Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
    Tja - så fik vi en "ny" træner - bortset fra at det ikke er offentliggjort endnu - men det er nok en formalitet.
    Jeg er ikke begejstret - og mener vi løber en stor risiko:
    - SK har ingen erfaring som cheftræner - heller ikke på lavere niveau
    - SK er en del af fortiden og dermed involveret i beslutningerne
    - SK har selv virket tøvende i forhold til at påtage sig rollen
    - Det forekommer også at OB har virket tøvende i forhold til SK
    - Vil en ansættelse af en uprøvet træner få NT (som stadig bestemmer) til at åbne pungen - næppe
    - Er den manglende interesse fra anerkendte/prøvede toptrænere udtryk for at rammerne er for ringe ?
    - Sk har tilsyneladende betaget store dele af fanbasen og forum med en 20 minutters brandtale på dialog mødet - jeg var også tilstede og synes det var floskler og varm luft mere end konkrete tiltag og forandringer
    - der forekommer at være en meget hyggelig og kammeratlig omgang mellem SK, FH og TH - har SK den nødvendige pondus og afstand til at træffe de svære beslutninger - som er helt afgørende ?

    Mit stribede hjerte håber at det bliver en succes - desværre synes jeg det ligner endnu en typisk NT handel - "den absolut billigst mulige løsning" - og ikke på niveau med det vore konkurrenter foretager sig - top 6 potentialet er svært at få øje på (det her er jo tilsyneladende en beslutning for de kommende 2,5 år).
    Det er simpelthen ikke rigtigt det du skriver. Kent, Jakob og Alm var bestemt ikke de billige løsninger, og BW er bestemt heller ikke. Hvad SK skal have ved jeg ikke, men Thorborg er bestemt ikke til billige løsninger når det gælder staben. Jeg tænker heller ikke at Nagel kommer her for håndører. Meget er galt i Ådalen, men det er ikke lige på det område at den er gal.
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Tror faktisk at det afhænger meget af om man vil gå op på Helander hylden når man køber ind. Køber man 3 spillere på hylden over hvad vi plejer, så kan det blive en ny start.
      gode indkøb kan kickstarte en rejse.
      vi har alle været træt at træner karussellen, og heller SK end Peter Sørensen eller guld Glenn.

      køber OB ikke ind efter at kriseskiltet er hentet op af kælderen, så kan vi rykke ud med en hvilken som helst træner.
      Jeg tror bare desvære ikke det er så nemt. Sportsligt har OB næppe været meget mindre interessant siden årtusindskiftet end nu. Vi har underpræsteret for længe og der er blevet truffet for mange skøre beslutninger, især de seneste år. Vi er blevet ligaens galehus og folk med bare lidt kendskab til ligaen vil se os sådan. Selv hvis vi beslutter os for, at "åbne pungen" og hente et par dyre spillere, på en højere hylde, efter vores standard (lad os sige 2-3 millioner € per spiller), så findes der nærmest ikke sportsligt relevante spillere i det prisleje - som samtidig vil være interesseret i at binde sig til OB.

      Det tror jeg i hvert fald. De spillere på "den hylde" vil ganske enkelt have bedre muligheder, Så vil vi skulle lave det økonomisk interessant ift. konkurrenter. Sikkert mindst fordoble den løn de vil kunne få andre steder. Og det tror jeg er kontrakter vi vil komme til at fortryde.

      I dette transfervindue tror jeg ganske enkelt ikke det er muligt at kickstarte den rejse på den måde. Uden at bruge VIRKELIG mange penge. Vi har som minimum brug for et godt forår, hvor vi rækker ud efter 7. pladsen. Nok også en hel sæson mere, hvor vi er sportsligt relevante. Før vi med bare lidt troværdighed kan forsøge at overbevise spillere, der også er interessante for de hold vi gerne vil op og samle os med.

      I det kommende transfervindue tror jeg mere vi er ude i en lejeaftale eller to, hvis vi skal finde spillere der virkelig kan rykke noget for os.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

        Det er simpelthen ikke rigtigt det du skriver. Kent, Jakob og Alm var bestemt ikke de billige løsninger, og BW er bestemt heller ikke. Hvad SK skal have ved jeg ikke, men Thorborg er bestemt ikke til billige løsninger når det gælder staben. Jeg tænker heller ikke at Nagel kommer her for håndører. Meget er galt i Ådalen, men det er ikke lige på det område at den er gal.
        Jeg kan godt se at den del af mit opslag kan læses som du gør - det var ikke tilsigtet - jeg er enig i, at NT investerer i staben i disse år og at det heller ikke på trænerposten har været billigst mulige løsning. Det var på det senere års investeringer eller mangel på samme i baner, stadion og især spillertrup jeg ville "skyde" på - vores tidligere nærmeste konkurrenter er så langt foran at vi knap kan se baglygterne længere ( FCM, FCK, Brøndby og AGF) dertil kommer at FCN som ikke tidligere var vores konkurrent også er suset forbi.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

          Jeg kan godt se at den del af mit opslag kan læses som du gør - det var ikke tilsigtet - jeg er enig i, at NT investerer i staben i disse år og at det heller ikke på trænerposten har været billigst mulige løsning. Det var på det senere års investeringer eller mangel på samme i baner, stadion og især spillertrup jeg ville "skyde" på - vores tidligere nærmeste konkurrenter er så langt foran at vi knap kan se baglygterne længere ( FCM, FCK, Brøndby og AGF) dertil kommer at FCN som ikke tidligere var vores konkurrent også er suset forbi.
          Manglende investering i stadion og forhold ja, men spillertruppen er der vel egentligt investeret i, men når vi konsekvent får for lidt for pengene, så rykker de andre selvfølgeligt fra os. Hvis det er rigtigt at vi har det 6- højeste budget, men konsekvent spiller nedrykningsspil er det jo svært at få penge til at øge investeringen i spillere. Og ja, vi kunne have skruet op i sommers, men måske er vi også i et morads hvor det efterhånden er blevet alt for dyrt at hente de virkeligt gode spillere, der har så mange andre mere interessante bejlere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Gummianden Se indlæg

            Manglende investering i stadion og forhold ja, men spillertruppen er der vel egentligt investeret i, men når vi konsekvent får for lidt for pengene, så rykker de andre selvfølgeligt fra os. Hvis det er rigtigt at vi har det 6- højeste budget, men konsekvent spiller nedrykningsspil er det jo svært at få penge til at øge investeringen i spillere. Og ja, vi kunne have skruet op i sommers, men måske er vi også i et morads hvor det efterhånden er blevet alt for dyrt at hente de virkeligt gode spillere, der har så mange andre mere interessante bejlere.
            Kan du sætte navn på de mange andre interessante klubber? Fck, fcm og Brøndby giver sig selv. Agf også. Derudover er det vel ret lige i mellem laget.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

              Kan du sætte navn på de mange andre interessante klubber? Fck, fcm og Brøndby giver sig selv. Agf også. Derudover er det vel ret lige i mellem laget.
              Fcn kvalificerede sig jo til Europa og er på den måde også mere interessante. Det vidner Tverskovs hjerteskærende skifte jo om.

              Comment


                Kan godt lide DNs (lidt naive) kamikazestil (alt eller intet) med fokus på offensiven, som vel også er vores akilleshæl

                https://bold.dk/fodbold/klubber/kifi...kepot-historie

                Comment


                  Det er jo heller ikke længe siden Silkeborg var der - og nogen vil sikkert være tiltrukket af Kent Nielsen som træner. Jeg tænker blot ikke at vi kommer til at bevæge os ved stædigt at fastholde at vi har det 6. største budget og ikke præsterer derefter - der er jo kun ganske enkelte personer som har været med hele vejen NT, Laumand og Thomas Chistensen - hvis vi skal tilbage "i det gode selskab" må vi altså være indstillet på at bruge flere penge på spillere - vi kan jo ikke tiltrække spillere på fortidens meritter længere og må altså betale os fra det - eller (og det er nok utænkeligt) lade andre end de 3 have det afgørende ord på spillerkøb og salg i vores tilfælde var vi så heldige at Minteh salget gav os en uventet og ikke planlagt lotto gevinst - den har vi så IKKE brugt på at skifte gear. Jeg hørte godt at BW kan disponere indenfor spillerbudgettet - men der kom jo en række forbehold om truppens alderssammensætning, enkelt spilleres honorering osv. fra Enrico - som for mig lugtede af at NT SKAL indover stort set alle handler - og det har han jo vist sig ikke at have det store held med.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    Kan godt lide DNs (lidt naive) kamikazestil (alt eller intet) med fokus på offensiven, som vel også er vores akilleshæl

                    https://bold.dk/fodbold/klubber/kifi...kepot-historie
                    Tja - DN kan jo også bare rejse videre hvis klubben rykker ned - jeg tvivler på at det ville være brugbart for OB

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                      Tja - DN kan jo også bare rejse videre hvis klubben rykker ned - jeg tvivler på at det ville være brugbart for OB
                      Det kan SK vel også... hvis det da bliver ham, der får jobbet. Kan forestille mig, at hvis han får 2½ år er det på en funktionærlignende kontrakt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Det kan SK vel også... hvis det da bliver ham, der får jobbet. Kan forestille mig, at hvis han får 2½ år er det på en funktionærlignende kontrakt.
                        Hvorfor nøler OB med at offentliggøre den? Det virker underligt nu den er kaldt i samtlige medier.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Hvorfor nøler OB med at offentliggøre den? Det virker underligt nu den er kaldt i samtlige medier.
                          Måske findes her svaret:
                          https://campo.dk/2023/12/19/rystet-s...sige-tillykke/

                          Wtf sker der???
                          Bud fra udlandet på SK?
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Måske findes her svaret:
                            https://campo.dk/2023/12/19/rystet-s...sige-tillykke/

                            Wtf sker der???
                            Bud fra udlandet på SK?
                            Tænker bare de forhandler kontrakt. De er nok bare ikke helt så langt som Farzam meldte i går. Kan ikke se der skulle være bud efter ham som sådan.

                            Kan også være han stadig evaluerer på det med familien. Om det rent faktisk er noget han/de er klar til.
                            Last edited by Agbre; 19-12-2023, 16:30.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                              Tænker bare de forhandler kontrakt. De er nok bare ikke helt så langt som Farzam meldte i går. Kan ikke se der skulle være bud efter ham som sådan.

                              Kan også være han stadig evaluere på det med familien. Om det rent faktisk er noget han/de er klar til.
                              Der må være noget som er gået galt på en eller anden måde.
                              Farzam plejer aldrig at skrive sådsn noget, uden at være sikker….

                              Det er ikke gode tegn det her, synes jeg…

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                                Der må være noget som er gået galt på en eller anden måde.
                                Farzam plejer aldrig at skrive sådsn noget, uden at være sikker….

                                Det er ikke gode tegn det her, synes jeg…
                                Det er simpelthen et bizart forløb det her. Helt i tråd med det der foregår i OB i disse år.

                                Comment

                                Working...
                                X