Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt til sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Wow. Læs lige det her referat fra Campo. Vidst en der ikke så kampen

https://campo.dk/2025/06/20/zorniger...t-mod-esbjerg/
    fedt at markus jensen reducerede efter klumpspil...straffesparket er ikke engang nævnt. Den "artikel" er vidst skrevet på baggrund af tweets eller lign.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

fedt at markus jensen reducerede efter klumpspil...straffesparket er ikke engang nævnt. Den "artikel" er vidst skrevet på baggrund af tweets eller lign.
      De kunne bare gå på ob.dk og tage info derfra. Sindssygt amatøragtigt

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

OB har da aldrig været kulturløs. Man kan så diskutere om man er enig i den kultur der er/var. Men kulturløs, nej... det er kun et narrativ TB fremfører for at understøtte egen "succes".
        TB har aldrig fremført den fortælling, at OB var kulturløs.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Man kan diskutere om Falk skal tilbage eller ej. Dyr, for skadet og for gammel. Grundende kan være mange.
          Grunde kunne også være gammel OB dreng, top kvalitet og dækker 3 pladser på midtbanen..

Hjulsager snakker man også med. Han er også en mulighed og vel også høj kvalitet.

Vi må se hvad der sker. Det kan ende med begge eller ingen.

Men ambitionerne fejler ingenting. Man vil kun hente A-spillere som skal supplere U-Spillere fra akademiet.
          Præcis som er meldt ud. Og det giver jo perfekt mening. Fremadrettet skal vi ikke forvente de store salg fra spillere udefra(er der heller ikke historie for), men der imod satses der på at det er fra akademiet at de store salg og penge skal komme fra.

Jeg elsker det her “nye” OB. Er helt tosset med det. Vi må se hvor længe det holder
          Det er jo fair nok, at man har valgt en klar strategi på den front, og spændende om man følger den fulgt ud og kommer i mål med den.

Samtidig må jeg sige, at jeg synes det er lidt specielt, at man decideret har afskåret sig fra, at man kan hente spillere som Casper Nielsen, Barrett, Tverskov, Bashkim, Ryan, Tingager osv.

Respekt for at være så afklaret, men jeg kan også godt frygte man taber noget, ved ikke længere at kigge efter sådan nogle spillere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Det er jo fair nok, at man har valgt en klar strategi på den front, og spændende om man følger den fulgt ud og kommer i mål med den.

Samtidig må jeg sige, at jeg synes det er lidt specielt, at man decideret har afskåret sig fra, at man kan hente spillere som Casper Nielsen, Barrett, Tverskov, Bashkim, Ryan, Tingager osv.

Respekt for at være så afklaret, men jeg kan også godt frygte man taber noget, ved ikke længere at kigge efter sådan nogle spillere.
            Jeg skal da ikke kunne sige at de ikke kunne lave en god handel som man gjorde med nogle af de spillere som du nævner. Men den gang kunne de købes for små beløb
            Idag koster det jo millioner at handle de bedste i 1. Div og 15-25+ mill at hente en profil i superligaen. Så det er jo ligegyldigt da det jo er næsten umuligt.

Så jeg tror man går efter 12-14 A-spillere/profiler og 10-11 U-Spillere/akademister ~ ish i truppen. Så sker der selvfølgelig det at spillere som Ejdum og Kjerrumgaard går fra den ene til den anden kategori på et tidspunkt.

Comment

Jeg skal da ikke kunne sige at de ikke kunne lave en god handel som man gjorde med nogle af de spillere som du nævner. Men den gang kunne de købes for små beløb
              Idag koster det jo millioner at handle de bedste i 1. Div og 15-25+ mill at hente en profil i superligaen. Så det er jo ligegyldigt da det jo er næsten umuligt.

Så jeg tror man går efter 12-14 A-spillere/profiler og 10-11 U-Spillere/akademister ~ ish i truppen. Så sker der selvfølgelig det at spillere som Ejdum og Kjerrumgaard går fra den ene til den anden kategori på et tidspunkt.
              Det er en god pointe, der har tingene helt sikkert rykket sig og gjort det markant sværere. Til gengæld er niveauet nok også noget bedre på de spillere og de kan sælges videre for væsentligt mere end før i tiden. Men det er i hvert fald et spændende strategisk valg, som jeg glæder mig til at se, om man tør leve helt ud.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

OB har da aldrig været kulturløs. Man kan så diskutere om man er enig i den kultur der er/var. Men kulturløs, nej... det er kun et narrativ TB fremfører for at understøtte egen "succes".
                Havde et øjeblik glemt , hvad du kan finde på at skrive

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det tror jeg ikke den var og mener heller ikke at OB var .. jeg syntes tværtimod at SK stod for en skadelig kultur hvor man var mere bange for at tabe end have modet til at vinde og det var der flere spillere der havde prøvet andet end OB der ikke ville stå model til …
                  Lad os igen stopper den her. Havde glemt at du ikke vil anerkende, at OB på grund af 14 års deroute og afslutningsvis BW, som skiftede tæt på samtlige spillere i sin regeringstid, var et hold og en klub i opløsning. Jeg har utroligt svært ved at forstå, når nogen ikke kunne se det, hvis man så kampene og enkeltspillereres ageren på og uden for banen. Men igen du kan/vil ikke se det. Så lad os stoppe den endnu engang.

Comment

Det er en god pointe, der har tingene helt sikkert rykket sig og gjort det markant sværere. Til gengæld er niveauet nok også noget bedre på de spillere og de kan sælges videre for væsentligt mere end før i tiden. Men det er i hvert fald et spændende strategisk valg, som jeg glæder mig til at se, om man tør leve helt ud.
                    Det føler jeg mig pænt overbevist om. Om AZ så rykker ratioen en anelse her i starten er svært at vurdere. Jeg tror gerne at han vil skifte rigtig rigtig mange spillere ud med nogle der kan det han gerne vil. Om OB/AZ så har tålmodigheden til at vente på folks kontrakter løber ud eller der sælges er svært at svare på.

Men personligt kan jeg tælle på en hånd hvilke spillere der kan det han vil rent løbe,pres og sprintmæssigt og stadig også har kvaliteten på bolden. Og så har jeg stadig fingre i overskud

Comment

Det føler jeg mig pænt overbevist om. Om AZ så rykker ratioen en anelse her i starten er svært at vurdere. Jeg tror gerne at han vil skifte rigtig rigtig mange spillere ud med nogle der kan det han gerne vil. Om OB/AZ så har tålmodigheden til at vente på folks kontrakter løber ud eller der sælges er svært at svare på.

Men personligt kan jeg tælle på en hånd hvilke spillere der kan det han vil rent løbe,pres og sprintmæssigt og stadig også har kvaliteten på bolden. Og så har jeg stadig fingre i overskud
                      Helt enig. I går synes jeg faktisk at Bürgy, McCoy, Luca og MH var de eneste der viste niveau lige nu og her. Bürgy er ikke hurtig og det er MH jo heller ikke. Men de viste begge en hurtig afvikling og en god afleveringsfod (bekymrende at det er målmanden og en CFer man skal fremhæve på de parametre) Der må jo naturligvis være flere spillere, som bare ikke er i topform f.eks. Ejdum. Men han er godt nok langt fra topniveau . Men generelt så ikke godt ud.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Lad os igen stopper den her. Havde glemt at du ikke vil anerkende, at OB på grund af 14 års deroute og afslutningsvis BW, som skiftede tæt på samtlige spillere i sin regeringstid, var et hold og en klub i opløsning. Jeg har utroligt svært ved at forstå, når nogen ikke kunne se det, hvis man så kampene og enkeltspillereres ageren på og uden for banen. Men igen du kan/vil ikke se det. Så lad os stoppe den endnu engang.
                        “Jeg havde glemt at du ikke vil anerkende at månen er lavet af grøn ost” … lad nu være med at pådutte mig og andre vores tankerække fra dit perspektiv.
                        Jeg proklamerer min holdning med mine argumenter og det ville klæde folk generelt at argumentere for egne holdninger frem for at motivere andres perspektiver.
                        Debater ud fra dig selv i stedet for andres hvis du har holdninger.

Jeg anerkender fuldt ud OBs strukturelle deroute og har været efter både NT og dengang TC med mangle flere siden blodbadet. Det er veldokumenteret både på dette og de foregående to debatforum Der er lavet rigtig mange fejl som både jeg og andre har kunne se både før og mens de skete men det betyder ikke at jeg ikke kan se de positive ting som mange afvise der laver fejl har gjort.
                        Jeg kan godt se hvad BW og flere før han gjorde af gode og dårlige ting men det kan jeg sq også med SK ..

Ingen, hverken du eller jeg, andre herinde, NT, TC, BW, SK eller AZ er ren lort eller lagkage ..

Så i stedet for at sige at BW er ren lort og har gjort alt muligt kunne man med fordel uddybe hvilke punkter han der var ødelæggende, hvilke ting der var nytænkende og hvorfor man syntes det underbygget med argumenter - det vil højne kvaliteten af debatten.

Jeg kan da også godt se udfordringer med TB’s ageren det sidste år men der er også både gode og dårlige ting. Nu har der været et års fripas så jeg ser frem til hvor meget klubben kan rykkes fremad, det er jo hans ansvar.

Et eksempel er hele tanken om at han ikke henter erstatninger for Bonde/Manneh fordi at man ikke kan hente spillere i 1. div., hvilket jo ikke korrekt eftersom han selv har hentet Bonde, Adam og Burgy samt Grot - det er 1/3 af start11 på et vindue ..
                        “Undskyldningen” er så, at man vil bruge de unge mere men i stedet for at lleve dette fuldt ud skal Owusu f.eks. pludseligt være midtbanespiller og Bjørn være angriber fordi SK ikke tør bruge de unge.
                        Fair nok, det er SK der stiller holdet men som SK’s chef kan det ikke være hensigtsmæssigt at TB går ud med en strategi for at se at hans underordnede går en anden vej … det er inkonsekvent …

Og beklager, det var ikke et rant mod dig personligt men det er en “tendens” herinde, er lige vågnet og nu gik det ud over dig ..
                        Last edited by Plum; i dag, 06:56.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Havde et øjeblik glemt , hvad du kan finde på at skrive
                          Hahaha... troede ikke det var muligt Nu er det altså ikke noget jeg finder på, men forholder mig bare til hans gøren og laden Kulturløs var ikke det rette ord, men mere usund kultur, som jeg ikke kan finde ud af, hvad det var for en størrelse inden TB kom til og hvordan den nu skal være blevet sund/sundere

Comment

Problemet var aldrig Søren Kroghs manglende plan B, problemet var at han aldrig havde en gennemarbejdet plan A som han holdte fast i og vidste, hvor han skulle hen med, det var kun plan Ber og Cer som han rodede rundt i og aldrig fandt den nødvendige stabilitet i.

Det tror og håber jeg da også, at Zorniger har og at han i hvert fald meget hurtigt finder. Om den så følger med tiden og har det samme overraskelsesmoment som han i sin tid bragte ind i Superligaen, det tvivler jeg lidt på, men det vil tiden jo vise. Under alle omstændigheder kræver det i hvert fald den rigtige type spillere, og der hviler et alvorligt pres på Troels for også at levere på den del nu.
                            SK holdt krampagtigt fast i 4-3-3, selv efter mange kampe, hvor han så det ikke virkede. Især når modstanderne spillede med 5 i forsvaret og hvis kampen udviklede sig, hvor det var åbenlyst at der skulle noget til, fastholdt han 4-3-3. Så det er jeg ikke enig i det, bortset fra at plan a heller ikke virkede for godt. Men han er fortid i klubben, så lad os kigge fremad.

Enig i at det kræver andre type spillere, men også spillere med højere kvalitet. Men det tror jeg også TB og Zorninger samt NT er bevidste om.
                            Last edited by Mwape; i dag, 12:10.

Comment

Lidt fra Zorninger efter igår

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...efter-nederlag

Comment

Spændt på om denne er afstemt med TB - "- Det skal ikke bare automatisk være sjovt at være en del af en fodboldklub som fodboldspiller."

Comment

Working...
                                X