Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fredericia - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Det sgu for primitivt det der. At fodbold handler om vilje og gejst, så skal det nok gå. Ergo må samtlige OB-hold have manglet vilje og gejst i 12 år pga at trænerteamet ikke har kunnet sætte dem op til at fighte pointene hjem. Trænerteam efter trænerteam. Come on.
    Teknisk og taktisk er der så store mangler i denne trup. Flere spillere er hentet i lavere rækker og flere har ikke spillet i lang tid. Sådan har der været i OB-truppen de sidste 12 år. I år er det bare krydret med, at man har skiftet størstedelen af truppen samtidig og de etablerede spillere som Martin Hansen og Bjørn Poulsen er faldet helt sindsygt i niveau. Ingen træner kan få sådan en trup til at perforne på 10 kampe. Et af de store problemer er jo også at man leger at man kan. Man skulle fjernet presset på truppen ved at lægge top 6 målsætningen på is.
    Jeg er helt enig i, at det var et vanvittigt valg at stille op som i dag, hvis de normale start-11 spillere var fysisk klar, hvis man ønskede at gå videre i pokalen. Jeg var 100% sikker på at vi ikke ville gå videre, da jeg så opstillingen - ikke på grund af, at spillerne ikke ville være opsatte - for det er man når man som reserve får mulighed for at vise hvad man kan - men fordi de valgte spillere - næsten alle fra min liste - ikke har superliganiveau. Men hvis man skal tro Alm, var start-11 åbenbart ikke klar, hvis de skulle være klar til lørdag.
    Det der med frustrationer over de enkelte kampe giver efterhånden ikke mening mere. Man må erkende at OBs trup pt ikke er god nok til at performe. Jeg er overbevist om at ingen træner kan ændre på det mere end Alm kan.
    For min skyld må de gerne fyre ham. Han er intet vidunder. Men det ændrer intet. Andet end vi snydes til at tro, at nu bliver alt nok bedre. Om to år står vi så her igen og råber.
    Meget enig.

    Tingene stinker af at det skal gøres så billigt som overhovedet muligt. Samtidigt med at superliga holdene bruger flere penge på deres hold.

    ​​​​​

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Jeg er helt enig i at overlevelse i superligaen er 1000 vigtigere end pokalen, problemet er bare at Alm nu i snart 3 år har fejlet med at få lavet en defensiv base for det her hold. Der er vist ingen OB-fans der ikke kan se at det største problem ligger i vores øverste ledelses manglende visioner og ambitioner, men lige nu er Alm den der er ansvarlig for det der foregår på banen og det er jammerligt og har været det så længe at, hvis vi beholder ham som cheftræner vil jeg gå så langt som til at sige at det er uansvarligt og en 100% accept af at en nedrykning er noget vi sagtens kan leve med.
      Er ikke helt enig... Alm spiller med de betingelser han har og får til rådighed... Hvis disse ikke er gode nok, kan ikke en gang Klopp få os op i top 6.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Theaviator2005 Se indlæg

        Jeg er totalt uenig! I det du skriver handler det mest og alt om manglende kvalitet blandt spillerene! Det jo totalt absurd! Jo kvaliteten kan da være langt bedre det siger da sig selv, men træneren har da et kæmpe ansvar for at få kvaliteten frem! Var grunden til at Midtjylland endte som nummer 7 sidste år den manglende kvalitet af spillere? Ligger Silkeborg pt. Hvor de ligger pga. Fantastisk individuel kvalitet! Amen seriøst! Hvis ikke man kan se at de største problemer er i Ledelsen (Både øverst og den sportslige) så giver jeg sgu fortabt!
        FCMs store problem er/var deres trupsammensætning. Bare af andre årsager end i OB. De havde en lang række spillere som spillede for sig selv og ikke forstod at holdet altid er over den enkelte spiller. Derfor ansatte de også en træner, som er kendt for at skabe et ekstremt stærkt kollektiv. Det der kommer nu må ikke opfattes som racisme !!!! Noget Thomasbjerg gjorde i sine første mange kampe var at stille med et næsten dansk hold. Fuldstændigt modsat sine forgængere. Mange af de ikke-danske spillere havde stærke individuelle kvaliteter. Men de fungerede ikke som et kollektiv, fordi de spillede for sig selv. Det kunne lige så godt have været danske spillere, som han måtte være nødsaget til at sortere fra. Men i det konkrete eksempel var det altså ikke-danske spillere. Og igen det er ikke racistisk ment!!!! Derfor klarede de ikke cuttet sidste år. Nu er Thomasberg ved at få styr på tropperne og lur mig om de ikke nok skal tage en medalje i år.
        ALLE Sif-spillere er scoutet på deres fremragende pasningsegenskaber. Samtidig spille man skabelonfodbold. Det kræver at man har gjort det samme i årevis - også på deres akademi - og man ikke skifter for meget i truppen. Så fungerer det. SIFs stamme på holdet har været dem samme længe og man skifter max 2-3 spillere. OB har skiftet mange flere. Selv dem som kommer ind fra bænken er normalt nye i klubben i denne sæson.
        Jeg er helt enig i, at ledelsen er problemet. Men ikke Alm som sådan. Thorborg og BW har begået flere kæmpe brølere og er skyld i, at vi ligger som vi gør. Det kommer ikke til at rykke en skid at skifte træner i det nuværende setup. Omgivelserne vil per automatik acceptere en del med en ny træner. Da man jo har forståelse for, at det tager tid at lave forandringer. Men efter to år vil vi være præcis samme sted. Eneste forskel er, at vi er mere positive i en periode fordi der i det mindste er forsøgt noget og vi jo alle håber på at mu bliver det bedre. Men det er spild af tid, når truppen ikke er bedre.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

          Jeg krummer tæer over at se de videoer.
          ​​​​​​
          Det er så primitivt, at man får ondt i maven.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Jeg er helt enig i at overlevelse i superligaen er 1000 vigtigere end pokalen, problemet er bare at Alm nu i snart 3 år har fejlet med at få lavet en defensiv base for det her hold. Der er vist ingen OB-fans der ikke kan se at det største problem ligger i vores øverste ledelses manglende visioner og ambitioner, men lige nu er Alm den der er ansvarlig for det der foregår på banen og det er jammerligt og har været det så længe at, hvis vi beholder ham som cheftræner vil jeg gå så langt som til at sige at det er uansvarligt og en 100% accept af at en nedrykning er noget vi sagtens kan leve med.
            1 enig, overlevelse er det absolut mest vigtige. Med det vi viser pt. kan vi ikke være sikre på at komme op igen, hvis det værste skulle ske.
            2 enig, i to og et halvt år har AA ikke formået at få en defensiv til at fungere (mere end enkelte gange), og der er ikke en plan-B når plan-A ikke virker. Trods urimelig stor udskiftning i truppen bør man kunne indarbejde nogle mekanismer på holdet - det er trods alt professionelle spillere man har med at gøre.
            3 ikke enig, jeg ser, at ledelsen har for store visioner og ambitioner, især omkring vores spillestil, som skal være boldbesiddende og aggressiv, de ambitioner er så store, at de kun kan indfries med meget dygtige spillere, eller ved at HELE klubben arbejder hen mod det igennem en længere årrække, hvor hensynet til resultater bliver tilsidesat.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Det er så primitivt, at man får ondt i maven.
              Sådan en gang skældud, hvad skal det gøre godt for? Hvis spillerne udviste arbejdsvægring eller opførte sig ukollegialt eller sked på klubben, så ja, men det er der jo ikke tale om. De er jo bare ikke bedre som hold, og så kan man spørge, hvis skyld det så er.
              Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

              Comment


                Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg

                Sådan en gang skældud, hvad skal det gøre godt for? Hvis spillerne udviste arbejdsvægring eller opførte sig ukollegialt eller sked på klubben, så ja, men det er der jo ikke tale om. De er jo bare ikke bedre som hold, og så kan man spørge, hvis skyld det så er.
                Jeg vil faktisk kalde det arbejdsvægring det holdet ikke viste i aftes. Det var ren overlevelse i det meste af kampen. Patienten døde desværre.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg

                  Sådan en gang skældud, hvad skal det gøre godt for? Hvis spillerne udviste arbejdsvægring eller opførte sig ukollegialt eller sked på klubben, så ja, men det er der jo ikke tale om. De er jo bare ikke bedre som hold, og så kan man spørge, hvis skyld det så er.
                  Helt enig.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    I know, min kommentar gik mest på at NT trods alt har givet et top6 budget - han kan hælde flere penge i men hvad gavner det hvis dem der forvalter dem ikke kan det.
                    Det er prøvet, det er prøvet at køre med sparekniv (gik vel bedre end i dag) og nu prøver man med en der trods alt har vist noget igennem mange år i en anden klub.
                    Sad jeg i bestyrelsen ville jeg sq også være lidt råvild for hvad næste skridt skulle være.

                    Men jeg er helt enig. Alle større klubber starter fra forsvaret og bygget på. Både Alm og Westrøm er hentet til strategien. De har købt ind på den og forsøger at udlevede den men reelt så skal man se på om spillestilen er den rigtige.
                    Det lyder flot at vil satse offensivt og vil skubbe så mange spillere op foran for at kunne lave spillere der kan sælges dyrt for på sigt at skabe økonomi til at styrke hele holdet men for nuværende så halter det.
                    Er det et spørgsmål om kontinuitet, er det et spørgsmål om potentiale og de lange briller for at forløse holdet så må vi sætte vores lid til at de der har arbejdet proffesionelt med det i mange år har mere forstand på det end os fans udefra..

                    Man kan jo tvivle …
                    jo - men hvis vi snakker at vi VIL i top 6 så skal der nok leveres et top4 budget. Med et top 6 så er der ingen plads til fejlskud når der handles ( og trods alt sjældent der rammes på 100% ) og samtidig må de "mindre" hold ikke overpræstere - hvilket de jo har gjort de seneste år. Randers har været stabile. Viborg er kommet op og gjorde det godt. Og silkeborg bliver bare ved med at præstere flot.

                    Med et top 6 budget så skal man spille med om top 6 - og det har vi trods alt gjort de seneste år. 1 point var vi fra sidste år. I år ser korthuset så bare ud til at være væltet helt og vi er helt væk.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg

                      Er ikke helt enig... Alm spiller med de betingelser han har og får til rådighed... Hvis disse ikke er gode nok, kan ikke en gang Klopp få os op i top 6.
                      Det er jo åbenlyst en påstand (Klopp) vi aldrig kan få af- eller bekræftet og jeg forstår din pointe og er enig i at vores trup ha store mangler. Men jeg er overbevist om at en dygtigere træner taktisk og mandskabsbehandlingsmæssigt vil kunne få mere ud af vores hold og hele vores trup end Alm.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        synes sgu det er en ret håbløs gestus det der Skulle det give nogen mening, jamen så burde det jo være NielsThorborg, Thomas Christensen & Bjørn Wesstøm der gik over til fansne og stod på mål for det morads de har skabt
                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          FCMs store problem er/var deres trupsammensætning. Bare af andre årsager end i OB. De havde en lang række spillere som spillede for sig selv og ikke forstod at holdet altid er over den enkelte spiller. Derfor ansatte de også en træner, som er kendt for at skabe et ekstremt stærkt kollektiv. Det der kommer nu må ikke opfattes som racisme !!!! Noget Thomasbjerg gjorde i sine første mange kampe var at stille med et næsten dansk hold. Fuldstændigt modsat sine forgængere. Mange af de ikke-danske spillere havde stærke individuelle kvaliteter. Men de fungerede ikke som et kollektiv, fordi de spillede for sig selv. Det kunne lige så godt have været danske spillere, som han måtte være nødsaget til at sortere fra. Men i det konkrete eksempel var det altså ikke-danske spillere. Og igen det er ikke racistisk ment!!!! Derfor klarede de ikke cuttet sidste år. Nu er Thomasberg ved at få styr på tropperne og lur mig om de ikke nok skal tage en medalje i år.
                          ALLE Sif-spillere er scoutet på deres fremragende pasningsegenskaber. Samtidig spille man skabelonfodbold. Det kræver at man har gjort det samme i årevis - også på deres akademi - og man ikke skifter for meget i truppen. Så fungerer det. SIFs stamme på holdet har været dem samme længe og man skifter max 2-3 spillere. OB har skiftet mange flere. Selv dem som kommer ind fra bænken er normalt nye i klubben i denne sæson.
                          Jeg er helt enig i, at ledelsen er problemet. Men ikke Alm som sådan. Thorborg og BW har begået flere kæmpe brølere og er skyld i, at vi ligger som vi gør. Det kommer ikke til at rykke en skid at skifte træner i det nuværende setup. Omgivelserne vil per automatik acceptere en del med en ny træner. Da man jo har forståelse for, at det tager tid at lave forandringer. Men efter to år vil vi være præcis samme sted. Eneste forskel er, at vi er mere positive i en periode fordi der i det mindste er forsøgt noget og vi jo alle håber på at mu bliver det bedre. Men det er spild af tid, når truppen ikke er bedre.
                          ​ Jamen vi kan være enige om at være uenige, jeg synes dog du indirekte giver mig ret i det du skriver​! Du siger at FCM´s store problem var deres trupsammensætning!!! At en lang række spillere spillede for sig selv - At Thomasbjerg fejlede Ehh du siger jo explicit at det er træneren her det ikke formåede at få holdet til at fungere (ikke kvaliteten af spilleren), før senere hen i forløbet, hvor han fik det vendt.

                          Alle Sif- spillere er scoutet ... "I beg to disagree" Men fint nok lad os bare sige at det er korrekt, hvem kan få æren for det? Ledelsen og trænerteamet vil jeg nok mene. Det er da klart at SIF har en god fast kerne af spillere som OB mangler, men jeg mener ikke at kvaliteten spiller for spiller er langt bedre i SIF end den er i OB, så her tillægger jeg en træner et langt større ansvar for hvordan det går, og hvad de formår at få ud af den trup de har.

                          Jeg gad godt vide, hvad grunden til at Bo Henriksen har fået vendt det hele om i Zurich er? Det er i alle fald ikke tilgangen af nye spillere, da kun 2-3 af dem der er kommet til er faste startere...Hvorfor spiller United som de gør selvom de på papiret har KVALITET!! 2 forskellige situationer, men klarer eksempler på (i min optik) Hvor stor en forskel en træner kan have, og det siger jeg selvom jeg er stor fan af Ten Hag.

                          I sidste ende mener jeg blot at en god leder, uanset om vi taler fodboldt eller enhver anden virksomhedens største opgave, er at få det bedste ud af de medarbejdere man har foran sig, og det mener jeg på ingen måde Alm har været i stand til. Han har haft sværer kår, men det er ikke en undskyldning, og jeg er ganske sikker på at der vil være trænere der ville kunne få mere ud af truppen end Alm har, og her tænker jeg på ingen måde Top 3 eller endda Top 6, men nok til at vi ikke ligner årets største fiasko.​​

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                            synes sgu det er en ret håbløs gestus det der Skulle det give nogen mening, jamen så burde det jo være NielsThorborg, Thomas Christensen & Bjørn Wesstøm der gik over til fansne og stod på mål for det morads de har skabt
                            Jeg tager så meget afstand fra det der skete efter kampen, hvad hulen bilder den capo sig ind? Håber at han bliver fjernet fra posten med det samme. Mage til klaphat

                            Ret dog kritikken det rette sted hen!

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Theaviator2005 Se indlæg

                              ​ Jamen vi kan være enige om at være uenige, jeg synes dog du indirekte giver mig ret i det du skriver​! Du siger at FCM´s store problem var deres trupsammensætning!!! At en lang række spillere spillede for sig selv - At Thomasbjerg fejlede Ehh du siger jo explicit at det er træneren her det ikke formåede at få holdet til at fungere (ikke kvaliteten af spilleren), før senere hen i forløbet, hvor han fik det vendt.

                              Alle Sif- spillere er scoutet ... "I beg to disagree" Men fint nok lad os bare sige at det er korrekt, hvem kan få æren for det? Ledelsen og trænerteamet vil jeg nok mene. Det er da klart at SIF har en god fast kerne af spillere som OB mangler, men jeg mener ikke at kvaliteten spiller for spiller er langt bedre i SIF end den er i OB, så her tillægger jeg en træner et langt større ansvar for hvordan det går, og hvad de formår at få ud af den trup de har.

                              Jeg gad godt vide, hvad grunden til at Bo Henriksen har fået vendt det hele om i Zurich er? Det er i alle fald ikke tilgangen af nye spillere, da kun 2-3 af dem der er kommet til er faste startere...Hvorfor spiller United som de gør selvom de på papiret har KVALITET!! 2 forskellige situationer, men klarer eksempler på (i min optik) Hvor stor en forskel en træner kan have, og det siger jeg selvom jeg er stor fan af Ten Hag.

                              I sidste ende mener jeg blot at en god leder, uanset om vi taler fodboldt eller enhver anden virksomhedens største opgave, er at få det bedste ud af de medarbejdere man har foran sig, og det mener jeg på ingen måde Alm har været i stand til. Han har haft sværer kår, men det er ikke en undskyldning, og jeg er ganske sikker på at der vil være trænere der ville kunne få mere ud af truppen end Alm har, og her tænker jeg på ingen måde Top 3 eller endda Top 6, men nok til at vi ikke ligner årets største fiasko.​​
                              Thomasberg fejlede ikke. Han rev straks de brådne kar ud af holdet. Du læser mine ord forkert. Så en træner kan godt ændre noget. Men Thomasberg harzen trup som er klasser over OBs. Der er ikke nogen brådne kar at fjerne i startopstilling i OB. For der er ikke bedre alternativer i truppen.
                              Du læser jo hele forkert med vilje. Når jeg skriver scoutet til den spillestil er det jo fuldstændig ligemeget om det er en scout eller Kent Nielsen der har fundet dem. Min pointe er at man vælger spillere som passer i systemet. Derfor har de succes.
                              Vi kommer ikke videre når du fordrejer mine ord.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                                Jeg tager så meget afstand fra det der skete efter kampen, hvad hulen bilder den capo sig ind? Håber at han bliver fjernet fra posten med det samme. Mage til klaphat

                                Ret dog kritikken det rette sted hen!
                                Der var ikke mange af spillerne i går der kæmpede for at komme i “den rigtige” start11.
                                De havde alle muligheder for at vise sig frem men det ville være synd at sige at de greb den chance ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X