Godt for ham og de to klubber. Ærgerligt hvis det ikke kan blive et lille salg og måske stadig koster noget løn men utilfredsstillende for alle hvis han skal sidde og få splinter bagi.
Plads til en mere?
Ingen tvivl om at en udlejning kan give nogle flere lønkroner at lege med og kan måske få en lille indflydelse på om de kan vælge spiller A eller spiller B om nogle dage
Ok. Jeg ser det stadigvæk ikke men det gør nok ikke så meget
Ja det er overhovedet ikke vigtigt Men når det er et indlæg, der står helt for sig selv, og du ikke citerer et andet, virker det helt naturligt for mig at læse dit indlæg som om du taler ud fra dig selv:
Det er da lidt vildt, at den kære Tom pludselig skal tales sådan ned. Især når han nu rent faktisk var en vigtig brik i vores oprykning. Og så er det altså en mand med næsten 80 kampe i the Championship og over 1000 minutters Premier League-fodbold bag sig. Jeg synes det ville klæde os at omtale vores spillere med bare en smule respekt, også når de ikke længere indgår i planerne.
Hvis de så også udviser samme respekt den anden vej - som fx at holde sig for gode til at melde sig klar for anden klub i fald af nedrykning, mens en nedrykningskamp står på - så er vi helt på samme linje!
Hvis de så også udviser samme respekt den anden vej - som fx at holde sig for gode til at melde sig klar for anden klub i fald af nedrykning, mens en nedrykningskamp står på - så er vi helt på samme linje!
TTs kontrakt udløb og så vidt jeg ved forlængede han kontrakten på trods af, at vi var rykket ned !
Det er da lidt vildt, at den kære Tom pludselig skal tales sådan ned. Især når han nu rent faktisk var en vigtig brik i vores oprykning. Og så er det altså en mand med næsten 80 kampe i the Championship og over 1000 minutters Premier League-fodbold bag sig. Jeg synes det ville klæde os at omtale vores spillere med bare en smule respekt, også når de ikke længere indgår i planerne.
Jeg har aldrig været vild med ham. Så jeg bliver bare ved med at kritisere ham, som jeg har gjort i meget lang tid. Ikke engang i 1. division var han en markant spiller. Der flyttede han også bare bolden rundt til siden og bagud. Han har i min optik været dybt overvurderet her på forum, nok fordi han havde fine meritter fra Norwich eller hvad ved jeg. Så det handler ikke om ikke at tale med respekt om tidligere spillere. Jeg ser ham som symptom på en tid, hvor spillere der blev hentet bare ikke var gode nok. Vi håbede. Men det viste sig at det ikke var godt nok. Jeg begynder ikke at rose en spiller, når det er min holdning at han ikke og er god nok - og heller ikke var det tidligere i sin OB-tid. Og så vil jeg også godt lige minde om, at man muligvis har et lyserødt billede af, hvad der var der fik OB tilbage i SL - det var alle de point, der blev hentet i efteråret, hvor Bonde og Manneh var med. De var - sammen med Luca og delvist Ejdum- hovedarkitekterne i oprykningen. De tre første bar holdet og gjorde Ejdum god. Han var jo en skygge af sig selv, da B og M var væk.
Jeg har aldrig været vild med ham. Så jeg bliver bare ved med at kritisere ham, som jeg har gjort i meget lang tid. Ikke engang i 1. division var han en markant spiller. Der flyttede han også bare bolden rundt til siden og bagud. Han har i min optik været dybt overvurderet her på forum, nok fordi han havde fine meritter fra Norwich eller hvad ved jeg. Så det handler ikke om ikke at tale med respekt om tidligere spillere. Jeg ser ham som symptom på en tid, hvor spillere der blev hentet bare ikke var gode nok. Vi håbede. Men det viste sig at det ikke var godt nok. Jeg begynder ikke at rose en spiller, når det er min holdning at han ikke og er god nok - og heller ikke var det tidligere i sin OB-tid. Og så vil jeg også godt lige minde om, at man muligvis har et lyserødt billede af, hvad der var der fik OB tilbage i SL - det var alle de point, der blev hentet i efteråret, hvor Bonde og Manneh var med. De var - sammen med Luca og delvist Ejdum- hovedarkitekterne i oprykningen. De tre første bar holdet og gjorde Ejdum god. Han var jo en skygge af sig selv, da B og M var væk.
Okay, så hvis jeg følger dit eksempel/logik... hvorfor må jeg så ikke være kritisk overfor TB, men kaldes de værste ting af dig/andre og skal på ignorere-listen
You do you, men jeg synes da, Tom har kæmpet for striberne og været en foregangsmand i tacklinger, handlinger og til træning.
Hans niveau har været dalende, men synes ikke han fortjener en sviner på vej ud af døren.
Præcis - han fortjener ikke den store ros for sit "engagement" i OB.
Hvis TT fortjener ros for noget, så er det da netop for sit engagement.
Du kan sagtens have ret i, at han ikke er god nok længere, og måske heller ikke var videre markant i sidste sæson. Og tilsyneladende, så er han helt ubrugelig i Zornigers system. Hans indsats, synes jeg dog ikke, man kan sige meget til.
Han kom til klubben, da Sven Köhler blev skadet lige da transfervinduet var lukket. Alen Mustafic var ikke god nok (Alm ville ihvert fald ikke bruge ham), og man fandt hurtigt ud af, at Ejdum, der lige var rykket op i truppen, endnu ikke var i nærheden af at have niveau til at være en stiver på midtbanen. Altså måtte man finde en spiller, der ikke var på kontrakt nogen steder, eftersom vinduet var lukket. Nøjagtig ligesom det var tilfældet med Helander lavede man en kontrakt med Tom for resten af sæsonen.
Han opfyldte sin kontrakt. Folk siger, han var en af dem, der gik forrest til træning (Jeg ved ikke, om det passer), men på banen kunne man godt slå sig på ham, og han gik ikke af vejen for et enkelt gult kort i ny og næ.
Efter sigende var han en af de eneste spiller, der frivilligt var nede og hjælpe med træningen af ungdomsspillerne, da han måske havde en lille træner i maven.
Efter kontrakten udløb valgte han at blive boende i byen. Og han fik lov til at træne med, indtil Troels Bech lavede en ny kontrakt til ham til markant mindre i løn, end han havde fået i den første kontrakt.
Efter sigende kunne han godt lide at bo i Odense. Kunne godt lide klubben og købte 100 % ind på konceptet. Også selvom det var i 1.div.
Så JO, jeg synes trods alt, han fortjener et "Tak for indsatsen - og Held og lykke fremover"
Ja, du har ret i, at Ejdum faldt vildt i niveau, da Bonde blev skadet. Bonde var virkelig vigtig for det hold. Efterfølgende kunne vi jo nærmest kun spille uafgjort. Heldigvis havde vi samlet en masse points sammen inden hans skade.
Hvor om alting er, så vil det i hvert fald være det eneste rigtige at få ham afsted. Det ligner en oplagt ophævelse af kontrakten kort før lukketid. Kan vi i stedet score lidt mønt eller gå i nul på en udlejning nu, så er det fint arbejde.
Comment