Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg er ikke uenig men det er vel den der er gældende indtil der er meldt noget andet ud.

Det blev der givetvis ved nedrykningen men kan umiddelbart ikke huske noget konkret og TB har vel gradbøjet den en del i forbindelse med snakken omkring mere Fram end FCN, fynsk identitet etc.

Men venter da med spænding .
    Det er et stråmandsargument, da både EA, NT og TB allerede har meldt ud, at der kommer en ny strategi. Havde de ikke sagt noget, så havde det været legitimt at måle OB på. Lige nu er det bare en undskyldning for at skyde med skarpt på et eller andet.

Der er vidst ingen i og omkring OB, der er i tvivl om, at der meldes en strategi ud snart. Hvilket gør den gamle strategi ubrugelig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er et stråmandsargument, da både EA, NT og TB allerede har meldt ud, at der kommer en ny strategi. Havde de ikke sagt noget, så havde det været legitimt at måle OB på. Lige nu er det bare en undskyldning for at skyde med skarpt på et eller andet.

Der er vidst ingen i og omkring OB, der er i tvivl om, at der meldes en strategi ud snart. Hvilket gør den gamle strategi ubrugelig.
      At der kommer en ny strategi (surprise, når den nuværende udløber om et år...) er da ikke ensbetydende med, at den nuværende er ubrugelig. Hvis det er tilfældet har ledelsen failed BIG time !

Så der er mere stråmand over dig end Plum

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

At der kommer en ny strategi (surprise, når den nuværende udløber om et år...) er da ikke ensbetydende med, at den nuværende er ubrugelig. Hvis det er tilfældet har ledelsen failed BIG time !

Ordkløveri - stop nu det pjat

Comment

Meget enig. Den her snak giver ingen mening.
          Selvfølgelig er der ting som også vil være aktuelle i en kommende Strategi/målsætning, som der på samme måde også var "genbrug" i Strategi 26 fra tidligere. Det kan ikke være anderledes, og det kan man godt måle på... men Strategi 26 er selvfølgelig ikke aktuel længere, det siger med største selvfølge sig selv. Vi kan vel heller ikke engang nå de sportslige målsætninger længere, hvis der virkelig skulle sidde nogle og måle på det.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Du mener simpelthen at jeg er amoralsk?

Jeg tænker, at det har de sagt og det vil også være underligt andet men jeg erindrer det ikke, så vil gerne have link så jeg selv kan læse det ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Ved også at en del sponsorer er forvirret over, hvad de har købt ind på/får
              Og det var ikke klubben som fandt Minteh , men Minteh’s agent som fandt OB , endda ad to gange.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Jamen jeg er helt enig i at det var skidt af klubben og blive ved med at lave målsætninger vi vidste ikke holdte, hvis der ikke blev ændret på økonomien og mange andre ting i klubben. Top 6 udmeldingerne var ikke specielt troværdige til sidst.
                Netop den manglende troværdighed er den som pisser mig, og sikker mange andre af. Syntes det er arrogant, og en undervurdering af fansenes fodbold forstand, at klubben vedholdende har meldt top 6 ud.
                Og forståelsen for ledelsen/klubben bliver bestemt ikke bedre af, at først Jesper Hansen, og senest Troels står frem og piver over kritikken.

Syntes at kunne huske at da vi rykkede op sidst i 99, der var målsætning , at slutte bedre i den kommende sæson, end i den forrige. Dengang var der ikke så mange korslagte arme.
                måske husker jeg forkert.
                Last edited by Magge; 20-05-2025, 17:48.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

Comment

Jeg troede, vi var universelt enige maj 2024 om at ledelsen havde fejlet Big time, har de fejlet nu igen, på den samme forseelse?

Comment

Du mener simpelthen at jeg er amoralsk?

Jeg tænker, at det har de sagt og det vil også være underligt andet men jeg erindrer det ikke, så vil gerne have link så jeg selv kan læse det ..
                    Aaaah, det håber jeg da ikke, du læser ud af mit indlæg, for det mener jeg da under ingen omstændigheder, du er. Det har jeg derudover ingen forudsætninger for at vurdere.

Jeg forklarer bare, at jeg mener, den konstante tilbagevenden til en strategi, der officielt er erklæret outdated og ubrugelig, bliver sådan en slags benzin til et bål, der brænder fint uden.

Hvis du lytter til SFÅ afsnittet med Thorborg, så siger Enrico og Thorborg det begge to. SFÅ special med Bech, hvor han annoncerer, at holdet slet ikke har nogen ekstern målsætning, for “hvilke kampe er det så, du ikke vil vinde?”; men desuden fortæller at der pågår et strategiarbejde i klubben.

At måle OBs nuværende niveau op mod en ligegyldig strategi, der blev annonceret for 4 trænere, tre sportschefer og en nedrykning siden. Samtidig med, at de ledende (og ejende) skikkelser i klubben fortæller at den er fortid. Det mener jeg, er for at have noget at brokke sig over mellem kampene.

Det håber jeg ikke, du tror, gør, at jeg siger, du er amoralsk.

Comment

Aaaah, det håber jeg da ikke, du læser ud af mit indlæg, for det mener jeg da under ingen omstændigheder, du er. Det har jeg derudover ingen forudsætninger for at vurdere.

Jeg forklarer bare, at jeg mener, den konstante tilbagevenden til en strategi, der officielt er erklæret outdated og ubrugelig, bliver sådan en slags benzin til et bål, der brænder fint uden.

Hvis du lytter til SFÅ afsnittet med Thorborg, så siger Enrico og Thorborg det begge to. SFÅ special med Bech, hvor han annoncerer, at holdet slet ikke har nogen ekstern målsætning, for “hvilke kampe er det så, du ikke vil vinde?”; men desuden fortæller at der pågår et strategiarbejde i klubben.

At måle OBs nuværende niveau op mod en ligegyldig strategi, der blev annonceret for 4 trænere, tre sportschefer og en nedrykning siden. Samtidig med, at de ledende (og ejende) skikkelser i klubben fortæller at den er fortid. Det mener jeg, er for at have noget at brokke sig over mellem kampene.

Driller bare lidt men definitionen af en stråmand er faktisk at personen er amoralsk: “Stråmand betegner oprindelig et fugleskræmsel af strå, men bruges i dag om en person med et umoralsk forehavende​”

Tror da at vi alle er enige men klubben er bare ikke særlig god til det med kommunikation og så svært kan det jo ikke være at fjerne det link til den outdatede strategi og så bare skrive “under konstruktion”
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Hvis du lytter til SFÅ afsnittet med Thorborg, så siger Enrico og Thorborg det begge to. SFÅ special med”; men desuden fortæller at der pågår et strategiarbejde i klubben.

Bech, hvor han annoncerer, at holdet slet ikke har nogen ekstern målsætning, for “hvilke kampe er det så, du ikke vil vinde?

Det er for mig en gang taber ævl , som man måske kan bruge når man er bange for at blive holdt op på sine evner og formåen.
                        Så det handler måske bare om at være med ?

Hvis vi skal blive i den tankegang, så kan man jo spørge, om man ikke vil være bedre, end et eneste af de andre hold?
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Bech, hvor han annoncerer, at holdet slet ikke har nogen ekstern målsætning, for “hvilke kampe er det så, du ikke vil vinde?

Det er for mig en gang taber ævl , som man måske kan bruge når man er bange for at blive holdt op på sine evner og formåen.

Hvis vi skal blive i den tankegang, så kan man jo spørge, om man ikke vil være bedre, end et eneste af de andre hold?
                          Spændende, hvordan man vil sælge sig til sponsorer og nye spillere, hvis man ikke har en strategi og/eller eksterne målsætninger... hvad skal de købe ind på

Comment

Driller bare lidt men definitionen af en stråmand er faktisk at personen er amoralsk: “Stråmand betegner oprindelig et fugleskræmsel af strå, men bruges i dag om en person med et umoralsk forehavende​”

Tror da at vi alle er enige men klubben er bare ikke særlig god til det med kommunikation og så svært kan det jo ikke være at fjerne det link til den outdatede strategi og så bare skrive “under konstruktion”
                            Årh ja, en stråmand kan godt betegne en amoralsk person, men et stråmandsargument er faktisk noget helt andet - og et selvstændigt ord i den danske ordbog. Det er, i sin essens, når man tilskriver nogen en holdning, de aldrig har haft, for så at besejre den holdning retorisk. Eksempelvis ved at måle en fodboldklub op imod en strategi, der i forvejen er lagt ned, for så derefter at sige "se selv, det hele går ad helvede til, og vi er langt bagefter, hvor vi burde være i denne plan". Det er et stråmandsargument.

Det er vel en etableret sandhed at OB's kommunikationsafdeling efterhånden ikke er deres klækkelige løn værd. Det burde være nemt at løse nogle af de her allermest simple problemstillinger i kommunikationsafdelingen, men på en eller anden måde, så falder det bare hamrende amatøragtigt mellem nogle stole.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Og så kan man vende den rundt igen-igen og sige, hvilke hold vil man frivilligt være dårligere end? Sådan kan vi jo kløve Bechs udmeldinger til hudløshed - hvilket jeg mistænker ham for, at designe de meldinger til - blot for hans egen fornøjelses skyld. :D

Jeg argumenterer for så vidt ikke imod det du siger, men hvis nuancerne lige skal på, så falder sætningen tidligt på 1. divisionssæsonen, hvor fokus nok ikke er så fremskredet Superliga, som det er nu. For det andet, så siger han retfærdigvis også, at hans vision om OB indeholder et fyldt stadion, hvor tribuner og banen slår gnister, alle synger med på "en gang Odense, altid Odense" og så slutter han faktisk med at sige, ret konkret, at europæisk deltagelse er en del af hans vision for, hvor OB bør ligge på længere sigt.

Det synes, jeg da er ret konkret.

Comment

Spændende, hvordan man vil sælge sig til sponsorer og nye spillere, hvis man ikke har en strategi og/eller eksterne målsætninger... hvad skal de købe ind på
                                Bech pointerer vel netop i selvsamme SFÅ, at han ikke har eneret på at bestemme OB's retning, og det er en af årsagerne til han væver. Jeg tænker, den strategi man melder ud på et tidspunkt kommer til at have nogle konkrete og målbare kriterier.

Denne her strategi-debat hilser jeg jo velkommen, fordi det er et debatforum, men hvor ville jeg ønske, at OB havde meldt tydeligere ud, hvornår deres strategi kommer, og at man skulle se bort fra den gamle.

Comment

Working...
                                X