Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt til sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Ikke enig. 100 mill fra Minteh gjorde jo stort set ingenting ift at tage kvantespring. Fordi det var en engangs(foreløbig)

Nej det gælder om at styrke akademiet ydeligere og fortsætte store salg årligt direkte fra akademiet og få spillere som Luca,McCoy,Ejdum osv der nok sælges kontinuerligt for 20-30-40 mill.
    Lad os se hvad vi eventuelt får for Yehya hvis han ryger til Holland om den også kan sætte en eller anden rekord. Kan Luca sætte homegrown rekord?
    At have et stærkt OSE som giver et solidt fundament og tjener gode penge. En dansk ejer der elsker sin klub og ikke trækker penge ud(som nogen siger)

Det kan over tid få os op hvor det er sjovere. Og så ville det da også hjælpe med lidt sportslig succes og måske europa. Alene Top 6 vil få stor betydning
    Tror du misforstår mig. Minteh millionerne var en del af den eksisterende forretning. Jeg taler om en ekstra indsprøjtning, ikke organisk vækst !

Vi skal løftes markant nu, og så kan jeg godt se din strategi fremadrettet

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Tror du misforstår mig. Minteh millionerne var en del af den eksisterende forretning. Jeg taler om en ekstra indsprøjtning, ikke organisk vækst !

Vi skal løftes markant nu, og så kan jeg godt se din strategi fremadrettet
      En stor bunke penge skader aldrig. Men det sker ikke. Det bliver kun organisk vækst herfra med Thorborg ved roret.
      lad os nu se.
      Jeg ville ikke blive overrasket hvis OSE har fordoblet omsætning om 10 år og overskud på 50-100 mill i gode år.
      Det vil helt sikkert komme OB tilgode. Og så er det jo ikke forbudt selv at tjene penge.

Men vi er nød til at være et fast superliga hold. Ellers ramler korthuset

Comment

En stor bunke penge skader aldrig. Men det sker ikke. Det bliver kun organisk vækst herfra med Thorborg ved roret.
        lad os nu se.
        Jeg ville ikke blive overrasket hvis OSE har fordoblet omsætning om 10 år og overskud på 50-100 mill i gode år.
        Det vil helt sikkert komme OB tilgode. Og så er det jo ikke forbudt selv at tjene penge.

Men vi er nød til at være et fast superliga hold. Ellers ramler korthuset
        Efter vores snak om kvantespring/organisk vækst kom jeg til at tænke på dette citat - "The electric light did not come from the continuous improvement of candles" (Oren Harari)

Uden en ordentlig ændring og kun fokus på organisk vækst, er jeg bange for at toget fræser forbi os på perronen, hvis det ikke allerede har gjort det. Måske der er noget symbolsk i, at Jernbanemuseet ligger i Odense... så kan vi sidde der og mindes Miraklet i Madrid, mens andre klubber skaber nye oplevelser/minder

Comment

Efter vores snak om kvantespring/organisk vækst kom jeg til at tænke på dette citat - "The electric light did not come from the continuous improvement of candles" (Oren Harari)

Uden en ordentlig ændring og kun fokus på organisk vækst, er jeg bange for at toget fræser forbi os på perronen, hvis det ikke allerede har gjort det. Måske der er noget symbolsk i, at Jernbanemuseet ligger i Odense... så kan vi sidde der og mindes Miraklet i Madrid, mens andre klubber skaber nye oplevelser/minder
          Altså toget til Herning og København er kørt. Måske også S-toget til vestegnen. Der er ikke flere afgange fra Odense

Men vi kan kun gøre 110% selv af hvad der står i vores magt for at skabe bedre økonomi og en sund klub hvor elefanter ikke tager hen for at dø på kirkegården. Og det er OB rigtig godt igang med. Der bliver lagt lag på hele tiden og vi kommer til at stå stærkere og stærkere fremadrettet hvis vi følger sporet. Og så er der andre klubber der skal stå på tæer for at følge med os. Det har jeg en tro på

og vi skal nok få gode spillere ind i dette vindue. Mange er pt misundelige på VB fordi de henter tidligere profiler ind alle kender navnene på. Men det er en meget kortsigtet løsning og det kan være at vi sidder og griner af dem om 6 måneder når de fleste er konstant skadet og ellers ikke viser det niveau de havde dengang de var på toppen.

Men det hele afhænger af at vi spiller superliga hvert år

Comment

Jeg tænker, at det er virkelig arrogant og historieløst at tro, at der ikke på den lange bane kan ændres på, hvem der er tophold i Danmark. Men jeg er også utålmodig og ønsker, at det skal være starten på endnu en OB-storhedstid, som vi er i gang med lige nu, og det kræver flere penge at forcere den organiserede vækst.

Comment

Altså toget til Herning og København er kørt. Måske også S-toget til vestegnen. Der er ikke flere afgange fra Odense

Men vi kan kun gøre 110% selv af hvad der står i vores magt for at skabe bedre økonomi og en sund klub hvor elefanter ikke tager hen for at dø på kirkegården. Og det er OB rigtig godt igang med. Der bliver lagt lag på hele tiden og vi kommer til at stå stærkere og stærkere fremadrettet hvis vi følger sporet. Og så er der andre klubber der skal stå på tæer for at følge med os. Det har jeg en tro på

og vi skal nok få gode spillere ind i dette vindue. Mange er pt misundelige på VB fordi de henter tidligere profiler ind alle kender navnene på. Men det er en meget kortsigtet løsning og det kan være at vi sidder og griner af dem om 6 måneder når de fleste er konstant skadet og ellers ikke viser det niveau de havde dengang de var på toppen.

Det var jo netop TBs/JNs udmeldte strategi (som Vejle har adopteret), men indtoget af AZ & Co har jo åbenlyst ændret den.

Ja, det bliver spændende, hvem der leer sidst om et halvt års tid

Comment

Oprindeligt indsendt af PPPP Se indlæg
                Jeg tænker, at det er virkelig arrogant og historieløst at tro, at der ikke på den lange bane kan ændres på, hvem der er tophold i Danmark. Men jeg er også utålmodig og ønsker, at det skal være starten på endnu en OB-storhedstid, som vi er i gang med lige nu, og det kræver flere penge at forcere den organiserede vækst.
                Arrogant ligefrem

Selvfølgelig kan der ske “shifts” over generationerne. Men har godt nok svært ved at se hvordan en klub som OB skal hente FCK og FCM økonomisk uden en kæmpe kapital tilførsel udefra.
                Men penge er selvfølgelig heller ikke alt i fodbold. Men jo stadig det vigtigste

Comment

Arrogant ligefrem

Selvfølgelig kan der ske “shifts” over generationerne. Men har godt nok svært ved at se hvordan en klub som OB skal hente FCK og FCM økonomisk uden en kæmpe kapital tilførsel udefra.
                  Men penge er selvfølgelig heller ikke alt i fodbold. Men jo stadig det vigtigste
                  Kontinuerlig vækst i :
                  Tilskuere
                  Sponsorer
                  Den øvrige koncerns forretning

Jeg kan på ingen måde se at FCMs forspring, der er opstået hurtigt ikke også kan udlignes i et lignende tidsrum.
                  Der er ikke meget der tyder på det er ved at ske men der er intet magisk over hvad de har opnået og de er ikke immune for modgang

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Kontinuerlig vækst i :
                    Tilskuere
                    Sponsorer

Jeg kan på ingen måde se at FCMs forspring, der er opstået hurtigt ikke også kan udlignes i et lignende tidsrum.
                    Der er ikke meget der tyder på det er ved at ske men der er intet magisk over hvad de har opnået og de er ikke immune for modgang
                    Kontinuerlig vækst i :
                    Tilskuere - vi har et loft på 15.000
                    Sponsorer - vi har mange små lokale virksomheder, som gerne vil have et par årlige fribilletter og fadøl. Men ingen der smider de store beløb og mener også vi har mistet en del (økonomisk) efter nedrykningen,
                    Den øvrige koncerns forretning - det kommer aldrig til at ske at resten af OS&E kommer til at opgradere OB. BW fik jo netop opgaven om, at gøre klubben økonomisk bæredygtig/uafhængig (hvilket han også gjorde).

Vi kommer ikke til at udligne noget som helst uden en kæmpe økonomisk indsprøjtning og opgradering på ledelsesgangen/bestyrelsen.

Tror faktisk at FCM er meget immune overfor lidt modgang !

P.S. FCMs forspring er ikke opstået hurtigt, da vi stod på samme sted for 15 år siden. De har bare handlet og været visionære, mens vi andre stod selvfede på sidelinjen og bedrevidende grinte af tosserne fra heden og Steinlein !

Comment

Kontinuerlig vækst i :
                      Tilskuere - vi har et loft på 15.000
                      Sponsorer - vi har mange små lokale virksomheder, som gerne vil have et par årlige fribilletter og fadøl. Men ingen der smider de store beløb og mener også vi har mistet en del (økonomisk) efter nedrykningen,
                      Den øvrige koncerns forretning - det kommer aldrig til at ske at resten af OS&E kommer til at opgradere OB. BW fik jo netop opgaven om, at gøre klubben økonomisk bæredygtig/uafhængig (hvilket han også gjorde).

Vi kommer ikke til at udligne noget som helst uden en kæmpe økonomisk indsprøjtning og opgradering på ledelsesgangen/bestyrelsen.

Tror faktisk at FCM er meget immune overfor lidt modgang !

P.S. FCMs forspring er ikke opstået hurtigt, da vi stod på samme sted for 15 år siden. De har bare handlet og været visionære, mens vi andre stod selvfede på sidelinjen og bedrevidende grinte af tosserne fra heden og Steinlein !

MCH Arena er under 12 vi kan komme på knap 17 efter renoveringen af stadion.
                      De har kontinuerligt været afhængig af skiftende rige mænd. Det er gået godt men noget af det har været held.
                      Lige inden Bentham var de afhængige af Indiske penge. Det kunne være gået galt.
                      Jeg argumenterer ikke for at vi er ved at indhente den danske fodbold top men jeg argumenterer for at FCM ikke er selvskrevne I toppen af dansk fodbold

Comment

MCH Arena er under 12 vi kan komme på knap 17 efter renoveringen af stadion.
                        De har kontinuerligt været afhængig af skiftende rige mænd. Det er gået godt men noget af det har været held.
                        Lige inden Bentham var de afhængige af Indiske penge. Det kunne være gået galt.
                        Jeg argumenterer ikke for at vi er ved at indhente den danske fodbold top men jeg argumenterer for at FCM ikke er selvskrevne I toppen af dansk fodbold
                        Så du mener, at FCM har været reddet af rige mænd og held, men det har OB ikke ?

Tror ikke at vi med et par tusinde mere på lægterne gør, at vi nærmer os Top6 sportsligt !

Jeg ser (desværre) vores klubber som de to tøjbutikker i Korsbæk (Matador).

Damernes Magasin ledet af Hr. Schwann (NT) og Skjerns Magasin ledet af Arnold Vinter (AHP)... resten er historie !

Så jeg kan nemt argumenterer for at FCM er selvskrevne i toppen af dansk fodbold !

Comment

Jeg får i hvert fald kraftige flashbacks til den sæson hvor VB hentede Priske hjem fra Belgien, Rasmus Wurtz, Bechara, Allan Gaarde... etc. Det gik jo ikke ligefrem godt.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Kontinuerlig vækst i :
                            Tilskuere
                            Sponsorer

Jeg håber da du har ret. Men så længe at Top 6 er en kæmpe succes i sig og skal fejres som et halvt mesterskab gør vi det ihverfald ikke.
                            At være en provins by sætter også et vidst loft over hvor mange sponsorater du kan hive ind. Vi må håbe at udvidelsen af VIP bygningen giver lidt flere og indbringende muligheder.

For mig ligger løsningen hos akademiet. Det er her vi har muligheden for at tage nogle større spring

Comment

Så du mener, at FCM har været reddet af rige mænd og held, men det har OB ikke ?

Tror ikke at vi med et par tusinde mere på lægterne gør, at vi nærmer os Top6 sportsligt !

Jeg ser (desværre) vores klubber som de to tøjbutikker i Korsbæk (Matador).

Damernes Magasin ledet af Hr. Schwann (NT) og Skjerns Magasin ledet af Arnold Vinter (AHP)... resten er historie !

Så jeg kan nemt argumenterer for at FCM er selvskrevne i toppen af dansk fodbold !
                              Midtjylland har sammen med Nordsjælland sat en strategi og kapitaliseret på den.

Det er klart, at de har gjort nogle ting rigtige - herunder deres akademi-strategi, hvor de har haft imponerende salg gennem årene, Sylvester Igboun, Frank Onyeka, Gustav Isaksen, Simon Kjær, Paul Onuachu - og det ligner vi kan føje Oliver Sørensen til den liste.

De har også ramt et par heldige hænder i transferlotteriet. De hentede Alexander Sørloth og fik ham
                              mirakuløst sendt videre i fodboldsystemet for et uhørt beløb. Det er godt købmandsskab.

Jeg mener dog ikke Midtjylland er på en hylde, hvor vi aldrig kan indhente dem “organisk”. Vi har ikke “kun” været dårlige de seneste 12 år, vi har også haft svært ved at kende vores besøgelsestider. De 3-5 gange vi har haft mulighed for at rykke os, er vi blevet ramt af uheld eller har manglet kvalitet.

Vi var tæt på bronze, et resultat, der havde bragt europa og penge med sig, muligheden for at flytte klubben, men nej… Så var vi i en pokalfinale, men taber på straffe, efter faktisk at have været det bedste hold. Så havde vi et Superligaens største talenter (Falk) i årevis, men ham måtte vi lade gå for 0 kroner pga dårlig købmandskab, og alle de procenter vi kunne have tjent ved videresalg i uddannelsespenge måtte vi kigge langt efter, for han er aldrig blevet solgt. Så havde vi et andet kæmpetalent (Slotsager) men ham kunne vi også kun få pebernødder for.

Vi har haft masser af muligheder for at geare op, for at lade et organisk resultat give os den vind i sejlene der skulle til, men vi har ramt stolpe ud.

Midtjylland kæmper med deres egne komplekser. De underpræsterer stadig i Europa, og de har svært ved at holde guld-niveauet over en hel sæson, sådan som FCK kan. Midtjylland forbliver ikke en dansk top-3 klub for evigt, men lige nu er de der, og de er langt foran, men de kan hentes. Særligt fordi det midtjyske bagland har sine åbenlyse begrænsninger.

Comment

Nogen der ved hvor man kan finde træningstiderne i Nyborg? :)

Comment

Working...
                                X