Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Det er da sandsynligt at TB ikke har haft Arp på radaren før AZs start. TB har han jo også selv nævnt det før med en udtalelse om at der er åbnet et nyt marked med AZs start i Ådalen. Arp bringer sandsynligvis mere af den træningskultur med sig som er ønsket af TB/AZ og mange af os herinde så at det ligefrem er bekymrende at han (hvis han) først har fået kendskab til ham nu synes jeg er at skabe et problem der ikke der. Jeg vælger at glæde mig over at træneren deltager aktivt i rekrutteringen af spillere i modsætning til Alm.
    Det er jeg bestemt også glad for.

Min bekymring går mest på hvilke spillere TB og Crew har øjne på i forhold til at det har taget mindre end tre måneder at få en ny spiller indenom …
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det jeg nogen gange kan undrer mig over er hvad Helveg, Jimmi og AMC bringer til bordet.
      Nu har de haft et halvt år til at forberede sig, og intet er sket endnu.
      Kan selvfølgelig komme 3 mand ind de næste par uger, og så er det godkendt.

Det ligner bare en klub som Vejle er bedre forberedt. Men igen, ved det er svært hvis vi går efter spillere der ikke tror de skal til Odense.
      Præcis …

med mindre VB bare køber op i alt hvad der rør sig uden sigte på nogen konkret men “bare bedre end dem vi har” …
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det er jeg bestemt også glad for.

Min bekymring går mest på hvilke spillere TB og Crew har øjne på i forhold til at det har taget mindre end tre måneder at få en ny spiller indenom …
        den bekymring kan jeg sagtens følge. Hvis de går efter spillere der som Troels siger, ikke vil til OB, for dem der vil til OB er ikke gode nok. Så sigter man højt - fint man er ambitiøs, men der skal nok også noget realisme ind i hvad man kan få ind af døren. Og hvornår.

For hjælper ikke noget man kan hente tre lidt bedre spillere ind d. 31 august - for så kan sæsonen være mere eller mindre ovre.

Det er der jo for så vidt ikke noget nyt i - har vi (desværre) set gang på gang, og det er nok også en balancegang. Men i og med at man skal have ny spillestil implementeret denne sommer så betyder det nok lidt ekstra hvor hurtigt man kan hive spillere ind. Især fordi vi lige kommer fra en sæson i 1 division og nok har et vist efterslæb.

Lander man Falk (eller en anden kvalitets midtbanespiller) i denne uge så syntes jeg det ser rimeligt ud, med tre uger mere til at forberede sig.

Comment

Præcis …

med mindre VB bare køber op i alt hvad der rør sig uden sigte på nogen konkret men “bare bedre end dem vi har” …
          De spillere Vejle har hentet er bestemt flotte navne for Vejle (selvom de fleste også er med stor risiko). Men kan ikke se det skulle være et tegn på, at de var mere eller mindre godt forberedt end andre hold. Alle spillerne er jo nogen enhver, der bare følger lidt med i dansk fodbold vil kende.

Jeg tror ikke man kan danne sig noget som helst indtryk af om et hold er godt forberedt til vinduet - især ikke så tidligt i vinduet. Der sker simpelthen for meget behind the scenes. Nogle gange kan de, senere i vinduet, blive udstillet, at en klub er DÅRLIGT forberedt. Hvis der sker noget uventet og ledelsen ikke formår at reagere ordentligt. Som det skete da Sabbi/Frøkjær måtte sælges og Tyler Burey blev hentet ind. Ham kan de simpelthen ikke have scoutet på.

Synes det er en af TB's vigtigste opgaver. At være så tæt på truppen så han har et indtryk af om spillere kunne finde på at "skabe sig" for at presse et skifte igennem sidst i vinduet. Og så have plan A, B, C, D, E og F klar til at håndtere det.

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Der var den - kritikken af TB druknede lige lidt i tomgangssnak

Jeg glæder mig til at evaluere transfervinduet og trup-/trænersammensætningen når vi er omme på den anden side af sommeren hvor det formentlig er lidt lettere at stille skarpt på hvad det præcis er TB bringer.

Sidste vindue dumpede jeg personligt Troels, men ikke i en grad hvor jeg endnu har behov for at vinkle alt han foretager sig som noget negativt. Men en spændende debat.
            Beklager tomgangssnakken … det er svært at sætte finger på “bekymringen” … syntes der er skygger af noget der er set før og er ikke komfortabel med hvad der sker .. men som du skriver .. evaluering efter vinduet …

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Det er jo heller ikke din tilgang til AZ jeg svarer på, men mere på at du "undres" over TBs manglende muligheder/kendskab til det tyske marked jeg synes er lidt urimelig. Din tanke om at du ikke kan se hvad TB bringer er lidt mærkelig og jeg kan da nævne oprydningen i truppen af mere eller mindre vrangvillige spillere der ikke havde hjertet og mindsettet det rigtige sted og den kulturændring der har været lidt svær at se for os udefra er forduftet med AZs tilgang og nu med en spiller fra den "tyske skole" .. det hele er en proces og "Rom blev ikke bygget på en dag" fristes jeg til at sige.
              Det var ikke så meget TB’s manglende kendskab til det tyske marked. Han har konsekvent sagt at man primært kigger Skandinavisk. Undren går på hvordan en tysk spiller på tre uger (AZ) overhaler flere måneders prep fra ham selv og hans team.

Oprydningen var nok en tvungen opgave for hvem der ellers havde siddet i stolen og kulturen krediterer jeg mere SK men jeg håber da ikke at den er forduftet allerede .. AZ skulle gerne bygge på, ikke rive ned.

proces, Rom … er det ikke lige præcis det vi er trætte at høre på uden mere indhold …

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Hvad er det TB bringer? Ret beset; Zorninger.

Troels kender jo Zorninger og har vidst der følger nogle andre krav med når han træder ind i rummet.
                Og det er for så vidt også ok .. men det virker også som om TB er gået all in på AZ. Hvis AZ mislykkedes i OB - kan TB så holde til det?

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Har svært ved at se hvad du undres over.

At man fokuserer på og henter et par spillere fra det tyske marked når man får en som Zorniger ind, er da det mest forudsigelige jeg kan forestille mig. Fordi det er så logisk at gøre. Han har et kæmpe kendskab til det marked og har et navn, der åbner nogle muligheder man næppe ville have uden. Det ville ganske enkelt være dumt ikke at undersøge de muligheder. Især når det er en træner som Zorniger, der er SÅ specifik omkring hvordan han gerne vil have det, så har han også de bedste forudsætninger for at vurdere hvem/hvad der passer bedst ind.

Og så tænker jeg grundlæggende, at man kan lave nok så meget scouting på en spiller, men det er svært at hamle op med den kendskab til en spiller en træner får ved at spille imod en spiller, snakke med trænerkolleger eller måske endda træne spilleren selv.

Jeg har i hvert fald på intet tidspunkt været i tvivl om, at der selvfølgelig ville komme noget fra Zornigers netværk i dette vindue. En, tro, måske tre spillere er fint. For mig bliver det først et problem hvis det bliver for markant - som det gjorde tilsidst i Brøndby. Hvis vi f.esk. henter fire spillere i dette transfervindue og det alle er nogle, der har Zorniger-aftryk på bliver jeg bekymret.
                  Det er nok bare den manglende kommunikation omkring skiftet .. i vinters var TB all in på talenter og det virker som om det har skiftet ..

Comment

Og det er for så vidt også ok .. men det virker også som om TB er gået all in på AZ. Hvis AZ mislykkedes i OB - kan TB så holde til det?
                    Nej, han købte sig tid med den ansættelse !

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

den bekymring kan jeg sagtens følge. Hvis de går efter spillere der som Troels siger, ikke vil til OB, for dem der vil til OB er ikke gode nok. Så sigter man højt - fint man er ambitiøs, men der skal nok også noget realisme ind i hvad man kan få ind af døren. Og hvornår.

For hjælper ikke noget man kan hente tre lidt bedre spillere ind d. 31 august - for så kan sæsonen være mere eller mindre ovre.

Det er der jo for så vidt ikke noget nyt i - har vi (desværre) set gang på gang, og det er nok også en balancegang. Men i og med at man skal have ny spillestil implementeret denne sommer så betyder det nok lidt ekstra hvor hurtigt man kan hive spillere ind. Især fordi vi lige kommer fra en sæson i 1 division og nok har et vist efterslæb.

Lander man Falk (eller en anden kvalitets midtbanespiller) i denne uge så syntes jeg det ser rimeligt ud, med tre uger mere til at forberede sig.
                      Mit største håb ved at TB som ekstern konsulent havde analyseret alt hvad der er gået galt i OB de sidste 15 år på to uger(?) og dermed kunne anbefale sig selv som fremtidig Sportsdirektør var, at vi så var færdige med “Det er der jo for så vidt ikke noget nyt i - har vi (desværre) set gang på gang”. At man gik en anden vej og var bedre forberedte. Lå fast på en spillestil, scoutede og hentede spillere til den og ikke hentede en spiller på træners anbefaling efter tre uger.

Jeg håber at han er god for OB, det er mere princippet …

Comment

næ det tænker jeg ikke. Men kommer vel an på omstændighederne. Crasher Zorninger og projektet stort efter 6 mdr. så tænker jeg ikke Troels holder. Hvis Zorninger får bygget noget op, implementeret spillestil og levere resultater - og det så falder sammen i år tre eller fire, så er det vel en anden sag.

Omvendt havde Troels holdt fast i Krogh - kunne han så holde til det, når vi igen lå til nedrykning.

Jeg er positivt stemt omkring vi har fået Zorninger ind, syntes det viser noget ambition. Men selvfølgelig er det et sats. Jeg glæder mig bare over man forsøger at rykke sig - havde man holdt fast i Krogh eller hentet en "tilsvarende" ok dansk træner, det havde bare smagt af mere af det samme. "det er ok bare at være med" "en 8. plads er fin nok" - mere af de grå mus.

Nu har man muligheden ved at bringe en regulær træner kapacitet ind. Muligheden for at rykke fremad. Men der er ingen garantier.

Comment

Det var ikke så meget TB’s manglende kendskab til det tyske marked. Han har konsekvent sagt at man primært kigger Skandinavisk. Undren går på hvordan en tysk spiller på tre uger (AZ) overhaler flere måneders prep fra ham selv og hans team.

Oprydningen var nok en tvungen opgave for hvem der ellers havde siddet i stolen og kulturen krediterer jeg mere SK men jeg håber da ikke at den er forduftet allerede .. AZ skulle gerne bygge på, ikke rive ned.

proces, Rom … er det ikke lige præcis det vi er trætte at høre på uden mere indhold
                          At tilskrive SK det meste af æren for oprydningen synes jeg lyder hult .. hvem af de andre sportsdirektører har fået NT til at "rulle rundt" og blankt erkende at han/de har fejlet bigtime. Den går ubetinget til TB og hans ærlighed overfor ejerkredsen. Det er da muligt at vi har hørt det med "proces og Rom" osv, før, men det det gør jo ikke talemåden mindre rigtig
                          Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Mit største håb ved at TB som ekstern konsulent havde analyseret alt hvad der er gået galt i OB de sidste 15 år på to uger(?) og dermed kunne anbefale sig selv som fremtidig Sportsdirektør var, at vi så var færdige med “Det er der jo for så vidt ikke noget nyt i - har vi (desværre) set gang på gang”. At man gik en anden vej og var bedre forberedte. Lå fast på en spillestil, scoutede og hentede spillere til den og ikke hentede en spiller på træners anbefaling efter tre uger.

jo men vi starter jo et eller andet sted forfra. TB valgte at holde fast i Krogh, og Krogh gik med på den - forsøgte at forstå og spille det Troels ønsker - mere Frem end Barcelona eller hvordan det nu blev formuleret.

Det tænker jeg var en fejl fra begge sider, omend jeg godt forstår dem. Krogh fik muligheden for at fortsætte som cheftræner, Troels har nok ikke ønsket at skabe mere uro på et iforvejen uroplaget hold - og hvilke trænere har han så kunne tiltrække til en 1 divisionsklub?

Så bliver Zorninger fyret i efteråret, og allerede der har Troels vel gjort sig sine tanker. Resultaterne blev leveret men det haltede med spillet. Det må TB også have set.

Mht scouting er det jo lidt svært at vurdere - de kan have scoutet en masse spillere - vinduet er først lige åbnet så hvem ved hvad der kan være på vej. Kan også være de spillere de har kig på ikke ser OBs vej. Måske Zorninger har skræmt nogle væk - det er også en mulighed.

Men ud over BWs sidste sommer vindue så har vi jo sjældent ret mange handler på plads så tidligt i vinduet. Og vil man have dem tidligt så skal der nok betales ekstra i løn og eller man skal hente fra en lavere hylde.

Mit håb er bare at man finde balancen. Ikke kigger på for høj en hylde så man kommer til at vente alt for længe - for der mangler tydeligvis noget kvalitet.

Comment

Tror (med det nuværende set-up) at intet ville ændre sig, hvis TB ikke var der. JN tager sig af transfers (smørrebrødssedlen fra AZ), AZ af holdet og OS&E af administrationen. Aner reelt ikke hvad han bidrager med

Fatter ikke at han "forfremmede" TH til scout, men turde vel ikke at fyre ham. Ser ham (TH) i stedet for gerne som transitionstræner, der forbereder de unge på det professionelle liv med hans indsigt/indlevelse og kærlighed til klubben/professionel fodbold.
                              Last edited by Online; i dag, 16:18.

Comment

Det er nok bare den manglende kommunikation omkring skiftet .. i vinters var TB all in på talenter og det virker som om det har skiftet ..
                                planen var vel at de unge skulle have mere spilletid - fordi der var muligheden i 1 division for at se hvem der evt kunne tage et step op. Troels har da hele tiden talt åbent om at truppen skulle forstærkes.

OB kan jo godt satse på egne talenter samtidig med man henter kvalitet udefra. Luca (hvis ikke han bliver solgt), Ejdum - to egenudviklede som jeg klart forventer er i start 11, Martin, McCoy og Askou som helt sikkert står klar i kulissen - det er da ret godt, sådan talent mæssigt. Og så kan andre løbende bringes ind. Hvis ellers der er et stærkt nok fundament at arbejde ud fra.

Comment

Working...
                                X