Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fredericia - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Jeg vil give dig ret i at taktik og opstilling i dag var helt ude i skoven. Men jeg ser ikke nogen udover BP og Ejdum som kæmper i dag. Rami og Köhler virker fornærmede over at være de eneste førsteholdsspillere som ikke spares. Ivan bruger mere tid på at lade sig gå på af deres små angribere tjatter lidt til ham i duellerne. Buya går slet ikke i pres, men står bare og venter på hans holdkammerater vinder bolden. Det gør mig ligeså ked af det som kvinden der sad grædefærdig på stadion I Fredericia, at så mange spillere tropper op, og vil yde så lidt. Så kan Alms taktik være nok så håbløs, men vi skal fandme slås for det, som vi har gjort i Farum, parken og på Brøndby stadion, hvor vi også har været nedspillet. Her rykkede vi sammen i bussen og samlede os selv op. I dag finder vi os bare i at blive kørt rundt.
    Forskellen er måske om man kæmper i vrede og om at vende det eller i frustration og uden tro. De ville ja ikke blive kørt over men hvis du får en legetøjkniv om at kæmpe mod en tiger så kæmper du så godt du kan men uden tro på at kunne stå det igennem bliver det hjælpløst og trækker energien ud af dig selvom du vil kæmpe. Svært at håndtere modgang uden tiltro og selvtillid. Og en træner som leder og den ansvarlige for set-up skal plante tro på tingene i spillere ellers fejler han stort. Det er hans ansvar fordi taktikken og opstillingen er hans beslutninger. I Farum, Parken og Brøndby spillede vi om point og sejr. Med den set-up i dag kom vi aldrig i nærheden af det og det kunne vi lige så godt som spillere allerede se og føle efter kort tid i kampen. Kørt over på midtbanen fordi Ejdum som ung talent og Mustafic har bare ikke niveauet, fanget i er system med kun tre på midtbanen og sammensat til et hold som aldrig før spillede tilsammen i den formation var det en hjællløs opgave.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Sådan Chris

      https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...er-pokalfiasko

      Comment


        Ivan siger undskyld

        https://bold.dk/fodbold/stillinger/p...s-bedre-end-os

        Comment


          Alm tænker ikke på fyring

          https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-en-darlig-ide

          Comment


            Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
            Er det ikke ved at være tid til at kigge strategien efter i sømmene? Når en klub fra Færøerne kan klare sig internationalt, undrer det mig meget, at vi er så langt fra. Man vil jo ikke bruge penge på spillere, der kan praktisere spillestilen - så må vi vælge noget mere simpelt (á la Færøerne).
            PS: er det ikke snart for ømt, at spillerne skal stå og blive svinet til i flere minutter efter hver kamp? Vi er et bundhold, og hvis vi behandler spillerne sådan bliver de dårligere. Lad dem sige tak for opbakningen og så gå fra banen.
            Enig, det stopper med at være konstruktivt på et tidspunkt og tænker vi må være nået dertil, hvor truppen ikke kan holdes til ansvar efter hvert nederlag, når vi ikke rigtigt har vist vi er bedre, men ledelsen, træner osv. er der, hvor man er skal rette sin utilfredshed.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Er det en fin trup, når den indeholder følgende liste:

              14. Gustav Grubbe - langt fra god nok
              4. Bjørn Paulsen - langt fra god nok
              16. Sauli Väisänen - langt fra god nok
              3. Nicklas Mouritsen - langt fra god nok
              24. Alen Mustafic - langt fra god nok
              18. Max Ejdum - langt fra god nok
              7. Mohamed Buya Turay -- langt fra god nok
              19. Johannes Selvén - langt fra god nok
              29. Tyler Burey - langt fra god nok​​
              Det er lidt for let er det ikke? Uanset typen af spillere der løber rundt i Ådalen, så bør holdet ikke blive rundbaberet og udstillet som det blev. Frederecia har på ingen måde bedre spillerer, men de viste en gejst og vilje som gør at selv middelmådige spillere kan ligne stor klasse, samtidig har de en træner der tydeligvist har sat sit hold op korrekt. DEN selvsamme manglende gejst og vilje fra OB kan kun tilskrives Alm og BW og deres disponeringer, dog primært Alm og det team han har omkring sig.

              Jeg kunne lave samme type liste som ovenfor med navne som; Onana, Maguire, Malacia, Shaw, Eriksen, Fernances o.s.v, Spillere som sidste år hentede en 3 plads hjem i PL, men som bare ikke får det til at hænge sammen i år, fordi de som i OB har en træner der konstant træffer de forkerte valg, og som tydeligvis har mistet evnen til at sætte ild i røven på spillerne. Så at lave lister med spillere, hvor man kan pege fingre af deres individuelle færdigheder, synes jeg "No offence" blot er en smule nemt, frem for at se på roden af problemerne som jeg tænker næsten alle godt ved er Alm og hans team.

              Jeg hører ofte mange udefra sige, at det heldigvis er et år, hvor AaB ikke er i Superligaen, så OB skal nok overleve uanset hvad, da vi har Vejle og Lyngby med i bundstriden, og kan derfor blot tage det roligt!!! Det virker næsten som om ledelsen ser det på samme måde! Man har afskrevet 2023/2024 allerede og siger skidt pyt det sejler, for vi overlever sgu nok alligevel, hvilket nok bliver årsagen til at vi rykker ned i sidste ende, da der sikkert først rigtigt bliver reageret når det er for sent, og det kan vi så takke den, Danske "Glazer" I Thorborg for!​​
              Last edited by Theaviator2005; 02-11-2023, 04:39.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Men hjælper det? Og henvender han sig til de rigtige? Det var ja Alm som har sendt de på banen med en tåkrummende opstilling og taktisk set-up så spillere blev ofret.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  De Stribede har aflyst udebaneturen til Lyngby og opfordrer at møde op i stedet på Odense stadion om at støtte OBkvinder som spiller kl. 14.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    skriver jeg faktisk også

                    For mig at se er det helt store problem jo at man vil mere end hvad budgettet rækker til. Teknisk flot angrebsbold - det lyder dyrt.

                    Man kunne jo vælge at holde det mere simpelt. Se på randers - det er solidt og har været det i mange år. Man har bygget en identitet op, med et solidt fundament. Og det på et lavere budget end OB. Hvis ikke man vil putte flere penge i det så må stilen lægges om.

                    Hvis vi alligevel gerne vil stille på omstillinger - jamen så lad os få et solidt forsvar - og et stort skur oppeforan vi kan smide bolden op på.
                    I know, min kommentar gik mest på at NT trods alt har givet et top6 budget - han kan hælde flere penge i men hvad gavner det hvis dem der forvalter dem ikke kan det.
                    Det er prøvet, det er prøvet at køre med sparekniv (gik vel bedre end i dag) og nu prøver man med en der trods alt har vist noget igennem mange år i en anden klub.
                    Sad jeg i bestyrelsen ville jeg sq også være lidt råvild for hvad næste skridt skulle være.

                    Men jeg er helt enig. Alle større klubber starter fra forsvaret og bygget på. Både Alm og Westrøm er hentet til strategien. De har købt ind på den og forsøger at udlevede den men reelt så skal man se på om spillestilen er den rigtige.
                    Det lyder flot at vil satse offensivt og vil skubbe så mange spillere op foran for at kunne lave spillere der kan sælges dyrt for på sigt at skabe økonomi til at styrke hele holdet men for nuværende så halter det.
                    Er det et spørgsmål om kontinuitet, er det et spørgsmål om potentiale og de lange briller for at forløse holdet så må vi sætte vores lid til at de der har arbejdet proffesionelt med det i mange år har mere forstand på det end os fans udefra..

                    Man kan jo tvivle …
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Theaviator2005 Se indlæg

                      Det er lidt for let er det ikke? Uanset typen af spillere der løber rundt i Ådalen, så bør holdet ikke blive rundbaberet og udstillet som det blev. Frederecia har på ingen måde bedre spillerer, men de viste en gejst og vilje som gør at selv middelmådige spillere kan ligne stor klasse, samtidig har de en træner der tydeligvist har sat sit hold op korrekt. DEN selvsamme manglende gejst og vilje fra OB kan kun tilskrives Alm og BW og deres disponeringer, dog primært Alm og det team han har omkring sig.

                      Jeg kunne lave samme type liste som ovenfor med navne som; Onana, Maguire, Malacia, Shaw, Eriksen, Fernances o.s.v, Spillere som sidste år hentede en 3 plads hjem i PL, men som bare ikke får det til at hænge sammen i år, fordi de som i OB har en træner der konstant træffer de forkerte valg, og som tydeligvis har mistet evnen til at sætte ild i røven på spillerne. Så at lave lister med spillere, hvor man kan pege fingre af deres individuelle færdigheder, synes jeg "No offence" blot er en smule nemt, frem for at se på roden af problemerne som jeg tænker næsten alle godt ved er Alm og hans team.

                      Jeg hører ofte mange udefra sige, at det heldigvis er et år, hvor AaB ikke er i Superligaen, så OB skal nok overleve uanset hvad, da vi har Vejle og Lyngby med i bundstriden, og kan derfor blot tage det roligt!!! Det virker næsten som om ledelsen ser det på samme måde! Man har afskrevet 2023/2024 allerede og siger skidt pyt det sejler, for vi overlever sgu nok alligevel, hvilket nok bliver årsagen til at vi rykker ned i sidste ende, da der sikkert først rigtigt bliver reageret når det er for sent, og det kan vi så takke den, Danske "Glazer" I Thorborg for!​​
                      Det sgu for primitivt det der. At fodbold handler om vilje og gejst, så skal det nok gå. Ergo må samtlige OB-hold have manglet vilje og gejst i 12 år pga at trænerteamet ikke har kunnet sætte dem op til at fighte pointene hjem. Trænerteam efter trænerteam. Come on.
                      Teknisk og taktisk er der så store mangler i denne trup. Flere spillere er hentet i lavere rækker og flere har ikke spillet i lang tid. Sådan har der været i OB-truppen de sidste 12 år. I år er det bare krydret med, at man har skiftet størstedelen af truppen samtidig og de etablerede spillere som Martin Hansen og Bjørn Poulsen er faldet helt sindsygt i niveau. Ingen træner kan få sådan en trup til at perforne på 10 kampe. Et af de store problemer er jo også at man leger at man kan. Man skulle fjernet presset på truppen ved at lægge top 6 målsætningen på is.
                      Jeg er helt enig i, at det var et vanvittigt valg at stille op som i dag, hvis de normale start-11 spillere var fysisk klar, hvis man ønskede at gå videre i pokalen. Jeg var 100% sikker på at vi ikke ville gå videre, da jeg så opstillingen - ikke på grund af, at spillerne ikke ville være opsatte - for det er man når man som reserve får mulighed for at vise hvad man kan - men fordi de valgte spillere - næsten alle fra min liste - ikke har superliganiveau. Men hvis man skal tro Alm, var start-11 åbenbart ikke klar, hvis de skulle være klar til lørdag.
                      Det der med frustrationer over de enkelte kampe giver efterhånden ikke mening mere. Man må erkende at OBs trup pt ikke er god nok til at performe. Jeg er overbevist om at ingen træner kan ændre på det mere end Alm kan.
                      For min skyld må de gerne fyre ham. Han er intet vidunder. Men det ændrer intet. Andet end vi snydes til at tro, at nu bliver alt nok bedre. Om to år står vi så her igen og råber.

                      Comment


                        Kort og godt, dette viser hvor ufattelig smal vores trup er!

                        Alm spiller "højt spil" med at sætte reserver på banen og tabte dette spil.
                        Personligt er jeg MEGET skuffet MEN(!) jeg tager hellere en sejr på lørdag end at gå videre i pokalen.

                        Alm er en klubbens mand, han er loyal og arbejder med det han har at arbejde med.
                        Måske - og dette er ren spekulation, har Alm fået at vide at han skal spare spillere og at superligaen er vigtigere og da vi efterhånden kender Alm(på godt og ondt) ved vi at han accepterer de betingelser der stilles ovenfra, uden at brokke sig offentligt.
                        Alm er intet orakel, men at tro at han er hovedårsagen til vores derude er i mine øjne omsonst.

                        Igen, jeg er PISSE SKUFFET over kampen i går og måtte bruge lang tid efter kampen på at forklare at "shit happens" til min 12 årige søn...
                        Superligaen er langt vigtigere for mig og jeg kan til dels acceptere at vi røg ud(og det er eddermeme svært!), hvis vi nu kan bevæge os væk fra nedrykningsspøgelset og den frygtelige følelse at vi rent faktisk kan møde Helsingør, B93, vendsyssel osv i næste sæson...

                        Comment


                          Kan det ikke også tænkes at Alm har læst skriften på væggen, han ved at han er væk senest til vinter.
                          Hvad for han ud at det pokal run med OB, hvis han alligevel er i Sverige til foråret.

                          Så giver det mere mening for ham at satse på ligaen, så kan han sige til en ny arbejdsgiver "Jeg blev fyret selvom vi jo nummer 8, men ikke langt fra målet om top 6"
                          Dette er forudsat vi selfølgelig vinder over Lyngby, men det virker jo til at det er det, som Alm har prioriteret.

                          Hvis han er 100 procent sikker på at blive fyret, så forstår man da godt manden, selfølgelig skal han hytte hans egen karriere.
                          Og har der ikke også været rygter om, at Alm nogengange har opført sig som om han ved han skal væk?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
                            Kort og godt, dette viser hvor ufattelig smal vores trup er!

                            Alm spiller "højt spil" med at sætte reserver på banen og tabte dette spil.
                            Personligt er jeg MEGET skuffet MEN(!) jeg tager hellere en sejr på lørdag end at gå videre i pokalen.

                            Alm er en klubbens mand, han er loyal og arbejder med det han har at arbejde med.
                            Måske - og dette er ren spekulation, har Alm fået at vide at han skal spare spillere og at superligaen er vigtigere og da vi efterhånden kender Alm(på godt og ondt) ved vi at han accepterer de betingelser der stilles ovenfra, uden at brokke sig offentligt.
                            Alm er intet orakel, men at tro at han er hovedårsagen til vores derude er i mine øjne omsonst.

                            Igen, jeg er PISSE SKUFFET over kampen i går og måtte bruge lang tid efter kampen på at forklare at "shit happens" til min 12 årige søn...
                            Superligaen er langt vigtigere for mig og jeg kan til dels acceptere at vi røg ud(og det er eddermeme svært!), hvis vi nu kan bevæge os væk fra nedrykningsspøgelset og den frygtelige følelse at vi rent faktisk kan møde Helsingør, B93, vendsyssel osv i næste sæson...
                            Jeg er helt enig i at overlevelse i superligaen er 1000 vigtigere end pokalen, problemet er bare at Alm nu i snart 3 år har fejlet med at få lavet en defensiv base for det her hold. Der er vist ingen OB-fans der ikke kan se at det største problem ligger i vores øverste ledelses manglende visioner og ambitioner, men lige nu er Alm den der er ansvarlig for det der foregår på banen og det er jammerligt og har været det så længe at, hvis vi beholder ham som cheftræner vil jeg gå så langt som til at sige at det er uansvarligt og en 100% accept af at en nedrykning er noget vi sagtens kan leve med.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Det sgu for primitivt det der. At fodbold handler om vilje og gejst, så skal det nok gå. Ergo må samtlige OB-hold have manglet vilje og gejst i 12 år pga at trænerteamet ikke har kunnet sætte dem op til at fighte pointene hjem. Trænerteam efter trænerteam. Come on.
                              Teknisk og taktisk er der så store mangler i denne trup. Flere spillere er hentet i lavere rækker og flere har ikke spillet i lang tid. Sådan har der været i OB-truppen de sidste 12 år. I år er det bare krydret med, at man har skiftet størstedelen af truppen samtidig og de etablerede spillere som Martin Hansen og Bjørn Poulsen er faldet helt sindsygt i niveau. Ingen træner kan få sådan en trup til at perforne på 10 kampe. Et af de store problemer er jo også at man leger at man kan. Man skulle fjernet presset på truppen ved at lægge top 6 målsætningen på is.
                              Jeg er helt enig i, at det var et vanvittigt valg at stille op som i dag, hvis de normale start-11 spillere var fysisk klar, hvis man ønskede at gå videre i pokalen. Jeg var 100% sikker på at vi ikke ville gå videre, da jeg så opstillingen - ikke på grund af, at spillerne ikke ville være opsatte - for det er man når man som reserve får mulighed for at vise hvad man kan - men fordi de valgte spillere - næsten alle fra min liste - ikke har superliganiveau. Men hvis man skal tro Alm, var start-11 åbenbart ikke klar, hvis de skulle være klar til lørdag.
                              Det der med frustrationer over de enkelte kampe giver efterhånden ikke mening mere. Man må erkende at OBs trup pt ikke er god nok til at performe. Jeg er overbevist om at ingen træner kan ændre på det mere end Alm kan.
                              For min skyld må de gerne fyre ham. Han er intet vidunder. Men det ændrer intet. Andet end vi snydes til at tro, at nu bliver alt nok bedre. Om to år står vi så her igen og råber.
                              Jeg er totalt uenig! I det du skriver handler det mest og alt om manglende kvalitet blandt spillerene! Det jo totalt absurd! Jo kvaliteten kan da være langt bedre det siger da sig selv, men træneren har da et kæmpe ansvar for at få kvaliteten frem! Var grunden til at Midtjylland endte som nummer 7 sidste år den manglende kvalitet af spillere? Ligger Silkeborg pt. Hvor de ligger pga. Fantastisk individuel kvalitet, eller fordi de som hold formår at få det bedste frem kollektivt! Amen seriøst! Hvis ikke man kan se at de største problemer er i Ledelsen (Både øverst og den sportslige) så giver jeg sgu fortabt!
                              Last edited by Theaviator2005; 02-11-2023, 09:04.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Jeg krummer tæer over at se de videoer.
                                ​​​​​​
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X