Nu skal de så klare sig i en stærkere liga. At du har skullet ud og lave så mange skift kunne måske være fordi du ikke gjorde nok sidste sommer - eller i vinters.

Når det så er sagt kan jeg meget godt li' Troels stikpille til "eksperten" Peter Sørensen. Skal alle eksperter tv3 hiver ind absolut påtage sig sådan en rolle hvor de har det med at komme med meget unuanceret kritik og taler meget i overskrifter som man kan lave et SOME opslag på der skaffer nogle cliks. Graver, Tøffe og Sørensen syntes jeg har de tendenser - og jeg syntes bestemt kritikken er berettiget, men måske når det kommer fra en "ekspert" så kunne man levere den med lidt flere nuancer. Måske grave lidt dybere end bare; "i har for mange dårlige spillere" - ok men hvorfor har OB det - er det sportsdirektøren? Er det ejeren der stadig ikke tør? Er man for dårlig til at rekruterer? Har man haft for store ønsker til sine rekruteringer? Er akademisterne klar nok - eller skulle man have været bedre til at få dem sendt på leje. Har man erstattet salg godt nok - osv.
    Desværre er det jo sådan at mange eksperter har skiftet spor fordi de ikke længere bliver tilbudt job som trænere.
    Tøfting har sådan set haft en flot karriere og bidrager med det samme galskab som ekspert som han havde som spiller. Samme med Graversen. Det er ikke hos dem man forventer indsigt.
    Men Sørensen, kep, Poul Hansen, Mads Junker og hvad de alle sammen hedder er satme en omgang lunkne eksperter.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men er det nu det Troels? Du havde en for tynd trup - med alt for mange unge spillere som ikke var gode nok. Nu skal de så klare sig i en stærkere liga. At du har skullet ud og lave så mange skift kunne måske være fordi du ikke gjorde nok sidste sommer - eller i vinters.

Når det så er sagt kan jeg meget godt li' Troels stikpille til "eksperten" Peter Sørensen. Skal alle eksperter tv3 hiver ind absolut påtage sig sådan en rolle hvor de har det med at komme med meget unuanceret kritik og taler meget i overskrifter som man kan lave et SOME opslag på der skaffer nogle cliks. Graver, Tøffe og Sørensen syntes jeg har de tendenser - og jeg syntes bestemt kritikken er berettiget, men måske når det kommer fra en "ekspert" så kunne man levere den med lidt flere nuancer. Måske grave lidt dybere end bare; "i har for mange dårlige spillere" - ok men hvorfor har OB det - er det sportsdirektøren? Er det ejeren der stadig ikke tør? Er man for dårlig til at rekruterer? Har man haft for store ønsker til sine rekruteringer? Er akademisterne klar nok - eller skulle man have været bedre til at få dem sendt på leje. Har man erstattet salg godt nok - osv.
    Når han siger at 6 er alt for mange, mener han naturligvis, at det er for mange til at toppræstere på kort tid. Det tager tid at spille et næsten nyt hold sammen.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere dette indlæg, men har tænkt tanken at ansættelsen at Zorninger kan blive den største fejl TB kommer til at begå som sportsdirektør.
    Det skyldes ikke Zorningers trænerevner, dem tænker jeg rækker ud over rigtig mange tidligere OB trænere.

Men synes der begynder at være tegninger til at klubben på ingen måde var klar til det skifte det er, at tage en Zorninger og hans spille stil ind.

Prøver at liste det op i punkter, og vil rigtig gerne høre andres tanker på emnet.

1) Der er simpelthen for stor forskel på top- og bundniveau på spillernes kvalitet i truppen.
    Dette medfører at vi har nogle spillere der ikke er dygtige nok, til at spille Zorningers type fodbold, som videre medfører store personlige fejl og pointtab.

2) Ovenstående har jeg også en fornemmelse af har forplantet sig i topspillerne (Falk og Arp) når de udtaler sig efter nederlag, senest Falk i Silkeborg og Arp mod FCN.
    Så i stedet for at vinde og tabe som et hold, så taber vi pga nogle spillere og vinder pga andre.

3) Vores scouting/transfer afdeling har inden ansættelsen af Zorninger ikke vist sig dygtige nok til at bokse over evne ift. kvaliteten af de spillere det har været muligt at hente.
    Fart, fysik, teknik, placeringsevne og koncentrationevne ser jeg som fuldstændig afgørende for at spille så kompromisløst, som Zorningers stil kræver.

Nu har vi hentet nogle fine spillere i dette vindue, men i takt med tiden går og Zorninger er i Danmark, vil han også i mindre grad have fingeren på pulsen med tyske spillere.

Han slår mig ikke som typen der tænder på nedrykningsspil og middelmådighed, kunne han finde på selv at trække stikket hvis truppen ikke opgraderes markant til vinter?
    Er det det værd at bo 1000 km væk fra børnene, for at bliver nummer 8-11 med OB?

Hvad tænker i?
    jeg forestiller mig ikke vi får markante opgraderinger til januar. Alt vi hører er det er lettere at hente spillere om sommeren - så hvorfor skulle man ikke have hentet de forstærkninger nu? Til vinter regner jeg kun med det bliver til højest et par justeringer - medmindre det ser rigtigt skidt ud.

Jeg tænker så også det er noget Troels og Zorniger må have diskuteret før han blev ansat - første sæson handler om overlevelse - den gentager Zorniger også selv, så den præmis tror jeg han er med på. Men ellers enig med dig; jeg tror ikke han bliver ved med at syntes det er fantastisk at spille med i bunden. Håbet må være at Yaya, Askou, McCoy og selv ejdum får et års mere erfaring under bæltet. Måske en Martin kommer tættere på truppen, så laver man en eller to justeringer til vinter og 2-3 stks til næste sommer og så begynder at sigte lidt højere. Alt dette forudsætter naturligvis lige at vi klare skærene og rent faktisk overlever.

Er det så det værd for Zorniger at bo så langt fra sin familie? Tja, det er jo et job - ved ikke hvilke andre muligheder han ville have i Tyskland - men da det er et ret stort land ville han jo godt kunne stå med et trænerjob i samme land som sin familie - men stadig være langt fra dem geografisk.

Jeg kan sagtens se det kan komme til at fungere, men frygter dog man har "spildt" et år med nogle topspillere på holdet. Falk bliver ikke yngre - men ham har vi trods alt nok kontrakt perioden ud. Arp kunne snildt være på vej videre næste sommer - og den kvalitet går man ikke bare lige ud og erstatter. Så havde en forventning om at man med tilgangen af Zorniger, Falk og Arp - rent faktisk gik efter den - lavede det push der skulle til for at sikre min. top 6 og hvad der følger med der.

Det var man så ikke villig til.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

Leave a comment:

• claudes1
    replied

Hvad tænker i?
    Jeg synes at du har mange fine overvejelser. Jeg tænker måske, at det vil overraske mig, hvis AZ regnede med at TB kunne forvandle det kummerlige hold, som han så spille en jammerlig 1. div.-kamp en kold dag i sidste sæson i Farum på 1-2 vinduer. Vi var jo pivringe i foråret. Det ved AZ jo godt. Så han ved jo godt hvad han gik ind til. Manden er jo bundrutineret. Han ved godt, at han ikke gik ind til en BIF-opgave som sidste gang han var i DK. Så tror på ingen måde, at AZ regner med at spille top 6 i første sæson.

Leave a comment:

• Mfriise
    replied

Hvad tænker i?

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    FCM ligner 11 høns uden hoved. Det er altså vildt at et så dyrt hold kan se så horribelt ud. De lunter rundt uden nogen sammenhæng.

Leave a comment:

Working...
X