Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Det giver mening.
    Jeg synes vi har oplevet at vejen fra vores akademi til etableret profil på førsteholdet er alt for svær for mange. Det eneste der rigtig dur er fast spilletid og det giver vi dem ikke fordi vi skal have resultater samtidig.
    Men med Luka så vi at udlejninger kan fungerer fremragende. Noget FCM har gjort virkelig godt.
    Håber at vi får et godt samarbejde op at køre med Middelfart nu og at det vi kan hjælpe dem til at blive oppe.
    At købe 1. Divisions spillere i andre klubber er at plukke talenter, der har fået fast spilletid allerede og derfor er lidt længere i deres udvikling.
    Hvis nu en spiller som Hansborg havde spillet 90 min hver weekend i Middelfart sidste sæson istedet for 20 min hist og her hos os, er jeg sikker på han ville være nået længere i sin udvikling.
    God pointe. Der er stor forskel på at få 90 minutter hver uge og at få 20 minutter hist og her – og det er et sted, OB har været udfordret. Vi har ikke altid været gode nok til at sikre fast spilletid til vores unge, og det koster på udviklingen. Så ender vi med at hente spillere udefra, som risikerer at spænde ben for egne talenter. Og de seneste år har vi desværre hentet alt for mange, der ovenikøbet har været fordyrende fejlskud. Så bliver det ærligt talt rigtig svært.

Uden at nævne navne – eller rose klubber med ækel stigma – så findes der lige omkring os gode eksempler på systemer, hvor talenter konsekvent matches med samarbejdsklubber, som rent faktisk bruger og udvikler den spiller, de låner.

Middelfart kan blive en vigtig brik her, især nu hvor de er rykket op i 1. division. Sidste år i 2. division var niveauet måske lidt for lavt til vores bedste talenter, men nu giver det langt mere mening. Et struktureret samarbejde kunne give spillere som Hansborg de minutter, de har brug for, i en stærkere ramme end vi selv kan tilbyde i kamp.

Og det hænger tæt sammen med rekruttering: Jo bedre vi er til at udvikle selv, jo mere præcist skal vi hente udefra. Ikke for at blokere for vores egne – men for at løfte helheden.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Det giver mening.
      Jeg synes vi har oplevet at vejen fra vores akademi til etableret profil på førsteholdet er alt for svær for mange. Det eneste der rigtig dur er fast spilletid og det giver vi dem ikke fordi vi skal have resultater samtidig.
      Men med Luka så vi at udlejninger kan fungerer fremragende. Noget FCM har gjort virkelig godt.
      Håber at vi får et godt samarbejde op at køre med Middelfart nu og at det vi kan hjælpe dem til at blive oppe.
      At købe 1. Divisions spillere i andre klubber er at plukke talenter, der har fået fast spilletid allerede og derfor er lidt længere i deres udvikling.
      Hvis nu en spiller som Hansborg havde spillet 90 min hver weekend i Middelfart sidste sæson istedet for 20 min hist og her hos os, er jeg sikker på han ville være nået længere i sin udvikling.
      Men så havde du risikeret, at vi skulle have hentet en spillere mere til at dække hullerne i truppen. Eller også havde man hevet Magnus Andersen tidligere op, så havde han ikke spillet fuldtid U-19. Der er en fødekæde, og jeg tænker egentlig ikke, det er uhensigtsmæssigt, at tage et senior-år, hvor man træner meget, spiller reservekampe, sidder på bænken, får indhop, vænner sig til niveau, jargon - livet som fodboldspiller - og SÅ kan man leje dem ud.

Jeg er dog meget enig med dig i det henseende, at jeg gerne kontinuerligt så 3-5 OB-talenter på leje i - optimalt set - første division.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Men så havde du risikeret, at vi skulle have hentet en spillere mere til at dække hullerne i truppen. Eller også havde man hevet Magnus Andersen tidligere op, så havde han ikke spillet fuldtid U-19. Der er en fødekæde, og jeg tænker egentlig ikke, det er uhensigtsmæssigt, at tage et senior-år, hvor man træner meget, spiller reservekampe, sidder på bænken, får indhop, vænner sig til niveau, jargon - livet som fodboldspiller - og SÅ kan man leje dem ud.

Jeg er dog meget enig med dig i det henseende, at jeg gerne kontinuerligt så 3-5 OB-talenter på leje i - optimalt set - første division.
        Men truppen er vel alligevel hullet når det vi skyder med fra bænken ikke er gode nok.
        Et godt rul kunne være at kun de bedste fra akademiet hvert år - 1-2 ryger direkte i førsteholds truppen og 3 bliver udlejet.
        Næste år er der 3 tilbage fra udlejning, en ny der kommer i førsteholdstruppen og 3 udlejes.
        Vi bliver jo også klogere på vores talenters potentiale af at de spiller kampe frem for kun at træne så nogle kan vi sende videre hurtigere.

Comment

Naatan Skyttä er lige skiftet til Kaiserslautern i 2. Bundesliga for 1,8 mil euro. Ærgerligt vi ikke gik efter ham i så fald. Synes han var klasse den korte tid han var hos os. Og tror han ville passe godt ind i Zorniger bold

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
            Naatan Skyttä er lige skiftet til Kaiserslautern i 2. Bundesliga for 1,8 mil euro. Ærgerligt vi ikke gik efter ham i så fald. Synes han var klasse den korte tid han var hos os. Og tror han ville passe godt ind i Zorniger bold
            Tror du ikke det er en tand for dyrt?
            siden 1887

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
              og var han ikke ret meget 10'er? måske ikke lige der jeg ville kigge først for at forstærke holdet

Comment

Working...
              X