Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Sønderjyske

Tvivler på, at de vil sælge til en direkte konkurrent, men der er set skøre ting fra den klub før
    De er vel også nød til at få penge i kassen en gang i mellem… Men har overhovedet ikke lagt mærke til ham

Hvis det er ham ligger det nogenlunde på linje med det jeg har hørt tidligere omkring profilen

Comment

Hvad er den overordnede strategi, når den "nuværende" åbenbart er blevet skrottet for et års tid siden
      Godt spørgsmål, er dig svar skyldig, kender den ikke, desværre

Men et godt bud er at OB fortsat skal udvikle og sælge spillere, så der satses på ungdommen - det nye er vel at den nye træner står for en meget bestemt spillestil og at det kræver bestemte typer spillere (de skal bl.a. kunne løbe solen sort...) - kombineret med det faktum at vi lige er rykket op, så vi kan (fortsat) ikke købe spillere ind ud fra at vi er et godt SL midterhold eller ligefrem tophold, det giver fortsat nogle begrænsninger - mht. budget, så er der nok ikke noget nyt

Hvad mener du at der er forandret?​

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
        Jeg ved at OB og Duelund var tæt på. Jeg er ret så sikker på at vores nye tysker, har en del at sige på det ikke skete.

Har hørt fra flere uafhængige af hinanden, at han var på vej her til.
        Zorniger er grunden til at Duelund ikke er i OB. Han sagde nej tak. Det har jeg hørt fra samme kilde som fortalte Köhler historien :)

Comment

Oprindeligt indsendt af Rangers94 Se indlæg

Zorniger er grunden til at Duelund ikke er i OB. Han sagde nej tak. Det har jeg hørt fra samme kilde som fortalte Köhler historien :)
          Det er da fantastisk, - væk med dem der ikke gider OB

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Godt spørgsmål, er dig svar skyldig, kender den ikke, desværre

Men et godt bud er at OB fortsat skal udvikle og sælge spillere, så der satses på ungdommen - det nye er vel at den nye træner står for en meget bestemt spillestil og at det kræver bestemte typer spillere (de skal bl.a. kunne løbe solen sort...) - kombineret med det faktum at vi lige er rykket op, så vi kan (fortsat) ikke købe spillere ind ud fra at vi er et godt SL midterhold eller ligefrem tophold, det giver fortsat nogle begrænsninger - mht. budget, så er der nok ikke noget nyt

Hvad mener du at der er forandret?​
            Hmmm... jeg mener, at strategien (som er langsigtet) skal afspejle klubbens værdier/realistiske drømme (sportslige som kommercielle)/økonomiske bæredygtighed. Så en ny træner kan ikke ændre den, men skal købe ind på den. Håber du forstår min lidt kringlede formulering

Min bekymring er, at den nye strategi er mere tilpasset AZ end klubben

Comment

Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg

Det er da fantastisk, - væk med dem der ikke gider OB
              Han gad godt klubben OB !

Forhandlingerne med ham startede før AZ blev offentliggjort som ny træner.

Comment

AZ er så sandelig også klubben:)

Comment

Hmmm... jeg mener, at strategien (som er langsigtet) skal afspejle klubbens værdier/realistiske drømme (sportslige som kommercielle)/økonomiske bæredygtighed. Så en ny træner kan ikke ændre den, men skal købe ind på den. Håber du forstår min lidt kringlede formulering

Min bekymring er, at den nye strategi er mere tilpasset AZ end klubben
                  Enig, næsten

Det jeg læser, er at du er ikke sikker på at AZ rent faktisk vil være med til at udvikle unge talenter, men det har han sagt at han vil og situationen var en helt anden i BØF - jeg tror på ham så længe at det ikke er modbevist

At træneren slet ingen indflydelse har/får på den overordnede strategi, vil jeg mene er lidt uklogt, men det vil være skidt hvis et trænerskift helt ændrer strategien (enig), AZ står dog også for grundlæggende OB-værdier så som en fysisk spillestil, hårdt arbejde osv.

Jeg stoler også på at det fortsat er Troels der køber og sælger spillere, ikke træneren, men han bør dog også tage udgangspunkt i hvad træneren har behov for

Comment

Jep. Zorniger ville ikke have Duelund.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

bestemt ikke.

Jeg er blot utålmodig.

Med tilgangen af Zorniger og Falk, og Arp (efter at have set lidt til ham) så så det for mig ud som om man ville noget mere denne sæson - at der var ambitioner om at "angribe" superligaen som TB vidst sagde på et tidspunkt. Og fordi det har været så stille de sidste par uger - sammenholdt med en elendig præstation i vejle, og de første skader der melder sig, så begynder det bare mere og mere at lugte lidt af; vi skal bare overleve. Og det er for så vidt også ok den første sæson tilbage - jeg havde bare fået færten af noget mere det sker som regel hver sommer, vinduet er åbent og man kan tillade sig at drømme lidt inden realiteterne rammer, men nok særligt i år var optimismen og håbet endnu større.

Naturligvis skal Troels ikke bare hiver et eller andet ind. Men jeg håber nok bare de har mere end en enkelt plan liggende - for det er ret mange spillere de skal hente ind. Og der gjorde det mig nok ikke noget om man styrkede truppen med et par spillere der måske ikke er fra højeste hylde som OB kan drømme om, men nogle man kunne få ind nu. Styrke bredden og så kunne man trække den lidt med de sidste store signings (hvis de kommer)
                      Men Zorniger har jo også gjort det klart, at den her sæson handler om overlevelse. Så din lugtesans fejler ikke noget. Det er nok nærmere realitetssansen du skal arbejde lidt med.

Selvfølgelig giver tilgange som Zorniger, Falk og Arp også lugt af noget større, der rammer din lugtesans også rigtig, for ambitionen er jo også større, men vi tager jo altså bare ikke alle skridt på 2 måneder.

Debatten går jo noget i ring herinde efterhånden, så det er svært ikke at sidde og sige det samme igen og igen.

Tror det bedste jeg kan sige er. Vi er lige rykket op, vi har allerede taget store skridt. Nu handler det også om at have lidt tålmodighed.

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Enig, næsten

Det jeg læser, er at du er ikke sikker på at AZ rent faktisk vil være med til at udvikle unge talenter, men det har han sagt at han vil og situationen var en helt anden i BØF - jeg tror på ham så længe at det ikke er modbevist

At træneren slet ingen indflydelse har/får på den overordnede strategi, vil jeg mene er lidt uklogt, men det vil være skidt hvis et trænerskift helt ændrer strategien (enig), AZ står dog også for grundlæggende OB-værdier så som en fysisk spillestil, hårdt arbejde osv.

Jeg stoler også på at det fortsat er Troels der køber og sælger spillere, ikke træneren, men han bør dog også tage udgangspunkt i hvad træneren har behov for
                        Jo, han vil meget gerne udvikle unge talenter, men kun bruge dem, hvis de er gode nok. Han er imod at bruge dem, hvis strategien siger "tre på banen", men reelt kun én har kvaliteten til det. Så fraviger han strategien for ikke at svække hans stil/koncept.

Comment

Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                          Vi kigger på et par spillere fra Sønderjyske.
                          Jeg vil se om jeg kan få et par navne ud af min kilde, tænker selv at ham her kunne være en af dem.
                          https://www.transfermarkt.com/daniel...spieler/200747''

Jeg skal nok lige vende tilbage når jeg får et par navne.
                          Gretarsson er et godt bud hvis vi kigger imod SønderjyskE. Vel deres klart vigtigste forsvarsspiller (i hvert fald sidste sæson). Og er vist venstrebenet.

Derudover er der en Rasmus Vinderslev. Vi mangler jo en 6'er og han er niveaumæssigt en af de mest oplagte emner når det kommer til nogenlunde realistiske, danske spillere på den plads. I form har han været deres bedste og mest stabile spiller i de forrige sæsoner. Problemet er bare, at han jo er skadet hele tiden.

Olti Hyseni ser også god ud, men nok urealistisk. Tror de vil have mange penge for ham. Og så er han kantspiller.

Synes da også de har andre spillere, der gør det fornuftigt eller har noget potentiale (f.eks. Tobias Sommer og Alexander Lyng), men jo ikke spillere der umiddelbart vil flytte os meget.

Comment

Oprindeligt indsendt af Rangers94 Se indlæg

Ved godt at Duelund lige har gjort det fantastisk, men er glad for at han ikke kom til OB, han er for gammel og får for mange skader, at AGF ikke længere kunne bruge han siger også noget om fremtidsperspektiverne, på sigt bør kunne OB sammenligne sig med AGF

Comment

Jo, han vil meget gerne udvikle unge talenter, men kun bruge dem, hvis de er gode nok. Han er imod at bruge dem, hvis strategien siger "tre på banen", men reelt kun én har kvaliteten til det. Så fraviger han strategien for ikke at svække hans stil/koncept.
                              Forstår dig godt, deler også den skepsis - det bliver spændende at følge udviklingen i denne sæson, håber at vi begge bliver overbevist

Comment

Working...
                              X