Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det kan nemt ende med et Bjørn Wesstrøm vindue.
    Hvad er et Wesstrøm vindue?
    Han blev ansat til at skabe overskud via transfers og lagde ikke skjul på at han tidligere og fremadrettet gjorde dette ved at købe en del lottokuponer a la venstrebacken fra Australien (Joel King) der havde mulighed for at komme på landsholdet til VM og dermed hurtigt øge sin værdi.
    Det var vel accepteret fra ledelsen?

BW tiltrådte officielt 01.01.22 og i vintervinduet var 3 ind og 3 ud.
    Sommer 2022 var 6 indkøb og 3 salg
    vinter 2023 var 1 køb, 2 leje og 3 salg.
    sommer 2023 2 køb men 9 transferfrie spillere ind og 5 salg.
    Vinter 2024 var 2 køb og ingen salg.

Derudover var der en del der blev rykket op fra akademiet, kontraktudløb og ikke mindst en masse spillere der blev lejet ud og kom retur fra leje, hvilket pumpede transferkarusellen op.

Jeg er med på at 18 tilgange og 18 afgange i sommeren 2023 var voldsomt men det var primært 5 udlejede spillere der kom retur og så 9 transferfrie lottokuponer der tegnede billedet.
    Fenger og Luca var bl.a. to af de udlejninger der kom retur.
    De 9 transferfrie spillere var DonD, Rami, Owusu, Trybull, Køhler, Helander, Vaisinen, Selven og Turey.
    Man vinder ikke på alle kuponer men 3 af dem er her stadig og starter rimeligt, 3 af dem var start11 spillere og de sidste 3.. tja..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Han blev ansat til at skabe overskud via transfers og lagde ikke skjul på at han tidligere og fremadrettet gjorde dette ved at købe en del lottokuponer a la venstrebacken fra Australien (Joel King) der havde mulighed for at komme på landsholdet til VM og dermed hurtigt øge sin værdi.

Derudover var der en del der blev rykket op fra akademiet, kontraktudløb og ikke mindst en masse spillere der blev lejet ud og kom retur fra leje, hvilket pumpede transferkarusellen op.

Jeg er med på at 18 tilgange og 18 afgange i sommeren 2023 var voldsomt men det var primært 5 udlejede spillere der kom retur og så 9 transferfrie lottokuponer der tegnede billedet.
      De 9 transferfrie spillere var DonD, Rami, Owusu, Trybull, Køhler, Helander, Vaisinen, Selven og Turey.
      Man vinder ikke på alle kuponer men 3 af dem er her stadig og starter rimeligt, 3 af dem var start11 spillere og de sidste 3.. tja..

Plus Tongya som vi scorede 1 million EUR på.... men mange har set sig sure på BW og glemmer det samlede billede !

Fedt du igen igen gider være saglig, når andre åbenbart "følger strømmen" og bevidst/ubevidst glemmer fakta omkring en bæredygtig klub
      Last edited by Online; i går, 13:53.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Online, Plum og et par andre brugere har ødelagt dette forum.

Man diskuterer med deres vilje og ikke deres forstand. De vil ikke forstå. Tillæg hertil at de skriver et nærmest spam-agtigt antal indlæg om dagen med de samme banaliteter om og om og om igen.

Opskriften på et forum stort set uden værdi.

Heldigvis er der stadig folk, der skriver træningsrapporter, og det holder mig og andre herinde - i en primært læsende rolle.
        Det er godt nok noget af en påstand.

Jeg ville ikke mene, at man kan ødelægge et forum med sine holdninger, selvom jeg da godt kan synes tonen herinde til tider er skinger, så er forum ingenlunde ødelagt af hverken Online, Plum eller andre.

Der er én tendens herinde, der til tider er træls og ubehagelig, og det er når vi tilskriver hinanden holdninger, lægger ord i munden på andre baseret på stereotyper. Det måtte vi godt kollektivt pakke væk.

Måske skal alle bare en gang i mellem lige trække vejret og pakke den indre svinehund væk, og huske, at vi trods alt alle sammen holder med OB.

Comment

Han blev ansat til at genrejse OB. Det gik stort set så galt som det kunne.

9 lottokuponer, det er jo også fuldstændig vanvittigt!!! Det er en af årsagerne til det hedder et BW vindue.

Shit man, hvis den mand skulle have stået for oprykningen og opbygningen af OB. Jeg tør slet ikke tænke på det..... men okay, vi tjente lidt på Tongya, og kan forstå længere nede i debatten at det er helt afgørende for bedømmelsen af BW i OB.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Plus Tongya som vi scorede 1 million EUR på.... men mange har set sig sure på BW og glemmer det samlede billede !

Fedt du igen igen gider være saglig, når andre åbenbart "følger strømmen" og bevidst/ubevidst glemmer fakta omkring en bæredygtig klub
            Det samlede billede var, at OB faldt sammen, rykkede ned og stod med en trup og en kultur i opløsning. Dét er Fakta, dét er bundlinjen! Det er lidt svært st kigge på et Tongya salg, og så tænke, nåååh ja, det rykker lige det samlede indtryk af BW.... seriøst???
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg synes det er indiskutabelt, at Bjørn ikke var en succes i OB.

Det er ikke det samme som, at alt manden gjorde var lort, men det overordnede indtryk må siges at være negativt.

Bjørn Wesström flyttede klubben…… en række ned.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det samlede billede var, at OB faldt sammen, rykkede ned og stod med en trup og en kultur i opløsning. Dét er Fakta, dét er bundlinjen! Det er lidt svært st kigge på et Tongya salg, og så tænke, nåååh ja, det rykker lige det samlede indtryk af BW.... seriøst???
                Det er ikke Fakta, men din/jeres subjektive holdninger... som jo er ligeså gode som mine/andres... men fakta er det bestemt ikke !

Comment

Det er ikke Fakta, men din/jeres subjektive holdninger... som jo er ligeså gode som mine/andres... men fakta er det bestemt ikke !
                  Kan du så ikke lige fortælle mig og alle andre, hvad du så ser?

1. Vi falder sammen - fakta
                  2. Vi rykker ned - fakta
                  3. Vores trup gik i opløsning - fakta
                  4. Vores kultur gik i opløsning - holdning med masser af opbakning i interviews og medier.

Jeg fortstår du er af en anden mening, men kan du ikke tale mig igennem, hvordan du ser tingene?

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

2. Vi rykker ned - fakta
                    4. Vores kultur gik i opløsning - holdning med masser af opbakning i interviews og medier.

Jeg fortstår du er af en anden mening, men kan du ikke tale mig igennem, hvordan du ser tingene?
                    Seriøst _- kan der ikke blive lavet en diskussions tråd ???? Og så holde os til rygter i denne

Comment

2. Vi rykker ned - fakta

Tror Plum kan hjælpe her, men prøver at svare efter bedste evne

1. Ja, fordi SK mere frygtede at tabe end tro på egne evner på at vinde. Vi lå faktisk rigtigt godt i tabellen og med en modig træner havde spillet om 7. pladsen.
                      2. Ja, det er et faktum.
                      3. Forstår ikke hvad du mener ?
                      4. Som 3

Comment

Oprindeligt indsendt af Superior

Er du der nu igen med alle dine egne opfundne “fakta”, som er helt ude i hampen. Som “Christian89” skriver, då kik på FAKTA, hvis du ellers ved, hvad det er. Altså udover navnet på en Coop butik, der nu hedder 365.
                        Du er altid og hele tiden imod, hvad andre siger og mener, på trods af, at der oftest findes dokumentation på fakta.
                        Måske du seriøst skal overveje andre steder, at udbrede din bedre-vidende attitude og hvor du går ret i alle dine urigtige påstande.
                        Thjaaaa.... fakta er flertal, faktum er ental

Hvor har jeg skrevet urigtige påstande ?

Noget andet... har prøvet at oploade billeder her, men det er aldrig lykkedes. Nogle tips ?

Comment

2. Vi rykker ned - fakta

Det eneste faktum i ovenstående er reelt 2’eren. De øvrige er subjektive holdninger og endda uden årsag og konsekvens eller argumenterende. Det betyder ikke at det ikke er rigtigt eller at andre ikke er enige men det er ikke fakta.
                          Ud fra kontekst så giver du BW den fulde skyld for disse uagtet, at der også er andre man kunne pege på.

Vil i øvrigt mene at 1. og 3. er forfærdelig tæt på hinanden så skal nok specificeres yderligere.
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Tror Plum kan hjælpe her, men prøver at svare efter bedste evne

1. Ja, fordi SK mere frygtede at tabe end tro på egne evner på at vinde. Vi lå faktisk rigtigt godt i tabellen og med en modig træner havde spillet om 7. pladsen.
                            2. Ja, det er et faktum.
                            3. Forstår ikke hvad du mener ?
                            4. Som 3
                            Altså jeg var glad for BW. Synes han kunne noget. Men hvis du ikke hverken kunne/kan se, forstå etc punkt 3. Jamen du er jo helt lost - DET ER FAKTA!. Vores trup var smadret og uden sammenhold. Spillere har stået i kø for at fortælle det senere hen.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Altså jeg var glad for BW. Synes han kunne noget. Men hvis du ikke hverken kunne/kan se, forstå etc punkt 3. Jamen du er jo helt lost - DET ER FAKTA!. Vores trup var smadret og uden sammenhold. Spillere har stået i kø for at fortælle det senere hen.
                              Stået i kø ligefrem... hvilke spillere

Comment

Det eneste faktum i ovenstående er reelt 2’eren. De øvrige er subjektive holdninger og endda uden årsag og konsekvens eller argumenterende. Det betyder ikke at det ikke er rigtigt eller at andre ikke er enige men det er ikke fakta.
                                Ud fra kontekst så giver du BW den fulde skyld for disse uagtet, at der også er andre man kunne pege på.

Vil i øvrigt mene at 1. og 3. er forfærdelig tæt på hinanden så skal nok specificeres yderligere.
                                og det der er fuldstændig rigtigt i min bog. Men BW havde hovedansvaret.
                                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Working...
                                X