Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Jeg tror bare vi stopper den her, da vi ser meget forskelligt på tingene.

    Du har fokus på alder, jeg har på evner og vilje.
    Men du har lige skrevet, at du ikke kender Bonde. En spiller der har spillet fast for en af vores konkurrenter i flere sæsoner. Hvordan kan du så vurdere hans evner og vilje?

    De spillere du nævner som eksempler er alle verdensklasse eller i tilfældet med Falk måske den bedste spiller i ligaen de sidste 10-15 år. De kan med andre ord tåle at falde i niveau og stadig være profiler.

    Der er klart en valid pointe, at de fleste spillere falder i niveau i de år og får sværere ved at følge med. Især hvis det er spillere der i høj grad lever af deres fysik.

    Uden at have nærstuderet Bondes spil vil han nok skulle tilpasse det lidt hvis han vil være relevant i Superligaen om 2-3 år. F.eks. kigge på hvordan f.eks. Jeppe Grønning har udviklet sig. Det kan sagtens tænkes han kan være god flere år endnu, men som klub skal man da klart overveje hvor lang kontrakt man giver til spillere der er 30+. Dog har OB nok ikke helt den luksus nu hvis de kan komme i nærheden af en starter for Viborg.

    Comment


      Virker som en fin type. Kender ikke det store til ham. Det er den slags rutine og stabilitet, vi har brug for i truppen nu som modvægt til de mange unge.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

        Du er da velkommen til at nævne de klubber, som er drevet godt, som giver lange kontrakter til spillere på over 30 år.
        Alle klubber hvis spilleren er god nok. Det er bare ret sjældent de er.

        Jeg tror dog ikke OB har den luksus at tænke på den måde nu. Vi er lige rykket ned og sejler. VI er meget lidt attraktive for de spillere vi gerne vil have.
        Laver man rundspørge mellem spillere i den bedste række hvilken klub i Denmark de ikke har lyst til at skifte til lige nu, ville ret mange desværre nok svare OB.

        Vi vil gerne have "sikre" spillere, der meget gerne vil til OB, vil kæmpe for holdet og har niveau til at spille i superligaen. Helst i top6. Jo tak. Ligesom alle andre klubber gerne vil. Hedder den spiller ikke Daniel Høegh (eller en anden med tilknytning til klubben) findes han reelt ikke.

        Skal vi hente en profil udefra bliver vi enten nødt til at tage en chance med en lottokupon eller give en spiller en kontrakt han ikke kan få et andet sted. For at gøre det interessant for ham at skifte til os i 1. division er det måske et meget godt bud, at vi tilbyder ham en længere kontrakt end Viborg f.eks. er klar til.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

          Hvis Horsens virkelig gerne vil have Bonde, så tror jeg de er villige til at tilbyde en større kontrakt end os. De bruger uforsvarligt mange penge og virker klar til at gamble med klubbens eksistens for at rykke op i den kommende sæson
          Jeg er enig i at Horsens opruster både på organisation, stab og spillertrup og de er et rigtig godt bud på en oprykker til superligaen.

          Men OB SKSL stadig kunne matche Horsens i forhold til økonomien og jeg vil også mene vi skal kunne overbyde dem til enhver tid. Elles har vi ikke noget at gøre hverken i superligaen eller 1. division.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Jeg er enig i at Horsens opruster både på organisation, stab og spillertrup og de er et rigtig godt bud på en oprykker til superligaen.

            Men OB SKSL stadig kunne matche Horsens i forhold til økonomien og jeg vil også mene vi skal kunne overbyde dem til enhver tid. Elles har vi ikke noget at gøre hverken i superligaen eller 1. division.
            Det gør de ja. Men på den usunde måde. Vi prøvede jo også at opruste på alle områder. Det er bare ingen garanti for succes

            Det kan vi helt sikkert være med på. Så mange penge har de heller ikke. De er vel kun på 50% af vores budget

            Jeg frygter ikke Horsens. Jeg frygter os selv

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

              Alle klubber hvis spilleren er god nok. Det er bare ret sjældent de er.

              Jeg tror dog ikke OB har den luksus at tænke på den måde nu. Vi er lige rykket ned og sejler. VI er meget lidt attraktive for de spillere vi gerne vil have.
              Laver man rundspørge mellem spillere i den bedste række hvilken klub i Denmark de ikke har lyst til at skifte til lige nu, ville ret mange desværre nok svare OB.

              Vi vil gerne have "sikre" spillere, der meget gerne vil til OB, vil kæmpe for holdet og har niveau til at spille i superligaen. Helst i top6. Jo tak. Ligesom alle andre klubber gerne vil. Hedder den spiller ikke Daniel Høegh (eller en anden med tilknytning til klubben) findes han reelt ikke.

              Skal vi hente en profil udefra bliver vi enten nødt til at tage en chance med en lottokupon eller give en spiller en kontrakt han ikke kan få et andet sted. For at gøre det interessant for ham at skifte til os i 1. division er det måske et meget godt bud, at vi tilbyder ham en længere kontrakt end Viborg f.eks. er klar til.
              Jeg kan godt forstå tankegangen. Men er kortsigtede løsninger det bedste nu? Alt afhængig af hvor meget vi sælger, så må der jo komme lidt penge som vi kan geninvestere i truppen. Horsens opruster en del, men vi har jo stadig de klart bedste forudsætninger for at rykke op. Så er spørgsmålet om det er muligt at sammensætte en trup hvor spillerne måske kan vokse sig større efter en oprykning. Det kommer Bonde i hvert fald ikke til at gøre.
              Jeg synes jo ikke det er en dårlig idé at hente Bonde, og han kan sikkert blive værdifuld i den her sæson, men man skal også bare være klar over hvad det er man henter. Det kan meget vel være at man allerede vil lave en opgradering på hans plads i næste sæson hvis vi rykker op

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Det gør de ja. Men på den usunde måde. Vi prøvede jo også at opruste på alle områder. Det er bare ingen garanti for succes

                Det kan vi helt sikkert være med på. Så mange penge har de heller ikke. De er vel kun på 50% af vores budget

                Jeg frygter ikke Horsens. Jeg frygter os selv
                Vi kan sagtens matche det økonomiske tilbud som Horsens evt vil komme med. Spørgsmålet er jo hvor mange penge klubben er komfortable med at investere i Jakob Bonde

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Det gør de ja. Men på den usunde måde. Vi prøvede jo også at opruste på alle områder. Det er bare ingen garanti for succes

                  Det kan vi helt sikkert være med på. Så mange penge har de heller ikke. De er vel kun på 50% af vores budget

                  Jeg frygter ikke Horsens. Jeg frygter os selv
                  Enig.
                  Indtil videre har der kun været snak fra både Troels, Enrico og Søren.
                  De skal dig have ros for at rykke flere af de unge op i 1. holdstruppen, men der skal meget mere til for at gøre os til sikker oprykker og det er min klare forventning når vi har det budget vi har og samtidig får de faldskærmspenge med det første år.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                    Vi kan sagtens matche det økonomiske tilbud som Horsens evt vil komme med. Spørgsmålet er jo hvor mange penge klubben er komfortable med at investere i Jakob Bonde
                    Enig. Men mon ikke at vi er nød til at bruge lidt mere når man tager vores situation i betragtning. Vi er ikke attraktive på andre måder end gode lønchecks mm det er gamle OB spillere med en stadig stor forkærlighed til os. Så skal man tiltrække ham bliver det nok med lidt flere penge og en længere kontrakt end man havde lyst til

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Enig. Men mon ikke at vi er nød til at bruge lidt mere når man tager vores situation i betragtning. Vi er ikke attraktive på andre måder end gode lønchecks mm det er gamle OB spillere med en stadig stor forkærlighed til os. Så skal man tiltrække ham bliver det nok med lidt flere penge og en længere kontrakt end man havde lyst til
                      Det er muligt.
                      Eller også er det nu at Troels Bechs gode retorik skal på prøve, så han kan overtale spillere til at komme

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                        Det er muligt.
                        Eller også er det nu at Troels Bechs gode retorik skal på prøve, så han kan overtale spillere til at komme
                        Det er så også et valg mellem Horsens og 1900 tilskuere, eller Odense og 9000 tilskuere.
                        OB er selvfølgelig bare langt mere attraktive på alle punkter.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                          Jeg kan godt forstå tankegangen. Men er kortsigtede løsninger det bedste nu? Alt afhængig af hvor meget vi sælger, så må der jo komme lidt penge som vi kan geninvestere i truppen. Horsens opruster en del, men vi har jo stadig de klart bedste forudsætninger for at rykke op. Så er spørgsmålet om det er muligt at sammensætte en trup hvor spillerne måske kan vokse sig større efter en oprykning. Det kommer Bonde i hvert fald ikke til at gøre.
                          Jeg synes jo ikke det er en dårlig idé at hente Bonde, og han kan sikkert blive værdifuld i den her sæson, men man skal også bare være klar over hvad det er man henter. Det kan meget vel være at man allerede vil lave en opgradering på hans plads i næste sæson hvis vi rykker op
                          Vi er nok ret enige.

                          Jeg tror det er tæt på umuligt for os i nuværende situation at lave lange kontrakter med spillere (som ikke er talenter) som vi vil være glade for i hele perioden. Derfor er det optimalt hvis vi laver så få af dem som muligt.

                          Den nemmeste måde at sikre oprykning er at udnytte kvaliteten af de spillere der allerede er i truppen. Dvs. rent faktisk beholde nogle af de etablerede, utilfredse spillere, og få dem til at købe ind på projektet. Lader vi dem alle gå og går all in på det resterende frygter jeg vi kommer tættere på nedrykning end oprykning.

                          Comment


                            Vi afviser bud på Slotsager

                            https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...rigsk-storklub

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              De har lige slået deres egen transferrekord ved at betale £4mio for Mika Biereth i Arsenal, så jeg tror ikke de har kommet med et kæmpe bud.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Nogen ide om pris?

                                Det er synd for Slotsager hvis han skal “udvikle sig” i 1. div. og han er jo ikke mere værd om et år eller to da hans alder også har indflydelse på pris.

                                Så må man få en ordentlig og stor videresalgsklausul.
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X