Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

naturligvis - men der er også behov for at drømme, inden realiteterne rammer sådan for alvor.

Men jeg er helt med på jeg er lidt over det hele. Jeg accepterer fuldt ud at første sæson handler om overlevelse og om at bygge op.

Men Zorniger, Falk og Arp samt snakken om at man kun vil hente "profiler" (eller hvordan det nu blev formuleret) det rimer bare ikke på "overlevelse" eller ren rugbrød og en 9. plads. Så der tager drømmeren over. Jeg håber, og lader mig begejstre. Og bliver så frustreret når de ikke kan då fingeren ud og bringe de spillere ind der skal til hvis vi skal lave noget sjovt.

Så rammer realiteterne med Vejle kamp og småskader, og så tager frygten for endnu en tur i 1 division, eller bare en rigtig grim kamp om at undgå nedrykning, over. Og så bliver jeg frustreret over de ikke bringer de spillere ind der skal til for at, som min. sikre overlevelse. Du kan godt se der er et mønster ikke

Så ja - debatten går nok lidt i ring. Jeg tror måske det er lidt fordi man ikke rigtigt ved hvor OB er - hvad er mål og ambitioner? Man siger overlevelse, henter så toptræner og spillere, det signalerer noget andet. Så sælger man sin topscorer og har ellers ikke (offenligt) rørt en finger i en 3 ugers tid.

Så det er lidt schrödingers OB. Potentielt kan vi stadig nå at spille med om både top 6 og nedrykning - alt efter hvad man gør over de næste par uger.
    Det skal du selvfølgelig heller ikke høre noget for.

Det var helt sikkert en kold spand vand i Vejle. For mit vedkommende sætter det dog ikke tanker i gang omkring overlevelse, da min tanke hele tiden har lagt på det. Er også helt sikker på det ikke bliver den eneste lussing vi får her i efteråret.

Jeg synes også de tilgange, på og udenfor banen, signalerer store ambitioner, helt enig... men de ambitioner er ikke for denne sæson. Ambitionen i denne sæson er at bygge op, forblive i suppen, skabe fundamentet for at de store ambitioner får noget at stå på.

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Når man får et spørgsmål man ikke kan svare på kan det være smart at sende et spørgsmål retur. Det kan være en effektiv måde at dræbe en debat på.
      Du kunne også bare svare på begge dele ;-)
      Ja, det kunne jeg, men ville da hellere skrive et længere svar til spøgsmålet end at dække bredt.

Umiddelbart er det min personlige indstilling, at de ikke vil sælge en af deres bedste spillere fra start-11 til en direkte konkurrent. Så bliver det i hvert fald til en stærkt opskruet pris.

Jeg var med til at starte Sønderjyske Elite (den gang med 2 x fodbold, 2 x håndbold og ishockey under én paraply) tilbage i 2003/2004. Har ikke min daglige gang der mere, men har stadigvæk en del kontakter i ledelsen og hos de største sponsorer (som ofte er med til at finansiere større indkøb).

Denne nyhed understøtter jo meget godt, det jeg tidligere skrev. De er fortsat i gang med et oprydningsarbejde, men kan begynde at se målstregen for en økonomisk bæredygtig klub.

https://soenderjyskefodbold.dk/aarsr...r-ikke-i-maal/

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Ja, det kunne jeg, men ville da hellere skrive et længere svar til spøgsmålet end at dække bredt.

Umiddelbart er det min personlige indstilling, at de ikke vil sælge en af deres bedste spillere fra start-11 til en direkte konkurrent. Så bliver det i hvert fald til en stærkt opskruet pris.

Jeg var med til at starte Sønderjyske Elite (den gang med 2 x fodbold, 2 x håndbold og ishockey under én paraply) tilbage i 2003/2004. Har ikke min daglige gang der mere, men har stadigvæk en del kontakter i ledelsen og hos de største sponsorer (som ofte er med til at finansiere større indkøb).

Denne nyhed understøtter jo meget godt, det jeg tidligere skrev. De er fortsat i gang med et oprydningsarbejde, men kan begynde at se målstregen for en økonomisk bæredygtig klub.

https://soenderjyskefodbold.dk/aarsr...r-ikke-i-maal/
        Jeg synes nu på ingen måde den artikel underbygger dit postulat om, at de nye ejere ikke mangler penge eller ikke skulle kunne fristes af lukrative bud. Nærmest tværtimod.

"Da Sønderjyske Fodbold kom tilbage på lokale hænder i sommeren 2022, blev der straks iværksat en økonomisk oprydning, og for andet år i træk er årsregnskabet forbedret markant. Det kræver dog fortsat stor opbakning fra det sønderjyske erhvervsliv og klubbens samarbejdspartnere for at opnå økonomisk balance og fortsat at have et fodboldflagskib i Sønderjylland."

For mig lyder det som en klub, der går meget op i at blive økonomisk bæredygtige igen - ikke som en klub, der har en rig ejerkreds i ryggen og kan tillade sig ikke at være en sælgende klub.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Jeg synes nu på ingen måde den artikel underbygger dit postulat om, at de nye ejere ikke mangler penge eller ikke skulle kunne fristes af lukrative bud. Nærmest tværtimod.

"Da Sønderjyske Fodbold kom tilbage på lokale hænder i sommeren 2022, blev der straks iværksat en økonomisk oprydning, og for andet år i træk er årsregnskabet forbedret markant. Det kræver dog fortsat stor opbakning fra det sønderjyske erhvervsliv og klubbens samarbejdspartnere for at opnå økonomisk balance og fortsat at have et fodboldflagskib i Sønderjylland."

For mig lyder det som en klub, der går meget op i at blive økonomisk bæredygtige igen - ikke som en klub, der har en rig ejerkreds i ryggen og kan tillade sig ikke at være en sælgende klub.
          Hvor skriver jeg, at de ikke vil være en sælgende klub og fristes af lukrative bud?

Jeg ved bare, at de hellere sælger til udlandet end til andre SL-klubber. Hvis de eksempelvis sælger til OB bliver det til en noget højere pris end uden for landets grænser.

Brødrene Larsen er milliardærer og i Top100 over de rigeste i Danmark. Grunden til at de ikke er synlige i Haderslev er, at den enes søn kører fodboldforretningen, mens de koncentrerer sig om deres fælles koncern i Hedensted. De bor i henholdsvis Vejle og Horsens, hvor de er blevet mobbet lidt med, at de så har investeret i en klub i Haderslev sammen med Davidsenfamilien.

SE har altid været dygtige til at aktivere sponsorer (specielt Abena, Danfoss, Sydbank og Davidsen) når en spiller skulle hentes eller en kontrakt forbedres.

Comment

Hvor skriver jeg, at de ikke vil være en sælgende klub og fristes af lukrative bud?

Jeg ved bare, at de hellere sælger til udlandet end til andre SL-klubber. Hvis de eksempelvis sælger til OB bliver det til en noget højere pris end uden for landets grænser.

Brødrene Larsen er milliardærer og i Top100 over de rigeste i Danmark. Grunden til at de ikke er synlige i Haderslev er, at den enes søn kører fodboldforretningen, mens de koncentrerer sig om deres fælles koncern i Hedensted. De bor i henholdsvis Vejle og Horsens, hvor de er blevet mobbet lidt med, at de så har investeret i en klub i Haderslev sammen med Davidsenfamilien.

SE har altid været dygtige til at aktivere sponsorer (specielt Abena, Danfoss, Sydbank og Davidsen) når en spiller skulle hentes eller en kontrakt forbedres.
            Du skriver: "De nye lokale ejere mangler ikke penge og er helt afklaret med, at det tager tid (økonomisk) at rydde op efter den amerikanske familie." Det skriver du som respons på et rygte om at OB kigger på en af SjEs profiler. Det læser jeg som om du argumenterer for, at SjE qua deres ejerskab har nok økonomiske muskler til, at de ikke behøver sælge, hvis OB smider et lukrativt bud på en af deres profiler. Hvis det er en fejltolkning beklager jeg, men så forstår jeg ikke, hvad det er du vil sige med at deres nye ejere ikke mangler penge.
            Og jeg er helt med på at de sikkert ligesom de fleste andre hellere vil sælge deres profiler til udlandet end til direkte konkurrenter. Men man bestemmer jo ikke selv, hvem der lægger bud p åens spillere.

I forhold til ejerkredsen er jeg ikke i tvivl om, at du ved, hvad du snakker om. Men den artikel, du henviste til, giver bare stadigvæk ikke indtryk af at al den rigdom i baglandet smides ukritisk ind i SjE, tværtimod virker det til at en bæredygtig økonomi er helt central i deres strategi. Vi kender jo selv det med at have en velpolstret ejer, der forsøger at gøre klubben økonomisk bæredygtig. Det har ikke ligefrem været lig med forbrugsfest.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Du skriver: "De nye lokale ejere mangler ikke penge og er helt afklaret med, at det tager tid (økonomisk) at rydde op efter den amerikanske familie." Det skriver du som respons på et rygte om at OB kigger på en af SjEs profiler. Det læser jeg som om du argumenterer for, at SjE qua deres ejerskab har nok økonomiske muskler til, at de ikke behøver sælge, hvis OB smider et lukrativt bud på en af deres profiler. Hvis det er en fejltolkning beklager jeg, men så forstår jeg ikke, hvad det er du vil sige med at deres nye ejere ikke mangler penge.
              Og jeg er helt med på at de sikkert ligesom de fleste andre hellere vil sælge deres profiler til udlandet end til direkte konkurrenter. Men man bestemmer jo ikke selv, hvem der lægger bud p åens spillere.

I forhold til ejerkredsen er jeg ikke i tvivl om, at du ved, hvad du snakker om. Men den artikel, du henviste til, giver bare stadigvæk ikke indtryk af at al den rigdom i baglandet smides ukritisk ind i SjE, tværtimod virker det til at en bæredygtig økonomi er helt central i deres strategi. Vi kender jo selv det med at have en velpolstret ejer, der forsøger at gøre klubben økonomisk bæredygtig. Det har ikke ligefrem været lig med forbrugsfest.
              Vi er i bund og grund enige, men det er udfordringen med det skrevne, at det kan være sværere at tolke end hvis vi sad sammen med en øl og ordnede verdenssituationen

SE har haft held med at beholde profiler ved at aktivere deres sponsornetværk flere gange (bl.a. Abena og Danfoss har begge lagt én million kroner på et tidspunkt).

De nye ejere er villige til at lægge flere penge, når forretningen er helt på ret køl igen. De er ikke interesseret i at dække underskud pga. en dårlig ledet forretning, men vil meget gerne udvikle og øge spillerbudgettet væsentligt de kommende år. Ellers har de indset, at det bliver svært at være et etableret hold i SL. Spændt på det næste regnskab

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jammen lige præcis. OB vil også sætte rekorder som alle andre klubber. Var det ikke 5 + bonusser?

Tror ikke han ville være i nærheden af OB start 11 pt
                Han blev skiftet ind for fcn i weekenden. Han var pivringe.

Comment

https://fyens.dk/ob/christian-erikse...ferrygter?rss=

skulle han ind og have pølsemix eller op og snakke med Troels :)

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
                    https://fyens.dk/ob/christian-erikse...ferrygter?rss=

skulle han ind og have pølsemix eller op og snakke med Troels :)
                    Han må vel snart beslutte sig for, hvor han skal spille.

De fleste klubber er snart færdige med pre-season og klar til ligastart, hvis de ikke allerede er i gang.

Hvor har han trænet den seneste måneds tid ?

Tror ikke han spiller sig selv god mht. klub og landshold, hvis en kontrakt ikke snart er på plads.

Spændende, hvad han vægter højest... liga, "udenlandseventyr", penge eller at bruge et par år med en barndomsven i Ådalen ?

Comment

For helvede, altså... Tænk, hvis miraklet sker og Troels får ham overbevist om, at OB er sagen. Jeg kan næsten ikke være i mig selv, når jeg tænker på det.

Comment

Han må vel snart beslutte sig for, hvor han skal spille.

De fleste klubber er snart færdige med pre-season og klar til ligastart, hvis de ikke allerede er i gang.

Hvor har han trænet den seneste måneds tid ?

Tror ikke han spiller sig selv god mht. klub og landshold, hvis en kontrakt ikke snart er på plads.

Spændende, hvad han vægter højest... liga, "udenlandseventyr", penge eller at bruge et par år med en barndomsven i Ådalen ?
                        Enig, han skal snart til at vælge, hvis det skal give nogen mening, især hvis det er en international klub. Med hensyn til OB, så kunne jeg også forestille mig, at han vil have en eller anden form for garanti fra landstræneren om, at han stadig er aktuel for landsholdet, hvis han skifer til Superligaen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

Enig, han skal snart til at vælge, hvis det skal give nogen mening, især hvis det er en international klub. Med hensyn til OB, så kunne jeg også forestille mig, at han vil have en eller anden form for garanti fra landstræneren om, at han stadig er aktuel for landsholdet, hvis han skifer til Superligaen.
                          hvis vi leger med tanken - tænker også der skal nogle garantier fra klubben, i form af signings og ambitioner. Eriksen der skal hjem og kæmpe om nedrykning - giver ingen mening. Det giver lidt mere mening hvis man skruer markant op, og vil til at spille med i den sjovere ende.

Men også kun lidt mere mening. Jeg tror fortsat ikke på den

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

hvis vi leger med tanken - tænker også der skal nogle garantier fra klubben, i form af signings og ambitioner. Eriksen der skal hjem og kæmpe om nedrykning - giver ingen mening. Det giver lidt mere mening hvis man skruer markant op, og vil til at spille med i den sjovere ende.

Men også kun lidt mere mening. Jeg tror fortsat ikke på den
                            Jeg kan nemt følge dig... men han har sommerens manglende træningstid, alderen, helbredet, lønkrav m.m. imod sig. Hvis storklubberne ville ham, havde han vel allerede skrevet kontrakt.

Håber ikke han og agenten overspiller deres kort

Comment

Jeg kan nemt følge dig... men han har sommerens manglende træningstid, alderen, helbredet, lønkrav m.m. imod sig. Hvis storklubberne ville ham, havde han vel allerede skrevet kontrakt.

Håber ikke han og agenten overspiller deres kort
                              Lønnen er ikke det vigtigste for Christian, hvad jeg har hørt. Spilletid og hele den samlede pakke for ham er vigtigere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

Lønnen er ikke det vigtigste for Christian, hvad jeg har hørt. Spilletid og hele den samlede pakke for ham er vigtigere.
                                Det er også, hvad jeg hører... men han vil gerne et nyt eventyr (fransk, spansk fodbold), men er bange for at han "taber i værdi", jo længere han venter på det. De fleste klubber skal jo allerede nu melde ind mht. liga og internationale turneringer.

Comment

Working...
                                X