Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

    Selvfølgelig kan han både imponere og skuffe. Rykker OB ned, eller ser vi ikke stor fremgang i spillet, så vil de fleste synes Krogh har skuffet - det er ikke ennem opgave han er på.
    Næ tænker han skal levere en 7.plads hvis han skal være en succes. Det burde også være inden for rækkevidde, alt afhængig af vinterens transfervindue. Måske burde OB gå efter at svække konkurrenterne.

    Comment


      Min største bekymring er, at SK bliver en ny AA .

      Begge sympatiske og veltalende, men ikke dem der virkelig taler HØJT, når lokummet brænder.

      Kan godt forstå de trænere, der har sagt "nej tak", da vi jo bare kører videre i samme rille med et set-up, som åbenlyst ikke har fungeret.

      Mange herinde siger at Hjortebjerg er et kæmpe trænertalent... det er der jo så åbenbart en del andre der ikke mener (aner ikke om det er hans evner og/eller personlighed).

      Tror at det der eventuelt vil redde os i foråret, er spillere der "stepper up" og ikke det "nye" trænerteam.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        BH satser på England ! Hvorfor gå fra en topklub i CH til en bundklub i DK på nuværende tidspunkt.
        Nu skal der jo også lige være bud efter ham fra England. Det er ikke et ta selv bord. Kommer der bud fra en god klub i championship kan ingen danske klubber være med. Ikke engang FCK.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

          Nu skal der jo også lige være bud efter ham fra England. Det er ikke et ta selv bord. Kommer der bud fra en god klub i championship kan ingen danske klubber være med. Ikke engang FCK.
          Netop, men det er jo lidt sæson for trænerfyringer i CS

          Comment


            Søren Krogh bliver tilvalgt efter at have været midlertidig cheftræner i en kort periode, hvor det hverken er gået rigtigt godt eller skidt, men det er da muligt at finde nogle positive ting i hans korte periode, hvis man leder godt efter det, og det er muligt at finde det modsatte, hvis det er det man søger.

            Nu får han så jobbet efter en proces, hvor man tydeligvis ikke har været overbeviste om, at han var løsningen og har søgt noget andet, men man er alligevel endt med at gå med ham, fordi at man ikke har kunne finde en der både havde kompetencerne, personligheden og navnet til virkelig at komme og rykke nogle ting, som nok er det man i virkeligheden har brug for. Så nu er man gået med noget der virker fornuftigt og som man godt kan leve med, men ikke rigtigt det man ønskede eller som virkede åbenlyst rigtigt.

            Jeg får altså nogle stærke Henrik Clausen-vibes her, det må jeg bare sige. Jeg erindrer ikke mange succesfulde eksempler, hvor en midlertidig træner får jobbet permanent efter sådan en uafklaret periode. Da FCK fyrede Thorup sidste år, præsenterede man i samme sekund Neestrup som hans afløser, fordi at man vidste han var den rigtige løsning ud fra det kendskab der var gennem hans rolle i klubben.

            Det her virker som noget alle synes er ok, men som der ikke mange der rigtigt tror på. Og som sådan har lunten det også bare med at være kortere. Jeg håber da virkelig jeg tager fejl, men det lugter af en overgangsfigur.
            Last edited by Sheed; 18-12-2023, 18:45.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Søren Krogh bliver tilvalgt efter at have været midlertidig cheftræner i en kort periode, hvor det hverken er gået rigtigt godt eller skidt, men det er da muligt at finde nogle positive ting i hans korte periode, hvis man leder godt efter det, og det er muligt at finde det modsatte, hvis det er det man søger.

              Nu får han så jobbet efter en proces, hvor man tydeligvis ikke har været overbeviste om, at han var løsningen og har søgt noget andet, men man er alligevel endt med at gå med ham, fordi at man ikke har kunne finde en der både havde kompetencerne, personligheden og navnet til virkelig at komme og rykke nogle ting, som nok er det man i virkeligheden har brug for. Så nu er man gået med noget der virker fornuftigt og som man godt kan leve med, men ikke rigtigt det man ønskede eller som virkede åbenlyst rigtigt.

              Jeg får altså nogle stærke Henrik Clausen-vibes her, det må jeg bare sige. Jeg erindrer ikke mange succesfulde eksempler, hvor en midlertidig træner får jobbet permanent efter sådan en uafklaret periode. Da FCK fyrede Thorup sidste år, præsenterede man i samme sekund Neestrup som hans afløser, fordi at man vidste han var den rigtige løsning ud fra det kendskab der var gennem hans rolle i klubben.

              Det her virker som noget alle synes er ok, men som der ikke mange der rigtigt tror på. Og som sådan har lunten det også bare med at være kortere. Jeg håber da virkelig jeg tager fejl, men det lugter af en overgangsfigur.
              Tror faktisk at det afhænger meget af om man vil gå op på Helander hylden når man køber ind. Køber man 3 spillere på hylden over hvad vi plejer, så kan det blive en ny start.
              gode indkøb kan kickstarte en rejse.
              vi har alle været træt at træner karussellen, og heller SK end Peter Sørensen eller guld Glenn.

              køber OB ikke ind efter at kriseskiltet er hentet op af kælderen, så kan vi rykke ud med en hvilken som helst træner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Søren Krogh bliver tilvalgt efter at have været midlertidig cheftræner i en kort periode, hvor det hverken er gået rigtigt godt eller skidt, men det er da muligt at finde nogle positive ting i hans korte periode, hvis man leder godt efter det, og det er muligt at finde det modsatte, hvis det er det man søger.

                Nu får han så jobbet efter en proces, hvor man tydeligvis ikke har været overbeviste om, at han var løsningen og har søgt noget andet, men man er alligevel endt med at gå med ham, fordi at man ikke har kunne finde en der både havde kompetencerne, personligheden og navnet til virkelig at komme og rykke nogle ting, som nok er det man i virkeligheden har brug for. Så nu er man gået med noget der virker fornuftigt og som man godt kan leve med, men ikke rigtigt det man ønskede eller som virkede åbenlyst rigtigt.

                Jeg får altså nogle stærke Henrik Clausen-vibes her, det må jeg bare sige. Jeg erindrer ikke mange succesfulde eksempler, hvor en midlertidig træner får jobbet permanent efter sådan en uafklaret periode. Da FCK fyrede Thorup sidste år, præsenterede man i samme sekund Neestrup som hans afløser, fordi at man vidste han var den rigtige løsning ud fra det kendskab der var gennem hans rolle i klubben.

                Det her virker som noget alle synes er ok, men som der ikke mange der rigtigt tror på. Og som sådan har lunten det også bare med at være kortere. Jeg håber da virkelig jeg tager fejl, men det lugter af en overgangsfigur.
                Det er en præcis beskrivelse. Jeg skal i øvrigt lede enormt meget for at se nogen som helst ændring under SK fra Alm-tiden. Fraset beslutningen om fast at spille med 3 centrale forsvarsspillere.

                Jeg tror stadig, det er den rigtige (eller mindst dårlige) beslutning. Konteksten i mente. Man kunne ikke finde en profil, der ville - NF, DN, dén type - og med alt det rod, der er i klubben, så giver man chancen til en mand, der kender forholdene, og som nok ikke er alt for dyr.

                Men nej, ser heller ikke et kæmpe lys i SK. Det må han så modbevise, og jeg tror ikke, han får lige så længe som Alm. Hvis han får 2,5 år, undrer det mig, men han har, hvilket jo kun er fair, nok ikke haft interesse i kortere kontrakt.

                Man kunne også hævde, at vi har prøvet mere profilerede trænere, og uanset hvem der træner holder, så graviterer vi omkring 8-pladsen. So what does it matter.
                Last edited by Jungledyret; 18-12-2023, 19:03.

                Comment


                  Jeg er egentligt ret glad for Søren Krogh, for selvom alt ikke har været godt, synes jeg han er kommet med nogle fornuftige tanker. Det der gør mig bekymret er at han overtager en trup og klub i krise, derfor havde jeg hellere set at man havde ansat en med pondus nok til at kræve ændringer de steder i organisationen hvor det kræves for at rykke os. Jeg håber at det alligevel lykkes at få rykket klub hen over vinteren, for som Jungledyret rigtigt skriver ser det ikke ud til at det gør det store hvem der er træner.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Det er en præcis beskrivelse. Jeg skal i øvrigt lede enormt meget for at se nogen som helst ændring under SK fra Alm-tiden. Fraset beslutningen om fast at spille med 3 centrale forsvarsspillere.

                    Jeg tror stadig, det er den rigtige (eller mindst dårlige) beslutning. Konteksten i mente. Man kunne ikke finde en profil, der ville - NF, DN, dén type - og med alt det rod, der er i klubben, så giver man chancen til en mand, der kender forholdene, og som nok ikke er alt for dyr.

                    Men nej, ser heller ikke et kæmpe lys i SK. Det må han så modbevise, og jeg tror ikke, han får lige så længe som Alm. Hvis han får 2,5 år, undrer det mig, men han har, hvilket jo kun er fair, nok ikke haft interesse i kortere kontrakt.

                    Man kunne også hævde, at vi har prøvet mere profilerede trænere, og uanset hvem der træner holder, så graviterer vi omkring 8-pladsen. So what does it matter.
                    Nu er vi heldigvis endelig også væk fra at soille med to 6er. Med at rykke Koehler frem og Trybull som eneste 6er fik vi en langt bedre kompakthed og bedre afsikring. Det er offensivspllet som stadig skal forløses og så ser der ret fornuftigt ud.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Søren Krogh bliver tilvalgt efter at have været midlertidig cheftræner i en kort periode, hvor det hverken er gået rigtigt godt eller skidt, men det er da muligt at finde nogle positive ting i hans korte periode, hvis man leder godt efter det, og det er muligt at finde det modsatte, hvis det er det man søger.

                      Nu får han så jobbet efter en proces, hvor man tydeligvis ikke har været overbeviste om, at han var løsningen og har søgt noget andet, men man er alligevel endt med at gå med ham, fordi at man ikke har kunne finde en der både havde kompetencerne, personligheden og navnet til virkelig at komme og rykke nogle ting, som nok er det man i virkeligheden har brug for. Så nu er man gået med noget der virker fornuftigt og som man godt kan leve med, men ikke rigtigt det man ønskede eller som virkede åbenlyst rigtigt.

                      Jeg får altså nogle stærke Henrik Clausen-vibes her, det må jeg bare sige. Jeg erindrer ikke mange succesfulde eksempler, hvor en midlertidig træner får jobbet permanent efter sådan en uafklaret periode. Da FCK fyrede Thorup sidste år, præsenterede man i samme sekund Neestrup som hans afløser, fordi at man vidste han var den rigtige løsning ud fra det kendskab der var gennem hans rolle i klubben.

                      Det her virker som noget alle synes er ok, men som der ikke mange der rigtigt tror på. Og som sådan har lunten det også bare med at være kortere. Jeg håber da virkelig jeg tager fejl, men det lugter af en overgangsfigur.
                      OB prøvede der med forskellige succestrænere med forskellige tilgange til fodbolden de sidste 10 år uden at de kunne rykke os. De aktuelle "kapaciteter" er ikke interesseret pga forholdene i klubben ig en .ærkelig samnensat trup.
                      I den situation er helt glad at Krogh får chancen at arbejde videre. Han lykkedes at samle holdet som før var i opløsning. Han kommunikerer åbent og ærligt, viser dedikation og skaber holdånd. Og lige det -holdånd- er det vigtigste nu. Vi får vel en tilpasning men ikke en ny trup i vinterviduet og der bliver helt sikker udfordringer at kompensere kvalitetsproblemer og der er holdånd den vigtigste faktor.
                      SK er mit første valg og det er kun lidt ærgerligt at BW trak beslutningen i længden så det ser nu ud som anden eller tredje valg fordi andre vilke ikke overtage. Langt fra den bedste måde at støtte en træner
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        OB prøvede der med forskellige succestrænere med forskellige tilgange til fodbolden de sidste 10 år uden at de kunne rykke os. De aktuelle "kapaciteter" er ikke interesseret pga forholdene i klubben ig en .ærkelig samnensat trup.
                        I den situation er helt glad at Krogh får chancen at arbejde videre. Han lykkedes at samle holdet som før var i opløsning. Han kommunikerer åbent og ærligt, viser dedikation og skaber holdånd. Og lige det -holdånd- er det vigtigste nu. Vi får vel en tilpasning men ikke en ny trup i vinterviduet og der bliver helt sikker udfordringer at kompensere kvalitetsproblemer og der er holdånd den vigtigste faktor.
                        SK er mit første valg og det er kun lidt ærgerligt at BW trak beslutningen i længden så det ser nu ud som anden eller tredje valg fordi andre vilke ikke overtage. Langt fra den bedste måde at støtte en træner
                        Havde nu været mere bekymret, hvis ikke BW gjorde sig den umage at have samtaler med andre end SK. BW har begået en kæmpe brøler ved først at forlænge med Alm og siden give ham en trup han ikke var i nærheden af at indfri målsætningen med. Den går ikke en gang til, så hvis SK bliver endnu et fejlskud, så er der jo ingen rimelighed i BW får længere snor.
                        Derfor tror jeg heller ikke SK overhovedet føler nogen mistillid fra BW. Slet ikke når nu det oveni købet tyder på at han får en kontrakt frem til sommeren 26.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          OB prøvede der med forskellige succestrænere med forskellige tilgange til fodbolden de sidste 10 år uden at de kunne rykke os. De aktuelle "kapaciteter" er ikke interesseret pga forholdene i klubben ig en .ærkelig samnensat trup.
                          I den situation er helt glad at Krogh får chancen at arbejde videre. Han lykkedes at samle holdet som før var i opløsning. Han kommunikerer åbent og ærligt, viser dedikation og skaber holdånd. Og lige det -holdånd- er det vigtigste nu. Vi får vel en tilpasning men ikke en ny trup i vinterviduet og der bliver helt sikker udfordringer at kompensere kvalitetsproblemer og der er holdånd den vigtigste faktor.
                          SK er mit første valg og det er kun lidt ærgerligt at BW trak beslutningen i længden så det ser nu ud som anden eller tredje valg fordi andre vilke ikke overtage. Langt fra den bedste måde at støtte en træner
                          Jeg er sådan set enig i, at "kapaciteter" ikke bare er løsningen og har været afprøvet, så i den sammenhæng er jeg heller ikke imod, at man går med noget der på papiret er mere uprøvet.

                          Jeg må så samtidig også sige, at min fornemmelse er, at hvis man ikke har en meget gennemtrængende personlighed og er meget klar i hvilke forventninger man har og hvilke krav man stiller til setuppet, så tror jeg det er svært at påvirke sådan en som Thorborg og vinde hans respekt, og det er nok nemmere for ham at lade sig overbevise af en der har nogle resultater på CVet. Har Krogh så en personlighed der gør han vil opnå stor respekt på trods af de manglende resultater? Måske, jeg har dog ikke følelsen af, at han er sådan en der brænder totalt igennem, så jeg kan virkelig godt frygte, at det bliver en kort lunte før, at der bliver stillet spørgsmål ved hans job som træner.

                          Derudover er der også relationen til Wesström som også bliver meget vigtig. Wesström har lavet en masse lort i det sidste års tid, og det bliver mega vigtigt for den nye cheftræner, at der bliver stillet krav til, at man ikke laver nogle af de samme fejl igen. Krogh har den store fordel, at han har været i klubben, så han kender jo indgående til fejlene og kan argumentere for, hvorfor man skal ændre nogle ting, omvendt er der jo også faren for, at Krogh pga. at han er forfremmet assistenttræner og måske godt ved, at han ikke har den største opbakning han kunne ønske sig, ender med at acceptere de arbejdsforhold som Wesström byder ham, og det synes jeg ville være et kæmpe problem, hvis det skete. Der er brug for en der kan sætte Wesström på plads på nogle af de områder, hvor han har undervurderet opgaven, og det ville en ny stærk trænerprofil udefra måske have nemmere ved.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Jeg er sådan set enig i, at "kapaciteter" ikke bare er løsningen og har været afprøvet, så i den sammenhæng er jeg heller ikke imod, at man går med noget der på papiret er mere uprøvet.

                            Jeg må så samtidig også sige, at min fornemmelse er, at hvis man ikke har en meget gennemtrængende personlighed og er meget klar i hvilke forventninger man har og hvilke krav man stiller til setuppet, så tror jeg det er svært at påvirke sådan en som Thorborg og vinde hans respekt, og det er nok nemmere for ham at lade sig overbevise af en der har nogle resultater på CVet. Har Krogh så en personlighed der gør han vil opnå stor respekt på trods af de manglende resultater? Måske, jeg har dog ikke følelsen af, at han er sådan en der brænder totalt igennem, så jeg kan virkelig godt frygte, at det bliver en kort lunte før, at der bliver stillet spørgsmål ved hans job som træner.

                            Derudover er der også relationen til Wesström som også bliver meget vigtig. Wesström har lavet en masse lort i det sidste års tid, og det bliver mega vigtigt for den nye cheftræner, at der bliver stillet krav til, at man ikke laver nogle af de samme fejl igen. Krogh har den store fordel, at han har været i klubben, så han kender jo indgående til fejlene og kan argumentere for, hvorfor man skal ændre nogle ting, omvendt er der jo også faren for, at Krogh pga. at han er forfremmet assistenttræner og måske godt ved, at han ikke har den største opbakning han kunne ønske sig, ender med at acceptere de arbejdsforhold som Wesström byder ham, og det synes jeg ville være et kæmpe problem, hvis det skete. Der er brug for en der kan sætte Wesström på plads på nogle af de områder, hvor han har undervurderet opgaven, og det ville en ny stærk trænerprofil udefra måske have nemmere ved.
                            Men den rolle kan vel tage Jimmi Nagel. Med ham sidder der ja en potentiel afløser for BW på bordet...
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Hvis Helveg skal tilbage som ressourcetræner, kunne man så forestille sig Henrik Hansen kommer ind som assistenttræner igen?

                              Det er ihvertfald det mest tænkelige…

                              Comment


                                Tja - så fik vi en "ny" træner - bortset fra at det ikke er offentliggjort endnu - men det er nok en formalitet.
                                Jeg er ikke begejstret - og mener vi løber en stor risiko:
                                - SK har ingen erfaring som cheftræner - heller ikke på lavere niveau
                                - SK er en del af fortiden og dermed involveret i beslutningerne
                                - SK har selv virket tøvende i forhold til at påtage sig rollen
                                - Det forekommer også at OB har virket tøvende i forhold til SK
                                - Vil en ansættelse af en uprøvet træner få NT (som stadig bestemmer) til at åbne pungen - næppe
                                - Er den manglende interesse fra anerkendte/prøvede toptrænere udtryk for at rammerne er for ringe ?
                                - Sk har tilsyneladende betaget store dele af fanbasen og forum med en 20 minutters brandtale på dialog mødet - jeg var også tilstede og synes det var floskler og varm luft mere end konkrete tiltag og forandringer
                                - der forekommer at være en meget hyggelig og kammeratlig omgang mellem SK, FH og TH - har SK den nødvendige pondus og afstand til at træffe de svære beslutninger - som er helt afgørende ?

                                Mit stribede hjerte håber at det bliver en succes - desværre synes jeg det ligner endnu en typisk NT handel - "den absolut billigst mulige løsning" - og ikke på niveau med det vore konkurrenter foretager sig - top 6 potentialet er svært at få øje på (det her er jo tilsyneladende en beslutning for de kommende 2,5 år).

                                Comment

                                Working...
                                X