Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Thorborg har på intet tidspunkt fået penge ud af OB/OS&E.

    Der er skudt mange penge ind men man kan ikke se af regnskabet hvor pengene ender i OS&E men OB har historisk lavet underskud.

    Der er på intet tidspunkt sket udbytte fra OS&E til hverken OB eller andre.
    Ikke ud af OB, men for transfers har han. Først i form af en 25% klausul i x antal år, derefter en yderligere 25% klausul i tilsvarende antal år. Sidstnævnte er vi første lige kommet ud af ved årsskiftet, hvis ikke jeg husker forkert.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

      Ikke ud af OB, men for transfers har han. Først i form af en 25% klausul i x antal år, derefter en yderligere 25% klausul i tilsvarende antal år. Sidstnævnte er vi første lige kommet ud af ved årsskiftet, hvis ikke jeg husker forkert.
      Den eneste måde det kan ske på er ved tilbagebetaling af lån. Det vil sige at han specifikt har indskudt penge (til brug for transfers?) som ham så får betalt tilbage.
      Om der er en “overpris” for det skal jeg ikke kunne sige men spørgsmålet er jo hvad der ville være sket hvis ikke pengene var skudt ind.

      Kig på udvikling i lån i regnskabet under passiver og kig på udbytte i resultatopgørelsen.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Den eneste måde det kan ske på er ved tilbagebetaling af lån. Det vil sige at han specifikt har indskudt penge (til brug for transfers?) som ham så får betalt tilbage.
        Om der er en “overpris” for det skal jeg ikke kunne sige men spørgsmålet er jo hvad der ville være sket hvis ikke pengene var skudt ind.

        Kig på udvikling i lån i regnskabet under passiver og kig på udbytte i resultatopgørelsen.
        Tænker godt et indskud på f.eks. 50 millioner med transferklausul kan stå som et almindeligt indskud. Det er ikke som sådan et lån. Det er jo ikke sikkert der er nogen salg. Når der så er et salg vil de 25% være en transferomkostning…..men jeg er ikke bogholder i OSE
        Last edited by Polle; 19-05-2024, 06:33.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

          Tænker godt et indskud på f.eks. 50 millioner med transferklausul kan stå som et almindeligt indskud. Det er ikke som sådan et lån. Det er jo ikke sikkert der er nogen salg. Når der så er et salg vil de 25% være en transferomkostning…..men jeg er ikke bogholder i OSE
          Regnskabsteknisk skal du tilføre midler som enten et indskud der tilgår egenkapitalen eller som et lån.

          Egenkapital kan ikke have betingelser, det kan et ansvarligt lån heller ikke hvis det skal tælles med som egenkapital - kun et almindeligt lån - men i betingelserne for tilbagebetaling af det lån kan godt stå at det skal ske via en %del af salget af de aktiver lånet har tilvejebragt + andet.

          En omkostning og en tilbagebetaling er/kan ikke være det samme. En omkostning bogføres med en faktura. En tilbagebetaling af lån er ren likviditet.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Regnskabsteknisk skal du tilføre midler som enten et indskud der tilgår egenkapitalen eller som et lån.

            Egenkapital kan ikke have betingelser, det kan et ansvarligt lån heller ikke hvis det skal tælles med som egenkapital - kun et almindeligt lån - men i betingelserne for tilbagebetaling af det lån kan godt stå at det skal ske via en %del af salget af de aktiver lånet har tilvejebragt + andet.

            En omkostning og en tilbagebetaling er/kan ikke være det samme. En omkostning bogføres med en faktura. En tilbagebetaling af lån er ren likviditet.
            Du ved helt sikkert mere end mig, i forhold til at læse regnskab.

            Vil dog stadig mene Niels på et tidspunkt har skudt penge ind, mod del i fremtidige transferindtægter. Jeg kan ikke google mig til det, men mener det nu alligevel…..Kan så godt være den periode er udløbet, det tør jeg faktisk ikke sige.

            Men ja, skal ikke afvise du har fat i den lange ende.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

              Du ved helt sikkert mere end mig, i forhold til at læse regnskab.

              Vil dog stadig mene Niels på et tidspunkt har skudt penge ind, mod del i fremtidige transferindtægter. Jeg kan ikke google mig til det, men mener det nu alligevel…..Kan så godt være den periode er udløbet, det tør jeg faktisk ikke sige.

              Men ja, skal ikke afvise du har fat i den lange ende.
              https://finans.dk/erhverv/ECE1020510...superligaklub/

              https://www.bt.dk/superligaen/forsta...ed-fynske-fejl

              Der er lidt her on transferrettigheder, men det ligger en del år tilbage. I øvrigt lidt sjovt at læse om 4 års nedtur i 2014. Der er på en måde løbet meget vand gennem Ådalen. På en anden måde slet ikke.

              Comment


                Jeg tillader mig at skifte emne. Leif Rasmussen skriver i dagens avis at Wesstrøm er skurken. Og skriver bra: Sandheden er, at indkøbs-politikken har fejlet og alt for få af dem, der er hentet, er forberedt på at skulle kæmpe for overlevelse. De troede, de skulle spille top 6-fodbold.

                Netop: guld og grønne skove samt varm luft. Farvel, Bjørn. Og tak for meget lidt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                  Jeg tillader mig at skifte emne. Leif Rasmussen skriver i dagens avis at Wesstrøm er skurken. Og skriver bra: Sandheden er, at indkøbs-politikken har fejlet og alt for få af dem, der er hentet, er forberedt på at skulle kæmpe for overlevelse. De troede, de skulle spille top 6-fodbold.

                  Netop: guld og grønne skove samt varm luft. Farvel, Bjørn. Og tak for meget lidt.
                  Man kan vel selv eller få sin agent til at læse tabellen de seneste tre sæsoner. Det er vel ret beset kun Myhra og Gomez der er hentet ind hvor top6 ikke var målet.
                  Der ER et top6 budget, der er masser af historie, opbakning etc. der indikerer at OB bør være et top6 hold når man nulstiller sæsonen og starter forfra MEN jeg er enig i at Wesstrøm (og chefer før ham) slet ikke har kunne forvalte det ordentligt.
                  Måske er Sportsudvalget det skyldige element - svært at vide når man ikke ved hvor stor frihed BW og andre har haft.
                  En nedrykning vil jeg dog blame Søren Krogh for. To nederlag til Hvidovre på hjemmebane er bare ikke ok.
                  Den første tog han på egen kappe - var ny som chef, for optimistisk og naiv men det kostede en top6 placering. At han så taber 2. gang også kan så koste en nedrykning .. det måtte bare ikke ske ..
                  Han har ikke kunne forvalte holdet .. måske spillerne ikke er gode nok til top6 men han har i hvert fald heller ikke kunne skabe et hold på +10 kampe og han vidste hvad han gik ind til som tidligere assistent. Flink fyr men ikke dygtig nok.
                  Spillerne er i arbejdsvægring nu, egoister, der er rygter og spekulationer, dårlig kultur m.m. Men det var de ikke da han overtog holdet. Han får færre point end sin forgænger der blev fyret, skifter mere rundt med underlige beslutninger og man kan blive ved ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                    Du ved helt sikkert mere end mig, i forhold til at læse regnskab.

                    Vil dog stadig mene Niels på et tidspunkt har skudt penge ind, mod del i fremtidige transferindtægter. Jeg kan ikke google mig til det, men mener det nu alligevel…..Kan så godt være den periode er udløbet, det tør jeg faktisk ikke sige.

                    Men ja, skal ikke afvise du har fat i den lange ende.
                    Som jeg siger har han givet OS&E et lån til at OB kan købe spillere og bliver betalt tilbage når der sælges spillere.
                    Om han bliver “overbetalt” kan jeg ikke se eller udtale mig om.

                    Rettelse:
                    Så lige link fra JMJ:

                    De tre fynske erhvervsfolk står bag selskabet NEH 23122010 ApS, der i 2010 købte retten til en fjerdedel af OB's fremtidige transferindtægter frem til 2020 for 25 mio. kr.

                    I 2012 fulgte endnu en aftale om yderligere 25 pct. frem til 2027 for et tilsvarende beløb.

                    Aftalerne sendte friske millioner i kassen hos OB på et tidspunkt, hvor klubben var ramt af finansiel krise og havde realiseret store milliontab


                    Så kan man jo vurdere om OB har solgt spillere for +100 mio. i perioden 2010-2020 for at det har kunne betale sig for NT og de andre samt mere end +100 mio. i perioden for 2020-2027 og der jo så svært at sige endnu.
                    Men NT og de øvrige tjener “kun” 25% af det der er tjent mere end 100 mio. Op til 100 mio. har de tab og først ved 100 mio. er de breakeven og så er der ikke taget højde for den indtjening de kunne have opnået ved at sætte 2X25 mio. i f.eks. C25 aktier og så kan jeg afsløre at de er meget bagud.
                    https://www.euroinvestor.dk/nyheder/...-sidste-10-aar


                    Landsskatteretten konkluderede, at aftalerne var indgået »på en forretningsmæssig baggrund og på markedsvilkår«, og den påpegede desuden, at ingen af de tre rigmænd havde opnået en personlig vinding ved transaktionerne.​”
                    Last edited by Plum; 19-05-2024, 10:57.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bund...sburg-aaben-dk
                      Ved ikke hvad der kommer fra Akademiet??
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Som jeg siger har han givet OS&E et lån til at OB kan købe spillere og bliver betalt tilbage når der sælges spillere.
                        Om han bliver “overbetalt” kan jeg ikke se eller udtale mig om.

                        Rettelse:
                        Så lige link fra JMJ:

                        De tre fynske erhvervsfolk står bag selskabet NEH 23122010 ApS, der i 2010 købte retten til en fjerdedel af OB's fremtidige transferindtægter frem til 2020 for 25 mio. kr.

                        I 2012 fulgte endnu en aftale om yderligere 25 pct. frem til 2027 for et tilsvarende beløb.

                        Aftalerne sendte friske millioner i kassen hos OB på et tidspunkt, hvor klubben var ramt af finansiel krise og havde realiseret store milliontab


                        Så kan man jo vurdere om OB har solgt spillere for +100 mio. i perioden 2010-2020 for at det har kunne betale sig for NT og de andre samt mere end +100 mio. i perioden for 2020-2027 og der jo så svært at sige endnu.
                        Men NT og de øvrige tjener “kun” 25% af det der er tjent mere end 100 mio. Op til 100 mio. har de tab og først ved 100 mio. er de breakeven og så er der ikke taget højde for den indtjening de kunne have opnået ved at sætte 2X25 mio. i f.eks. C25 aktier og så kan jeg afsløre at de er meget bagud.
                        https://www.euroinvestor.dk/nyheder/...-sidste-10-aar


                        Landsskatteretten konkluderede, at aftalerne var indgået »på en forretningsmæssig baggrund og på markedsvilkår«, og den påpegede desuden, at ingen af de tre rigmænd havde opnået en personlig vinding ved transaktionerne.​”
                        Mener aldrig de har haft overskud og har en kæmpe negativ egenkapital

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Mener aldrig de har haft overskud og har en kæmpe negativ egenkapital
                          Negativ egenkapital på kr. 46,7 mio. og de har indskudt kr. 48,6 mio. som ansvarligt lån og dertil er der kr. 9,6 mio. som anden gæld.

                          De har aktiver for kr. 8,3 mio. som transferrettigheder og tilgodehavender for kr. 2,1 mio.

                          underskud i 2022 på kr. 2,7 mio. og i 2021 kr. 1,4 mio.

                          2023 er endnu ikke indleveret.

                          Virker ikke som en guldrandet aftale de der har gjort.

                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Slots har ingen planer om at forlade OB til sommer ... medmindre

                            https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...rom-vil-saelge
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Negativ egenkapital på kr. 46,7 mio. og de har indskudt kr. 48,6 mio. som ansvarligt lån og dertil er der kr. 9,6 mio. som anden gæld.

                              De har aktiver for kr. 8,3 mio. som transferrettigheder og tilgodehavender for kr. 2,1 mio.

                              underskud i 2022 på kr. 2,7 mio. og i 2021 kr. 1,4 mio.

                              2023 er endnu ikke indleveret.

                              Virker ikke som en guldrandet aftale de der har gjort.
                              Nej, det vil være synd at sige... skomager, bliv ved din læst !

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Nej, det vil være synd at sige... skomager, bliv ved din læst !
                                Man kan jo også sige at de har hjulpet klubben ekstraordinært … men er det en omgåelse af Financial fairplay?
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X