Det gør mig da bare lidt tryg, at Søren Krogh ikke er med i processen om at ansætte en assistenttræner, uagtet om Mads forlænger eller ikke, har Søren ikke noget med det at gøre.
Håber godt nok der kommer en ny cheftræner også. Mon det kan være en indikation? Altså plejer en cheftræner ikke at pege på hvem han vil have som sin højre hånd?
Syntes helt klart at en cheftræner skal udvælge sin egen assistent. Eller være med til det. Specielt hvis man kun har 1 af dem.
Det gør mig da bare lidt tryg, at Søren Krogh ikke er med i processen om at ansætte en assistenttræner, uagtet om Mads forlænger eller ikke, har Søren ikke noget med det at gøre.
Håber godt nok der kommer en ny cheftræner også. Mon det kan være en indikation? Altså plejer en cheftræner ikke at pege på hvem han vil have som sin højre hånd?
Kan kun læse overskriften fordi har ingen tilgang
Men synes det er meget skævt at holde cheftræneren ude af valget af hans tætteste medarbejder. De skal fungere tilsammen og det skal passe med hinanden. At holde Krogh ude der synes er udtryk af mistillid og ligner næsten en fyreseddel eller til mindst henvisning at den ligger forberedt i skuffen.
TB dispositioner virker mere og mere mærkeligt til mig
"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Syntes helt klart at en cheftræner skal udvælge sin egen assistent. Eller være med til det. Specielt hvis man kun har 1 af dem.
Jeg er bekymret på Sørens vegne
øhm ja, jeg ved sku ikke. Det er svært at være sikker på noget, med mindre man har nogle rigtig gode vandrør.
Tror Søren er cheftræner næste sæson, men det er da helt ude i hampen, hvis cheftræneren ikke er med til at bestemme hvem der indgår i trænerteamet.
Der er vel nogle muligheder
- Søren er væk til sommer. Staben udskiftes.
- Søren er cheftræner næste sæson. Man henter en assistent der kender OB.
- Søren forlænger.
- Søren Krogh overgår en anden rolle i klubben (efter aftale med Troels). Men det er usansynligt.
frygter OB vil “spare” sig gennem det, og måske faktisk ender med at må fyre ham efter 5-10 kampe.
Kan kun læse overskriften fordi har ingen tilgang
Men synes det er meget skævt at holde cheftræneren ude af valget af hans tætteste medarbejder. De skal fungere tilsammen og det skal passe med hinanden. At holde Krogh ude der synes er udtryk af mistillid og ligner næsten en fyreseddel eller til mindst henvisning at den ligger forberedt i skuffen.
TB dispositioner virker mere og mere mærkeligt til mig
Det er åbenlyst at TB vil sætte sit eget hold, og at Søren Krogh ikke er en del af det.
øhm ja, jeg ved sku ikke. Det er svært at være sikker på noget, med mindre man har nogle rigtig gode vandrør.
Tror Søren er cheftræner næste sæson, men det er da helt ude i hampen, hvis cheftræneren ikke er med til at bestemme hvem der indgår i trænerteamet.
Der er vel nogle muligheder
- Søren er væk til sommer. Staben udskiftes.
- Søren er cheftræner næste sæson. Man henter en assistent der kender OB.
- Søren forlænger.
- Søren Krogh overgår en anden rolle i klubben (efter aftale med Troels). Men det er usansynligt.
frygter OB vil “spare” sig gennem det, og måske faktisk ender med at må fyre ham efter 5-10 kampe.
Nu kan jeg ikke læse hele artiklen så ved ikke præcis hvad TB har sagt, men ting kan jo nemt virke mærkelige ude fra når man ikke alle informationer. Jeg tror der er ret mange bolde i spil for tiden. Hvis man er i en proces, hvor man afsøger markedet for trænere og måske endda har nogle samtaler, ville det jo også være mærkeligt at lade SK pege på sin assistenttræner.
Men hvis de virkelig tror på SK er det helt sort hvis han holdes "helt uden for indflydelse". TB har jo selv været træner et par gange, så jeg tænker han har en god ide om, at det er rart at have et godt forhold til sine assistenter. Så det er nærliggende at konkludere, at der er noget vi ikke får at vide. Mere end, at de er decideret dumme i ledelsen.
Det samme kan man tænke når Markus Jensen i sæsonens sidste kampe overhales i køen til spilletid til på venstre kant af en højre back, der har kontraktudløb om lidt.
helt enig.
Personligt håber jeg så det er tegn på man også skifter på cheftrænerposten - men uanset hvem de måtte hente ind så skal det da være en der ikke bare accepterer en assistent han får tildelt.
Jeg må også sige at jeg er vældig forundret, hvis man ønsker en cheftræner, som ingen indflydelse skal have på sin assistent. Hele forløbet her lugter af en seance, hvor oprykningsfesten ikke skal forstyrres af uro på trænerfronten, derfor holder man kortene uhyggeligt tæt til kroppen, så SK får sin kredit for den samlet set overbevisende oprykning, og når sæsonen så er overstået, så bringes kortene på bordet.
det vil være en mystisk løsning at trække en assistent ned over hovedet på SK han ikke nikker ja til.
Et tænkt eksempel alternativt eksempel var at man skulle ud og finde en ny cheftræner, og man så kun ville oplyse at man søgte vedkommendes assistent i en særskilt proces uden potentielle cheftrænere havde en stemme. Det ville jo indskrænke ansøgningsfeltet markant, til kun at involvere en særligt desperat gruppe. Det forestiller jeg mig ikke holder på superliganivesu
Det er åbenlyst at TB vil sætte sit eget hold, og at Søren Krogh ikke er en del af det.
Ingen havde løftet et øjenbryn hvis TB havde fyret SK for et år siden da han havde ledt holdet til nedrykning. Det var om nogen TB der forsvarede SK men han kan da have skiftet mening.
Oprykning var for TB et biprodukt af at skabe et fynsk hold baseret på egne talenter med et fast udtryk og en tydelig spillestil.
Der syntes jeg ikke at SK har leveret - kan være at TB er enig men hvem kan så levere på det (ud over ham selv).
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Helt enig - og den nye cheftræner kommer selvfølgelig med sin egen hjælpetræner/eller er selv med til at vælge ham sammen med Troels. Alt andet vil være håbløst og uacceptabelt for en kvalificeret cheftræner.
Ingen havde løftet et øjenbryn hvis TB havde fyret SK for et år siden da han havde ledt holdet til nedrykning. Det var om nogen TB der forsvarede SK men han kan da have skiftet mening.
Oprykning var for TB et biprodukt af at skabe et fynsk hold baseret på egne talenter med et fast udtryk og en tydelig spillestil.
Der syntes jeg ikke at SK har leveret - kan være at TB er enig men hvem kan så levere på det (ud over ham selv).
En cheftræner skal have indflydelse på hvem han skal have som assistenter og hvis Søren Krogh ikke har den indflydelse nu, må det være fordi der er en anden cheftræner, der er igang med at sammensætte sit hold sammen med Troels Bech.
Fyens nævner i dagens avis, 6 trænere som de hører om
på rygebasis
- Zorniger
- Thomas Nørgaard (jeg har set ham på stadion, de sidste 2 hjemmebanekampe)
- Per Frandsen
- Steffen Højer
- Morten Bisgaard (som assistent)
- John Møller? Hvem er det? Men nok tiltænkt en anden rolle end cheftræner
Fyens nævner i dagens avis, 6 trænere som de hører om
på rygebasis
- Zorniger
- Thomas Nørgaard (jeg har set ham på stadion, de sidste 2 hjemmebanekampe)
- Per Frandsen
- Steffen Højer
- Morten Bisgaard (som assistent)
- John Møller? Hvem er det? Men nok tiltænkt en anden rolle end cheftræner
Comment