Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt til sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

“Jeg havde glemt at du ikke vil anerkende at månen er lavet af grøn ost” … lad nu være med at pådutte mig og andre vores tankerække fra dit perspektiv.
    Jeg proklamerer min holdning med mine argumenter og det ville klæde folk generelt at argumentere for egne holdninger frem for at motivere andres perspektiver.
    Debater ud fra dig selv i stedet for andres hvis du har holdninger.

Jeg anerkender fuldt ud OBs strukturelle deroute og har været efter både NT og dengang TC med mangle flere siden blodbadet. Det er veldokumenteret både på dette og de foregående to debatforum Der er lavet rigtig mange fejl som både jeg og andre har kunne se både før og mens de skete men det betyder ikke at jeg ikke kan se de positive ting som mange afvise der laver fejl har gjort.
    Jeg kan godt se hvad BW og flere før han gjorde af gode og dårlige ting men det kan jeg sq også med SK ..

Ingen, hverken du eller jeg, andre herinde, NT, TC, BW, SK eller AZ er ren lort eller lagkage ..

Så i stedet for at sige at BW er ren lort og har gjort alt muligt kunne man med fordel uddybe hvilke punkter han der var ødelæggende, hvilke ting der var nytænkende og hvorfor man syntes det underbygget med argumenter - det vil højne kvaliteten af debatten.

Jeg kan da også godt se udfordringer med TB’s ageren det sidste år men der er også både gode og dårlige ting. Nu har der været et års fripas så jeg ser frem til hvor meget klubben kan rykkes fremad, det er jo hans ansvar.

Et eksempel er hele tanken om at han ikke henter erstatninger for Bonde/Manneh fordi at man ikke kan hente spillere i 1. div., hvilket jo ikke korrekt eftersom han selv har hentet Bonde, Adam og Burgy samt Grot - det er 1/3 af start11 på et vindue ..
    “Undskyldningen” er så, at man vil bruge de unge mere men i stedet for at lleve dette fuldt ud skal Owusu f.eks. pludseligt være midtbanespiller og Bjørn være angriber fordi SK ikke tør bruge de unge.
    Fair nok, det er SK der stiller holdet men som SK’s chef kan det ikke være hensigtsmæssigt at TB går ud med en strategi for at se at hans underordnede går en anden vej … det er inkonsekvent …

Og beklager, det var ikke et rant mod dig personligt men det er en “tendens” herinde, er lige vågnet og nu gik det ud over dig ..
    Du skal ikke bekymre dig om mig. Jeg kan klare det meste. Jeg bliver nødt til at vide om du anerkender at OB kulturmæssigt pga af historikken stod et væsentligt dårligere sted sammenlignet med VFF, da de to trænere overtog de to hold som trænere. For hvis du gør det, kan det ikke diskuteres, at du ikke kan sammenligne de to “præstationer” én til én. Det er objektivt rigtigt. Det er væsentligt lettere at præstere i en klub hvor alt bare spiller fra direktør til rengøringsassistent og det gør det jo beviseligt i VFF - det er en sund klub. Der er bare noget der ikke kan diskuteres. Alle holdninger er bare ikke lige holdbare. Det er der nogen der åbenbart tror. Selvom folk kommer ned alt mulig gejl med at fodbold er følelser, og logik derfor ikke gælder, så er det jo ikke sandt om alle emner inden for fodbold. Det kan godt være at man FØLER at TB er en elendig sportsdirektør. Men det kniber bare bare mere og mere at sandsynliggøre man har ret. Ja. Så har man nok ikke ret. Man klandrede ham for ikke at fyre SK. Nå så gjorde han alligevel det. Nå. Nå. Det var dog irriterende - så kan man ikke klandre ham for det mere. Så er han for lang tid om at hente spillere i det her vindue. Man opfinder hele tiden anklager, fordi man har besluttet sig for at én person i OB er en klovn.
    Men start med at fortælle mig om de to træneres udgangspunkt var det samme.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Spændt på om denne er afstemt med TB - "- Det skal ikke bare automatisk være sjovt at være en del af en fodboldklub som fodboldspiller."
      Hvorfor mener du lige præcis den sætning skulle være noget Troels Bech ikke vil være enig i?. Når Troels Bech henter Zorninger ind som chefttæner så ved han da 100% hvad spillerne vil blive mødt af og nej gu fanden er det ikke altid sjovt at være professionel fodboldspiller. Bare spørg alle dem der sidder på bænken uge efter uge, men hvis de bare piver over det, så kommer de med garanti aldrig på holdet.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Hvorfor mener du lige præcis den sætning skulle være noget Troels Bech ikke vil være enig i?. Når Troels Bech henter Zorninger ind som chefttæner så ved han da 100% hvad spillerne vil blive mødt af og nej gu fanden er det ikke altid sjovt at være professionel fodboldspiller. Bare spørg alle dem der sidder på bænken uge efter uge, men hvis de bare piver over det, så kommer de med garanti aldrig på holdet.
        Jeg læser det som om, at AZ synes. at den såkaldte kultur før har været for slap i en professional sportsverden.

For meget lejrbålsstemning og højskolesangbog end fokus på strategien (målsætningerne).

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Du skal ikke bekymre dig om mig. Jeg kan klare det meste. Jeg bliver nødt til at vide om du anerkender at OB kulturmæssigt pga af historikken stod et væsentligt dårligere sted sammenlignet med VFF, da de to trænere overtog de to hold som trænere. For hvis du gør det, kan det ikke diskuteres, at du ikke kan sammenligne de to “præstationer” én til én. Det er objektivt rigtigt. Det er væsentligt lettere at præstere i en klub hvor alt bare spiller fra direktør til rengøringsassistent og det gør det jo beviseligt i VFF - det er en sund klub. Der er bare noget der ikke kan diskuteres. Alle holdninger er bare ikke lige holdbare. Det er der nogen der åbenbart tror. Selvom folk kommer ned alt mulig gejl med at fodbold er følelser, og logik derfor ikke gælder, så er det jo ikke sandt om alle emner inden for fodbold. Det kan godt være at man FØLER at TB er en elendig sportsdirektør. Men det kniber bare bare mere og mere at sandsynliggøre man har ret. Ja. Så har man nok ikke ret. Man klandrede ham for ikke at fyre SK. Nå så gjorde han alligevel det. Nå. Nå. Det var dog irriterende - så kan man ikke klandre ham for det mere. Så er han for lang tid om at hente spillere i det her vindue. Man opfinder hele tiden anklager, fordi man har besluttet sig for at én person i OB er en klovn.
          Men start med at fortælle mig om de to træneres udgangspunkt var det samme.
          Jeg tænkte nok at du kunne klare det

Jeg kan ikke svare dig for jeg kender simpelthen ikke nok til VIFF til at vide det.

Og jeg er helt med på at Jakob har haft mere fred/færre forventninger i VIFF end SK havde i OB uagtet hvordan sæsonen var forløbet.

Men SK overtog en trup efter Alm i efteråret og førte den selv ind i et håbløst forår.
          Den trup SK overtog lå trods alt på 7. pladsen på et tidspunkt under hans ledelse med et flot pointsnit og var kun få point fra at komme i top6 da det skilte (en tab på hjemmebane mod Hvidovre).
          Spillernes markante slå op i banen skete jo først da top6 droppede og SK mere eller mindre gik i panik.
          SK snakkede mod nedrykning allerede før jul, det gjorde trænerne fra Vejle og Lyngby aldrig …
          SK kiggede nedad, Sven, Hadji m.fl. spillere kiggede opad ..
          Jeg siger ikke at truppen ikke var usund under BW og Alm (og sportschefer og trænere før den) men det gik helt galt under SK … der mangler/manglede simpelthen noget erfaring med at få noget bund i holdet, lukke ned, stå defensivt, whatever... jeg tror ikke at Alm var rykket ned .. der var noget kynik som SK ikke har ..

Jeg tror at SK var god for kulturen i 1. div. hvor der burde være mere ro på men den ro forsvandt igen efter jul, hvor SK begyndte at træffe “sjove” beslutninger igen .. mere panik?

Jeg tror også at AZ er god for OB i forhold til at ligge et lag mere på og jeg er mere fortrøstningsfuld for en overlevelse end med SK eller andre trænere jeg umiddelbart kan finde på men jeg tror ikke at han er god i mere end to år men til den tid skal vi nok have en træner der kan løfte os endnu et skridt og så fremdeles ..

Hver sin opgave, hver sin opgaveløser ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...lig-spaendende
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Han var også tæt på at være bedste OB`er i første halvleg IMO. Syntes også at Gomez gjorde en god figur. Specielt i det opbyggende

Comment

Kan se, at AZ så den samme kamp som mig. Håber godt nok, at der er forventningsafstemt mellem ham og ejeren om, hvor mange penge der skal bruges for at trænerskiftet skal give mening....

"Der er alt for mange berøringer på bolden. Hvis man vil spille Superliga, skal man arbejde mod bolden - det fungerede ikke altid men dog i et par situationer. Men jeg ser spillere med fire, nogen med seks og andre med to berøringer på bolden. Det vil jeg ikke se. Hvis man laver en berøring for meget, så kan du ikke finde ham du afleverer til, sagde Alexander Zorniger". fyens.dk

Min analyse og konklusion er jo: praktisk talt ingen af spillerne i OBs trup har den nødvendige teknik og orienteringsevne, til at spille hurtigt nok til at åbne et forsvar - sådan var det også under SK.og det er også en af hovedårsagerne til at det så så sløjt ud i 1. div - holdet var/er bare ikke bedre. Det kan godt være at SK kunne have været skarpere i at have en plan A og en plan B - men materialet var og er som et er - ikke særligt godt.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Kan se, at AZ så den samme kamp som mig. Håber godt nok, at der er forventningsafstemt mellem ham og ejeren om, hvor mange penge der skal bruges for at trænerskiftet skal give mening....

"Der er alt for mange berøringer på bolden. Hvis man vil spille Superliga, skal man arbejde mod bolden - det fungerede ikke altid men dog i et par situationer. Men jeg ser spillere med fire, nogen med seks og andre med to berøringer på bolden. Det vil jeg ikke se. Hvis man laver en berøring for meget, så kan du ikke finde ham du afleverer til, sagde Alexander Zorniger". fyens.dk

Min analyse og konklusion er jo: praktisk talt ingen af spillerne i OBs trup har den nødvendige teknik og orienteringsevne, til at spille hurtigt nok til at åbne et forsvar - sådan var det også under SK.og det er også en af hovedårsagerne til at det så så sløjt ud i 1. div - holdet var/er bare ikke bedre. Det kan godt være at SK kunne have været skarpere i at have en plan A og en plan B - men materialet var og er som et er - ikke særligt godt.
                  Man kan i hvert fald konkludere, at de 4-6 nye spillere der skal ind ikke skal være til bredden..........., men hvor er det dog dejligt at der kommer en proffessionel træner der også kan se, at når man spiller langsomt, så kan man spille fra nu af og til man bliver pensionist uden at opnå noget.

Comment

Working...
                  X