Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg tror godt KEP er fuldt ud klar over han endnu engang stikker indirekte til OB og os omkring klubben med det postulat. Jeg tror bare han trækker det ud af luften og ikke at der er nogen reel substans bag det. Men når det er sagt, så har jeg længe tænkt at det er lidt for ubekvemt hvor godt et match CE og fck ville være på papiret, til at jeg kan ignorere det. Han ville få en klub i Danmark, formentlig få fuld spilletid i både liga og CL, bevare sin landsholdsstatus og kunne bo i Odense med familien og pendle. De kan sikkert også godt give ham en god løn hvis de vil.
    Det ville være katastrofalt for hans status i OB og formentlig Odense generelt, men det har jo desværre tidligere vist sig ikke at afholde selv vores største profiler fra at gøre det alligevel.

Comment

Slet - flyttet til anden tråd

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Meget enig. Giver ingen mening. Det er en simplificeret måde at anskue det på. At mange mål indkasseret skyldes de 3 centrale forsvarsspillere uden at tage bla spillestil og resten af holdets sammenhæng i betragtning. Jeg er dog stadig ikke solgt på Yaya. Julius er jeg slet ikke i tvivl om. Bjørns dage som starter må være overstået og Gomez skal kigge sig over skulderen.
        Få brugt det sidste krudt offensivt og måske en vb hvis der opstår en god handel
        Jeg har ret meget samme tanker. Mine syn på truppen og transfers:

Vi har lukket mange mål ind og isoleret set er vores forsvar nok blandt de svageste i ligaen, men derfor er det ikke nødvendigvis vores største problem. I mine øjne er vores problem mere presspillet længere fremme på banen, og at Zorniger ikke stoler nok på de ander midtbanespillere til at bringe flere i spil på samme tid. Jeg har ikke en høj trænerlicens, men ved da, at det generelt er markant sværere at etablere et højt pres når man er i en 5-bagkæde end hvis man presser i en 4-4-2 eller 4-3-3. Ganske enkelt fordi man mangler en spiller fremme og derfor kommer i undertal. Når de så spiller sig igennem det første pres og har god plads til at spille den dybt bag vores høje bagkæde, kommer man nemt i problemer. Det er klart, at et par bedre og hurtigere midtstoppere ville hjælpe, men selv de bedst tænkelige ville nok komme i problemer i nogle af de situationer vi sætter dem i.

Synes da også vi tydeligt har set, at vores nuværende system og defensiv har fungeret langt bedst når vi har haft et resultat og kunne spille ud fra det. Så kan vi spille lidt mere afventende og gå i højt pres i kortere perioder når det passer os. Når vi først kommer bagud og bliver tvunget til at komme meget mere frem i længere perioder, kan det hurtigt gå galt.

Vi har vel nu 4-5 stoppere, der er tæt på samme niveau (groft sagt, mener stadig det er tidligt at snakke Yaya op efter en god kamp). De har alle deres styrker og svagheder. Havde det været nærmest alle andre trænere end Zorniger havde jeg nok også været enig i, at det er vigtigst at sikre kvalitet i defensiven først. Men det er bare så anderledes. Teoretisk set kan jeg godt se os være det hold, der indkasserer flest mål og stadig ende med at kalde det en god sæson.

Samlet set er det også bare en udfordring, at når vi stiller vores 11 stærkeste pt. er der ganske enkelt ikke nok, der er gode i pasningsspillet. Ingen af vores stoppere er det rigtigt og vores to startende angribere har også sine største svagheder i den del af spillet. Adam og McCoy har det heller ikke ligefrem som en styrke. Det gør ganske enkelt, at vi mister bolden for nemt. En Tverskov-type i midterforsvaret ville være rart, men en angriber, der er bedre til at gå med i pasningsspillet ville også hjælpe os meget.

Men også det kunne håndteres på flere måder. Får man endnu en god 8'er/10'er ind, kunne Arp i nogle kampe rykkes frem i angrebet (hvor jeg også tror han ville være klasse). Det ville også give en helt naturlig rotation, hvis man skal skifte offensivt ind i kampen, hvor f.eks. Ganaus kunne komme ind fra bænken og Arp kunne blive skubbet ned på 10'eren. At kunne bringe en frisk Ganaus fra bænken ville være stærkt.

Så long story short: Skal vi lykkes med vores spillestil og høje pres tror jeg det er mest afgørende, at vi får spillere ind til midtbane/offensiv så vi har fleksibiliteten og modet til at skifte til en 4-4-2 både imellem kampe og i kampene. Også hvis vi skulle undvære 1-2 af vores nuværende midtbanetrio i et nogle kampe.

Prioriteret liste:
        - 6'er
        - 8'er/10'er
        - Angriber
        - Stopper
        - Venstre back

Vi får næppe det hele, men kan også være ok. Det afhænger også lidt af de ting vi ikke ved. Kunne en Trybull f.eks. komme til at spille en rolle igen hvis han ikke skifter? Eller er der en af Willam Martin og Juul-Sandberg, der er lidt tættere på end det pt. ligner? Jeg vil ikke blive overrasket hvis sådan noget kunne rykke sig lidt for Zorniger henover en landskampspause.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg har ret meget samme tanker. Mine syn på truppen og transfers:

Vi har lukket mange mål ind og isoleret set er vores forsvar nok blandt de svageste i ligaen, men derfor er det ikke nødvendigvis vores største problem. I mine øjne er vores problem mere presspillet længere fremme på banen, og at Zorniger ikke stoler nok på de ander midtbanespillere til at bringe flere i spil på samme tid. Jeg har ikke en høj trænerlicens, men ved da, at det generelt er markant sværere at etablere et højt pres når man er i en 5-bagkæde end hvis man presser i en 4-4-2 eller 4-3-3. Ganske enkelt fordi man mangler en spiller fremme og derfor kommer i undertal. Når de så spiller sig igennem det første pres og har god plads til at spille den dybt bag vores høje bagkæde, kommer man nemt i problemer. Det er klart, at et par bedre og hurtigere midtstoppere ville hjælpe, men selv de bedst tænkelige ville nok komme i problemer i nogle af de situationer vi sætter dem i.

Synes da også vi tydeligt har set, at vores nuværende system og defensiv har fungeret langt bedst når vi har haft et resultat og kunne spille ud fra det. Så kan vi spille lidt mere afventende og gå i højt pres i kortere perioder når det passer os. Når vi først kommer bagud og bliver tvunget til at komme meget mere frem i længere perioder, kan det hurtigt gå galt.

Vi har vel nu 4-5 stoppere, der er tæt på samme niveau (groft sagt, mener stadig det er tidligt at snakke Yaya op efter en god kamp). De har alle deres styrker og svagheder. Havde det været nærmest alle andre trænere end Zorniger havde jeg nok også været enig i, at det er vigtigst at sikre kvalitet i defensiven først. Men det er bare så anderledes. Teoretisk set kan jeg godt se os være det hold, der indkasserer flest mål og stadig ende med at kalde det en god sæson.

Samlet set er det også bare en udfordring, at når vi stiller vores 11 stærkeste pt. er der ganske enkelt ikke nok, der er gode i pasningsspillet. Ingen af vores stoppere er det rigtigt og vores to startende angribere har også sine største svagheder i den del af spillet. Adam og McCoy har det heller ikke ligefrem som en styrke. Det gør ganske enkelt, at vi mister bolden for nemt. En Tverskov-type i midterforsvaret ville være rart, men en angriber, der er bedre til at gå med i pasningsspillet ville også hjælpe os meget.

Men også det kunne håndteres på flere måder. Får man endnu en god 8'er/10'er ind, kunne Arp i nogle kampe rykkes frem i angrebet (hvor jeg også tror han ville være klasse). Det ville også give en helt naturlig rotation, hvis man skal skifte offensivt ind i kampen, hvor f.eks. Ganaus kunne komme ind fra bænken og Arp kunne blive skubbet ned på 10'eren. At kunne bringe en frisk Ganaus fra bænken ville være stærkt.

Så long story short: Skal vi lykkes med vores spillestil og høje pres tror jeg det er mest afgørende, at vi får spillere ind til midtbane/offensiv så vi har fleksibiliteten og modet til at skifte til en 4-4-2 både imellem kampe og i kampene. Også hvis vi skulle undvære 1-2 af vores nuværende midtbanetrio i et nogle kampe.

Prioriteret liste:
          - 6'er
          - 8'er/10'er
          - Angriber
          - Stopper
          - Venstre back

Vi får næppe det hele, men kan også være ok. Det afhænger også lidt af de ting vi ikke ved. Kunne en Trybull f.eks. komme til at spille en rolle igen hvis han ikke skifter? Eller er der en af Willam Martin og Juul-Sandberg, der er lidt tættere på end det pt. ligner? Jeg vil ikke blive overrasket hvis sådan noget kunne rykke sig lidt for Zorniger henover en landskampspause.
          Godt skriv og meget enig i dine betragtninger

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

KEP har aldrig forudset noget som helst. Heldigvis, for ville være skuffende at se Eriksen i FCK.
            Det ville da være skuffende, men ser det desværre ikke som usandsynligt. Har svært ved at forestille mig, at FCK ikke også holder øje med hans situation.

Der har været skrevet Eriksens fremtid. Det virker tydeligt, at han stadig har noget sult efter at være med på så højt niveau som muligt, men de tilbud han MÅ have fået ikke har været interessante nok. Jeg kunne da frygte det ender med en situation, hvor han tænker det kunne være sjovt at komme hjem og spiller Champions League med FCK. Også sjovere end at komme hjem og spille med barndomsvennen i Odense.

Af den grund håber jeg også ekstra meget på, at FCK ryger ud til Basel på onsdag.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Hold da magle, det ville være skuffende.
              Jeg har haft lignende bange anelser, men jeg tror simpelthen ikke på CE i Superligaen i denne omgang.

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...klasse-for-sig

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...klasse-for-sig

han lyder sku meget spændende men mon ikke det kommer til at betyde at vi ændre formation til 442 diamant

Comment

Har siddet og set en masse youtube med ham, og jeg må sige, at han har en masse kvalitet, hans første berøring, hans fysik, overblik og at han spiller frem på banen i opspillet, synes jeg tegner godt.
                    Last edited by Flammer; i dag, 12:12.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

Det vil være ekstremt skuffende at se CE i en anden dansk klub end OB. Hvorimod det ville være fantastisk, hvis KEP omgående ikke udtaler sig om fodbold... Ham er jeg godt nok træt af at høre på.
                      Kan ikke sætte ord på den skuffelse det vil være. Lige så meget fordi det jo så, er et bevidst fravalg af OB.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

Kan ikke sætte ord på den skuffelse det vil være. Lige så meget fordi det jo så, er et bevidst fravalg af OB.
                        Enig og i så fald bør navnet på den internationale ungdomsturnering ændres.

Comment

Det kan jo sagtens være, at CE har den integritet, der skal til for at vælge noget fra, som på papiret ligner en åbenlys god løsning – men som i hjertet bare føles forkert.

Det kan også være, at han er mere ligeglad og bare vil have en bekvem løsning for sig selv og familien her og nu. Og så må vi nok sande, at der ikke er meget, vi kan konkurrere med FCK om. Det eneste punkt, vi for alvor kan læne os op ad, er hans affektion for OB.

Københavnerne vil jo tage imod ham, som var han deres egen, og sole sig i den status, han vil give dem – ikke uden skadefro i vores retning, er jeg sikker på. Og hvor ondt det end gør at sige, så har han teknisk set også en del mere erfaring på deres hjemmebane end på vores.

Når alt det objektive vås er sagt, så vil jeg bare lige runde af med: Hvis han skifter til FCK, så vil dengang min svoger – uden mit vidende – gav min søn en AGF-trøje, ikke længere være det største svigt, jeg har oplevet. (Trøjen blev naturligvis rituelt brændt, knægten kom i bad tre gange – og jeg taler selvfølgelig ikke længere med min svoger, der i øvrigt forsvandt kort tid efter).

Comment

Jeg stemmer for Ole OB Cup så

Comment

Så kunne den hedde Rasmus Falk Cup. Er sikker på vores anfører vil huske at minde ham om det hver gang de ses

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg stemmer for Ole OB Cup så
                                Godt bud, men jeg vil stemmer for Lars Høgh Cup.

Comment

Working...
                                X