Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af thesheep Se indlæg

Efter hvad jeg hører fra folk der har en smule insider viden er følgende

Man havde en liste med 10/15 spillere på inden AZ blev ansat, primært nordiske spillere.

Efter AZ blev ansat har man stortset skrottet hele listen, da de enten ikke helt passer ind i hans spillestil eller at AZ ikke har fundet dem gode nok. En af de få på listen som faktisk var god nok jævnfør AZ var Falk.

Hvad jeg hører er der 3 til 5 tilbage på listen som har fået AZ godkendede nik, men disse spillere er svære at hente på nuværende tidspunkt af vinduet for en klub som OB, da de stadig ser tiden an med hensyn til om der ikke skulle dukke et bedre tilbud op
    Den type indlæg havde vi i tonsvis af i gamle dage. Pudsigt nok fra et andet dyr.
    Er du gårdmanden?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvis vi først får de "bedst mulige" (hvad der så ligger i den definition) 5 minutter i 12... er det så spillere som "vil klubben" og køber ind på "overvinderkulturen" eller bare skal bruge Ådalen for at betale huslejen og bruger klubben som et springbræt til noget bedre i de næste par vinduer

Om 4 uger kan vi reelt allerede have smidt sæsonen igen !
      Bare fordi man ankommer til klubben sent i vinduet, så betyder det vel ikke at man partout ikke køber ind på kulturen
      Myhra blev hentet ind på deadline day i 24, og har vel købt ind på klubben og kulturen, hvorimod Sven Köhler blev hentet i Juni måned 23, og han var da om nogen ligeglad med klubben

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg har aldrig haft et job, hvor alting var mejslet i sten for 500 år siden, og så gjorde man bare, som der stod på stentavlen. En virkelighed er jo gældende til den ændrer sig, og det ville være naivt at tro, at man ikke kunne smide en mængde af sit hjemmearbejde ud, da man ansatte Zorniger.

Måske har man haft en liste med spillere i tilfælde af Søren Krogh, og en lidt modificeret liste til en mulig Zorniger-signing med lidt mere alternativlos-spillestilsudtryk. Alligevel kan man vel ikke forvente, at kunne være dygtigere på det tyske eller cypriotiske marked end en Zorniger er selv - og derfor kan man jo sagtens stå i en situation, hvor der er blevet brugt mange kræfter på at forberede sig på et scenarie, der hed "ingen ny cheftræner". Og så ændrer virkeligheden sig.

Hvad jeg er helt 100% sikker på ikke er sket, er at Troels Bech og Jimmy Nagel har siddet på deres flade røv og set fodbold og scrollet facebook, mens man krydsede fingre for, at OB kunne signe Zorniger, så man slap for selv at lave et intensivt scouting-arbejde. Men i sidste ende, har man scoutet tyve spillere, og AZ vender tommelfingeren ned på de ti, de fem vælger OB fra og de sidste fem venter og ser, hvad deres muligheder er inden de siger ja til OB. Så er det jo ikke det samme som, at man ikke har lavet noget i foråret. Det er vel et udtryk for at forudsætningerne har ændret sig.

Apropos udmeldinger. Når en sportsdirektør melder noget ud, så skal det jo være sandt lige nu og her, men igen kan forudsætninger ændre sig så drastisk, at man bliver nødt til at tage højde for en hvis diskrepans. Indkøbsstrategien er jo ændret siden AZ kom til, og det var Troels meget ærlig omkring. "Det skal være OB-spillere, men OB har ikke flere penge end, at vi naturligvis ikke har råd til at købe spillere, vores cheftræner ikke ønsker at bruge". Det er vel klar nok tale.
        Jeg er for så vidt enig men håber ikke at der bliver købt spillere ind til AZ men til en spillestil OB ønsker og som AZ også er hentet ind til.
        Vil være forfærdeligt hvis AZ om to-tre år forlader klubben og spillerne slår op i banen fordi han ikke er her mere.

Det må og skal være OB spillerne ønsker at komme til og ikke AZ selvom AZ vidner om en høj grad af villighed til at investere og være ambitiøs fra OB’ side.

Det håber jeg at TB/JN’ indkøbsliste før og efter AZ tiltrådte afspejler. Håber ikke at man har smidt en masse hjemmearbejde ud.

Men er da enig i at AZ formentligt har åbnet et/flere markeder op og at de tre tilgange formentligt har overhalet nogle andre.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg er for så vidt enig men håber ikke at der bliver købt spillere ind til AZ men til en spillestil OB ønsker og som AZ også er hentet ind til.
          Vil være forfærdeligt hvis AZ om to-tre år forlader klubben og spillerne slår op i banen fordi han ikke er her mere.

Det må og skal være OB spillerne ønsker at komme til og ikke AZ selvom AZ vidner om en høj grad af villighed til at investere og være ambitiøs fra OB’ side.

Det håber jeg at TB/JN’ indkøbsliste før og efter AZ tiltrådte afspejler. Håber ikke at man har smidt en masse hjemmearbejde ud.

Men er da enig i at AZ formentligt har åbnet et/flere markeder op og at de tre tilgange formentligt har overhalet nogle andre.
          Jeg tror du er meget naiv på denne.

AZ er her for det første ikke i 3 år. Max 2. Og hvad gætter du på der sker med spillere som Arp og Ganaus, når AZ ikke er her mere.?
          Falk er lidt en anden case.

Mon ikke den/de resterende tilgange i dette vindue er fra det tyske marked. Blot mit gæt.
          Hvis der altså kommer flere tilgange.

Jeg er bare bange for vi lægger alle æg hos AZ, som vi gjorde med Bjørn W.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

Jeg tror du er meget naiv på denne.

AZ er her for det første ikke i 3 år. Max 2. Og hvad gætter du på der sker med spillere som Arp og Ganaus, når AZ ikke er her mere.?
            Falk er lidt en anden case.

Mon ikke den/de resterende tilgange i dette vindue er fra det tyske marked. Blot mit gæt.
            Hvis der altså kommer flere tilgange.

Jeg er bare bange for vi lægger alle æg hos AZ, som vi gjorde med Bjørn W.
            Men er det ikke netop det jeg skriver .. med ordet “håber” 3 gange.

Hvis TB køber ind til et hold der står til nedsmeltning om 2 år så har han jo allerede fejlet nu og det kan jeg ikke tro ..

Der er trods alt den forskel at BW/TB var sportsdirektører og AA/SK/AZ er trænere .. og jeg håber og tror på at TB ikke gør OB så afhængig af en træner .. det vil være hans egen død …

Tror I øvrigt at Arp er solgt indenfor to år men er med på hvad du mener ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Sort er blevet det nye sort.......... my goooood man.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Bare fordi man ankommer til klubben sent i vinduet, så betyder det vel ikke at man partout ikke køber ind på kulturen
                Myhra blev hentet ind på deadline day i 24, og har vel købt ind på klubben og kulturen, hvorimod Sven Köhler blev hentet i Juni måned 23, og han var da om nogen ligeglad med klubben
                Nej, det skriver jeg heller ikke ! Men risikoen er vel væsentligt større sidst på vinduet, når spillerne bliver desperate.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Foreløbig har jeg rimelig ro i maven, med hensyn til at vi bliver forstærket. Jeg vil hellere vente 2,3 eller 4 uger på de rette spillere, end at vi går ud og binder os op på flere middelmådige spillere, dem har vi i forvejen rigeligt af.

Vi kan sikkert sagtens købe flere på Adam Sørensen, Gomez eller Bürgy niveau , men det vil jo være et skridt tilbage til den strategi der de sidste mange år har ført klubben til bunds.

Problemet er at det fandens transfervindue først lukker så sent, men OB har over de sidste 12-15 år bragt sig selv i den forudsete situation , at vi langt fra er attraktive. 2-3 måneder med antydning om ambitioner opvejer ikke 12-15 års dvale/misrøgt.
                  det er bare ingen garanti at du får "de rette" spillere ind fordi du venter.

De tre er ellers det niveau jeg forventer vi ender med at kigge på - gode solide superliga spillere, men med nogle tydelige mangler. Gomez har set fin ud - indtil det hele brændte sammen mod Vejle, samme med Bürgy. Jeg tror ikke vi kommer ret meget højere op i niveau. Det er spillere med pris sedler på eller lige under 1 mill euro. jeg tror ikke vi kommer højere op - måske en enkelt, men problemet er at vi skal have noget mere ind for sikre overlevelse.

Jeg håber på mere - jeg har håbet på mere. Optimismen spirre som altid inden sæsonen går igang - i år nok mere end nogensinde før, men nu nærmer vi os et punkt hvor der bare skal til at ske noget. Ellers kan vi hente nok så mange "A" spillere til sidst i vinduet - men på det tidspunkt kan sæsonen reelt være ovre - ihvertfald mht at opnå noget. Så kan vi så fokuserer på at undgå istedet.

Og at give transfervinduet skylden - den giver jeg ikke meget for. Det er et vilkår. Man vælger jo selv "strategien" med at vente og se om ikke der falder noget spændende ned i turbanen, det kan ske - syntes sjældent det lykkedes

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Den type indlæg havde vi i tonsvis af i gamle dage. Pudsigt nok fra et andet dyr.
                    Er du gårdmanden?
                    Jeg har intet med svinet at gøre. Mine kilder er desværre ikke gode nok til jeg kan sætte navn på spillerene på listen og selvom kilderne kendte navnene tvivler jeg på jeg kunne lokke det ud af dem.
                    .

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

udfordringen bliver at man skal finde en træner der kan fører den spillestil / det udtryk videre, når Zorniger engang takker af. Der er vidst ikke mange af dem på det danske markede - men så må man jo igang med at scoute andre steder.

Zorniger er jo bla hentet fordi han kommer med det udtryk man øsnker - så må man også handle ind til det.

Comment

Som Plum har påpeget/spurgt om flere gange. Hvad har TB/JN arbejdet med i foråret? TB meldte ud, at sæsonen i 1. Division skulle bruges til at opbygget et bæredygtigt Superligahold. De nye spillere der er kommet ind her i sommervinduet har et meget tydeligt AZ-aftryk på sig.

Så er indkøbsstrategien eller den interne organisation ændret siden AZ kom til eller?... da udmeldingerne fra cheftræneren og sportsdirektøren ikke er helt afstemte
                        det tænker jeg da åbenlyst de er.

Man har forberedt sig på en ting - med eller uden Krogh ved roret. Så lykkedes det at hive Zorniger over stregen, det ændre forudsætningerne. Han er jo tydeligvis en træner der stiller større krav - end bla Krogh. Tænker også han har haft nogle krav/ønsker før han signede - det har man købt ind på.

Med Zorniger så har man nok også fået muligheder i en helt anden grad - bla kendskabet til det tyske markede.

Så tænker ikke der er noget odiøst i det - der er kommet en (efter OB standarder) kæmpe kapacitet ind på træner posten, han har fået en del at sige. Han stiller givetvis også en del andre krav til de spillere der skal ind.

Så tro ikke Nagel og TB har gjort et dårligt (for)arbejde - de har bare forberedt sig på en situation, med en mere medgørlig træner. Men man valgte at opgraderer - og der følger så nogle andre krav med.
                        Last edited by mhbp; i dag, 16:54.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

udfordringen bliver at man skal finde en træner der kan fører den spillestil / det udtryk videre, når Zorniger engang takker af. Der er vidst ikke mange af dem på det danske markede - men så må man jo igang med at scoute andre steder.

Zorniger er jo bla hentet fordi han kommer med det udtryk man øsnker - så må man også handle ind til det.
                          Hvis ikke man kan finde AZ 2.0 så må man jo udvikle trænere selv via Akademiet og assistenterne.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det er bare ingen garanti at du får "de rette" spillere ind fordi du venter.

De tre er ellers det niveau jeg forventer vi ender med at kigge på - gode solide superliga spillere, men med nogle tydelige mangler. Gomez har set fin ud - indtil det hele brændte sammen mod Vejle, samme med Bürgy. Jeg tror ikke vi kommer ret meget højere op i niveau. Det er spillere med pris sedler på eller lige under 1 mill euro. jeg tror ikke vi kommer højere op - måske en enkelt, men problemet er at vi skal have noget mere ind for sikre overlevelse.

Jeg håber på mere - jeg har håbet på mere. Optimismen spirre som altid inden sæsonen går igang - i år nok mere end nogensinde før, men nu nærmer vi os et punkt hvor der bare skal til at ske noget. Ellers kan vi hente nok så mange "A" spillere til sidst i vinduet - men på det tidspunkt kan sæsonen reelt være ovre - ihvertfald mht at opnå noget. Så kan vi så fokuserer på at undgå istedet.

Og at give transfervinduet skylden - den giver jeg ikke meget for. Det er et vilkår. Man vælger jo selv "strategien" med at vente og se om ikke der falder noget spændende ned i turbanen, det kan ske - syntes sjældent det lykkedes
                            Der er aldrig nogen garantier men jeg tænker man forsøger at gøre både og med 3 tidlige og 3+ senere i vinduet

Comment

Nej, det skriver jeg heller ikke ! Men risikoen er vel væsentligt større sidst på vinduet, når spillerne bliver desperate.
                              Risikoen er muligvis større, men kunsten er jo at man laver det fornødne hjemmearbejde på hvad det er for en person man bringer ind, ligegyldig hvornår i vinduet det er

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Hvis ikke man kan finde AZ 2.0 så må man jo udvikle trænere selv via Akademiet og assistenterne.
                                det kunne jo også være en mulighed

Comment

Working...
                                X