Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt til sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

da der pt kun er 12 hold i den bedste danske række er det bare ikke muligt med en sådan model - vil give for få kampe...
    Problemet er der kun bor 6 millioner mennesker i Danmark. Vi kan ikke bare lave en superliga med 18 hold, som jo nok ville være det ideelle antal hold, hvis man skal opfylde kravene om et passende antal kampe.
    Lande som Schweiz, Østrig og Skotland har samme udfordringer.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

da der pt kun er 12 hold i den bedste danske række er det bare ikke muligt med en sådan model - vil give for få kampe...
      Enig, men mener at man nemt kan udvide til 16 hold, da bunden af SL og toppen af 1. Division er minimal spillemæssigt og økonomisk.
      Last edited by Online; i dag, 10:10.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Problemet er der kun bor 6 millioner mennesker i Danmark. Vi kan ikke bare lave en superliga med 18 hold, som jo nok ville være det ideelle antal hold, hvis man skal opfylde kravene om et passende antal kampe.
        18 er nok to for mange, for niveauet kunne forblive højt, men jeg kunne snildt finde 16 hold og spille en sæson på 32 kampe.

FCK, BIF, AGF, FCM, Nordsjælland, OB, Silkeborg, Vejle, Sønderjyske, Viborg, Randers, AaB, EfB, AC Horsens, Hvidovre, Fredericia, Lyngby. I alt 17 hold har vel alle mere eller mindre bevist, at de kan.

Boblerne kunne være: Kolding, Hillerød, Hobro og måske over tid andre klubber, der gerne vil satse lidt på at komme op under gode selskab. Vendsyssel, B93, AB, Middelfart etc.

Personligt føler jeg ikke, at det ville være en større skandale for Superligaen at få tilføjet de 17 ovenstående (øverst) mandskaber. De har alle bevist, at de kan spille en rolle i Superligaen, og måske endda bidrage konstruktivt til den.

men det jo så bare min måde at vurdere tingene på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Norge (5,6), Sverige (10,6) og Bulgarien (6,7) har alle 16 hold. Det kan da ikke være antallet af indbyggere, der afgøre en turneringstruktur... så skulle Indien jo have 3.600 hold i den bedste række

Problemet er om klubberne har den rette struktur/organisation. I Nederlandene kan man ikke rykke op i 1. Division, hvis klubben ikke har en bæredygtig økonomi og både en kort- og langsigtet strategi. Her giver man også mulighed for klubbernes 2. hold at spille i divisionerne under den bedste liga for at fremme talentudviklingen (de kan dog ikke rykke op).

Belgien har skrottet dem model, som DBU var inspireret af, da den faktisk blev en hæmsko for deres talentudvikling og landshold.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

18 er nok to for mange, for niveauet kunne forblive højt, men jeg kunne snildt finde 16 hold og spille en sæson på 32 kampe.

FCK, BIF, AGF, FCM, Nordsjælland, OB, Silkeborg, Vejle, Sønderjyske, Viborg, Randers, AaB, EfB, AC Horsens, Hvidovre, Fredericia, Lyngby. I alt 17 hold har vel alle mere eller mindre bevist, at de kan.

Boblerne kunne være: Kolding, Hillerød, Hobro og måske over tid andre klubber, der gerne vil satse lidt på at komme op under gode selskab. Vendsyssel, B93, AB, Middelfart etc.

Personligt føler jeg ikke, at det ville være en større skandale for Superligaen at få tilføjet de 17 ovenstående (øverst) mandskaber. De har alle bevist, at de kan spille en rolle i Superligaen, og måske endda bidrage konstruktivt til den.

Jeg frygter faktisk mere en udekamp på en mandag mod EfB end en kamp i den bedste sendetid mod FCK !
            Last edited by Online; i dag, 10:34.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

32 kampe? Nu er det jo ikke sådan det hænger sammen men derudover er jeg dybt uenig.
              Ikke nok med du smadrer Superligaen. 1.division bliver også totalt ødelagt på en gang.
              Synes den nuværende struktur er den bedste mulige lige for tiden.
              Alternativt kan man droppe slutspillet og møde hinanden 3 gange som førhen. Synes bare det er mere unfair.

Comment

Working...
              X