Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jeg er på ingen måder ekspert i den slags skader - ved bare der blev snakket omkring et år - og håber virkeligt ikke de forhaster sig, ville godt nok også være dumt.

Tror heller ikke på der kommer nogle stoppere ind - og heller ikke der vi har størst behov. Derfor kunne der stadig opgraderes...

Mht 10'eren - igen så syntes jeg de skal ligge sig fat på en stil / et udtryk, noget man ikke har formået i denne sæson. Vil man spille med 10'er også på sigt - fint. Men man skal ikke indrette holdet efter en enkelt spiller.

Og Grot syntes jeg da har gjort det fint på den "kant". Og så rykkes han jo nok ind helt centralt når Luca sælges (om det så bliver dette vindue eller man kan trække den lidt)
    Jeg er heller ikke ekspert, men Zlatan var som 36-årig tilbage i kamp 7 måneder efter han rev forreste korsbånd over. Det kan selvfølgelig aldrig helt sammenlignes hvad der kan lade sig gøre for en verdensstjerne i et af verdens rigeste klubber, og hvad der kan lade sig gøre for Bonde i OB, men der er eksempler på hurtige Comebacks. Jeg tror ikke på man tager nogen risici med Bonde, så når han allerede træner med i et vidst omfang, så er han langt i processen. Jeg ville ikke være overrasket, hvis vi ser ham i truppen ret kort tid inde i den kommende sæson. Alt har indtil videre bare peget i retning af at Bonde har haft et godt forløb, og jeg tror Bonde er så klog, at han har fulgt alle vejledninger ned til mindske detalje, for at komme i støvlerne igen, og den slags har det med at give pote i sidste ende.
    Men det er fortsat ingen garanti for at han bliver den fodboldspiller han var før sin skade, så det ville være godt, hvis han er relativt fit for fight inden transfervinduet lukker d. 1. September, så der kan måles på om han har tabt noget fart, fysik eller hvad der nu kan være.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Så vidt jeg hører har man ikke “sparet noget op”. Det er jo dyrt at spille 1. Div siger de

Så du tee`er den nok op til skuffelse hvis du mener at en MJ ikke ville være en forstærkning. Han koster vel 10-15 mill at købe fri. Men det kommer ikke til at ske
      Og heldigvis for det

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Kunne det tænkes at man gik tilbage til 4-4-2 med diamant for at få samlet Grot og Luca mere centralt?
        Så kan man få Ejdum på 10`eren som nok er hans bedste position

Så skal man finde en 6`er og en 8`er til at konkurrere på de 3 pladser på midten. Bonde er nok pænt sikker når han er klar igen.
        Men 6`eren og den sidste 8`er bør opgraderes hvis det skal være godt nok til SL

Myhra
        McCoy Burgy Gomez Adam
        Ny
        Bonde Ny
        Ejdum
        Luca Grot

Så kan man sælge DD og bruge lidt på at finde en ekstra 9`er til rotation
        Kan sagtens forestille mig at SK ændrer igen, igen på trods af at man har haft en hel sæson til at spille en trup sammen i et fast system og give det et solidt udtryk.

På papiret har OB spillere til en trup der burde kunne overleve i SL men det virker stadig ikke som om vi har et hold der kan.

Og det opsummerer, hvorfor jeg ikke tror SK er den rigtige træner for næste sæson. Derudover mener jeg han mangler noget kynisme i forhold til noget resultatfodbold fremfor ønsker om at udvikle spillestil. Det har han haft 1,5 år til og jeg syntes ikke at det er lykkedes.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Kan sagtens forestille mig at SK ændrer igen, igen på trods af at man har haft en hel sæson til at spille en trup sammen i et fast system og give det et solidt udtryk.

På papiret har OB spillere til en trup der burde kunne overleve i SL men det virker stadig ikke som om vi har et hold der kan.

Og det opsummerer, hvorfor jeg ikke tror SK er den rigtige træner for næste sæson. Derudover mener jeg han mangler noget kynisme i forhold til noget resultatfodbold fremfor ønsker om at udvikle spillestil. Det har han haft 1,5 år til og jeg syntes ikke at det er lykkedes.
          Du rammer meget fint hovedet på sømmet. Efter halvandet år som træner, heraf et år i første division hvor vi har måttet forstå at oprykningen ikke var det primære mål, der skal spillestil simpelthen ligge fast uanset hvad det så er for et spillermateriale man har til rådighed.

Alligevel er der ikke en sjæl der ved hvad Søren Krogh vil og man spekulere på om tilgang af ‘den og den’ spiller vil få ham til at skifte spillestil nok en gang.

Det stinker af AaB..

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg er i princippet enig, men jeg vil så påstå, at der har været mere end et par benspænd i løbet af sæsonen - ikke at det friholder SK for ansvar - men nuancerne er jo vigtige.

Hvis vi skal sammenligne med Sønderjyske, Viborg og Silkeborg, der må siges at være de tre nyligste succesfulde oprykkere, så er den røde tråd, at de byggede deres hold langsomt og gradvist op gennem en længere årrække i Nordic Bet Ligaen. Der var "ro" og forståelse for, at hvis man vil blive i Superligaen, skal man bruge noget tid på at finde de rigtige talenter, den rigtige træner og få forløst dem sammen.

Omvendt har vi Vejle, EfB, AaB og muligvis OB. Alle i og omkring klubberne forventer, at man skal tilbage med det samme. Der skal investeres store penge og oprykning burde være givet. Selv hvis man vinder, er der kritik af måden man vinder på, for vi skal ikke bare vinde - vi skal dominere. Det stiller nogle krav og begrænsninger til den mentalitet hele staben i klubben kan tilgå opgaven med. Når Troels ikke køber en "halvanden divisions"-spiller fordi, han hellere vil have spillere, der beviseligt kan klare sig på SL-niveau, så tænker han jo både lang- og kortsigtet. Det er afvejninger af den fornødne kvalitet kontra forløsning af potentiale krydret med samspilning af trup og koncept.

Når der bliver truffet afgørelser på baggrund af, at OB skal kunne klare sig i SL - så kan jo have negative konsekvenser på, hvordan OB klarer sig i NBL. Underforstået, vi har haltet gennem foråret med en trup, der udover skader, også har haltet kvalitetsmæssigt i start-11'er potentiale. Det er kun fair, at anerkende, at Søren Krogh ikke har haft noget i nærheden af en start-11'er af SL-kvalitet til rådighed. (Men mindre burde også kunne have gjort arbejdet færdigt lidt før).

Søren Krogh har så truffet nogle forunderlige beslutninger i dette forår, men han har virket presset af det her "vi skal dominere og spillestilen skal flyde bedre"-pres fra både internt og eksternt. Så derfor er Jenner, McCoy, Juul-Sandberg, Julius Bertel Askou og W. Martin blevet lidt syltet, i stedet for at blive kørt endeligt ind og være klar til rollen som førstereserve i Superligaen. Dét er i min optik Søren Kroghs største brøler. Meget hakkende spil og mange uafgjorte var blevet tilgivet, hvis vi havde haft akademister med potentiale på banen. Særligt Mickelsons to kampe fra start på venstrekanten er mig en forbandet gåde - og den beslutning viser - at han ikke har koldblodigheden til at eksekvere på den filosofi og strategi man må formode, der er lagt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg er i princippet enig, men jeg vil så påstå, at der har været mere end et par benspænd i løbet af sæsonen - ikke at det friholder SK for ansvar - men nuancerne er jo vigtige.

Hvis vi skal sammenligne med Sønderjyske, Viborg og Silkeborg, der må siges at være de tre nyligste succesfulde oprykkere, så er den røde tråd, at de byggede deres hold langsomt og gradvist op gennem en længere årrække i Nordic Bet Ligaen. Der var "ro" og forståelse for, at hvis man vil blive i Superligaen, skal man bruge noget tid på at finde de rigtige talenter, den rigtige træner og få forløst dem sammen.

Omvendt har vi Vejle, EfB, AaB og muligvis OB. Alle i og omkring klubberne forventer, at man skal tilbage med det samme. Der skal investeres store penge og oprykning burde være givet. Selv hvis man vinder, er der kritik af måden man vinder på, for vi skal ikke bare vinde - vi skal dominere. Det stiller nogle krav og begrænsninger til den mentalitet hele staben i klubben kan tilgå opgaven med. Når Troels ikke køber en "halvanden divisions"-spiller fordi, han hellere vil have spillere, der beviseligt kan klare sig på SL-niveau, så tænker han jo både lang- og kortsigtet. Det er afvejninger af den fornødne kvalitet kontra forløsning af potentiale krydret med samspilning af trup og koncept.

Når der bliver truffet afgørelser på baggrund af, at OB skal kunne klare sig i SL - så kan jo have negative konsekvenser på, hvordan OB klarer sig i NBL. Underforstået, vi har haltet gennem foråret med en trup, der udover skader, også har haltet kvalitetsmæssigt i start-11'er potentiale. Det er kun fair, at anerkende, at Søren Krogh ikke har haft noget i nærheden af en start-11'er af SL-kvalitet til rådighed. (Men mindre burde også kunne have gjort arbejdet færdigt lidt før).

Søren Krogh har så truffet nogle forunderlige beslutninger i dette forår, men han har virket presset af det her "vi skal dominere og spillestilen skal flyde bedre"-pres fra både internt og eksternt. Så derfor er Jenner, McCoy, Juul-Sandberg, Julius Bertel Askou og W. Martin blevet lidt syltet, i stedet for at blive kørt endeligt ind og være klar til rollen som førstereserve i Superligaen. Dét er i min optik Søren Kroghs største brøler. Meget hakkende spil og mange uafgjorte var blevet tilgivet, hvis vi havde haft akademister med potentiale på banen. Særligt Mickelsons to kampe fra start på venstrekanten er mig en forbandet gåde - og den beslutning viser - at han ikke har koldblodigheden til at eksekvere på den filosofi og strategi man må formode, der er lagt.
              OB´s nedrykning kom med et budget der var langt større end Sønderjyske, Viborg og Silkeborgs - derfor var forventningerne naturligvis helt anderledes, og derfor er det naturligvis ikke acceptabelt eller forventeligt med en længere årrække i Nordic Bet ligaen.
              Vi kom op - men en slingrende kurs primært (men ikke udelukkende) - på trænersiden får mig til at mene at den største enkeltstående forstærkning OB kan skaffe sig i dette vindue må være at skifte til en erfaren træner, som kan modstå presset fra omgivelserne uden konstant at skifte positioner og spilsystem. Dertil må nødvendigvis komme markante spillere ind i truppen - som har set tynd ud når vi havde skader og karantæner. Vores midtbane må ikke være dysfunktionel uden en spiller ( Bonde) - og vi skal have en mere fremadrettet 6´r end Trybull for ikke at blive most i Superligaen. Jeg så også gerne 1 - 2 typer som 8´r af høj kvalitet - men Palles gavebod er nok ikke stor nok til det. Forsvaret må stå sin prøve med nuværende besætning - og såfremt vi sælger Deedson skal vi have en kvalitetsspiller ind der. Jeg forventer afgang fra NM, MJ, EH, YB som enten ophør, udleje eller salg - dette giver lidt plads til et par akademister udover indkøbet.

Comment

Working...
              X