Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det er jeg med på - det bliver bare dig der får indlæggene fordi du nok er den mere "rationelle" stemme i alt det her transfer-hejs

og sådan en realistisk/rationel tilgang kan bare være rigtig træls når man gerne vil drømme.

Eller når man er bange for de ikke kan se hvor stor risikoen for nedrykning er hvis ikke de handler nok.

Troels har det generelt med at være irreterende konservativ mht transfervinduer - så det ender nok med du får ret. Jeg mener en forstærkning til hver kæde - altså tre ind bør være et minimum, og så skal der kigges på yderligere tilgange hvis Jenner / Trybull sendes videre.

Jeg får det dog næppe som jeg vil have det...men jeg kunne godt snart tænke mig der skete noget.

Ingen tilgange eller rygter - og så kombineret med 10 dage mellem kampe, det går bare ikke...​
    Syntes godt nok det er sjældent vi går ud af vinduet tilfredse som OB fans. Det sker. Men sjældent.
    Du tror Jenner/Trybull vil give mere end 3 signings.. Jeg tror de skal til for at få 3 signings

Så 2-3 ind/ud hvor mindst en bliver en profil eller hvad man nu kan kalde det

Comment

men hvorfor ikke gå lidt mere efter at sikre overlevelse gennem top 6? Det er stadig tidligt på sæsonen - men syntes da muligheden er til stede. Randers har hentet deres point men ikke spillet overbevisende, Silkeborg og FCN er kommet dårligt fra land, Viborg også lidt hakkende. Med de rigtige forstærkninger så er den skide 6. plads ikke SÅ langt væk...men venter man til vinter så er det løb nok kørt.
      Kan sagtens følge dig. Problemet er at hverken 4-5 nye spillere eller 20-30 mill til transfers kan garantere Top 6. Det er ihverfald tankegangen i OB hvor man gerne vil have plads til talenter og er danske mestre i at brænde millioner af på værdiløse spillere fra nær og fjern.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Syntes godt nok det er sjældent vi går ud af vinduet tilfredse som OB fans. Det sker. Men sjældent.
        Du tror Jenner/Trybull vil give mere end 3 signings.. Jeg tror de skal til for at få 3 signings

Så 2-3 ind/ud hvor mindst en bliver en profil eller hvad man nu kan kalde det
        og der vil jeg så gerne gøre noget mere plads ved at få sendt nogle af de unge ud på leje ophold. Tror man på sandberg - så få forlænget og få ham sendt ud og spille i 1 div. har godt nok svært ved at se det skulle blive til meget spilletid denne sæson i supreligaen.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Kan sagtens følge dig. Problemet er at hverken 4-5 nye spillere eller 20-30 mill til transfers kan garantere Top 6. Det er ihverfald tankegangen i OB hvor man gerne vil have plads til talenter og er danske mestre i at brænde millioner af på værdiløse spillere fra nær og fjern.
          der er ingen garantier. Men bedre spillere vil alt andet lige gøre det lettere at sikre det overordnede mål om overlevelse - om det så bliver gennem top 6 eller ej.

Og så er jeg bare lidt træt af de manglende ambitioner der ofte hersker i OB, eller manglende vilje til at følge dem til dørs. Vi kan ikke spare os til at blive et tophold igen...Og med Zorniger / Falk tilgangen så blev håbet om en lidt mere ambitiøs tilgang jo vækket.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Lad os sige Grot erstattede Fenger
            Ganaus ind for DD
            Falk erstatter Manneh
            Arp erstatter Luka
            Så skal Michelson erstattes med en ny
            Og hvis Trybull, Jenner og Hansborg ikke er en del af de fremadrettede planer skal de også erstattes.
            Håber på 4 ind. En starter til hver kæde og en ekstra offensiv spiller med rimeligt niveau.
            Principielt også en for Mihajlo ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Og vel så også Bashkim, Sven Köhler og Rami Al Hajj. - og hvad med Helander?

I morgen skal Frederik Birk til eksamen hos Troels Bech, så han kan få sin P-licens. Det er vel så ikke så underligt, at TB ikke har haft tid til at kigge efter spillere, hvis han samtidig skulle læse en længere afhandling fra birk.

Så mon ikke, der begynder at ske noget en gang i næste uge?
              Last edited by Henning001; i dag, 01:13.

Comment

Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

I morgen skal Frederik Birk til eksamen hos Troels Bech, så han kan få sin P-licens. Det er vel så ikke så underligt, at TB ikke har haft tid til at kigge efter spillere, hvis han samtidig skulle læse en længere afhandling fra birk.

Håber da ikke det har indvirkning på vores transfervindue

Comment

I det tilfælde kan man godt argumentere for at JBA har overtaget hans plads. Grunden til at vi kigger på det er nok mere pga skiftet til 3/5 back kæde

Comment

der er ingen garantier. Men bedre spillere vil alt andet lige gøre det lettere at sikre det overordnede mål om overlevelse - om det så bliver gennem top 6 eller ej.

Og så er jeg bare lidt træt af de manglende ambitioner der ofte hersker i OB, eller manglende vilje til at følge dem til dørs. Vi kan ikke spare os til at blive et tophold igen...Og med Zorniger / Falk tilgangen så blev håbet om en lidt mere ambitiøs tilgang jo vækket.
                    Vi er helt enige.
                    Forskellen på os 2 lige nu er at du skriver hvad du gerne vil have der skal ske, hvor mit udgangspunkt er hvad jeg tror der kommer til at ske

Comment

men hvorfor ikke gå lidt mere efter at sikre overlevelse gennem top 6? Det er stadig tidligt på sæsonen - men syntes da muligheden er til stede. Randers har hentet deres point men ikke spillet overbevisende, Silkeborg og FCN er kommet dårligt fra land, Viborg også lidt hakkende. Med de rigtige forstærkninger så er den skide 6. plads ikke SÅ langt væk...men venter man til vinter så er det løb nok kørt.
                      Fordi de øgede omkostninger for at angribe en top-6 position er så markante, at vi risikerer at vingeskyde hele klubbens rejse til bæredygtighed, ved at kaste eksorbitant store summer i grams.

Så ligger der jo også den lille detalje, at hvis det var så nemt, så gjorde alle det jo. Du kan ikke "bare" købe dig til succes, det kræver også resultater, de bedste spillere vil opnå noget, nå til tops og spille med, hvor det er sjovt. Selv Horsens har svært ved at købe sig til succes, fordi de bedste spillere ikke gider spille i Horsens. Dem man så får ind, de er der for pengene, ikke for salami-logoet på den gule trøje. Så man betaler overpris for spillere, der måske er bedre end, hvad man ellers kunne få, men man får stadig ikke et slagfærdigt Superliga-hold.

Selvfølgelig betyder penge noget, men vigtigst af alting er resultater. Det hele starter med at vi overpræsterer et år eller to - derefter kan vi begynde at lokke bedre og bedre spillere til, for at lægge på. Vi står i forvejen gunstigt, fordi vi er en stor klub i dansk sammenhæng, men vi kæmper stadig med at tiltrække de spillere, vi vil have. Arp og Falk er jo vanvittige signings i den sammenhæng.

Comment

Var ham der den islandske forsvarsspiller fra Sønderjyske bare en and?
                        siden 1887

Comment

Ikke så meget nyt under solen der, men der arbejdes på sagen :) https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-08...oemmescenariet

Comment

Manden med mange kasketter...

Det er ikke kun FB, men et helt hold kursister. Bl.a. har Martin Vingaard lige bestået sin eksamen med TB som censor og fået sin licens.

Comment

Mihajlo var en del af truppen sidste år ligesom Michelson var det så jeg ved ikke hvorfor du blander spillere fra tidligere sæsoner ind i det svar jeg havde på den oprindelige post.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Mihajlo var en del af truppen sidste år ligesom Michelson var det så jeg ved ikke hvorfor du blander spillere fra tidligere sæsoner ind i det svar jeg havde på den oprindelige post.
                                Jeg er ikke helt med på øvelsen. Forsøger vi at vurdere om truppen er styrket/svækket eller er det ift. om vi er antalsmæssigt på plads eller kan forvente flere? Hvis det er sidstnævnte forudsætter det jo, at sidste sæsons sammenligning var den ideelle (hvilket jeg tror den langt fra var).

Comment

Working...
                                X