Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd sommer 14. Vol 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    personligt ser jeg gerne forstærkninger - både i angrebet og forsvaret...men jeg tror simpelhen ikke det er der problemet sidder - for mig at se er det trænerposten det virkelige problem er. Ikke at vi har en trup der er til vildt meget mere end midt-til-bund placering men at Troels stadig ikke har formået at skabe et helt basalt fundament for holdet, at han åbenbart ikke magter at motivere dem op til en kamp, eller lægge en taktik de kan(eller vil) følge.
    Jeg forstår til stadighed heller ikke Kryger på højre back tanken....ligeså lidt som jeg forstod Kadrii på vb. Men at siger Kryger er roden til alle vores problemer, eller at det er en manglende angriber der gør vi er kommet så dårligt fra land - det holder ikke. Det er holdet der er faldet totalt sammen, og det er det der er bekymrende, 2 nederlag kan vi sagtens komme ud for - isoleret set er det i sig selv ikke slemt - det er sgu måden det er sket på der bekymre mig mere.

    - og bare så vi har det helt på det rene; jeg forventer også vi taber de næste 3 i streg, med eller uden en ny hb og eller angriber. Der skal en anden træner til.....
    Helt enig.
    Og den nye træner skal nå at have indflydelse på hvad der skal hentes ind inden det er for sent. Derfor er det altså vigtigt at Jesper Hansen og Thorborg ikke nøler for meget med at hente en kvalificeret træner. Det er der vores største udviklingspotentiale ligger lige pt..
    1. Få samlet HOLDET til en velorganiseret helhed med en helt klar struktur, hvor hver spiller ved præcist hvilken position han skal dække.
    2. Få indkøbt de spillere som vil kunne forstærke vores hold (evt. Almebäck + 2 angriber samt evt. en defensiv midtbanespiller hvis muligt).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
      Svaret er både til dig og Magge:

      Det er jo meget prisværdigt at ønske det tynde øl væk fra klubben for at finde råd til forstærkninger. Men det er jo ikke særlig realistisk. Jeg vil tro at OB mere end gerne så eksempelvis et farvel til COB og JC hvis det var muligt, og måske gælder det også Schoop og Spelmann. Men vi kan ikke blive ved med at skifte halvdelen af holdet ud i hvert vindue og bare købe ind a la football manager. Vi skal skabe kontinuitet samt plads til at de unge kan få spilletid. Det gør vi ikke ved at skifte hovedløst ud eller ved at gøre vejen til superligaen for lang for dem.
      Vi er meget enige , og netop som du skriver så skaber vi ikke kontinuitet ved at handle hovedløst ind og her dumper JH med et brag . COB er det mest skræmmende indløb og et godt billede på indkøb uden indsigt i truppens mangler .

      Heller 2 gode og solide indkøb til de rette pladser hvor vi mangler , end 4 middelmådige som kun er marginalt bedre end hvad vi har , eller indkøb af spillere til backeksperimenter . Vil meget hellere se vires unge folk end spillere som Ari , Schoop , Kryger Spellmann og COB .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Jeg er enig i vi skal bruge folk med leder egenskaber, og folk med god fysik og fight, men mener ikke det nødvendigvis er så stor en del af løsningen... Ser vi på de navne vi har og har haft de sidste 3 sæsoner, så er det jo slet ikke den slags vi har manglet...

        Nogen går igen flere steder, andre er måske diskutable:

        Leder egenskaber: JC, AMC, Tore, Ari, CS, DD (HHA, Ruud, Skoubo, KV, Azer)

        Fysik: AMC, Ruud, CS, Tore, Lasse N, Ari, Diarra, Azer, Mendy, Traoré, Rurik, HHA, DD, AJ, KV, Skoubo, Kadrii, Spelmann, Utaka...

        Fight: Ruud, Lasse N, Ari, CS-Junior, Azer, Traoré, Rurik, HHA, Kadrii, Falk, Spelmann (KV)

        Lejede spillere, der er også folk med kvaliteter indefor en eller flere af de områder: Marcus, Fall, Silber...

        -

        Jeg er mere bange for vi ikke kommer til at se nogen udvikling på disse områder før der er skabt et fundament i klubben, en rød tråd... indtil da tror jeg næsten det er lige meget hvad vi henter af typer, resultatet bliver det samme...
        Last edited by Kaspernon; 27-07-2014, 21:11.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
          Svaret er både til dig og Magge:

          Det er jo meget prisværdigt at ønske det tynde øl væk fra klubben for at finde råd til forstærkninger. Men det er jo ikke særlig realistisk. Jeg vil tro at OB mere end gerne så eksempelvis et farvel til COB og JC hvis det var muligt, og måske gælder det også Schoop og Spelmann. Men vi kan ikke blive ved med at skifte halvdelen af holdet ud i hvert vindue og bare købe ind a la football manager. Vi skal skabe kontinuitet samt plads til at de unge kan få spilletid. Det gør vi ikke ved at skifte hovedløst ud eller ved at gøre vejen til superligaen for lang for dem.
          Og sende COB og JC ud på lån for at få plads til lidt defensive forstærkninger vil ikke gå ud over kontinuiteten. Overhovedet..
          og de unge skal nok få lidt spilletid hist og pist.. Husk nu at 3 ud af de 4 er på halvtidskontrakter og bare det at træne med 1.holdet næsten hver dag giver dem meget. Så kan de få 5-10-15 min hist og pist samt pokalkampe. Det er fint for en 1. Sæson som proffesionel.
          Desler er længere fremme en de andre 3 og skal nok få mange kampe...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Vi er meget enige , og netop som du skriver så skaber vi ikke kontinuitet ved at handle hovedløst ind og her dumper JH med et brag . COB er det mest skræmmende indløb og et godt billede på indkøb uden indsigt i truppens mangler .

            Heller 2 gode og solide indkøb til de rette pladser hvor vi mangler , end 4 middelmådige som kun er marginalt bedre end hvad vi har , eller indkøb af spillere til backeksperimenter . Vil meget hellere se vires unge folk end spillere som Ari , Schoop , Kryger Spellmann og COB .
            Enig i sidste afsnit, men jeg mener ikke JH skal dumpes for købet af COB. Ikke alle køb vil gå som man håber/venter. Hverken i OB eller hos andre :)
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Og sende COB og JC ud på lån for at få plads til lidt defensive forstærkninger vil ikke gå ud over kontinuiteten. Overhovedet..
              og de unge skal nok få lidt spilletid hist og pist.. Husk nu at 3 ud af de 4 er på halvtidskontrakter og bare det at træne med 1.holdet næsten hver dag giver dem meget. Så kan de få 5-10-15 min hist og pist samt pokalkampe. Det er fint for en 1. Sæson som proffesionel.
              Desler er længere fremme en de andre 3 og skal nok få mange kampe...
              Halvtids kontrakter er underordnet. Hvis de har talent og det mener jeg eksempelvis EPJ har, så kan jeg ikke se noget galt i at de får spilletid. Både for udviklingensskyld men også for at presse de mere rutinerede til at kæmpe. Lad talent og vilje afgøre hvem der spiller og ikke selve kontakterne.
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Hvis vi får en god 6'er hvad skulle vi så bruge de to herrer til ?
                Jeg har aldrig nævnt jeg er enig eller uenig i de kommende signinger, blot formidlet et rygte videre. Forstår udmærket folk holder igen med rygter, da man blir skudt ned ligeså snart man kommer med nyt. Få nu de negative briller af og nyde der trods alt er lidt rygter!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Jeg er enig i vi skal bruge folk med leder egenskaber, og folk med god fysik og fight, men mener ikke det nødvendigvis er så stor en del af løsningen... Ser vi på de navne vi har og har haft de sidste 3 sæsoner, så er det jo slet ikke den slags vi har manglet...

                  Nogen går igen flere steder, andre er måske diskutable:

                  Leder egenskaber: JC, AMC, Tore, Ari, CS, DD (HHA, Ruud, Skoubo, KV, Azer)

                  Fysik: AMC, Ruud, CS, Tore, Lasse N, Ari, Diarra, Azer, Mendy, Traoré, Rurik, HHA, DD, AJ, KV, Skoubo, Kadrii, Spelmann, Utaka...

                  Fight: Ruud, Lasse N, Ari, CS-Junior, Azer, Traoré, Rurik, HHA, Kadrii, Falk, Spelmann (KV)

                  Lejede spillere, der er også folk med kvaliteter indefor en eller flere af de områder: Marcus, Fall, Silber...

                  -

                  Jeg er mere bange for vi ikke kommer til at se nogen udvikling på disse områder før der er skabt et fundament i klubben, en rød tråd... indtil da tror jeg næsten det er lige meget hvad vi henter af typer, resultatet bliver det samme...
                  Jeg er enig og fundamentet er vitalt og vi skal igennem den fase nu. Derfor mener jeg også at et par angribere er nok og så må talent og fight ordne resten. Der er ingen vej tilbage som det ser ud.
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Stoltjyde Se indlæg
                    Jeg har aldrig nævnt jeg er enig eller uenig i de kommende signinger, blot formidlet et rygte videre. Forstår udmærket folk holder igen med rygter, da man blir skudt ned ligeså snart man kommer med nyt. Få nu de negative briller af og nyde der trods alt er lidt rygter!
                    Var nu Ari og Spellmann jeg spurgte til , hvis vi skulle være heldige at få en god solid 6'er .

                    Rygter er altid velkomne uanset sandsynlighedsgraden . Kom bare frisk med flere ;-)

                    Har iøvrigt aldrig kommenteret negativt på et rygte end ikke fra svinet . Så lige det med briller , der skal du måske tage et par på og kogge efter hvad jeg svarede på ;-)
                    Last edited by Magge; 27-07-2014, 21:56.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                      Halvtids kontrakter er underordnet. Hvis de har talent og det mener jeg eksempelvis EPJ har, så kan jeg ikke se noget galt i at de får spilletid. Både for udviklingensskyld men også for at presse de mere rutinerede til at kæmpe. Lad talent og vilje afgøre hvem der spiller og ikke selve kontakterne.
                      er da ikke uenig i at de skal spille hvis de har talentet. 1 årige Halvtidskontrakter siger altså bare også lidt om hvor "store" talenter de er og hvad man kan forvente af dem her 1. År som prof..

                      Om jeg fatter at vi sidder her og diskutterer om vi har brug for forstærkninger når vi ligger sidst og spiller som lort..
                      fair nok hvis vi diskutterer navne og om de er gode nok. Alle er så fandens fokuseret på den skide økonomi.. Lad direktionen om det. De kan sagtens skrue lidt hvis det er nødvendigt..
                      jeg vil som fan gerne have lov til at ønske forstærkninger.

                      1 HB , 1 6'er og 2-3 angribere tak.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                        Enig i sidste afsnit, men jeg mener ikke JH skal dumpes for købet af COB. Ikke alle køb vil gå som man håber/venter. Hverken i OB eller hos andre :)
                        JH skal i den grad dumpes på købet af COB , han blev hentet i en periode hvor vi havde rigelig med spillere til den plads ( og stadig har ) og vi sejlede fælt defensivt i en grad så modstanderne åbent fortalte at de lagde taktik ud fra at de kunne løbe uhindret gennem midten mod os .
                        Når økonomien ser ud som den gør
                        er et sådant indkøb helt i skoven .
                        At han så oven i det end ikke har været i nærheden at start 11'eren gør at indkøbet skriger endnu mere til himlen . Gad faktisk godt vide hvorfor han blev købt og om der var enighed mellen TB og JH , hvis det er tilfældet så er det også fortællingen og TB , da han på det tidspunkt erkendte at vores midtbane ikke var god nok defensivt . Vi har jo i Løfquist set prøver på hvilke spillere TB kan spotte .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Stoltjyde Se indlæg
                          Jeg har aldrig nævnt jeg er enig eller uenig i de kommende signinger, blot formidlet et rygte videre. Forstår udmærket folk holder igen med rygter, da man blir skudt ned ligeså snart man kommer med nyt. Få nu de negative briller af og nyde der trods alt er lidt rygter!

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                            Halvtids kontrakter er underordnet. Hvis de har talent og det mener jeg eksempelvis EPJ har, så kan jeg ikke se noget galt i at de får spilletid. Både for udviklingensskyld men også for at presse de mere rutinerede til at kæmpe. Lad talent og vilje afgøre hvem der spiller og ikke selve kontakterne.
                            Enig tag et kig på FCM og AaB , de smider gerne deres talenter i kamp og lader " stjernerne " tage kampe på bænken .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              JH skal i den grad dumpes på købet af COB , han blev hentet i en periode hvor vi havde rigelig med spillere til den plads ( og stadig har ) og vi sejlede fælt defensivt i en grad så modstanderne åbent fortalte at de lagde taktik ud fra at de kunne løbe uhindret gennem midten mod os .
                              Når økonomien ser ud som den gør
                              er et sådant indkøb helt i skoven .
                              At han så oven i det end ikke har været i nærheden at start 11'eren gør at indkøbet skriger endnu mere til himlen . Gad faktisk godt vide hvorfor han blev købt og om der var enighed mellen TB og JH , hvis det er tilfældet så er det også fortællingen og TB , da han på det tidspunkt erkendte at vores midtbane ikke var god nok defensivt . Vi har jo i Løfquist set prøver på hvilke spillere TB kan spotte .
                              COB spillede 9 ud af 13 kampe fra start i efteråret. Personligt synes jeg han gjorde det fint i mange af kampene. Jeg havde ham blandt de to bedste i to af de sidste kampe i foråret. Det er muligt, det havde været bedre at købe en spiller til en anden plads, men jeg kan egentlig godt lide ham som spiller. Synes han fighter, skaber ro og har et fint blik for sine medspillere. Det gjorde han så åbenbart ikke i fredags. Den kamp så jeg heldigvis ikke:-)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Enig tag et kig på FCM og AaB , de smider gerne deres talenter i kamp og lader " stjernerne " tage kampe på bænken .
                                De har så også i modsætning til os kørt et målrettet arbejde med deres talenter gennem mange år. Det er en påstand, men måske er deres unge spillere blevet meget mere gearet til at blive en del af superligatruppen end tilfældet er hos os, fordi vi først over de seneste år er begyndt at genopfinde den dybe tallerken på den front.

                                Comment

                                Working...
                                X