Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Dont shoot the messenger … men der er vistbogsåntale om tidligere ..
    ”En del af historien med Fiete Arp er også skader. Dem har der nemlig været en del af, omend de ifølge Nicolai Lisberg ikke skal have hele skylden for, at han aldrig fik det helt store seniorgennembrud i HSV, Bayern München eller Holstein Kiel.

Dertil har der nemlig også været andre problemer. Måske har niveauet ikke været til mere, og så har han slidt med at finde sin rolle, lyder det.

– Han kom frem som en decideret angriber, men måske var han lidt for klejn til det, og nogle gange kan det jo så godt ske, at de spillere rykkes ud på kanten og bliver kantspillere. Men han er heller ikke en fantastisk tekniker med fantastiske dribleegenskaber.

– Så han har kæmpet lidt med at finde den rigtige rolle. Er det som 9er? 10er? Eller kant? Jeg har haft svært ved at se, hvilken rolle han skal indtage på et hold, og det kan have medvirket til, at han ikke har slået igennem, siger Lisberg”.
    altså en nyoprykket dansk klub kan jo ikke hente 25 årige tyske angribere der bare banker kasser ind.

Men Zorninger har sagt god for ham - hvis ikke det er ham der har anbefalet ham. Og TB har trods alt haft en rimelig god hit rate ifht transfers hidtil. Tænker da lige han skal have en chance

Jeg er ikke ved at falde bagover af begejstring - men det er nok primært fordi jeg intet kender til ham. "Hyldemæssigt" er det vel deromkring vi kan forventes at hente fra hvis vi handler i det tyske...BL nedrykkere eller 2. bundesliga.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså en nyoprykket dansk klub kan jo ikke hente 25 årige tyske angribere der bare banker kasser ind.

Men Zorninger har sagt god for ham - hvis ikke det er ham der har anbefalet ham. Og TB har trods alt haft en rimelig god hit rate ifht transfers hidtil. Tænker da lige han skal have en chance

Jeg er ikke ved at falde bagover af begejstring - men det er nok primært fordi jeg intet kender til ham. "Hyldemæssigt" er det vel deromkring vi kan forventes at hente fra hvis vi handler i det tyske...BL nedrykkere eller 2. bundesliga.
      Selvfølgelig skal han have en chance ..

nu skal vi ikke sammenligne dem en-til-en, men Zorniger havde jo også stor succes med Hany Mukhtar, som kom til Brøndby som et kæmpe talent, der ikke havde forløst det. Jeg kan godt se, at Zorniger køber ham ind og tænker, at det er en spiller, der kan gøre en forskel.

– Skal man sammenligne Holstein Kiel med den danske Superliga, ville det nok være et midterhold. Og det hold kunne Arp trods alt ikke komme på. Så jeg tror ikke, at vi om et år eller to taler om en spiller, der er vokset for stor til Superligaen eller har smadret Superligaen. Men jeg tror, at det kan være et godt fit”

"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Selvfølgelig skal han have en chance ..

nu skal vi ikke sammenligne dem en-til-en, men Zorniger havde jo også stor succes med Hany Mukhtar, som kom til Brøndby som et kæmpe talent, der ikke havde forløst det. Jeg kan godt se, at Zorniger køber ham ind og tænker, at det er en spiller, der kan gøre en forskel.

– Skal man sammenligne Holstein Kiel med den danske Superliga, ville det nok være et midterhold. Og det hold kunne Arp trods alt ikke komme på. Så jeg tror ikke, at vi om et år eller to taler om en spiller, der er vokset for stor til Superligaen eller har smadret Superligaen. Men jeg tror, at det kan være et godt fit”

det behøver han jo for så vidt heller ikke.
        Han behøver ikke ende som en Bisseck der går fra AGF til Inter, hvilket jo er ret vildt.

Tænker som sådan heller ikke han er købt med salg for øje. Ender han med at brænde ligaen af - så kan man godt ende med at tjene gode penge på et salg - men til at begynde med så er han vel hentet som en der gerne skal gå ind i start 11, eller ihvertfald øge konkurrencen om pladserne, og være med til at få et mere Zorninger'sk udtryk på banen - hurtigere.

Og kan han gå ind og blive en solid spiller for os så tænker jeg da også det er en succes.

Jeg ser det ikke som ret anderledes end da man henter Grot - havde ikke spillet i lang tid. Sørensen - havde også brugt en del tid på bænken osv. osv. Der er naturligvis nogle forbehold, men jeg er forsigtig optimist - om ikke andet så fordi OB har meldt sig på banen i transfervinduet.

Comment

det behøver han jo for så vidt heller ikke.
          Han behøver ikke ende som en Bisseck der går fra AGF til Inter, hvilket jo er ret vildt.

Tænker som sådan heller ikke han er købt med salg for øje. Ender han med at brænde ligaen af - så kan man godt ende med at tjene gode penge på et salg - men til at begynde med så er han vel hentet som en der gerne skal gå ind i start 11, eller ihvertfald øge konkurrencen om pladserne, og være med til at få et mere Zorninger'sk udtryk på banen - hurtigere.

Og kan han gå ind og blive en solid spiller for os så tænker jeg da også det er en succes.

Jeg ser det ikke som ret anderledes end da man henter Grot - havde ikke spillet i lang tid. Sørensen - havde også brugt en del tid på bænken osv. osv. Der er naturligvis nogle forbehold, men jeg er forsigtig optimist - om ikke andet så fordi OB har meldt sig på banen i transfervinduet.
          Jeg er også glad for at der sker noget men der er den forskel på Arp og Grot, at Grot kendte vi.

Kan godt være lidt bekymret henset til at TB har haft et år+ til at vurdere hvilke spillere der skal til for at flytte OB derhen hvor han gerne vil men straks efter AZ’s tiltrædelse er første tilgang en tysker. Tror ikke TB havde Arp som tilgang for tre uger siden.
          Det er fint at AZ kan pege på og bidrage til at tilknytte spillere men man så det samme i BIF under TB .. på godt og ondt ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Jeg er også glad for at der sker noget men der er den forskel på Arp og Grot, at Grot kendte vi.

Kan godt være lidt bekymret henset til at TB har haft et år+ til at vurdere hvilke spillere der skal til for at flytte OB derhen hvor han gerne vil men straks efter AZ’s tiltrædelse er første tilgang en tysker. Tror ikke TB havde Arp som tilgang for tre uger siden.
            Det er fint at AZ kan pege på og bidrage til at tilknytte spillere men man så det samme i BIF under TB .. på godt og ondt ..
            Det er da sandsynligt at TB ikke har haft Arp på radaren før AZs start. TB har han jo også selv nævnt det før med en udtalelse om at der er åbnet et nyt marked med AZs start i Ådalen. Arp bringer sandsynligvis mere af den træningskultur med sig som er ønsket af TB/AZ og mange af os herinde så at det ligefrem er bekymrende at han (hvis han) først har fået kendskab til ham nu synes jeg er at skabe et problem der ikke der. Jeg vælger at glæde mig over at træneren deltager aktivt i rekrutteringen af spillere i modsætning til Alm.

Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Det er da sandsynligt at TB ikke har haft Arp på radaren før AZs start. TB har han jo også selv nævnt det før med en udtalelse om at der er åbnet et nyt marked med AZs start i Ådalen. Arp bringer sandsynligvis mere af den træningskultur med sig som er ønsket af TB/AZ og mange af os herinde så at det ligefrem er bekymrende at han (hvis han) først har fået kendskab til ham nu synes jeg er at skabe et problem der ikke der. Jeg vælger at glæde mig over at træneren deltager aktivt i rekrutteringen af spillere i modsætning til Alm.
              Det jeg nogen gange kan undrer mig over er hvad Helveg, Jimmi og AMC bringer til bordet.
              Nu har de haft et halvt år til at forberede sig, og intet er sket endnu.
              Kan selvfølgelig komme 3 mand ind de næste par uger, og så er det godkendt.

Det ligner bare en klub som Vejle er bedre forberedt. Men igen, ved det er svært hvis vi går efter spillere der ikke tror de skal til Odense.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Jeg forklejner slet ikke AZ eller det han kan bringe (og allerede har bragt) til OB .. det er mere TB jeg .. “undres” mig over …
                Har hans arbejde ikke været godt nok for AZ? Er hans ønskede spillere for urealistiske? Ligger han sig ned for AZ eller sætter han alt på et bræt for Falk..

Undres er et forkert ord men jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er TB bringer .. uagtet alle de flotte ord ..

Meget kan (bort)forklares men det er ikke meget rød tråd i hvad der reelt sker hvis man sætter sig op i helikopteren ..

Comment

Jeg forklejner slet ikke AZ eller det han kan bringe (og allerede har bragt) til OB .. det er mere TB jeg .. “undres” mig over …
                  Har hans arbejde ikke været godt nok for AZ? Er hans ønskede spillere for urealistiske? Ligger han sig ned for AZ eller sætter han alt på et bræt for Falk..

Undres er et forkert ord men jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er TB bringer .. uagtet alle de flotte ord ..

Meget kan (bort)forklares men det er ikke meget rød tråd i hvad der reelt sker hvis man sætter sig op i helikopteren ..
                  Der var den - kritikken af TB druknede lige lidt i tomgangssnak

Jeg glæder mig til at evaluere transfervinduet og trup-/trænersammensætningen når vi er omme på den anden side af sommeren hvor det formentlig er lidt lettere at stille skarpt på hvad det præcis er TB bringer.

Sidste vindue dumpede jeg personligt Troels, men ikke i en grad hvor jeg endnu har behov for at vinkle alt han foretager sig som noget negativt. Men en spændende debat.

Comment

Det er jo heller ikke din tilgang til AZ jeg svarer på, men mere på at du "undres" over TBs manglende muligheder/kendskab til det tyske marked jeg synes er lidt urimelig. Din tanke om at du ikke kan se hvad TB bringer er lidt mærkelig og jeg kan da nævne oprydningen i truppen af mere eller mindre vrangvillige spillere der ikke havde hjertet og mindsettet det rigtige sted og den kulturændring der har været lidt svær at se for os udefra er forduftet med AZs tilgang og nu med en spiller fra den "tyske skole" .. det hele er en proces og "Rom blev ikke bygget på en dag" fristes jeg til at sige.
                    Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Hvad er det TB bringer? Ret beset; Zorninger.

Troels kender jo Zorninger og har vidst der følger nogle andre krav med når han træder ind i rummet.

Comment

jeg kan sagtens følge dig - "frygter" også lidt at vi ender med at lande fire nye fra omkring den tyske 2 bundesliga. Omvendt så skal der jo også tages nogle chancer, Grot kender vi kun fordi Viborg hentede ham i sin tid, Justin Lonwijk, som jeg lidt går og håber på, det samme og sådan kan vi jo blive ved.

Jeg tænker at spillestilen hele tiden har været TBs plan - derfor har han vel også scoutet til den, måske har han undervurderet hvad der skal til for at få det implementeret. Tænker ikke han fik nok modspil af Krogh ("Bonde ude og du sælger Manneh - jamen den løser vi da ved at flytte en back op på midten"...den kommer ikke til at gå under Zorninger)

Mener Troels har sagt at det er Zorninger der bedst kender spillestilen - så ville det da være underligt ikke at lytte til ham.

Men ja - før var det klart Troels der tegnede OB, med træneren som nr. 2 - den balance er der blevet rykket ved.

Forøvrigt er jeg ikke den største Troels Bech fan - så føles lidt underligt at skulle forsvarer ham, men lige her har han lavet en ret stor signing af en træner vi ellers aldrig ville være kommet i nærheden af. Der følger så nogle krav og forventninger med - større modspil. Men det har Troels jo godt vist.

Comment

Har svært ved at se hvad du undres over.

At man fokuserer på og henter et par spillere fra det tyske marked når man får en som Zorniger ind, er da det mest forudsigelige jeg kan forestille mig. Fordi det er så logisk at gøre. Han har et kæmpe kendskab til det marked og har et navn, der åbner nogle muligheder man næppe ville have uden. Det ville ganske enkelt være dumt ikke at undersøge de muligheder. Især når det er en træner som Zorniger, der er SÅ specifik omkring hvordan han gerne vil have det, så har han også de bedste forudsætninger for at vurdere hvem/hvad der passer bedst ind.

Og så tænker jeg grundlæggende, at man kan lave nok så meget scouting på en spiller, men det er svært at hamle op med den kendskab til en spiller en træner får ved at spille imod en spiller, snakke med trænerkolleger eller måske endda træne spilleren selv.

Jeg har i hvert fald på intet tidspunkt været i tvivl om, at der selvfølgelig ville komme noget fra Zornigers netværk i dette vindue. En, tro, måske tre spillere er fint. For mig bliver det først et problem hvis det bliver for markant - som det gjorde tilsidst i Brøndby. Hvis vi f.esk. henter fire spillere i dette transfervindue og det alle er nogle, der har Zorniger-aftryk på bliver jeg bekymret.

Comment

Hvad er det TB bringer? Ret beset; Zorninger.

Troels kender jo Zorninger og har vidst der følger nogle andre krav med når han træder ind i rummet.
                            Ja. Vi så det jo også i Brøndby. Spillestilen og mandskabsplejen er ikke ualmindelig i Tyskland. I Danmark er den unik. Derfor er det nok sundt at få tyskere eller spillere fra tyske klubber ind, som pr. automatisk bare glider ind, og det kan den øvrige trup så spejle sig i.
                            Jeg tror ikke TB og Nagel har haft ham her på radaren. Det er Zornigers mand. Sådan var det også med spillere som Mukhtar, Røcker og Kaiser, som han hentede til Brøndby.
                            Det underminere måske rekrutteringsfolkenes rolle på kort sigt, men hensigten er jo at opbygge en kultur, og her tror jeg ikke vi får indfriet Zornigers kompetencer, hvis TB og Nagel trækker spillere ned over hovedet på ham så tidligt i processen. Det vil formentlig bliver anderledes længere fremme i processen, hvor Zornigers stil forhåbentlig er implementeret i en samlet trup, der går i samme retning
                            Last edited by hankatten; i dag, 09:11.

Comment

Noah Barholt skifter permanent til Middelfart.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1...nter-ob-talent
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Noah Barholt skifter permanent til Middelfart.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1...nter-ob-talent
                                godt for ham - og kan han hjælpe middelfart med at overleve det første år så vil det da ikke gøre noget (kan jo håbe vi kan sende flere talenter på leje)

Comment

Working...
                                X