Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det er nok bare den manglende kommunikation omkring skiftet .. i vinters var TB all in på talenter og det virker som om det har skiftet ..
    Ud fra hvad TB udtalte i løbet af foråret og efter sæsonen (i forbindelse med SK-fyringen) synes jeg det er ret tydeligt, at TB har været skuffet over SKs manglende mod til at bruge de unge på midtbanen. Han har flere gange talt om de u-landsholdsspillere, der kunne få chancen ved ikke at hente en eller flere midtbanespillere i januar. Jeg tænker han især Juul-Sandberg og til dels William Martin. Måske også Noah Lassen.

Jeg tror han havde ønsket de var trykprøvet noget mere. Så man havde et bedre indtryk af om de er klar til at udgøre en marginalrolle i Superligaen. Nu må svaret jo, for de fleste, være nej og man forsøger nok at udleje nogle af dem.

Ift. spillestilen vil det nok altid kræve en tilvænning når der kommer en som Zorniger ind i en klub. Så ultimativ er han. Men det virker også som TB/SK måske ikke har været 100% på bølgelængde der. Enten har SK ikke forstået hvor ultimativt TB tænkte - ellers har han bare ikke magtet at implementere det.

Comment

Jeg forklejner slet ikke AZ eller det han kan bringe (og allerede har bragt) til OB .. det er mere TB jeg .. “undres” mig over …
      Har hans arbejde ikke været godt nok for AZ? Er hans ønskede spillere for urealistiske? Ligger han sig ned for AZ eller sætter han alt på et bræt for Falk..

Undres er et forkert ord men jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er TB bringer .. uagtet alle de flotte ord ..

Meget kan (bort)forklares men det er ikke meget rød tråd i hvad der reelt sker hvis man sætter sig op i helikopteren ..
      Det er godt nok meget fortolkning på én transfer. Måske skulle vi lige ser, hvad der sker.
      man kunne også vende den om og sige, ville det ikke være vanvittigt at sige nej til en spiller, som måske kun er blevet en mulighed, fordi netop AZ er blevet træner?
      Sybes godt nok det er et tyndt grundlag at vurdere TBs tranferevner og forarbejde på.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

næ det tænker jeg ikke. Men kommer vel an på omstændighederne. Crasher Zorninger og projektet stort efter 6 mdr. så tænker jeg ikke Troels holder. Hvis Zorninger får bygget noget op, implementeret spillestil og levere resultater - og det så falder sammen i år tre eller fire, så er det vel en anden sag.

Omvendt havde Troels holdt fast i Krogh - kunne han så holde til det, når vi igen lå til nedrykning.

Jeg er positivt stemt omkring vi har fået Zorninger ind, syntes det viser noget ambition. Men selvfølgelig er det et sats. Jeg glæder mig bare over man forsøger at rykke sig - havde man holdt fast i Krogh eller hentet en "tilsvarende" ok dansk træner, det havde bare smagt af mere af det samme. "det er ok bare at være med" "en 8. plads er fin nok" - mere af de grå mus.

Nu har man muligheden ved at bringe en regulær træner kapacitet ind. Muligheden for at rykke fremad. Men der er ingen garantier.
        100% enig .. alligevel et sats af TB ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          At tilskrive SK det meste af æren for oprydningen synes jeg lyder hult .. hvem af de andre sportsdirektører har fået NT til at "rulle rundt" og blankt erkende at han/de har fejlet bigtime. Den går ubetinget til TB og hans ærlighed overfor ejerkredsen. Det er da muligt at vi har hørt det med "proces og Rom" osv, før, men det det gør jo ikke talemåden mindre rigtig
          Ok. Måske dårligt formuleret. Oprydningen er TB og den skulle alle nok have lavet.
          Kulturen på holdet er SK …
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Beklager tomgangssnakken … det er svært at sætte finger på “bekymringen” … syntes der er skygger af noget der er set før og er ikke komfortabel med hvad der sker .. men som du skriver .. evaluering efter vinduet …
            Hvor skulle vi ligesom gå hen/hvordan skulle vi agere, for at du ikke så de skygger?

Det er ikke for at være provo eller tale det ned, det er jo interessant nok som debat. Jeg har det bare omvendt, at der langt om længe er lugten af nye vinde, nye tider.

Forstår så udmærket du kan være skeptisk. Det sidder nok i mange efter de sidste 10-15 år. Heldigvis er kun et fåtal direkte negative.... som for enkelte nok mere bunder i noget personligt mod sportsdirektøren, og ikke har relevans for andet end det.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

jo men vi starter jo et eller andet sted forfra. TB valgte at holde fast i Krogh, og Krogh gik med på den - forsøgte at forstå og spille det Troels ønsker - mere Frem end Barcelona eller hvordan det nu blev formuleret.

Det tænker jeg var en fejl fra begge sider, omend jeg godt forstår dem. Krogh fik muligheden for at fortsætte som cheftræner, Troels har nok ikke ønsket at skabe mere uro på et iforvejen uroplaget hold - og hvilke trænere har han så kunne tiltrække til en 1 divisionsklub?

Så bliver Zorninger fyret i efteråret, og allerede der har Troels vel gjort sig sine tanker. Resultaterne blev leveret men det haltede med spillet. Det må TB også have set.

Mht scouting er det jo lidt svært at vurdere - de kan have scoutet en masse spillere - vinduet er først lige åbnet så hvem ved hvad der kan være på vej. Kan også være de spillere de har kig på ikke ser OBs vej. Måske Zorninger har skræmt nogle væk - det er også en mulighed.

Men ud over BWs sidste sommer vindue så har vi jo sjældent ret mange handler på plads så tidligt i vinduet. Og vil man have dem tidligt så skal der nok betales ekstra i løn og eller man skal hente fra en lavere hylde.

Mit håb er bare at man finde balancen. Ikke kigger på for høj en hylde så man kommer til at vente alt for længe - for der mangler tydeligvis noget kvalitet.
              Men forfra igen … uff … jeg er med på hvad du mener ..

Mange mente at OB ville have godt af en tur i 1. div. så man kunne få de unge frem, resettet og stå stærkere .. jeg er ikke sikker på at OB er lykkedes med det .. den sæson blev i hvert fald ikke brugt til at fasttømre en ny spillestil, en kultur man kunne arbejde videre med hvis AZ går sine veje .. så var det spild …

Comment

Mange mente at OB ville have godt af en tur i 1. div. så man kunne få de unge frem, resettet og stå stærkere .. jeg er ikke sikker på at OB er lykkedes med det .. den sæson blev i hvert fald ikke brugt til at fasttømre en ny spillestil, en kultur man kunne arbejde videre med hvis AZ går sine veje .. så var det spild
                altså det er vi helt enige om.

Nu var turen ned jo ikke ligefrem et tilvalg

Men nej vi fik da ikke det ud af det man kunne have håbet på - det er da indlysende

Comment

Hvorfor er det et større sats end med alle mulige andre trænere? Hvis en sportsdirektør ansætter en træner der crasher, vil der da altid være risiko for sportsdirektøren.
                  Samtidig kunne man vel hævde, at risikoen jo nærmest er mindre, fordi han ved præcis, hvad han går ind til?

Comment

planen var vel at de unge skulle have mere spilletid - fordi der var muligheden i 1 division for at se hvem der evt kunne tage et step op. Troels har da hele tiden talt åbent om at truppen skulle forstærkes.

OB kan jo godt satse på egne talenter samtidig med man henter kvalitet udefra. Luca (hvis ikke han bliver solgt), Ejdum - to egenudviklede som jeg klart forventer er i start 11, Martin, McCoy og Askou som helt sikkert står klar i kulissen - det er da ret godt, sådan talent mæssigt. Og så kan andre løbende bringes ind. Hvis ellers der er et stærkt nok fundament at arbejde ud fra.
                    Syntes nu at Luca og Ejdum et eller andet sted skal tages ud der da de jo allerede er sikre startere og havde nok forventet at f.eks. .McCoy og Askou var længere fremme efter den paver modstand i 1. div.

Har vi flere talenter nu end da via spillede med f.eks. Daniel Høegh og Rasmus Falk, JJT og Kasper Larsen, Desler og Greve. AKJ, Frøkjær. Fenger, Breum .. plus flere målmænd ..

Det er joniske fordi at OB ikke har haft talenter .. mange af dem er bare ikke blevet brugt ..

Comment

ja måske - men når muligheden byder sig, så skal det da prøves. Skal OB nogensinde have en chance for at nærme sig top 4 og europæisk fodbold igen, så skal der satses. Muligheden med Zornigner opstår ikke igen. Der er så meget medvind omkring OB nu, så skal det da bruges.

Inden Zorninger var der snak om Sønderjydskes træner - han er sikkert fin, men det havde da været den sikre vej mod 9. og 8. pladser igen, og han havde ikke trukket 1000 tilskuere til en træningskamp mod EFB.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Det er godt nok meget fortolkning på én transfer. Måske skulle vi lige ser, hvad der sker.
                        man kunne også vende den om og sige, ville det ikke være vanvittigt at sige nej til en spiller, som måske kun er blevet en mulighed, fordi netop AZ er blevet træner?
                        Sybes godt nok det er et tyndt grundlag at vurdere TBs tranferevner og forarbejde på.
                        Det er jo hvad der sker når man bliver udsultet

men nu er det ikke kun transfer men TB’s ageren og kommunikation eller mangel på samme i begge tilfælde der giver manglende .. indsigt … det er meget årsagsforklaring bagefter frem for vi vil det her og gør det på den her måde .. meget reaktivt, begrænset proaktivt ..

Comment

Syntes nu at Luca og Ejdum et eller andet sted skal tages ud der da de jo allerede er sikre startere og havde nok forventet at f.eks. .McCoy og Askou var længere fremme efter den paver modstand i 1. div.

Har vi flere talenter nu end da via spillede med f.eks. Daniel Høegh og Rasmus Falk, JJT og Kasper Larsen, Desler og Greve. AKJ, Frøkjær. Fenger, Breum .. plus flere målmænd ..

Det er joniske fordi at OB ikke har haft talenter .. mange af dem er bare ikke blevet brugt ..
                          Luca og Ejdum er da stadig fra akademiet. Og ja de fik et par kampe i superligaen inden nedrykning - men sådan rigtigt gennembrud er kommet i den forgangne sæson.

Jeg syntes jo problemet længe har været at der har manglet den stamme som man så løbende kunne bringe unge spillere ind på. Og der mener jeg ikke man gjorde sig selv nogen tjeneste ved at have så mange unge på holdet sidste sæson. Virkede lidt som om man skød med spredehagl - istedet for at have en fast stamme, med en fast stil og så kunne eks Martin være bragt i spil stille og roligt.

Udefra set lignede forløbet omkring McCoy faktisk til at være det bedste - om det så var fordi Mickelson ikke kunne spille mere end 60 min af gangen i den periode, men der var et forløb hvor McCoy kom ind og fik 30 min - flere kampe i træk, og så nogle start pladser, det hjalp jo så også at McCoy greb chancen, modsat Markus Jensen, Hansborg eller Sandberg - der ikke rigtigt virkede til at få fat. Men i stedet for de tre - skulle man måske have satset mere på én af dem, eks Markus Jensen - og så sørget for at han fik spilletid kontinuerligt.

Comment

Mange mente at OB ville have godt af en tur i 1. div. så man kunne få de unge frem, resettet og stå stærkere .. jeg er ikke sikker på at OB er lykkedes med det .. den sæson blev i hvert fald ikke brugt til at fasttømre en ny spillestil, en kultur man kunne arbejde videre med hvis AZ går sine veje .. så var det spild …
                            Jeg er en af dem der mente og stadig mener at OB havde godt af at rykke ned.
                            Jeg er 100% sikker på, ejer og bestyrelse havde brug for det reality-check. Thorborg havde aldrig nulstillet sit syn på hvad OB er, hvis den var gået et år mere med SL. Vi skulle være rykket ned for flere år siden. Det har bare trukket pinen ud.
                            Det er befriende at det er blevet tydeligt at truppen er pisse ringe. Det har jeg sagt i årevis. Man har bashet trænere igen og igen. Men sandheden er at OB de sidste 14 år har haft et middelmådigt hold. På samme måde ville hverken SK eller AZ kunne blive i SL med den trup, som SK sagde farvel til. Og det drejer sig jo ikke om én eller to forstærkninger. Det er jo en halv startopstilling. Det er alvorligt.
                            Det er også blevet tydeligt at store dele af ungdommen ikke er god nok. Det er også godt at få på det rene.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Hvor skulle vi ligesom gå hen/hvordan skulle vi agere, for at du ikke så de skygger?

Det er ikke for at være provo eller tale det ned, det er jo interessant nok som debat. Jeg har det bare omvendt, at der langt om længe er lugten af nye vinde, nye tider.

Forstår så udmærket du kan være skeptisk. Det sidder nok i mange efter de sidste 10-15 år. Heldigvis er kun et fåtal direkte negative.... som for enkelte nok mere bunder i noget personligt mod sportsdirektøren, og ikke har relevans for andet end det.
                              Ser det ikke som provo eller noget .. det er en hel fair betragtning og jeg er måske også bare på tværs og ser spøgelser men jeg mangler stadig at der er nogen (TB) der går ud og siger at vi vil det her og det her og det vil vi gøre på denne måde .. det der med “hvilke kampe vil du tabe hvis du er tilfreds med top6” bavl er netop .. bavl ..

Comment

Ok. Måske dårligt formuleret. Oprydningen er TB og den skulle alle nok have lavet.
                                Kulturen på holdet er SK …
                                Jeg kan gå med på en 50/50 deling mellem TB og SK. Uden TBs ærlighed havde oprydningen næppe været så “modig” og uden DEN gennemgribende del havde imø ikke fået ændret kulturen væsentligt.
                                Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Working...
                                X