Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

    Kan ikke se der er det mindste problematisk i det han har sagt. Han har primært spillet i ligaer over superligaen i hans karriere. Nu er han så kommet til OB, hvor alt går dårligt. Kaosklub nr. i Danmark. Og så endte det med nedrykning. Jeg synes nærmere OB burde se det som et rødt flag og et tegn på, at han havde opgivet alle ambitioner for sig selv, hvis han var ivrig efter at forlænge kontrakten på det tidspunkt.

    Han spillede måske et par dårlige kampe i foråret, men synes han agerede ideelt som professionel fodboldspiller.
    Kan godt se jeres pointer. Kan kun håbe han er blevet klogere...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Mange mange skader … undrer mig over Tongoya endnu ikke er solgt .. havde klubben ikke en option?

      Myhra
      Owusu. Bjørn. Slotsager. Nico.
      Grubbe.
      Jensen. Ejdum.
      William. Luca. Charly.

      Reserver: Hansen. McCoy. Yaya. Gomez. Mihajlo(?). Vaisenen. Selven. Askou. Hansborg. Sandberg.

      Skadede: Fenger. Manneh. DonD.

      Træner alene: Aske Adelgaard, Tyler Burey, Franco Tongya, Rami Al Hajj og Alen Mustafic​

      De tre skadede ville trods alt pynte en del i start11.

      Kan det passe at William Martin ikke er en del af 1. holdet men er i spil til start11? Ved godt at han er “inde omkring 1. holdet” ..
      For mig at se er dette godt nok en tynd midtbane. Ikke meget at stå i mod med, når man spiller i en meget fysisk liga som 1. division er.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

        For mig at se er dette godt nok en tynd midtbane. Ikke meget at stå i mod med, når man spiller i en meget fysisk liga som 1. division er.
        Ja vi skal have simpelthen se at få fundet en midtbanespiller. Manneh givetvis skadet. Kunne også forstå på SFÅ at han klarede sig jammerligt i de fysiske tests, så han er nok også et stykke fra formen. Rami kan vi ikke regne med og så er det bare tyndt. Det siger jo alt at bedste alternativ på 8'eren er en 17-årig angriber, imens vores 6'er er højre back. Ejdum ser til gengæld skarp ud, men han skal bakkes op af minimum et nyindkøb asap!!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Helt forståeligt at du ikke vil uddybe. Skal man gætte, så er det vel noget med, at BW har lovet dem guld og grønne skove; at man for alvor ville sætte ind nu og blive et tophold med europæisk eksponering.

          BW fremstår som én, der kunne finde på den slags, og det er da vældigt dumt. Men jeg giver ikke meget for det. Trods den gennemsnitlige fodboldspiller er dårligt uddannet, må man gøre sit hjemmearbejde. Intet ved OB har peget dén retning i små 15 år, og uanset hvad man er lovet, så opfylder man altså sin kontrakt. Og da særligt når man tjener så absurd meget, som moderne fodboldspillere gør.

          Måske taler du om noget ganske andet, og så er mit indlæg ikke relevant.

          Hvor jeg dog glæder mig til at få alle gøglere væk fra truppen og bygge op på ny. Så må vi se om der er noget at bygge op fra. Frygter det værste - men det er nødvendigt.
          Klubbens ageren over for egne spillere har længe, også længe før BW, været “kynisk” og kalkuleret, som moderne fodbold nu en gang er det. Jeg kender specifikt til mindre flatterende historier om klubbens tilgang til Tverskov, Ryan Johnson og Opondo.. Ikke historier hvor klubben nødvendigvis har pisset spillerne groft op af ryggen, men historier der gør at man med rette kan spørge sig selv om hvorfor spillerne på nogen måde skulle stå i gæld til OB.
          Der findes mange forkælede fodboldspillere, også i OB, der gør hvad de kan for at fremme sig selv, også selvom det er på bekostning af holdet. Men jeg bilder mig godt nok heller ikke ind at OB vinder mange guldmedaljer for sin mandskabspleje. Så kan man rigtigt nok sige at klubben ikke behøver at gøre andet end at betale den kontraktligt aftalte løn, hvilket er en valid pointe. Man skal samtidig bare være klar over at en så forenklet tilgang sjældent avler andet end lejesvende. Og at en flok privilegerede lejesvende ikke gider følge med OB ned i første division er bare ikke så mærkeligt.

          Om BW har ageret som du spekulere i ved jeg ikke, men klubben har ihvertfald længe, også længe før BW kom til, lovet guld og grønne skove uden på nogen måde at levere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Mangler jeg nogen? Stor aktivitet .. bare ikke stor nok ...
            ...
            Ivancevic er endnu ikke kommet retur fra leje - og mon dog han gør det.

            Og nej der er ikke sket nær nok, ud over Mucolli og Mouritsen så er alle de andre afgange noget der reelt er sket før TB tiltrådte.

            At det kan blive svært at slippe at med Tyler og Mustafic kan jeg godt forstå, men Tongya - der jo har gjort det fint (og som der angiveligt var en købsklausul på) ham må man da kunne få sendt videre.

            Og de tilgange vi i den grad mangler, dem ser vi næppe noget til før der er blevet ryddet lidt mere op.

            Der er meget at se til og OB og Troels når naturligvis ikke alt inden sæsonen starter - men hold op hvor så jeg gerne 2-3 stykker ud så vi kunne få et par stykker ind...så man havde en eller anden ide om hvor det her peger henad.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

              For mig at se er dette godt nok en tynd midtbane. Ikke meget at stå i mod med, når man spiller i en meget fysisk liga som 1. division er.
              kan heller ikke forestille mig andet end at vi får hentet noget ind til midtbanen...om det lige bliver inden sæson start er nok en anden sag. Hvis vi har Fenger og Manneh klar så vil jeg ikke være SÅ bekymret hvis det er truppen til de første 2-3 kampe...men der er vi kun henne i starten af August. Vinduet lukker først når der er spillet 8 runder - og så længe kan vi ikke vente.

              Selv hvis det er et par rutinerede typer vi får ind - så skal de stadig spilles ind på holdet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                Klubbens ageren over for egne spillere har længe, også længe før BW, været “kynisk” og kalkuleret, som moderne fodbold nu en gang er det. Jeg kender specifikt til mindre flatterende historier om klubbens tilgang til Tverskov, Ryan Johnson og Opondo.. Ikke historier hvor klubben nødvendigvis har pisset spillerne groft op af ryggen, men historier der gør at man med rette kan spørge sig selv om hvorfor spillerne på nogen måde skulle stå i gæld til OB.
                Der findes mange forkælede fodboldspillere, også i OB, der gør hvad de kan for at fremme sig selv, også selvom det er på bekostning af holdet. Men jeg bilder mig godt nok heller ikke ind at OB vinder mange guldmedaljer for sin mandskabspleje. Så kan man rigtigt nok sige at klubben ikke behøver at gøre andet end at betale den kontraktligt aftalte løn, hvilket er en valid pointe. Man skal samtidig bare være klar over at en så forenklet tilgang sjældent avler andet end lejesvende. Og at en flok privilegerede lejesvende ikke gider følge med OB ned i første division er bare ikke så mærkeligt.

                Om BW har ageret som du spekulere i ved jeg ikke, men klubben har ihvertfald længe, også længe før BW kom til, lovet guld og grønne skove uden på nogen måde at levere.
                Tvivler slet ikke på du har ret. Bryder mig uendelig lidt om den måde OB har været drevet på længe.

                Har al forståelse for at OB - desværre - ikke er en klub, der fordrer loyalitet. Håber, det ændrer sig.

                Det, jeg ikke har forståelse for, er arbejdsvægring og direkte klubskadelige meldinger midt i en nedrykningskamp.

                Comment


                  Mon det er en vi er ude efter?
                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...ever-i-sverige

                  Det er vel det niveau som vi kan forvente at hente ind til, i vores nuværende situation.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                    Mon det er en vi er ude efter?
                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...ever-i-sverige

                    Det er vel det niveau som vi kan forvente at hente ind til, i vores nuværende situation.
                    Muligvis, men kender vi hans position udover at være midtbanespiller. Er han offensiv/defensiv og kam han med hans cv forventes at kunne styrke truppen og være en bærende kraft til vores unge kuld. Jeg tror det ikke og håber da at det kan lykkes at tiltrække fra en “højere hylde” .. eks.vis Trybull men det sker næppe.
                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Jeg skriver bare man skal have det med i sin bedømmelse. Jeg er bange for at ingen træner, som ville vi kunne ja e tiltrukket, ville kunne få 7-8 egoistiske lejesvende til at ændre mentalitet.
                      En erfaren cheftræner vill have flere værktøjer til at håndterer den slags og mon ikke de tabte respekten for ham (måske allerede under Alm) og det også er en del af forklaringen. I den situation vi var og er bør man have en erfaren cheftræner, for det kræver meget både på og udenfor banen.
                      Last edited by Mwape; 09-07-2024, 07:28.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Muligvis, men kender vi hans position udover at være midtbanespiller. Er han offensiv/defensiv og kam han med hans cv forventes at kunne styrke truppen og være en bærende kraft til vores unge kuld. Jeg tror det ikke og håber da at det kan lykkes at tiltrække fra en “højere hylde” .. eks.vis Trybull men det sker næppe.
                        Meget centralt https://www.transfermarkt.com/zander...spieler/393521

                        men håber da at OB trods alt kan trække mere til end en spiller der er taget transferfri fra den næstbedste række i Danmark til den næstbedste række i Sverige hvor der bliver ophævet før tid - med alt respekt for hvad “personlige årsager” dækker.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                          Jeg er enig. Nogle procenter af det kaos truppen er i lige nu kan jo også tænkes at kunne tilskrives vores cheftræner. En ting er at skulle spille 1. division, men hvis det samtidig er under en træner man ikke har den store tro på, så har vi balladen.
                          Jeg hørte SFÅ podcasten fra bane 1 i Ådalen inden B93 kampen, hvor de taler med Bjørn Paulsen som udtaler om Søren Krogh: “At Søren i den kommende sæson i 1. division, selv vil udvikle sig og at han forhåbentlig også vil blive mere konsekvent”.

                          Jeg synes ikke det lyder specielt betryggende og jeg mener klubben leger med ilden ifht. oprykning med så uprøvet en cheftræner som lige har startet sin cheftrænerkarriere med at sende os i 1. division.

                          Alt det kaos der hersker i OB lige nu gavner kun vores konkurrenter og lige nu vil hold som Horsens, Hvidovre, Kolding og Fredericia sagtens kunne give os store problemer.
                          Nej, det er da et kæmpe rødt flag og dem var/er der mange af i forbindelse med Søren Kroghs trænerarbejde. Håber han modbeviser mig.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                            Nej, det er da et kæmpe rødt flag og dem var/er der mange af i forbindelse med Søren Kroghs trænerarbejde. Håber han modbeviser mig.
                            Ja, hvis en træner skal "udvikle" sig, så jeg hellere, at man forfremmede Ivan !

                            Så vil der være den røde tråd til akademiet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Ja, hvis en træner skal "udvikle" sig, så jeg hellere, at man forfremmede Ivan !

                              Så vil der være den røde tråd til akademiet.
                              Til cheftræner? Nej tak.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                                Til cheftræner? Nej tak.
                                I forhold til, at SK skal "udvikle" sig, giver det bedre mening med Ivan (at udvikle en egen træner)... ikke generelt
                                Last edited by Online; 09-07-2024, 08:34.

                                Comment

                                Working...
                                X