Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB - FCF, onsdag d. 21. aug. kl. 18.30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Optakt: OB - FCF, onsdag d. 21. aug. kl. 18.30

    Så er der topopgør i Odense når Fredericia kommer til byen og vel første reelle prøve efter 5 indledende kampe i NordicBet Ligaen.

    FCF kommer til Odense med 12 point ud af 15 mulige og har vundet over Vendsyssel, Ringkøbing, Esbjerg og Roskilde mens de tabte til Kolding i 2. runde.
    De kommer altså med sejre i de seneste tre kampe.

    Senest de to klubber mødtes var i 4. runde af Oddset pokal, november 2023 hvor OB tabte 3-1 i Fredericia - en kamp der var skidt på utrolig mange parametre.

    Sæt i gang

    Umiddelbart ikke svært at sætte start11 men en DonD og en Trybull kan banke på alt imens at der kan ske meget her i næstsidste uge af transfervinduet.

    Myhra
    Uwusu. Bjørn. Gomez. Mickelson.
    Manneh
    Bonde. Ejdum.
    Markus. Luca. Fenger.

    Med spillere som Hansen, Slotsager, Mihajlo, Trybull, DonD og Martin behøver OB ikke nødvendigvis at skifte sig markant ringere i løbet af kampen ..

    Det skulle gerne blive til en sejr på hjemmebane: 2-0.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Det bliver en svær hjemmebanekamp.

    Asbjørn Bøndergaard og Gustav Marcussen har set skarpe ud, og Mucolli kan godt være med på det her niveau.

    Min påstand vil dog stadig være, at deres venstreside kommer til at ligge pivåben for de offensive raids Owusu laver, med en spiller som Mucolli, som mildest talt ikke har forståelse for den defensive del af moderne kantarbejde. Men lad os nu se - det skal lige passe, at han spiller en brandkamp efter så skråsikker en udmelding.

    Jeg så Leif R i Stiften spekulere i, at Ejdum sad over til fordel for en midtbanekonstellation med Manneh, Trybull og Bonde - hvilket jeg personligt føler ville være kontraproduktivt i den fortælling og det projekt vi er ved at bygge op, hvor Ejdum er en central figur. Så er vi tilbage til tiderne med 30-årige udlændinge og lejesvende ligeså snart vi tror, at det bliver lidt svært. Ellers tak.

    Jeg håber på genvalg til alle elleve, der spillede så formidabelt i 3-1 sejren, så må Gomez lige sidde og trække vejret og tænke lidt over, hvor koncentreret vi har behov for han er.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
      Det bliver en svær hjemmebanekamp.

      Asbjørn Bøndergaard og Gustav Marcussen har set skarpe ud, og Mucolli kan godt være med på det her niveau.

      Min påstand vil dog stadig være, at deres venstreside kommer til at ligge pivåben for de offensive raids Owusu laver, med en spiller som Mucolli, som mildest talt ikke har forståelse for den defensive del af moderne kantarbejde. Men lad os nu se - det skal lige passe, at han spiller en brandkamp efter så skråsikker en udmelding.

      Jeg så Leif R i Stiften spekulere i, at Ejdum sad over til fordel for en midtbanekonstellation med Manneh, Trybull og Bonde - hvilket jeg personligt føler ville være kontraproduktivt i den fortælling og det projekt vi er ved at bygge op, hvor Ejdum er en central figur. Så er vi tilbage til tiderne med 30-årige udlændinge og lejesvende ligeså snart vi tror, at det bliver lidt svært. Ellers tak.

      Jeg håber på genvalg til alle elleve, der spillede så formidabelt i 3-1 sejren, så må Gomez lige sidde og trække vejret og tænke lidt over, hvor koncentreret vi har behov for han er.
      det kan jo også være at trænerteamet bare læser kampen på en måde hvor de mener at det giver bedst mening at starte med de tre andre. Ejdum har allerede gjort det så godt at jeg tror ikke du behøver være bekymret for hans spilletid denne sæson. Men de næste tre kampe kommer med henholdsvis 4 og 5 dages mellemrum - så tænker også der bliver et eller element af at spare spillere. Og det er jo netop fordelen ved vi faktisk har fire gode midtbane folk - der kan roteres (lidt)

      Og selv om jeg betragter Ejdum som værende en del af vores bedste start 11, som det ser ud nu, så er han stadig ung - og så mange kampe spillede han heller ikke sidste sæson. Så fordi han skulle starte ude en kamp eller to har jeg svært ved at se det store problem i.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Så er der topopgør i Odense når Fredericia kommer til byen og vel første reelle prøve efter 5 indledende kampe i NordicBet Ligaen.

        FCF kommer til Odense med 12 point ud af 15 mulige og har vundet over Vendsyssel, Ringkøbing, Esbjerg og Roskilde mens de tabte til Kolding i 2. runde.
        De kommer altså med sejre i de seneste tre kampe.

        Senest de to klubber mødtes var i 4. runde af Oddset pokal, november 2023 hvor OB tabte 3-1 i Fredericia - en kamp der var skidt på utrolig mange parametre.

        Sæt i gang

        Umiddelbart ikke svært at sætte start11 men en DonD og en Trybull kan banke på alt imens at der kan ske meget her i næstsidste uge af transfervinduet.

        Myhra
        Uwusu. Bjørn. Gomez. Mickelson.
        Manneh
        Bonde. Ejdum.
        Markus. Luca. Fenger.

        Med spillere som Hansen, Slotsager, Mihajlo, Trybull, DonD og Martin behøver OB ikke nødvendigvis at skifte sig markant ringere i løbet af kampen ..

        Det skulle gerne blive til en sejr på hjemmebane: 2-0.
        Ringkøbing?? Det er da vidst Horsens...

        Men ellers - mon ikke vi starter med de samme 11...kunne dog godt se Don D presse sig på til en start plads, fint indhop og Markus J har ikke ligefrem brændt banen af.
        Hvor slemt er BP ramt - siden han blev skiftet ud? Der kunne også ligge lidt der. Og så tænker jeg ikke Slots har spillet sig af - så kunne også sagtens se ham starte.

        - jeg syntes stadig vi har for smal en trup, men trods alt rart der er lidt positive spørgsmålstegn til opstillingen.
        Last edited by mhbp; 17-08-2024, 20:31.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          det kan jo også være at trænerteamet bare læser kampen på en måde hvor de mener at det giver bedst mening at starte med de tre andre. Ejdum har allerede gjort det så godt at jeg tror ikke du behøver være bekymret for hans spilletid denne sæson. Men de næste tre kampe kommer med henholdsvis 4 og 5 dages mellemrum - så tænker også der bliver et eller element af at spare spillere. Og det er jo netop fordelen ved vi faktisk har fire gode midtbane folk - der kan roteres (lidt)

          Og selv om jeg betragter Ejdum som værende en del af vores bedste start 11, som det ser ud nu, så er han stadig ung - og så mange kampe spillede han heller ikke sidste sæson. Så fordi han skulle starte ude en kamp eller to har jeg svært ved at se det store problem i.
          Meget enig. Ser ingen grund til at vi ikke skulle kunne rotere lidt hvis det ikke går ud over kvaliteten. Syntes generelt Ejdum ser slidt ud efter 45-60 min næsten hver kamp. Så fordi den hedder 60 min til Trybull og 30 til Ejdum næste gang er jo ikke ensbetydende med at man satser mindre på de unge.
          Jeg er dog lidt i tvivl om Jenner eller DD. Hvem vil være bedst de sidste 20-30 min hvor en tæt kamp måske skal afgøres?

          Og så skal Slotsager bare spille

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            Ringkøbing?? Det er da vidst Horsens...

            Men ellers - mon ikke vi starter med de samme 11...kunne dog godt se Don D presse sig på til en start plads, fint indhop og Markus J har ikke ligefrem brændt banen af.
            Hvor slemt er BP ramt - siden han blev skiftet ud? Der kunne også ligge lidt der. Og så tænker jeg ikke Slots har spillet sig af - så kunne også sagtens se ham starte.

            - jeg syntes stadig vi har for smal en trup, men trods alt rart der er lidt positive spørgsmålstegn til opstillingen.
            My bad .. Ringkøbing var pokalen:
            https://bold.dk/fodbold/klubber/fredericia
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Meget enig. Ser ingen grund til at vi ikke skulle kunne rotere lidt hvis det ikke går ud over kvaliteten. Syntes generelt Ejdum ser slidt ud efter 45-60 min næsten hver kamp. Så fordi den hedder 60 min til Trybull og 30 til Ejdum næste gang er jo ikke ensbetydende med at man satser mindre på de unge.
              Jeg er dog lidt i tvivl om Jenner eller DD. Hvem vil være bedst de sidste 20-30 min hvor en tæt kamp måske skal afgøres?

              Og så skal Slotsager bare spille
              Er ret sikker på Don D starter over Jenner

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Meget enig. Ser ingen grund til at vi ikke skulle kunne rotere lidt hvis det ikke går ud over kvaliteten. Syntes generelt Ejdum ser slidt ud efter 45-60 min næsten hver kamp. Så fordi den hedder 60 min til Trybull og 30 til Ejdum næste gang er jo ikke ensbetydende med at man satser mindre på de unge.
                Jeg er dog lidt i tvivl om Jenner eller DD. Hvem vil være bedst de sidste 20-30 min hvor en tæt kamp måske skal afgøres?

                Og så skal Slotsager bare spille
                præcis - Jeg syntes også Ejdum har det med at løbe tør efter ca 1 times tid. Om det er fordi han mangler noget "grundform" eller han skal være bedre til at administrere sine kræfter...men nu kan man sige at i og med vi har muligheden for at skifte - uden det svækker os markant - så skal han bare give den gas så længe han kan. Det er lidt et af hans varemærker - masser af løb.
                Slotsager så god ud igen - der har været et lille dyk, men umiddelbart svært at bænke ham efter den præstation. ( det skal så være hvis hele spillet omkring hans fremtid kommer til at spille en rolle)

                - men det bliver et par spændende uger, både kampmæssigt - men også ifht transfers. Med Aske ud - mon så der kommer noget andet ind? Mickelson gør det jo rigtigt godt - men mener stadig en venstrebenet back ville være god at have.

                Og hvad sker der med Rami - har der virkelig ikke været bud efter ham? Indlemmer mand ham i truppen igen hvis ikke han bliver solgt?

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  My bad .. Ringkøbing var pokalen:
                  https://bold.dk/fodbold/klubber/fredericia
                  nåå okay - så de har faktisk spillet mod dem, undrede mig også noget over hvordan Ringkøbing lige blev blandet ind i det hele

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    nåå okay - så de har faktisk spillet mod dem, undrede mig også noget over hvordan Ringkøbing lige blev blandet ind i det hele
                    Hvad der sker når man er doven og ikke bruger kildekritik
                    Studsede kort over Ringkøbing da jeg ikke mente at OB skulle møde dem men gad åbenbart ikke forfølge det ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Jeppetoje
                      Nogle der har en fribillet eller to til RMN?
                      Har til Barfoed. Men I kan jo bare sætte jer på RMN.
                      "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Meget enig. Ser ingen grund til at vi ikke skulle kunne rotere lidt hvis det ikke går ud over kvaliteten. Syntes generelt Ejdum ser slidt ud efter 45-60 min næsten hver kamp. Så fordi den hedder 60 min til Trybull og 30 til Ejdum næste gang er jo ikke ensbetydende med at man satser mindre på de unge.
                        Jeg er dog lidt i tvivl om Jenner eller DD. Hvem vil være bedst de sidste 20-30 min hvor en tæt kamp måske skal afgøres?

                        Og så skal Slotsager bare spille
                        Bare nysgerrig: hvorfor skal Slotsager bare spille? For at vise ham frem til potentielle købere? For han vil tydeligvis ikke OB alligevel, på trods af adskillige udtalelser tidligere om, at han gerne ville forlænge. Nu må OB ikke engang tilbyde ham en kontrakt, hvis man skal tage Troels' udtalelse for troende. Jeg bliver ked af det og lidt træt i hovedet, når en knægt, der lige har rundet 18 år, får den tilgang. Bevares, han har potentiale, men det er jo ikke Real Madrid eller PSG, der står og vifter med en kontrakt, så synes jeg helt ærligt heller ikke, det er vildere - endnu. Måske, jeg bare er et gammelt, fodboldromantisk røvhul, men sådan ser jeg på det.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                          Bare nysgerrig: hvorfor skal Slotsager bare spille? For at vise ham frem til potentielle købere? For han vil tydeligvis ikke OB alligevel, på trods af adskillige udtalelser tidligere om, at han gerne ville forlænge. Nu må OB ikke engang tilbyde ham en kontrakt, hvis man skal tage Troels' udtalelse for troende. Jeg bliver ked af det og lidt træt i hovedet, når en knægt, der lige har rundet 18 år, får den tilgang. Bevares, han har potentiale, men det er jo ikke Real Madrid eller PSG, der står og vifter med en kontrakt, så synes jeg helt ærligt heller ikke, det er vildere - endnu. Måske, jeg bare er et gammelt, fodboldromantisk røvhul, men sådan ser jeg på det.
                          Jeg er fuldstændig på linje med dig.

                          Tror han ryger til en nederlandsk/belgisk midterklub. Talentet rækker nok ikke til mere, selv om det er blevet talt meget op herinde.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Meget enig. Ser ingen grund til at vi ikke skulle kunne rotere lidt hvis det ikke går ud over kvaliteten. Syntes generelt Ejdum ser slidt ud efter 45-60 min næsten hver kamp. Så fordi den hedder 60 min til Trybull og 30 til Ejdum næste gang er jo ikke ensbetydende med at man satser mindre på de unge.
                            Jeg er dog lidt i tvivl om Jenner eller DD. Hvem vil være bedst de sidste 20-30 min hvor en tæt kamp måske skal afgøres?

                            Og så skal Slotsager bare spille
                            Lige på den der er jeg ikke enig med dig, Slotsager er ikke selvskrevet til holdet, men jeg er ret sikker på at han stod i en bedre situation i forhold til OB ved at skrive en 3-årig aftale med klubben. I centerforsvaret har du BP, som jeg ikke ser forlade OB, og du har Gomez på en 5-årig aftale, som begge pt er bedre end Slotsager. Det bedste hold skal spille.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Jeg er fuldstændig på linje med dig.

                              Tror han ryger til en nederlandsk/belgisk midterklub. Talentet rækker nok ikke til mere, selv om det er blevet talt meget op herinde.
                              Jeg tror det samme. Og uagtet hans alder, så har han jo - ligesom resten af truppen - et ansvar i at nedrykningen blev en realitet, så meget spilletid, som han fik i den forgangne sæson. Og med den alder, ville det klæde ham - om ikke andet at kigge på en kontrakt af respekt for OB, der trods alt har givet ham chancen - og dermed give klubben en mulighed for at tjene lidt skillinger på ham. Og hvis han nægter det, må han for min skyld godt rådne op på bænken indtil verden mister interessen for hans skills. Det andet er at pisse på OB. Synes jeg.

                              Comment

                              Working...
                              X