Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Det er meget romantisk, men manden har vel reelt set været væk fra topfodbold siden han blev kylet ud for snart 15 år siden? Topfodbold har ændret sig meget siden da, så det ville være noget af et sats (ikke dermed sagt at det ikke nødvendigvis kunne fungere). Derudover er det vel tvivlsomt han har lyst til at arbejde for Thorborg igen efter, hvordan det endte sidst, eller hvad?

    Hvis jeg bar Thorborg ville jeg sætte alt ind for st overbevise Keld Bordinggaard om, at han har opnået hvad han kan i Leverkusen, og at det er på tide han kommer hjem og fører OB tilbage til toppen. Give ham nøglerne til hele lortet som en art teknisk direktør. Det kræver selvfølgelig at Thorborg rent faktisk forstår, at han ikke skal være inde over de fodboldmæssige beslutninger.
    Bordingaard ville være fedt. Men sker desværre næppe. Afhængigt af hvilken opbygning de ender med i den sportslige ledelse, kunne jeg godt tænke mig, at man forsøgte at hente Nedergaard i AGF.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

      Vi skal ikke have David Nielsen som en langsigtet løsning, der er en skov af dårlige historier i halen på ham. Glem alt om ham.
      Hvem sagde langsigtet .. man hyrer folk ind til en konkret opgave .. DN gjorde det godt i AGF de første to år ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        håber godt nok ikke man laver den slags drastiske course correction som man har for vane. Under Kent spillede man tikitaka - det virkede ikke så man hev hårdt i rattet og kørte over i den helt anden banen med Michelsen.

        Nu har man smidt alt for meget "OB-kultur" ud under BW - skulle man så bare hovedløst hive alle ind der har en eller anden OB fortid for at rette op på det?

        Find nu ud af hvad man vil, hvordan man vil spille og hent så de rigtige folk hjem. Daniel Høegh ville sikkert passe fint ind - Slots sælges nok. Med Høegh, BP, Bojang og Gomez er der da vidst et rimeligt kompetent forsvar.

        Men nu hørte jeg SFÅ i går og her blev JJT og julius eskesen nævnt - men passer de ind i hvad man vil? (ved man hvad man vil?) Baseret på spillet og midtbanen de sidste par kampe - så er det måske ikke lige de typer jeg tænker passer ind.

        Greve kunne jeg måske bedre se - men hvorfor skulle han vende tilbage til en 1 divisionsklub.

        Har man fået etableret nogle kontakter i det gambianske fodbold miljø (minteh, Yaya og Manneh) så håber jeg da heller ikke det er noget man bare kasserer igen.

        Jeg håber man får rettet til ovenpå en tumultarisk periode. Får styrket miljøet - men skal OB rykke sig på sigt så skal der bare hentes erfarne kvalitetsspillere ind der kan støtte de unge.

        Og så håber jeg da at man internt har et bedre scoutingnetværk end bare at kigge på hvem der tidligere har været en tur omkring ådalen...
        Hvordan kan man få for meget OB kultur?
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...d-ob-lejesvend

          Mon vi skal regne med ham her i næste sæson?...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
            Nu har der godt nok været nogle ret urealistisk, romantiske og forblændet-i-fortiden indlæg i denne tråd efterhånden,

            Tror måske folk skal screw down a little bit the expectations.

            Kim Brink retur, nej vel.
            Keld bordingaard retur fra de tyske mestre, ikke rigtig
            Falk og Cristian S vil vildt gerne spille 1. div, og fck vil af med dem, ikke rigtig.
            Greve og Bif det samme, heller ikke.
            David Nielsen, neeeeeej
            Nu bar mit indlæg vel også præg af at det var ønsketænkning. Det er dog hverken romantisk eller forblændet-af-fortiden at ønske Bordinggaard, der beviser sig på højeste niveau. Men ja, det ville kræve at han gerne ville “hjem” og kunne se det fede i udfordringen. Og at Thorborg ville indvillige i at give slip på tøjlerne. Så ja, især den sidste del er temmelig urealistisk.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

              Haha. Det er i mine øjne den mest hovedrystende vi har lavet de seneste år. Og det siger ikke så lidt. Der har godt nok været mange.
              Ja, meget kan berettiget kritiseres, men den her er godt nok ude på et helt andet niveau
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Hvordan kan man få for meget OB kultur?
                håber måske bare man lige kigger til om den enkelte spiller passer ind i stilen - og om de har kvalitet nok. Hvis man på sigt vil tilbage til toppen så er det bare ikke nok at have et fynsk pas ;)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
                  https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...d-ob-lejesvend

                  Mon vi skal regne med ham her i næste sæson?...
                  lyder jo ikke ligefrem til at Oxford ønsker at beholde ham. Men det undre jo ikke når man har set hvor lidt spilletid det er blevet til.

                  Man kan jo håbe han selv er interesseret i at ophæve...ellers hænger vi nok på ham

                  Comment


                    Det er decideret vanvid at vi brugte flere millioner på ham. Har man seriøst ikke lavet noget baggrundstjek på hans personlighed?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Hvordan kan man få for meget OB kultur?
                      Ved at prioritere OB-DNA og klubhistorik over kompetence. Hemmingsen som sportschef er vel det bedste eksempel - der var nok en del der klappede i hænderne over hans OB-DNA, men han var ude hvor han ikke kunne bunde, især på kommunikationen. Så blev MH erstattet af det helt modsatte, Wesström. OB er virkelig et perfekt eksempel på en klub der går fra den ene ekstrem til den anden. Ligesom vi gik fra at ville spille tiki-taka med Kent Nielsen til at hente Michelsen og spille pragmatisk/resultatorienteret fodbold. Det viser virkelig hvordan den øverste ledelse ingen strategi eller rød tråd har for klubbens sportslige udvikling og identitet. Og det har vi ikke haft siden Kim Brink...eller måske nogensinde.

                      Comment


                        Med vores næsten sikre nedrykning har Falk valgt at forlænge i FCK

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                          Med vores næsten sikre nedrykning har Falk valgt at forlænge i FCK
                          Og godt det samme. Han er jo ikke OB'er, men har FCK i hjertet. Jeg forstår slet ikke folks trang til at ønske sig alle mulige gamle OB-spillere tilbage for at de kan gå på pension hos os. Hvis vi nogensinde skal kunne konkurrere, skal vi ikke have spillere, som er i overskud andre steder pga alder og dyre kontrakter, som deres klubber gerne vil ud af. I SFÅ sidder de og sukker efter Desler, Barrett og Høegh. Jeg medgiver, at de er bedre, end hvad vi har lige om lidt, når vi mister det meste af holdet, men det er jo spillere, som har toppet og som vil være på dyre kontrakter. Det er jo heller ikke fordi, de rigtig kan bringe vinderkultur med sig. Lad nu de unge få chancen, og behold de spillere, som køber ind på et forhåbentlig velgennemtænkt projekt.

                          Edit: med vinderkultur mener jeg, at det ikke er de store ledertyper.
                          Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                          lykke, ulykke de gange på rad,
                          medgang og modgang hinanden tilråbe,
                          solskin og skyer de følges og ad.
                          Jorderigs guld
                          er prægtig muld,
                          Himlen er ene af salighed fuld.
                          - Kingo, 1681

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

                            Og godt det samme. Han er jo ikke OB'er, men har FCK i hjertet. Jeg forstår slet ikke folks trang til at ønske sig alle mulige gamle OB-spillere tilbage for at de kan gå på pension hos os. Hvis vi nogensinde skal kunne konkurrere, skal vi ikke have spillere, som er i overskud andre steder pga alder og dyre kontrakter, som deres klubber gerne vil ud af. I SFÅ sidder de og sukker efter Desler, Barrett og Høegh. Jeg medgiver, at de er bedre, end hvad vi har lige om lidt, når vi mister det meste af holdet, men det er jo spillere, som har toppet og som vil være på dyre kontrakter. Det er jo heller ikke fordi, de rigtig kan bringe vinderkultur med sig. Lad nu de unge få chancen, og behold de spillere, som køber ind på et forhåbentlig velgennemtænkt projekt.

                            Edit: med vinderkultur mener jeg, at det ikke er de store ledertyper.
                            Kan Falk bruges i FCK ville han nok også kunne bruges i OB ..
                            Mht de andre så er det vel primært et ønske at hente gammelt OB DNA ind i stedet for hvad der kommer fra Øst og Vest ..
                            Ville da hellere have en Christian Sørensen der sidder på bænken i FCK end Mouritsen eller Daniel Høegh frem for Helander ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Kan Falk bruges i FCK ville han nok også kunne bruges i OB ..
                              Mht de andre så er det vel primært et ønske at hente gammelt OB DNA ind i stedet for hvad der kommer fra Øst og Vest ..
                              Ville da hellere have en Christian Sørensen der sidder på bænken i FCK end Mouritsen eller Daniel Høegh frem for Helander ..
                              Ingen tvivl om at Falk ville være en forstærkning, men det kan jo ikke komme på tale, da han har FCK som favoritklub. At han har sympati med OB betyder ingenting. I hvert fald ikke nok til at han ville vende tilbage til os. Christian Sørensen har selv sagt for længe siden i SFÅ, at han føler mere for Viborg end OB. Høegh i stedet for Helander? Selvfølgelig, men lige om lidt er Helander her jo ikke mere og Høegh drømmer da ikke om at spille i 1. division.
                              Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                              lykke, ulykke de gange på rad,
                              medgang og modgang hinanden tilråbe,
                              solskin og skyer de følges og ad.
                              Jorderigs guld
                              er prægtig muld,
                              Himlen er ene af salighed fuld.
                              - Kingo, 1681

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Kan Falk bruges i FCK ville han nok også kunne bruges i OB ..
                                Mht de andre så er det vel primært et ønske at hente gammelt OB DNA ind i stedet for hvad der kommer fra Øst og Vest ..
                                Ville da hellere have en Christian Sørensen der sidder på bænken i FCK end Mouritsen eller Daniel Høegh frem for Helander ..
                                falk vil være 35 når hans kontrakt udløber i fck...så skulle vi ikke bare sige det var det og komme videre.

                                Daniel Høegh syntes jeg ville give rigtig god mening - især når/hvis Slots, Ivan og Helander alle er væk lige om lidt.

                                Men igen håber virkeligt ikke at man blindt bare kigger på om en spiller tidligere har været i klubben - så konkluderer at de har "OB-DNA" og derfor er gode nok. Kvaliteten skal være i orden - og spillerne skal ikke mindst passe ind til hvad end for et system man ender med at ville spille.

                                Comment

                                Working...
                                X