Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rasmus Falk tråden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Kan han spille 85-90% af alle kampe bliver han en kæmpe gevinst jo. Som at få 2-3 midtbanespillere ind samme dag

Mega ærgerligt at Bonde ikke er klar. Tror han ville passe fint på 6`eren.

Vi er ikke færdige med at handle. Men man kan trække vejret og gå ind i Superligaen med en fornuftig trup.
    De 3 spillere TB meldte op har hele tiden været et røgslør siden AZ kom til. En hver med øjne kan jo se at han har overtaget en trup hvor størstedelen slet ikke kan udøve det han gerne vil. Så vi må se om det bliver 1-2-3 mere. Der skal jo også være plads til justering til vinter
    Forhåbentlig er det også spillere som yngre spillere som Ejdum og WCM kan læne sig op af og udvikles af at spille med. Vores ubetingede stjerne, Luca kan jo ikke engang vide sig sikker, hvis ikke han holder sig på stikkerne. Midtbanen er fortsat lidt tynd, og her ville jeg sætte ind med en dygtig 6'er. Får vi sådan en ind, så ser det lovende ud. Vores forsvarskæde har nok en tilvænningsproces, og måske man også ser på at få en styrmand derned, som har erfaring i at spille som Zorniger forventer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Hvis ret skal være ret, så kæmpede BIF også noget med implementeringen og havde endda et par kampe mod lavere rangerende europæiske modstandere inden det blev hverdag i SL.

Nogle spillere skal videre på bekostning af Zorniger og nogen kommer til, på grund af Zorniger. Det har hele tiden været åbent.

Jeg synes virkelig Rasmus Falk er en symboltransfer - et “powermove” så at sige. Jeg kunne forestille mig at Zorniger, Arp og Falk er sådanne tilgange, der får spillere vi normalt ikke har en chance for at hente, til at stoppe op og overveje, om et skifte til OB ikke er et skifte til en klub på vej frem.

Det har da skabt noget national opmærksomhed.
      Jeg tør sku nok godt at ligge hovedet på blokken, og sige vi henter en eller 2 spillere, som vi normalt IKKE kan komme i nærheden af, efter Falken er fløjet hjem, og Zorniger er kommet til.

Det er 2 af de største powermoves i nyere tid. Men det har sku også kostet. Hvornår har OB sidst så mange penge på 2 indivuduelle spillere/trænere? Det godt nok mange år siden.

Jeg er helt vildt glad for, at ledelsen, har fundet ud af at man ikke kan spare sig til succes. På den måde tror jeg det rigtig godt vi lige havde en tur nede i Divisionen.

OB er selvfølgelig slet ikke færdige med transfers. Er sikker på vi sælger DonD og jenner, og de penge vi får ind der, bliver brugt på nye spillere. Så må vi se med Luca. Jeg tror Troels har sat en grænse, som han ikke går under angående hvis der kommer bud. Man sælger kun for over den grænse, ellers bliver han. Jeg tror næsten ikke man går i forhandlinger, med mindre det er 3-4 millioner det drejer sig om, og vi så kan få 15% videresalgsklausul fx.

Min ønskespiller lige nu, er Jacob Lungi Sørensen. En 6’er, som også kan spille i 3mandsforsvar. Tror han vil passe perfekt til den plads, det ligner Zorniger vil have.
      Erfaring fra Championship, kontraktfri nu, og så kender både Jimmi og Troels ham fra EFB tiden.

Nøj en midtbane, hvis det kunne ske. Lungi, Falk og Ejdum, med William Martin som 10’er.

Jeg må sige - at det godt nok er svært ikke at være højt på sky som OB fan lige for tiden. Det er meget farligt…

Comment

Kan han spille 85-90% af alle kampe bliver han en kæmpe gevinst jo. Som at få 2-3 midtbanespillere ind samme dag

Mega ærgerligt at Bonde ikke er klar. Tror han ville passe fint på 6`eren.

Vi er ikke færdige med at handle. Men man kan trække vejret og gå ind i Superligaen med en fornuftig trup.
        De 3 spillere TB meldte op har hele tiden været et røgslør siden AZ kom til. En hver med øjne kan jo se at han har overtaget en trup hvor størstedelen slet ikke kan udøve det han gerne vil. Så vi må se om det bliver 1-2-3 mere. Der skal jo også være plads til justering til vinter
        Er desværre ikke helt enig … den største udfordring har været defensivt og det er både den centrale midt og centerforsvaret. Det er fint med Falk men der manglede to til den centrale midt så mener at der fortsat mangler en og så skal Burgy godt nok have fundet samme vej som Bonde der også brugte et halvt år på at spille sig god for ellers er jeg ikke tryg ved Askou, Burgy og Gomez der på kryds og tværs lod mange mål gå ind i 1. div.

Fint med de to tyskere, men Arp tager nok 10’eren fra William og Ganaus er en erstatning for Luca som vel skal betale for gildet af tilgange.

Der mangler stadig en 6/8’er alt efter hvad Falk er tiltænkt og en central forsvarsspiller i min optik. Man har trods alt sagt farvel til to defensive spillere i Nico og Mihajlo.

Enig i at OB sagtens kan spille og stille til kamp med den nuværende trup der er ok på plads forholdsvist tidligt i vinduet og på papiret har OB bestemt ikke den ringeste trup i forhold til konkurrenterne men forventer også et salg af DonD.

Når det er skrevet er jeg i tvivl om hvordan der stilles op og med hvem … det skal stadig være et sammenspillet hold der kan og gør det AZ vil have ..
        Last edited by Plum; 02-07-2025, 21:40.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Er desværre ikke helt enig … den største udfordring har været defensivt og det er både den centrale midt og centerforsvaret. Det er fint med Falk men der manglede to til den centrale midt så mener at der fortsat mangler en og så skal Burgy godt nok have fundet samme vej som Bonde der også brugte et halvt år på at spille sig god for ellers er jeg ikke tryg ved Askou, Burgy og Gomez der på kryds og tværs lod mange mål gå ind i 1. div.

Fint med de to tyskere, men Arp tager nok 10’eren fra William og Ganaus er en erstatning for Luca som vel skal betale for gildet af tilgange.

Der mangler stadig en 6/8’er alt efter hvad Falk er tiltænkt og en central forsvarsspiller i min optik. Man har trods alt sagt farvel til to defensive spillere i Nico og Mihajlo.

Enig i at OB sagtens kan spille og stille til kamp med den nuværende trup der er ok på plads forholdsvist tidligt i vinduet og på papiret har OB bestemt ikke den ringeste trup i forhold til konkurrenterne men forventer også et salg af DonD.

Når det er skrevet er jeg i tvivl om hvordan der stilles op og med hvem … det skal stadig være et sammenspillet hold der kan og gør det AZ vil have ..
          Der er absolut intet der tyder på at Arp skal være 10`er ud fra de træninger og træningskampe der har været. Intet
          Han er nærmere 1/2. Valg på 9`eren

Jeg tror bestemt også man overvejer en central forsvarsspiller. Men tror ikke han er så utryg ved de 3 som du er og jeg tror man venter på den helt rigtige.
          Det kan være i næste uge eller i morgen. I min optik er Julius klar til chancen som højre side i forsvarskæden. Burgy og Gomez kommer også til at spille fra start

Comment

Velkommen til.

Jeg har haft meget imod denne transfer - og har til det sidste håbet man gik en anden vej.

Men så snart underskriften er på kontrakten, er man er OB spiller, og så er man en lokalhelt - Så har ledende skikkelser ikke vurderet, at der er et loyalitetsproblem - og det må man forholde sig til.

Det er imponerende navne man trækker - spændende at være fan for tiden.

Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Brugte Bonde et halvt år på at spille sig god? Han spillede altså kun et halvt år i klubben inden hans skade (og var god fra start).
              Og fra rapporterne fra de første træningskampe er der da ikke noget, der tyder på, at Arp er tiltænkt en plads som 10'er, men derimod som 9'er. Mihajlo tror jeg ikke der er det store behov for en 1-1 erstatning for, hans plads i hierarkiet havde Askou allerede erstattet inden Mihajlo forsvandt. Er det tanken at vi i større omfang skal spille med 3-back-kæde kan jeg dog sagtens se behovet for endnu en midterforsvarer. En ekstra gardering på backen kunne også være fint medmindre Helveg imponerer så tilpas meget i opstarten at han bliver rykket op i førsteholdstruppen med det samme. Magnus Andersen har jo også spillet back i løbet af sine ungdomsår ligesom Grubbe kan gøre sig der, så der er muligheder i truppen.

I min verden har vi for alvor brug for en 6'er og en afklaring på målmandsposten - alt derudover er luksus. Samtidig kan jeg også godt frygte lidt, at man får gjort vejen alt for lang for egne talenter.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Brugte Bonde et halvt år på at spille sig god? Han spillede altså kun et halvt år i klubben inden hans skade (og var god fra start).
                Og fra rapporterne fra de første træningskampe er der da ikke noget, der tyder på, at Arp er tiltænkt en plads som 10'er, men derimod som 9'er. Mihajlo tror jeg ikke der er det store behov for en 1-1 erstatning for, hans plads i hierarkiet havde Askou allerede erstattet inden Mihajlo forsvandt. Er det tanken at vi i større omfang skal spille med 3-back-kæde kan jeg dog sagtens se behovet for endnu en midterforsvarer. En ekstra gardering på backen kunne også være fint medmindre Helveg imponerer så tilpas meget i opstarten at han bliver rykket op i førsteholdstruppen med det samme. Magnus Andersen har jo også spillet back i løbet af sine ungdomsår ligesom Grubbe kan gøre sig der, så der er muligheder i truppen.

I min verden har vi for alvor brug for en 6'er og en afklaring på målmandsposten - alt derudover er luksus. Samtidig kan jeg også godt frygte lidt, at man får gjort vejen alt for lang for egne talenter.
                Var det en anden jeg tænkte på .. Trybull måske ..

og som sagt så er jeg usikker på opstillingen .. stiller OB med 5 i bagkæden så er der vel ikke plads til mange 10’ere når man samtidig vil have to på toppen ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...or-falk-skifte

Comment

Var det en anden jeg tænkte på .. Trybull måske ..

og som sagt så er jeg usikker på opstillingen .. stiller OB med 5 i bagkæden så er der vel ikke plads til mange 10’ere når man samtidig vil have to på toppen ..
                    Jo man spiller med 1stk 10`er….

Comment

Synes den her giver et lidt bedre billede (og er gratis): https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...kaempe-tak-fck

Comment

Nogen der er/har været i Nyborg og set hans første træning i dag ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                          Nogen der er/har været i Nyborg og set hans første træning i dag ?
                          Jeg var. Ikke rigtig noget at berette om, udover den vante opvarmningsøvelse. Spil på 2 mål med fokus på pres, og ikke så mange berøringer.
                          Det ligner Falk er tiltænkt en 8’er, men det må vi se.
                          Løb som vanligt, og så kunne man høre hans tilstedeværelse.

Trybull løb for sig selv igen. Der må være noget galt.

Jenner spillede venstreback. Han er snart væk.

Før træningen havde Bjørn P, og Martin Hansen et lille oplæg lignede det, hele truppen, var ihvertfald samlet foran dem, og grinte et par gange.

Træningen sluttede af med Straffesparkskonkurrnce.

Tænker jeg tager afsted i morgen igen.
                          Last edited by Brogaard99; 03-07-2025, 16:38.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Jeg var. Ikke rigtig noget at berette om, udover den vante opvarmningsøvelse. Spil på 2 mål med fokus på pres, og ikke så mange berøringer.
                            Det ligner Falk er tiltænkt en 8’er, men det må vi se.
                            Løb som vanligt, og så kunne man høre hans tilstedeværelse.

Trybull løb for sig selv igen. Der må være noget galt.

Jenner spillede venstreback. Han er snart væk.

Før træningen havde Bjørn P, og Martin Hansen et lille oplæg lignede det, hele truppen, var ihvertfald samlet foran dem, og grinte et par gange.

Træningen sluttede af med Straffesparkskonkurrnce.

Tænker jeg tager afsted i morgen igen.
                            Super og takker

P.S. hvem vandt straffesparkskonkurrencen ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Super og takker

P.S. hvem vandt straffesparkskonkurrencen ?
                              Det var blandede hold.
                              Men Juul brændte, så blåt hold vandt 5-4

Mener de 2 hold var
                              Blå
                              Owusu Julius Burgy Gomez Adam
                              Falk Grubbe
                              Deedson
                              Grot Arp

Hvid
                              Mccoy Bojang BP En Ung Jenner
                              Ejdum Jul
                              W.Martin
                              Luca Ganaus

Comment

Jo man spiller med 1stk 10`er….
                                Så ingen 6’er og to 8’er?

…………X……………………….1…………
                                ….X……X…….X………..2…….3…….4…
                                X………………….X…..5…………………6.
                                ….….X……..X………………7……..8……..
                                …………X……………………….10………..
                                …….X……….X…………….11………12….
                                Last edited by Plum; 03-07-2025, 14:03.

Comment

Working...
                                X