Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fredericia - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Er det en fin trup, når den indeholder følgende liste:

    14. Gustav Grubbe - langt fra god nok
    4. Bjørn Paulsen - langt fra god nok
    16. Sauli Väisänen - langt fra god nok
    3. Nicklas Mouritsen - langt fra god nok
    24. Alen Mustafic - langt fra god nok
    18. Max Ejdum - langt fra god nok
    7. Mohamed Buya Turay -- langt fra god nok
    19. Johannes Selvén - langt fra god nok
    29. Tyler Burey - langt fra god nok​​
    nej truppen er ikke god nok. Men minus Selvén så er alle de der jo reserver. Og det understreger vel meget godt problemet - vi har set de sidste kampe. Vi begynder at se mere solide ud - men når vi når forbi 60. min og skal til at skifte - så falder niveauet, ofte ret dramatisk.

    Derfor bør vi alligevel kunne forlange at der klemmes lidt mere ud af truppen

    Comment


      Det begynder at miste sin værdi, når man siger det. Men kampen i aften er nok det værste jeg har set fra OB.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        men det er vel hele problemet - man forsøger at lægge spillet op på et niveau hvor holdet ikke kan være med. Spillet ser ofte fint ud - men før det bliver helt godt skal den sidste aflevering lige være der - og så vælter korthuset.

        Vel også derfor vi har "set bedst ud" på udebane - mod de større hold, ingen forventning om at vi skal skabe kampen. Sejren over FCN - fint, vi stod godt, fik en enkelt pind og hold nullet for en gangs skyld. Indsatsen var god i den kamp - men så var spillet jo heller ikke bedre.
        Meget enig. Vi har slet ikke spillere til den form for fodbold som vi vil/skal spille. Og vores spil ser oftest ok ud, på ufarlige steder af banen.
        og ude mod både FCN og BIF kunne vi sagtens have tabt. Så havde vi ligget endnu dårligere. Men jeg vil mene, at vi har de point som vi har spillet til.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Turay scorer tre mål i to kampe for landsholdet, men virker fejlplaceret i vores system... hvad det så end er ?

          Har Tyler reelt fået en chance eller på hvilken baggrund afskriver du ham ?
          Det man har set af dem har været pivringe. Jeg har set målene han scorede for landsholdet. Det ene var et straffe og det er jo afrikansk bundfodbold. Det er jo håbløst niveau. Så de tre mål siger intet om hans niveau i superligaen. Han får så meget plads i den landskamp, at selv Mouritzen også havde set landsholdsklar ud.

          Hvad med de resterende 7 spillere - går de en fremragende fremtid i møde, hvor de bare brænder (super)ligaen af

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

            Meget enig. Vi har slet ikke spillere til den form for fodbold som vi vil/skal spille. Og vores spil ser oftest ok ud, på ufarlige steder af banen.
            og ude mod både FCN og BIF kunne vi sagtens have tabt. Så havde vi ligget endnu dårligere. Men jeg vil mene, at vi har de point som vi har spillet til.
            men det er igen som om man forsøger at bygge holdet oppefra og ned - har glemt fundamentet. Tilgangen af Helander og Trybull har hjulpet og gjort os mere solide. Men det burde man jo have spottet noget før.

            Få nu styr på forsvaret - hold nullet - så er der da som min. 1 point og så må der lægges på derefter.

            Comment


              Det var bare en fuldstændig slukket indsats. En ting er at vi stiller mange nye. Det er satset, men dog fortsat rigeligt til at kunne følge med. Vi følger bare slet ikke med. Vi er efter dem i tanke og handling, og det som virkelig sættet det hele i relief er at spillere som Köhler og Rami er nøjagtig så svage som resten. De er sædvanligvis blandt de bedste på banen, men selv de må jo have set på den opstilling her og haft mistro til sagen. Det lignede generelt bare ikke et hold som troede på sig selv.
              Om Alm troede på dem eller lavede en form for statement kan man kun gisne om, men i hvert fald fik vi for alvor set, hvor dårlige spillere vi har, når bredden sættes ind. Der skal ryddes ud i spillere som Sauli, Mustafic, Mouritsen og Buya. Det bliver nok en halvdyr fornøjelse, men så skulle men have ladet være med at være fedterøve til at starte med.

              Skal Alm ud? Hvis vi ser en ligeså sløset og energiforladt indstilling hele vejen rundt fra de 11 bedste, som vi må formode skal spille på søndag, så ja. Men så længe vi kæmper som forleden i Silkeborg, så tror jeg ikke på vi får nogen chokeffekt ud af at skifte ham, med mindre vi virkelig finder en med format. Sådan en tror jeg bare ikke på vi kan få på krogen før en vinterpause, hvor en træner kan få relativ ro til at sætte sit aftryk.

              Comment


                Kom der allerede en kommentar fra Alm eller Wesstrøm?
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  men det er vel hele problemet - man forsøger at lægge spillet op på et niveau hvor holdet ikke kan være med. Spillet ser ofte fint ud - men før det bliver helt godt skal den sidste aflevering lige være der - og så vælter korthuset.

                  Vel også derfor vi har "set bedst ud" på udebane - mod de større hold, ingen forventning om at vi skal skabe kampen. Sejren over FCN - fint, vi stod godt, fik en enkelt pind og hold nullet for en gangs skyld. Indsatsen var god i den kamp - men så var spillet jo heller ikke bedre.
                  Og så er afslutningsspillet jo en karastrofe. Har vi optræk til 10 store afslutninger i dag og ingen af dem rammer målet - det er jo totalt mangel på kvalitet. Det har det været i 12 år nu i OB- hvorfor kan folk ikke forstå, at spillerne bare ikke er gode nok? Hvor mange af de afsluttere vi har haft i klubben de sidste 5 år, har skiftet klub og er pludselig begyndt at score mål.... INGEN! det er fordi de er for dårlige!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    nej truppen er ikke god nok. Men minus Selvén så er alle de der jo reserver. Og det understreger vel meget godt problemet - vi har set de sidste kampe. Vi begynder at se mere solide ud - men når vi når forbi 60. min og skal til at skifte - så falder niveauet, ofte ret dramatisk.

                    Derfor bør vi alligevel kunne forlange at der klemmes lidt mere ud af truppen
                    Jeg kan ikke se hvordan på kort sigt, når der er skiftet så mange på en gang. Det kan man simpelthen ikke i et relationsspil som fodbold nu engang er.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                      Det var bare en fuldstændig slukket indsats. En ting er at vi stiller mange nye. Det er satset, men dog fortsat rigeligt til at kunne følge med. Vi følger bare slet ikke med. Vi er efter dem i tanke og handling, og det som virkelig sættet det hele i relief er at spillere som Köhler og Rami er nøjagtig så svage som resten. De er sædvanligvis blandt de bedste på banen, men selv de må jo have set på den opstilling her og haft mistro til sagen. Det lignede generelt bare ikke et hold som troede på sig selv.
                      Om Alm troede på dem eller lavede en form for statement kan man kun gisne om, men i hvert fald fik vi for alvor set, hvor dårlige spillere vi har, når bredden sættes ind. Der skal ryddes ud i spillere som Sauli, Mustafic, Mouritsen og Buya. Det bliver nok en halvdyr fornøjelse, men så skulle men have ladet være med at være fedterøve til at starte med.

                      Skal Alm ud? Hvis vi ser en ligeså sløset og energiforladt indstilling hele vejen rundt fra de 11 bedste, som vi mooåbH formode skal spille på søndag, så ja. Men så længe vi kæmper som forleden i Silkeborg, så tror jeg ikke på vi får nogen chokeffekt ud af at skifte ham, med mindre vi virkelig finder en med format. Sådan en tror jeg bare ikke på vi kan få på krogen før en vinterpause, hvor en træner kan få relativ ro til at sætte sit aftryk.
                      At kæmpe er det mindste man kan forlange fra hver spiller. At kæmpe/ikke kæmpe siger kun noget om spilleres individuelle mentalitet men ikke noget om trænerens kvalitet. Alm gør forkert hvad man kun kan gøre forkert. Alm er ansvarlig for holdopstillingen og systemskifte til en fem-mand-kæde med spillere vi alle ved er ringe til at parkere bussen. Alm trækker selvtillid og tro ud af spillere med de her beslutninger så de har ikke mere end at kæmpe men på en fuldstændig forvirret og hjælpløst måde uden et system de kan læne sig op og holde sig til. Truppens kvalitet kan diskuteres men at Alm gør den dårligere end truppens evner er det er så sikker som tirsdag følger mandag.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        næ men så kan det være man bliver nødt til at tage chancen med udenlandske ejere. Horsens har fået nye ejere - selvf kan det gå galt. Men de kommer selvf med ambitioner om at vende tilbage til superligaen. Har de så også penge med så begynder det pludseligt at se meget svært ud for OB hvis man fortsætter på denne måde.

                        AAB og SDJR op næste sæson, spiller OB stadig i superligaen til den tid vil vi være blandt favoritterne til nedrykning. Fint man ikke vil bruge pengene på holdet - men så meld det ud. Du kan ikke få top 6 med de midler der bruges - og slet ikke SOM de bruges
                        Hvis OB har det 6. største budget er det ikke midlerne men hvordan de bruges .. så kan NT og vi andre vel forvente mere af Bjørn ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Jeg kan ikke se hvordan på kort sigt, når der er skiftet så mange på en gang. Det kan man simpelthen ikke i et relationsspil som fodbold nu engang er.
                          snakker vi de mange udskiftninger til i dag - så nej. Det var en kæmpe fejl af Alm.

                          Snakker vi alle de udskiftninger der er lavet i truppen generelt - så mener jeg stadig man bør kunne få mere ud af holdet end det vi har set. Snakker hverken guld eller garanteret top 6. Men trods alt mere end vi har set hidtil - der bør være kvalitet til mere end 3 point over stregen. Trods alt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Hvis OB har det 6. største budget er det ikke midlerne men hvordan de bruges .. så kan NT og vi andre vel forvente mere af Bjørn ..
                            skriver jeg faktisk også

                            For mig at se er det helt store problem jo at man vil mere end hvad budgettet rækker til. Teknisk flot angrebsbold - det lyder dyrt.

                            Man kunne jo vælge at holde det mere simpelt. Se på randers - det er solidt og har været det i mange år. Man har bygget en identitet op, med et solidt fundament. Og det på et lavere budget end OB. Hvis ikke man vil putte flere penge i det så må stilen lægges om.

                            Hvis vi alligevel gerne vil stille på omstillinger - jamen så lad os få et solidt forsvar - og et stort skur oppeforan vi kan smide bolden op på.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              At kæmpe er det mindste man kan forlange fra hver spiller. At kæmpe/ikke kæmpe siger kun noget om spilleres individuelle mentalitet men ikke noget om trænerens kvalitet. Alm gør forkert hvad man kun kan gøre forkert. Alm er ansvarlig for holdopstillingen og systemskifte til en fem-mand-kæde med spillere vi alle ved er ringe til at parkere bussen. Alm trækker selvtillid og tro ud af spillere med de her beslutninger så de har ikke mere end at kæmpe men på en fuldstændig forvirret og hjælpløst måde uden et system de kan læne sig op og holde sig til. Truppens kvalitet kan diskuteres men at Alm gør den dårligere end truppens evner er det er så sikker som tirsdag følger mandag.
                              Jeg vil give dig ret i at taktik og opstilling i dag var helt ude i skoven. Men jeg ser ikke nogen udover BP og Ejdum som kæmper i dag. Rami og Köhler virker fornærmede over at være de eneste førsteholdsspillere som ikke spares. Ivan bruger mere tid på at lade sig gå på af deres små angribere tjatter lidt til ham i duellerne. Buya går slet ikke i pres, men står bare og venter på hans holdkammerater vinder bolden. Det gør mig ligeså ked af det som kvinden der sad grædefærdig på stadion I Fredericia, at så mange spillere tropper op, og vil yde så lidt. Så kan Alms taktik være nok så håbløs, men vi skal fandme slås for det, som vi har gjort i Farum, parken og på Brøndby stadion, hvor vi også har været nedspillet. Her rykkede vi sammen i bussen og samlede os selv op. I dag finder vi os bare i at blive kørt rundt.

                              Comment


                                Er det ikke ved at være tid til at kigge strategien efter i sømmene? Når en klub fra Færøerne kan klare sig internationalt, undrer det mig meget, at vi er så langt fra. Man vil jo ikke bruge penge på spillere, der kan praktisere spillestilen - så må vi vælge noget mere simpelt (á la Færøerne).
                                PS: er det ikke snart for ømt, at spillerne skal stå og blive svinet til i flere minutter efter hver kamp? Vi er et bundhold, og hvis vi behandler spillerne sådan bliver de dårligere. Lad dem sige tak for opbakningen og så gå fra banen.

                                Comment

                                Working...
                                X