Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    falk vil være 35 når hans kontrakt udløber i fck...så skulle vi ikke bare sige det var det og komme videre.

    Daniel Høegh syntes jeg ville give rigtig god mening - især når/hvis Slots, Ivan og Helander alle er væk lige om lidt.

    Men igen håber virkeligt ikke at man blindt bare kigger på om en spiller tidligere har været i klubben - så konkluderer at de har "OB-DNA" og derfor er gode nok. Kvaliteten skal være i orden - og spillerne skal ikke mindst passe ind til hvad end for et system man ender med at ville spille.
    Synes man skal lytte til Troels Bechs samtale med Søren Krogh. De taler om kultur, og Bech fortæller sin historie om aberne, der blev bange for bananer. Derfor skal vi tænke meget over, hvilken OB-DNA vi ønsker at bevare/bringe tilbage. Det skal ikke være folk, som kun har prøvet at tingene ikke lykkes i Odense. Glemmer aldrig Tverskovs kommentar til Mintehs drøm om guld.
    Sorrig og glæde de vandre til hobe,
    lykke, ulykke de gange på rad,
    medgang og modgang hinanden tilråbe,
    solskin og skyer de følges og ad.
    Jorderigs guld
    er prægtig muld,
    Himlen er ene af salighed fuld.
    - Kingo, 1681

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

      Synes man skal lytte til Troels Bechs samtale med Søren Krogh. De taler om kultur, og Bech fortæller sin historie om aberne, der blev bange for bananer. Derfor skal vi tænke meget over, hvilken OB-DNA vi ønsker at bevare/bringe tilbage. Det skal ikke være folk, som kun har prøvet at tingene ikke lykkes i Odense. Glemmer aldrig Tverskovs kommentar til Mintehs drøm om guld.
      Fuldstændig enig. Den dag mistede jeg tilliden til Tverskov. Sikke en nar. Minteh er allerede på et niveau som Tverskov aldrig nåede.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

        Synes man skal lytte til Troels Bechs samtale med Søren Krogh. De taler om kultur, og Bech fortæller sin historie om aberne, der blev bange for bananer. Derfor skal vi tænke meget over, hvilken OB-DNA vi ønsker at bevare/bringe tilbage. Det skal ikke være folk, som kun har prøvet at tingene ikke lykkes i Odense. Glemmer aldrig Tverskovs kommentar til Mintehs drøm om guld.
        og lige dér kan man nok sige BW har haft ret. Kan ikke huske formuleringen præcist men noget med at der skulle skiftes ud i truppen fordi de var resultbærer (ikke-ligefrem en vinderkultur vi havde før)

        At det så slet ikke lykkedes at skabe den vinder kultur er en anden ting.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

          Ingen tvivl om at Falk ville være en forstærkning, men det kan jo ikke komme på tale, da han har FCK som favoritklub. At han har sympati med OB betyder ingenting. I hvert fald ikke nok til at han ville vende tilbage til os. Christian Sørensen har selv sagt for længe siden i SFÅ, at han føler mere for Viborg end OB. Høegh i stedet for Helander? Selvfølgelig, men lige om lidt er Helander her jo ikke mere og Høegh drømmer da ikke om at spille i 1. division.
          Er med på at vi taler om tilfælde af overlevelse me. Det er jo også tidligere at Barett, Høegh m.fl. er sevet forbi OB til andre klubber hvor se ville være at foretrække frem for hvad OB fik ..
          Det er vel heller ikke alle spillere der har været OB men de der har “OB DNA”, kommer fra Akademiet, har bidraget positivt ..
          Og så er jeg godt klar over at alle arbejdsdulige OB’ere stort set aldrig har haft succes i OB ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Er med på at vi taler om tilfælde af overlevelse me. Det er jo også tidligere at Barett, Høegh m.fl. er sevet forbi OB til andre klubber hvor se ville være at foretrække frem for hvad OB fik ..
            Det er vel heller ikke alle spillere der har været OB men de der har “OB DNA”, kommer fra Akademiet, har bidraget positivt ..
            Og så er jeg godt klar over at alle arbejdsdulige OB’ere stort set aldrig har haft succes i OB ..
            mon ikke Høegh har været på blokken den gang han vendte tilbage til dk? Enten har OB ikke villet betale nok - eller også havde Høegh selv nogle ambitioner som han nok viste ikke ville blive indfriet i OB.

            Barrett havde jeg bestemt også gerne set tilbage i OB.

            Mit problem er ikke at man henter tidligere OB spillere retur. Det er heller ikke et problem at man gerne vil have mere "OB-DNA"

            - det må bare ikke blive det eneste kriterie man bedømmer dem på. For så er det man ender med at lave den samme fejl igen...

            Comment


              Lidt nyt fra FS/SF som har talt med en ekspert i sportsjura om Köhler-situationen .. den er delikat og besværlig for OB fornemmer jeg. Desværre en +artikel ser jeg nu.

              https://fyens.dk/ob/mystikken-om-uds...Z-GX-4Ym5R1Liy

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                mon ikke Høegh har været på blokken den gang han vendte tilbage til dk? Enten har OB ikke villet betale nok - eller også havde Høegh selv nogle ambitioner som han nok viste ikke ville blive indfriet i OB.

                Barrett havde jeg bestemt også gerne set tilbage i OB.

                Mit problem er ikke at man henter tidligere OB spillere retur. Det er heller ikke et problem at man gerne vil have mere "OB-DNA"

                - det må bare ikke blive det eneste kriterie man bedømmer dem på. For så er det man ender med at lave den samme fejl igen...
                OB kunne ikke matche FCM på hverken løn eller ambitioner.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  mon ikke Høegh har været på blokken den gang han vendte tilbage til dk? Enten har OB ikke villet betale nok - eller også havde Høegh selv nogle ambitioner som han nok viste ikke ville blive indfriet i OB.

                  Barrett havde jeg bestemt også gerne set tilbage i OB.

                  Mit problem er ikke at man henter tidligere OB spillere retur. Det er heller ikke et problem at man gerne vil have mere "OB-DNA"

                  - det må bare ikke blive det eneste kriterie man bedømmer dem på. For så er det man ender med at lave den samme fejl igen...
                  Det var da Hemme var sportsdirektør. Jeg kan tydeligt huske at han udtalte, at han ikke engang havde taget kontakt til Høegh. Så tror ikke han var på blokken nej.. selvom han, som jeg husker det, nærmest tilbød sig selv til OB

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                    Det var da Hemme var sportsdirektør. Jeg kan tydeligt huske at han udtalte, at han ikke engang havde taget kontakt til Høegh. Så tror ikke han var på blokken nej.. selvom han, som jeg husker det, nærmest tilbød sig selv til OB
                    Der har du ret. Husker en online-arrangement hvor vi spørgte især hvorfor man ikke hentede Daniel Høegh hjem som havde offentlig omtalt om interesse at komme tilbage til OB. Hemmingsen virkede fuldstændig overrasket om spørgsmålet, det var virkelig skør.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Håber NT ringer inden og tilbyder David Nielsen en guldrandet kontrakt med låning på et stort budget og endnu større ved oprykning. https://bold.dk/fodbold/klubber/lyng...e-om-david-vil ikke at jeg tror det sker. Men man har jo lov til at drømme lidt.

                      Comment


                        https://fyens.dk/ob/fc-nordsjaelland...4eac3345bc53-7

                        Det var sgu da meget godt at vi nåede at få smidt HC på porten

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
                          https://fyens.dk/ob/fc-nordsjaelland...4eac3345bc53-7

                          Det var sgu da meget godt at vi nåede at få smidt HC på porten
                          ... og Magnus !

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            ... og Magnus !
                            Bestemt. Men HC havde allerede bevist sig som værende en fin Superligamålmand. Han stod endda en kongekamp i pokalfinalen. At man ikke kan finde plads til en god ung fynbo som ham, når vi skal bygge klubben op forfra, det gør mig sgu lidt harm. ISÆR hvis Myhra så også ender med at smutte

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
                              https://fyens.dk/ob/fc-nordsjaelland...4eac3345bc53-7

                              Det var sgu da meget godt at vi nåede at få smidt HC på porten
                              man hentede jo Myhra for at blive i superligaen. Og medmindre han har sådan en af de der håbløse klausuler så har OB stadig 4½s kontrakt med ham.

                              Slotsager skal jo sælges - men find nu en god hollandsk klub til ham. Sælge ham internt i DK vil fandme gøre nas.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                                Bestemt. Men HC havde allerede bevist sig som værende en fin Superligamålmand. Han stod endda en kongekamp i pokalfinalen. At man ikke kan finde plads til en god ung fynbo som ham, når vi skal bygge klubben op forfra, det gør mig sgu lidt harm. ISÆR hvis Myhra så også ender med at smutte
                                tænker sagtens man kunne finde plads til ham nu. Men man hentede jo Myhra for at sikre overlevelse, Hansen var skadet og Bernat havde som jeg husker det også lidt skadesproblemer. Der skulle et par sikre hænder ind.

                                Dårlig timing især når det er gået som det gik. Men det er klart med 5 år til Myhra så kigger 3. målmanden sig om efter spilletid...og lige pludselig kan OB stå uden en målmand...

                                ALT der kunne gå galt er også bare gået galt dette halvår.

                                Comment

                                Working...
                                X