Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Skal kunne slå Vejle og Fredericia ..

Og være klar på et meget begrænset antal point efter vinterpausen så folket ikke panikker …

AGF
    FCK
    FCM
    SJF
    det er jo det program der gør det SÅ vigtigt at hente points nu.

Men altså - der er lang tid til start feb. når forårs sæsonen skydes igang - og hvor står OB til den tid? Eller AGF for den sags skyld? Sejler FCK stadig rundt? osv osv. Men ja - på papiret er det et svært program vi går i møde.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Nu skal vi lige have de 7 eller 9 point først inden vi aflyser nedrykningsfaren. Tænker det bliver svært nok.
    Skal kunne slå Vejle og Fredericia ..

Og være klar på et meget begrænset antal point efter vinterpausen så folket ikke panikker …

AGF
    FCK
    FCM
    SJF

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Nu skal vi lige have de 7 eller 9 point først inden vi aflyser nedrykningsfaren. Tænker det bliver svært nok.
    det er klart - og jo ikke noget OB har for vane at hive 3 sejre i streg. Men nu er det ikke AGF, FCK og FCM vi skal møde men derimod de (pt) 3 bundhold. Syntes faktisk ikke det er for meget at have nogle forventninger til at vi skal kunne lave den slags resultater.

Men lad os se.

Samtidig skal Sønderjydske møde FCK og BIF samt FCN og VFF(som også kæmper om top 6) i de sidste 5 kampe - så der vil være nogle hold der smider point der. Så top 6 er bestemt stadig en mulighed - hvis, hvis, hvis vi hiver tilstrækkeligt point de næste 3 runder

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

med en sejr i morgen er de 3 point foran os - så mere væk er de trods alt ikke. Tænker der bliver hård kamp om 2 pladser i mesterskabsspillet. Og her kan OB blande sig - det kræver min. 7 point i de næster tre. Og nok 9 point hvis der skal være en chance.

Det positive er så at vi er tæt på at have trukket helt væk fra de to nedrykningspladser. Så selv om det ikke skulle bliver top 6 - så burde vi have mulighed for at få et relativt roligt forår.
    Havde man dog bare haft en dommer imod Silkeborg, som ham der passede fløjten og VAR-rummet i haderslev i dag. Hold da fast hvor man klør sig i håret over straffesparket på Ganaus ikke skal gennemses, når Sønderjyske kan få så tyndt et straffe foræret fra VAR-dommeren

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

med en sejr i morgen er de 3 point foran os - så mere væk er de trods alt ikke. Tænker der bliver hård kamp om 2 pladser i mesterskabsspillet. Og her kan OB blande sig - det kræver min. 7 point i de næster tre. Og nok 9 point hvis der skal være en chance.

Det positive er så at vi er tæt på at have trukket helt væk fra de to nedrykningspladser. Så selv om det ikke skulle bliver top 6 - så burde vi have mulighed for at få et relativt roligt forår.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Sønderjyske med endnu en sejr. Denne gang over Fcm, sidst ude over AGF.
    De er væk nu og dem henter vi ikke mere i denne sæson.

Fordelen er jo så vi er fri for at møde dem 4 gange i sæsonen.
    Tænker foråret skal bruges til at få spillestilen ind under huden.

Hvis vi så lige kan få lidt medvind i pokalen kan det stadig blive en fin sæson.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Sønderjyske med endnu en sejr. Denne gang over Fcm, sidst ude over AGF.
    De er væk nu og dem henter vi ikke mere i denne sæson.

Fordelen er jo så vi er fri for at møde dem 4 gange i sæsonen.
    Tænker foråret skal bruges til at få spillestilen ind under huden.

Hvis vi så lige kan få lidt medvind i pokalen kan det stadig blive en fin sæson.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

det vil være den positive vinkling - og håber da det ender med at være tilfældet. Uanset så syntes jeg godt vi stadig kan sige man "halter" lidt bagefter - pga manglende indkøb (som der så kan være mange forklaringer på) Man kunne også have lavet alle de handler der skulle til - og så sparker Zorniger døren op og vil ikke bruge de spillere og så havde man stået i samme situation.

Tænker vi skal lidt længere frem før vi reelt kan se om der var en plan for opbygning.
    Selvfølgelig er der en plan for opbygningen.... bla. det at man ikke ville lave for mange indkøb på én gang.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Men med det antal forsvarsspillere der er så er Bjørn også den nemmeste at undvære ..at hente en til vinter med mindre at det er en sikker kaptajn de unge kan læne sig op af så er det ikke der jeg vil fokusere..

Syntes det bliver for tyndt .. vi skal givetvis ud og slås for overlevelse ..

Kan nemt blive brug for to mere på
    midten .. selv hvis Bonde skulle blive klar ..

Myhra/Hansen
    Owusu/McCoy. Burgy/Yaya. Askou/Gomez. Adam/Magnus
    Ismahila/
    Falk/Friis. Ejdum/
    Arp/Martin
    Ganaus/Abrahamsen. Jona/Grot
    det er så også det jeg vil forvente de henter.

Jeg taler bestemt ikke for at der ikke må komme to ind til midtbanen. Men jeg vil have én ind først - og tænker også vi har brug for at styrke forsvaret. Tre klare forstærkninger i et vintervindue, med en sportschef der er lidt konservativ mht at bringe spillere ind...det tror jeg ikke på. Men altså tager gerne to til midten - reelt set mangler vi også en angriber.

Kan vi ramme niveauet fra de sidste par kampeog med det program vi har igen op mod jul - så bør, skal og må vi hente 7 point - 9 er ikke umuligt (omend vi ikke har nogen god historik med at vinde flere kampe i streg) men henter vi 7 eller 9 point - så er top 6 stadig en reel mulighed.

Ryger vi i nedrykningsspillet, ja så skal vi i realiteten spille for overlevelse - men vi er allerede der nu at bunden skal gå helt ud af holdet før vi for alvor kommer i farer. Og der tror jeg bare truppen er et bedre sted end da vi rykkede ud.

Leave a comment:

• Plum
    replied

naturligvis ikke. Men Bjørn regner jeg da med er her frem til sommer, men vil da håbe i en mindre rolle rent spillemæssigt. Så en forsvarsspiller ind nu plus en midtbane, med to midtbanespillere ud. Og så skal der jo hentes nyt igen til sommer.
    Men med det antal forsvarsspillere der er så er Bjørn også den nemmeste at undvære ..at hente en til vinter med mindre at det er en sikker kaptajn de unge kan læne sig op af så er det ikke der jeg vil fokusere..

Syntes det bliver for tyndt .. vi skal givetvis ud og slås for overlevelse ..

Kan nemt blive brug for to mere på
    midten .. selv hvis Bonde skulle blive klar ..

Myhra/Hansen
    Owusu/McCoy. Burgy/Yaya. Askou/Gomez. Adam/Magnus
    Ismahila/
    Falk/Friis. Ejdum/
    Arp/Martin
    Ganaus/Abrahamsen. Jona/Grot

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Eller så er det bare led i en opbygning. Jeg er stadig med på, at det kunne være fedt hvis det hele lykkedes fra start, men det gør det bare ikke.
    det vil være den positive vinkling - og håber da det ender med at være tilfældet. Uanset så syntes jeg godt vi stadig kan sige man "halter" lidt bagefter - pga manglende indkøb (som der så kan være mange forklaringer på) Man kunne også have lavet alle de handler der skulle til - og så sparker Zorniger døren op og vil ikke bruge de spillere og så havde man stået i samme situation.

Tænker vi skal lidt længere frem før vi reelt kan se om der var en plan for opbygning.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Der skal stadig være spillere nok til at kunne træne ordentligt .. så at Trybull, Bjørn mv ikke spiller betyder ikke at de bare kan hånden at blive erstattet .. og vi kan ikke kun have talenter som modstand …
    naturligvis ikke. Men Bjørn regner jeg da med er her frem til sommer, men vil da håbe i en mindre rolle rent spillemæssigt. Så en forsvarsspiller ind nu plus en midtbane, med to midtbanespillere ud. Og så skal der jo hentes nyt igen til sommer.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

det er jo en konsekvens af man ikke har gjort nok de foregående vinduer, og eller har skiftet stil/system. Men på sigt tænker jeg da det må være målet. 1-2 talenter hentes op, og 1-2 nye bringes ind, også så man ikke får et transfervindue hvor halvdelen af holdet har udløb.

Mht til antal udløb til sommer syntes jeg ikke det er SÅ slemt. Trybull spiller ikke og mon ikke han er væk til vinter. Samme kan siges om Grubbe - så en midtbane ind nu, og en til sommer hvis nødvendigt.

Hansen spiller ikke, Sander tænker jeg bliver kaldt hjem til vinter - så vi skal nok have ny keeper - spørgsmålet er om det er en ny 1. eller 2. målmand der skal findes.

BP skulle hele tiden have en mere perifær rolle denne sæson - tænker vi skal have en stopper ind nu til januar, så Askou og Yaya med BP og Gomez som backups. fortsætter man med 3 nede bagved skal der findes en mere til sommer - men kan jo også være man vil over til en 4-4-2.

Owusu er den eneste jeg håber vi forlænger med.

Abrahamsen - altså har intet set til ham, men fint nok som et talent.

Hansborg skal videre - kan ikke se han får spilletid i OB
    Eller så er det bare led i en opbygning. Jeg er stadig med på, at det kunne være fedt hvis det hele lykkedes fra start, men det gør det bare ikke.

Leave a comment:

• Plum
    replied

det er jo en konsekvens af man ikke har gjort nok de foregående vinduer, og eller har skiftet stil/system. Men på sigt tænker jeg da det må være målet. 1-2 talenter hentes op, og 1-2 nye bringes ind, også så man ikke får et transfervindue hvor halvdelen af holdet har udløb.

Mht til antal udløb til sommer syntes jeg ikke det er SÅ slemt. Trybull spiller ikke og mon ikke han er væk til vinter. Samme kan siges om Grubbe - så en midtbane ind nu, og en til sommer hvis nødvendigt.

Hansen spiller ikke, Sander tænker jeg bliver kaldt hjem til vinter - så vi skal nok have ny keeper - spørgsmålet er om det er en ny 1. eller 2. målmand der skal findes.

BP skulle hele tiden have en mere perifær rolle denne sæson - tænker vi skal have en stopper ind nu til januar, så Askou og Yaya med BP og Gomez som backups. fortsætter man med 3 nede bagved skal der findes en mere til sommer - men kan jo også være man vil over til en 4-4-2.

Der skal stadig være spillere nok til at kunne træne ordentligt .. så at Trybull, Bjørn mv ikke spiller betyder ikke at de bare kan hånden at blive erstattet .. og vi kan ikke kun have talenter som modstand …

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Der skal bare mere end et par stykker til sommer .. ser ikke mange forlængelser:

Elias Hansborg-Sørensen 31/12-2025

Gustav Grubbe 30/6-2026
    Leeroy Owusu 30/6-2026
    Martin Hansen 30/6-2026(Option på ydeligere 1 år)
    Tom Trybull 30/6-2026
    Bjørn Paulsen 30/6-2026
    Theo Sander 30/6-2026(leje med option)
    Mads Abrahamsen 30/6-2026

Hansborg måske med forlængelse og udlejning ..
    Grubbe måske allerede afsted til vinter efter eget ønske..
    Owusu kunne vi godt forlænge med. McCoy står på spring men så mangler der vel en reserve for ham.
    Hansen stopper
    Trybull stopper .. måske allerede til vinter ..
    Bjørn stopper..
    Theo stopper vel ..
    Abrahamsen forlænger vi vel ..

Fire sikre stopper til sommer som skal erstattes .. måske allerede et par afgange her til vinter og viber et par stykker bagud så …

Leave a comment:

Working...
X