Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

    Og jeg forstår ikke hvordan du kan synes det er helt inde for skiven. Men du synes vel også det var en fair prissætning, da Franco Tongya blev handlet for 8 mio euro
    For min skyld kunne Everton og Newcastle lave en byttehandel hvis bare spillerne er prissat så en klub som OB får deres penge og uddannelses pengene kommer hjem til de respektive klubber.. Så de skal være velkommen til at prissætte Minteh til 400-500 mill kr hvis det hjælper deres regnskab

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

      Og jeg forstår ikke hvordan du kan synes det er helt inde for skiven. Men du synes vel også det var en fair prissætning, da Franco Tongya blev handlet for 8 mio euro
      Beklager, men forstår overhovedet ikke din kommentar og hvad har det hele med FT at gøre

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        For min skyld kunne Everton og Newcastle lave en byttehandel hvis bare spillerne er prissat så en klub som OB får deres penge og uddannelses pengene kommer hjem til de respektive klubber.. Så de skal være velkommen til at prissætte Minteh til 400-500 mill kr hvis det hjælper deres regnskab
        For OBs vedkommende er det fint.
        Synes bare ikke det er særligt charmerende at klubber der har været så dårlig til at styre deres økonomi kan finde sådan et smuthul. Men det kan jo være er bliver straffet som Juventus blev det

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Beklager, men forstår overhovedet ikke din kommentar og hvad har det hele med FT at gøre
          Han var jo en del af det præcis samme. Sommeren inden vi hentede ham gratis var han jo blevet handlet for 8 mio euro. Det var noget Juventus gjorde med flere spillere og blev straffet for det. Tongya har jo aldrig været så mange penge værd, men hans værdi blev kunstigt pustet op, så Juventus kunne få deres regnskab til at passe. Nøjagtig som vi ser det med PL klubberne og Minteh

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

            For OBs vedkommende er det fint.
            Synes bare ikke det er særligt charmerende at klubber der har været så dårlig til at styre deres økonomi kan finde sådan et smuthul. Men det kan jo være er bliver straffet som Juventus blev det
            Det ligner altså at topklubber virkelig har fået respekt for ffp. Så hvis de bare holder sig inden for reglerne har jeg ingen problem med gråzoner. Så må FIFA/UEFA bare lave nogle nye hvis de ikke vil have smuthuller. Men i dette tilfælde vil en opskrivning af Mintehs værdi kun være en fordel for os

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Det ligner altså at topklubber virkelig har fået respekt for ffp. Så hvis de bare holder sig inden for reglerne har jeg ingen problem med gråzoner. Så må FIFA/UEFA bare lave nogle nye hvis de ikke vil have smuthuller. Men i dette tilfælde vil en opskrivning af Mintehs værdi kun være en fordel for os
              Fair nok. Jeg gad bare godt at klubber der har ødslet mange penge væk ikke var i stand til at udnytte et eller andet smuthul så de er i stand til at bruge flere penge. Men sporten er, især på topplan, desværre fyldt med slyngler her hele tiden prøver at bøje reglerne til deres egen fordel.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                Fair nok. Jeg gad bare godt at klubber der har ødslet mange penge væk ikke var i stand til at udnytte et eller andet smuthul så de er i stand til at bruge flere penge. Men sporten er, især på topplan, desværre fyldt med slyngler her hele tiden prøver at bøje reglerne til deres egen fordel.
                Det vil der nok aldrig kunne blive ændret på i moderne fodbold som det ser ud nu

                Comment


                  Det havde sgu været mere spændende, hvis Minteh havde nået at opfylde præstationsklausulerne inden han blev solgt.

                  Men det er bare at sige, godt lavet Newcastle. Den kloge narrer den mindre kloge.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Det havde sgu været mere spændende, hvis Minteh havde nået at opfylde præstationsklausulerne inden han blev solgt.

                    Men det er bare at sige, godt lavet Newcastle. Den kloge narrer den mindre kloge.
                    Kan forestille mig at præstationsklausulerne var mht. Newcastle, da vi havde en forventning om, at han havde en fremtid der.

                    Problemet er hvis der ikke er en videresalgsklausul pga. førnævnte... men BW & Co burde vel vide at Minteh ikke kunne spille i PL det første år

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Det ligner altså at topklubber virkelig har fået respekt for ffp. Så hvis de bare holder sig inden for reglerne har jeg ingen problem med gråzoner. Så må FIFA/UEFA bare lave nogle nye hvis de ikke vil have smuthuller. Men i dette tilfælde vil en opskrivning af Mintehs værdi kun være en fordel for os
                      Ja hvis vi ender med at få 10% af måske 300 millioner, så må vi jo tage dem med og prøve at få det bedste ud af dem ;-)

                      Tror samtidig det vil være godt for Mintehs karriere hvis han kan komme væk fra Newcastle igen.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Det ligner altså at topklubber virkelig har fået respekt for ffp. Så hvis de bare holder sig inden for reglerne har jeg ingen problem med gråzoner. Så må FIFA/UEFA bare lave nogle nye hvis de ikke vil have smuthuller. Men i dette tilfælde vil en opskrivning af Mintehs værdi kun være en fordel for os
                        Jeg har lige 2 spørgsmål.

                        1. Hvis bare fuskeriet er til fordel for OB, så er det fint med dig?
                        2. Det virker som om at du er sikker på at OB har en videresalgsklausul, det er der noget der tyder på at de ikke har jævnfør en anden bruger og den her serie om OB og så vil ren logik nok anføre "50 millioner plus præstationer, så har de ikke også fået procenter af salg".

                        HVIS I har fået procenter også, så er det en ekstrem aftale Newcastle er gået med på, som bundløs klub/den klart rigeste af de to.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Det havde sgu været mere spændende, hvis Minteh havde nået at opfylde præstationsklausulerne inden han blev solgt.

                          Men det er bare at sige, godt lavet Newcastle. Den kloge narrer den mindre kloge.
                          Med det forår Minteh havde for os var jeg sgu nervøs for om hans værdi var halveret i løbet af den halvsæson. Hans psyke fremstod jo lige så stabil som flødeskum i blæsevejr (bytur, sygemelding, karantæne for et dumt spark til hjørneflag), og med 12 måneder til kontraktudløb så kan jeg jeg godt leve med 50 mio som engangsbetaling, Skulle der ikke være en videresalgsklausul, så er det ærgeligt, men det vil ikke få mit pis i kog. Og præstationsklausuler er vel altid et sats, her har vi så tabt hvis han er videre inden han udløser en eneste af dem (men de kan vel også gå på at Newcastle skal betale efter et antal kampe i PL, langsholdskampe mm, uanset hvilken klub han spiller for på det tidspunkt).
                          Last edited by Gummianden; 24-06-2024, 15:12.

                          Comment


                            Uhhh. Man kan næsten ikke sige det mere tydeligt

                            https://www.tv2fyn.dk/odense/ob-prof...rge-klubben-om

                            Comment


                              Bliver så nok ikke Everton der sender millioner vores vej

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...nger-kollapser

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Bliver så nok ikke Everton der sender millioner vores vej

                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...nger-kollapser
                                Så Minteh ryger ikke til Everton fordi Newcastle alligevel ikke køber Calvert-Lewin? Det giver perfekt mening, intet lyssky der.

                                Comment

                                Working...
                                X