Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Undrer mig lidt over situationen med Trybull. Synes der har været noget kritik af ham, der har været lidt overdrevet. Han har klart sine begrænsninger og bar på ingen måde holdet i 1. division. Især ikke i foråret, hvor Manneh og Bonde ikke var der længere. Der faldt det mere på ham at tage ansvar med bolden, hvilket han ikke magtede. Men i efteråret, hvor hans rolle var mere simpel, synes jeg han var solid.

Har svært ved at se, at en Trybull i form ikke kan spille en rolle som reserve for Ouedraogo, hvis vi skulle ønske at spille 4-4-2.

Kan ikke lade være med at tænke, at han og Zorniger måske er raget lidt uklare med hinanden tidligt på sommeren. Måske var det ikke hans drøm, at en meget krævende tysk træner skulle komme og forstyrre ham i hans rolige tilværelse her i Danmark.
    Samme her... Altså jeg følger ikke træningerne, og ved derfor ikke om der helt åbenlyst ikke er nok kø'ma i TT til at være omkring spilletid.

Men hvad jeg kan forstå på folk der kigger med dagligt, så lyder det jo ikke til at de 2 er et godt match... så din tanke er da heller ikke helt fjern for mig.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Det bekræfter de to seneste vinduer også.
      trybull hentet (tilbage) efter vinduet var lukket. Grot blev også hentet efter vinduet lukkede i vinters. Det kræver nok bare at man måske får ophævelser i hus med TT og eventuelt MH.
      Er det ikke sådan at hvis der skal ophæves kontrakter skal det ske før vinduets lukning ? ... er der nogen der enten kan af- eller bekræfte det ?

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Det tænker jeg også. Træls at man skal træne så meget og være så længe i klubben hver dag. Nu var det lige så hyggeligt....Nej - jeg ved ikke en skid- men det er påfaldende!
        Lidt underlig kommentar, da TT netop har involveret sig i klubben og er der ofte længere pga. sit engagement i ungdomsafdelingen.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Er det ikke sådan at hvis der skal ophæves kontrakter skal det ske før vinduets lukning ? ... er der nogen der enten kan af- eller bekræfte det ?

Er ikke 100% sikker, men mener kun det er ved misligholdelse af en kontrakt (f.eks. manglende udbetaling af løn), at en kontrakt kan ophæves og man umiddelbart kan finde sig en anden klub efter vinduets lukning.

Comment

TT er ca 2 niveauer over Grubbe, så det der foregår giver nul mening.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
              TT er ca 2 niveauer over Grubbe, så det der foregår giver nul mening.
              Pund for pund er Trybull sikkert stadig bedre end Grubbe, men Grubbe har så meget mere bevægelighed i sig, så mon ikke det er udslagsgivende? De mener nok at hans kvaliteter er noget de bedre kan bruge, end Trybulls.

Comment

Det er korrekt!

Man ser jo tit det sker i løbet af sidste dagen, men det løb er jo så kørt for OB I denne omgang.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Alle hold kan stå anderledes om 10 runder, inklusiv os selv, så det synes jeg ikke siger noget som helst. Det er historien om glasset er halv tomt eller halv fyldt.

Jeg tænker at de fleste hold, inklusiv Vejle og OB, kommer til at udvikle sig gennem sæsonen og det er ikke bøjet i neon at det positive kun er forbeholdt vores konkurrenter og ikke os selv. AZ og staben har meget arbejde at gøre endnu, og en af delene er at få forsvar ettil at fungerer. Hele holdet skal forsvarer, og det hele starter med angriberne, så at skyde skyld på vores midterforsvarer alene synes jeg er en kæmpe fejl. Det er hold præstationen der fejler imod både Vejle og FCN, samt til dels mod GF i anden halveg.
                  Jeg kunne vende den om og mene, at det er en "kæmpe fejl" at IKKE lægge hele/dele af ansvaret udelukkende på forsvaret, men det ville også være en sandhed med modifikationer.

Som jeg ser det, så er summen af et hold også afhængige af at de enkelte elementers evner/forudsætninger for at udfylde den rolle, de er tiltænkt, nemlig at forhindre modstanderne i at score eller sætte boldene i kassen.

Jeg synes, og ja det er min subjektive mening, at de fejl, herunder opspilsfejl, manglende timing og placering i forhold til modstandere, som alle vores 5 centerforsvarsspillere + også til dels vores backs, har lavet i de første 7 kampe, det svarer til hvis én eller to af vores angribere brændte 2-3 friløbere per kamp. Eller hvis de slet ikke kommer til afslutning. Eller hvis de ikke er en god opspilsstation. En angriber har også selv et kæmpe ansvar for at være god til dét, han er ansat til at gøre. Og hvis han ikke er dét, så er det den sportslige ledelses ansvar at finde nogen, der er dét. Det samme gælder forsvaret.

Intet hold undgår at blive overspillet over 90 minutter, med mindre man møder nogen fra serie 2. Jeg synes ikke nogen af vores forsvarsspillere, navnlig de 3, der har udgjort forsvaret i de første 5 kampe, der kastede 15 indkasserede mål af sig, har gjort deres arbejde godt nok. Det har været alt for nemt at score imod os, og det skyldes ikke kun at vi som hold har været dårlige til at forsvare.

Det skyldes også at modstanderne springer vores pres over ved bare at smække den langt, fordi de 3 bagerste hverken hver for sig eller sammen udgører en særlig god blanding. Ingen af dem tager reelt styringen i forsvaret. Alle 3 har direkte kostet mål, som ikke har ret meget at gøre med, hvor dygtige/dårlige vi som hold er til at forhindre modstanderne i at score.

Og ja, det er stadig min subjektive mening, som jeg dog stadig mener er mere i overensstemmelse med virkeligheden, end at det mest handler om, at vi skal blive bedre til at forsvare sammen som hold.

Uanset hvor meget bedre vi bliver til dét, så vil Bjørn stadig være for langsom i tanke og handling, Gomez kage rundt placeringsmæssigt og Bürgy være lidt en blanding af de to. Og Julius og Yaya vil stadig være urutinerede. Det er min påstand.

Lidt ligesom hvis man satte mit f... korpus ned i forsvaret. Uanset hvor godt vi forsvarer som hold, vil jeg ikke være i stand til at løbe én op, eller vinde en hovedstødsduel. Jeg vil stadig begå fejlene, der koster, og det er dét, jeg synes er billedet på vores forsvarsspil i de første 7 kampe.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi sagtens kan træne os til en lidt bedre defensiv; jeg tvivler bare stærkt på de enkelte elementer nede i det forsvar, er gode nok til at gøre det så meget bedre, at vi kommer til holde nullet tilpas gange, så vi IKKE behøves at score 3 mål for at ha en chance for at vinde en fodboldkamp.

MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg er enig i, at der er mere plads til ham som reserve i en 4-4-2 med diamant. Jeg mener dog ikke, at han bør bruges, fordi han ikke magter at bruge max to berøringer, samtidig med at han skal kigge op, som er AZs mantra. Derudover er han ikke særlig glad for (dygtig nok til) at spille bolden frem i banen (hvilket grunder i hans afviklingsudfordringer).
                    Jeg lagde mærke til noget i kampen mod FCN. Spillerne har ændret måden de afvikler siden sommerferien. Det er tydeligt at de max må bruge to berøringer i opbygningsspillet. Tæmning og aflevering. Læg mærke til det i næste kamp! Det er små fremskridt, som ikke rigtig er blevet nævnt (opdaget?) i SFÅ eller herinde. Men nu mangler der mere tempo i afleveringerne. Ikke alle kan levere på det (endnu?). Det er et langt sejt træk for AZ at ændre alle de dårligdomme, som har hersket i Ådalen i årevis. Altså de grundlæggende parametre for at du overhovedet kan skabe chancer i SL. Jeg synes lidt at mange ikke ænser, hvor meget der egentligt var galt, da AZ overtog.
                    Ja der var masser af dårligdomme. SK havde jo en fodslæbende spillestil, som TB havde købt ind på.

Heldigvis er vi på vej i den totalt modsatte retning nu. Var det 3 vinduer TB proklamerede det ville tage at få styr på truppen?
                    Det er efter min regnebog nu, så ser frem til resten af sæsonen.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Jeg kunne vende den om og mene, at det er en "kæmpe fejl" at IKKE lægge hele/dele af ansvaret udelukkende på forsvaret, men det ville også være en sandhed med modifikationer.

Som jeg ser det, så er summen af et hold også afhængige af at de enkelte elementers evner/forudsætninger for at udfylde den rolle, de er tiltænkt, nemlig at forhindre modstanderne i at score eller sætte boldene i kassen.

Jeg synes, og ja det er min subjektive mening, at de fejl, herunder opspilsfejl, manglende timing og placering i forhold til modstandere, som alle vores 5 centerforsvarsspillere + også til dels vores backs, har lavet i de første 7 kampe, det svarer til hvis én eller to af vores angribere brændte 2-3 friløbere per kamp. Eller hvis de slet ikke kommer til afslutning. Eller hvis de ikke er en god opspilsstation. En angriber har også selv et kæmpe ansvar for at være god til dét, han er ansat til at gøre. Og hvis han ikke er dét, så er det den sportslige ledelses ansvar at finde nogen, der er dét. Det samme gælder forsvaret.

Intet hold undgår at blive overspillet over 90 minutter, med mindre man møder nogen fra serie 2. Jeg synes ikke nogen af vores forsvarsspillere, navnlig de 3, der har udgjort forsvaret i de første 5 kampe, der kastede 15 indkasserede mål af sig, har gjort deres arbejde godt nok. Det har været alt for nemt at score imod os, og det skyldes ikke kun at vi som hold har været dårlige til at forsvare.

Det skyldes også at modstanderne springer vores pres over ved bare at smække den langt, fordi de 3 bagerste hverken hver for sig eller sammen udgører en særlig god blanding. Ingen af dem tager reelt styringen i forsvaret. Alle 3 har direkte kostet mål, som ikke har ret meget at gøre med, hvor dygtige/dårlige vi som hold er til at forhindre modstanderne i at score.

Og ja, det er stadig min subjektive mening, som jeg dog stadig mener er mere i overensstemmelse med virkeligheden, end at det mest handler om, at vi skal blive bedre til at forsvare sammen som hold.

Uanset hvor meget bedre vi bliver til dét, så vil Bjørn stadig være for langsom i tanke og handling, Gomez kage rundt placeringsmæssigt og Bürgy være lidt en blanding af de to. Og Julius og Yaya vil stadig være urutinerede. Det er min påstand.

Lidt ligesom hvis man satte mit f... korpus ned i forsvaret. Uanset hvor godt vi forsvarer som hold, vil jeg ikke være i stand til at løbe én op, eller vinde en hovedstødsduel. Jeg vil stadig begå fejlene, der koster, og det er dét, jeg synes er billedet på vores forsvarsspil i de første 7 kampe.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi sagtens kan træne os til en lidt bedre defensiv; jeg tvivler bare stærkt på de enkelte elementer nede i det forsvar, er gode nok til at gøre det så meget bedre, at vi kommer til holde nullet tilpas gange, så vi IKKE behøves at score 3 mål for at ha en chance for at vinde en fodboldkamp.

MvH ChrisOB
                      Selvfølgelig har der været personlige fejl og der er nogle spillere som i visse situationer har set skidte ud, det tænker jeg vi alle kan blive enige om. Men jeg ser også at vi i kampene mod FCM, Viborg, Randers og FCK ligner et bedre hold der kæmper for hinanden end jeg ser i kampene mod delvist GF, specielt mod Vejle og FCN og det gør en forskel. Det største problem jeg ser er at det lyder som om at træningen op mod Vejle og FCN kampen, i een eller flere dage, er påtalt som værende ikke god nok. Det må soterer under både AZ, staben og spillerne. Det er desværre nok de "bump" vi må forvente. Desværre.

Jeg ahr hele tiden haft den opfaattelse at det kommer til at handle om at undgå at rykke ned og vi samtidig skal forbedre os via traæning og spilforståelse. Der er nok ingen tvivl om at nogle spillere vil komme til kort i den proces og det må der så handles på i de kommende vinduer. Jamen skulle man så ikke have gjort det i det netop overståede vindue? Jo men vi kan ikke ændre alt på engang, og samtidig er jeg ikke af den opfattelse at alt er helt så galt, men det er klart at trænerstaben og spillerne skal oppe sig, og det tænker og håber jeg også at de kommer til. Men det bliver ikke en dans på roser, og der vil være svage led, og de vil få spilletid. Men vi kan ikke skifte et helt forsvar sammen med dem der allerede er skiftet, sådan er detdesværre ikke.
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Man kan godt ophæve med Trybull nu, men så kan han ikke være spilleberettiget i en klub hvor vinduet er lukket.
                        Hvorvidt han kan blive spilleberettiget har intet med det danske vindue at gøre, men med en kommende klubs nations vindue.

Skal vi hente en spiller på fri transfer nu og fremtil vinduet åbner igen, så skal denne spiller være løst fra sin kontrakt, inden det danske vindue lukkede. Uanset om han var på kontrakt i København eller Kuala Lumpur.
                        https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

Comment

Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

Man kan godt ophæve med Trybull nu, men så kan han ikke være spilleberettiget i en klub hvor vinduet er lukket.
                          Hvorvidt han kan blive spilleberettiget har intet med det danske vindue at gøre, men med en kommende klubs nations vindue.

Skal vi hente en spiller på fri transfer nu og fremtil vinduet åbner igen, så skal denne spiller være løst fra sin kontrakt, inden det danske vindue lukkede. Uanset om han var på kontrakt i København eller Kuala Lumpur.
                          Tak for det uddybende svar

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Ophævning skal ske før vinduet lukker. Ellers kan han ikke skifte før vores vindue åbner igen. Så han er låst indtil Januar

Comment

Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

Eller være villig til at spille som amatør

Comment

Ja okay. Så tror jeg der skal ske noget ekstraordinært som at Falk eller Fiete får en langtidsskade, eller Eriksen banker på døren og ønsker en kontrakt. Tror ikke på vi får en trup på mere end 25 spillere før vi kommer i europa igen en dag.

Comment

Working...
                                X