Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    hvad er alternativet? Holde fast i Alm og "håbe på det bedste"?

    - selvfølgelig bliver alt ikke magisk bedre fordi Alm fyres. Thorborg vågner ikke pludselig op og åbner muldvarpeskindet på vid gab. Bestyrelsen eller sportsudvalget eller hvor aben ligger begravet får næppe et pludseligt klarsyn, erkender at fejlen ligger ved dem og begynder at bringe mere kompetente folk ind.

    Alle de problemer vil stadig være der.

    Men jeg kan ikke se at det er en undskyldning for ikke at gøre noget. Har vi et hold der kan klare top 6? Njar det er sgu nok tvivlsomt - men det bør være bedre. Vi skal kunne vinde vores hjemmekampe over et dårligt kørende Randes hold og over Vejle. Vi bør være i stand til at forsvare og holdet nullet - bare en gang imellem.
    Jeg forstår dig og er til dels enig... Jeg tror dog bare at alternativet er endnu mere uro og samme resultat, ligesom de sidste 10-15 år.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg

      Virkelig enig i det du skriver... Det har været lappeløsning på lappeløsning.
      Det nemmeste er at fyre træneren og måske(!) virker det på kort sigt, men hvad så... Det er en ledelse der skal kikke sig grundigt i spejlet og indse at problemet ikke kan fikses vid et quick fix, som en ny træner jo nok vil være.

      Ked af at du har givet op... Jeg er så pisse naiv at jeg tror på sejr hver eneste gang. Og uanset hvad, kan jeg ikke holde mig væk fra stadion... de mursten og striberne ligger alt for dybt i mit hjerte til at jeg kan lade en bestyrelse ødelæggende arbejde ødelægge det.
      Men JA, jeg forstår dig til 100%
      Er heller ikke sikker på, at jeg kam holde det. Har fulgt OB siden slut-80erne. Men føler apati både omkring det konkrete hold (kan højst nævne 3-4 spillere, der reelt siger mig noget) og klubbens ledelse og kultur.

      Ser ingen løsninger forude.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
        Det hjælper ikke at fyre træneren! https://videnskab.dk/kultur-samfund/...yre-traeneren/

        Tid er det eneste der hjælper - så må vi lide og græde imens
        Der er bestemt også eksempler på at det virker. Tag bl.a. FCK og FCN. Man skal ikke basere alt på statistik. Alm har ikke rykket os en meter de sidste 2,5 år, han har også selv et et ansvar for at ændre tingene. Men enig i at ledelsen i OB har et enormt ansvar for tingenes tilstand.
        Last edited by sinus; 21-09-2023, 11:11.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          #64
          Faktum er jo bare at hverken Alm eller Wesstrøm har haft fair arbejdsbetingelser. Vores klub er jo en kæmpe rodebutik og har været det i mange år. Selv i årene hvor vi fik sølv var der jo ingen intern linje eller styr på organisationen. Man har ikke været forudtænkende i mange år, og det er jo det der rammer os i røven nu.

          Alt i organisationen har jo sejlet. Lige fra træningsanlæg der ikke er i god nok stand, dårligt/gammelt stadion, forfærdelig kampbane, dårlig pr og tilgang til fans (disse er dog blevet meget forbedret) og ikke mindst lallende amatører på sportschef posten - her tænker jeg på Jesper Hansen og Michael Hemmingsen.

          Igen og igen er det træneren der bliver gjort til syndebuk. Troels Bech, Kent Nielsen og Michelsen. Alle trænere som nyder stor succes efter de kom væk fra OB (Troels som sportschef i Bif), og nu er tiden så kommet til at Alm er næste offer i rækken - Alm som tidligere har haft stor succes som træner i både AIK og Häcken.
          Man skal som fan af OB være umådeligt blind hvis man putter al skylden på Alm for det der foregår nu. Og jeg har ikke engang nævnt de uretfærdige årbejdsforhold ift. den koloenorme udskiftning der har været på holdkortet.

          Men nu begynder folk så at bebrejde Bjørn Wesstrøm for at gøre lige præcis det som vi alle har ment var en absolut nødvendighed? - nemlig at få ryddet op i en trup bestående af spillere der ikke passede ind i systemet. Btw. et system som klubben har valgt i deres strategi - IKKE Alm.
          PLUS han har måtte rydde op i organisationen for bare at få noget der minder om en struktur på plads. Derudover har han (eftersigende) skulle gøre op for et efterslæb af gæld til Thorborg, som er blevet skabt af tidligere sportschefers uduelighed. OG han skal samtidigt (kunne jeg forestille mig) lægge penge til siden til et evt. nyt stadion, da Thorborg er for nærig, og prøver at lokke de sidste kulturkroner ud af kommunekassen - om det så skal tage ham til år for, at kunne spare for ham hvad der må være småpenge.

          Ja, Bjørn har lavet svispere ift. signings, men når man tænker på den store udskiftning, og forudsætningerne - kunne det så reelt undgåes?

          Hvis jeg var Alm lige nu, så ville jeg godt nok føle mig uretfærdigt behandlet.

          Vi skal som klub passe på hvilket ry vi skaber os rundt omkring ift. trænere. Til sidst ender vi med ikke at kunne lokke nogle kvalificerede emner til klubben.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            hvad er alternativet? Holde fast i Alm og "håbe på det bedste"?

            - selvfølgelig bliver alt ikke magisk bedre fordi Alm fyres. Thorborg vågner ikke pludselig op og åbner muldvarpeskindet på vid gab. Bestyrelsen eller sportsudvalget eller hvor aben ligger begravet får næppe et pludseligt klarsyn, erkender at fejlen ligger ved dem og begynder at bringe mere kompetente folk ind.

            Alle de problemer vil stadig være der.

            Men jeg kan ikke se at det er en undskyldning for ikke at gøre noget. Har vi et hold der kan klare top 6? Njar det er sgu nok tvivlsomt - men det bør være bedre. Vi skal kunne vinde vores hjemmekampe over et dårligt kørende Randes hold og over Vejle. Vi bør være i stand til at forsvare og holdet nullet - bare en gang imellem.
            - Alternativet er, at analysere sig frem til, hvad problemet skyldes.
            Alle er jo enige om, at det stort set aldrig hjælper noget, at fyre træneren. At fyre træneren uden først at have analyseret sig frem til, at det rent faktisk er ham, der er ødelæggende for klubben, det er jo netop, at undlade at gøre noget som helst.
            Vi fyrede Kent Nielsen, for han var bare for ringe. Ja altså, han havde lige vundet et mesterskab med AaB. Efterfølgende er han blevet kåret som årets træner, og han er en af dem, som folk herinde nu betegner som både rutineret og intelligent.
            - Nåh NEJ, men bare fordi, at vi ikke tror på at andre trænere kan gøre det væsentligt bedre, så er det jo ikke en undskyldning for ikke at fyre Alm. Det kan vi bare jo gøre alligevel. Det skader jo ikke noget, vel? - altså udover at vi så skal betale løn til 2 trænere....

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

              - Alternativet er, at analysere sig frem til, hvad problemet skyldes.
              Alle er jo enige om, at det stort set aldrig hjælper noget, at fyre træneren. At fyre træneren uden først at have analyseret sig frem til, at det rent faktisk er ham, der er ødelæggende for klubben, det er jo netop, at undlade at gøre noget som helst.
              Vi fyrede Kent Nielsen, for han var bare for ringe. Ja altså, han havde lige vundet et mesterskab med AaB. Efterfølgende er han blevet kåret som årets træner, og han er en af dem, som folk herinde nu betegner som både rutineret og intelligent.
              - Nåh NEJ, men bare fordi, at vi ikke tror på at andre trænere kan gøre det væsentligt bedre, så er det jo ikke en undskyldning for ikke at fyre Alm. Det kan vi bare jo gøre alligevel. Det skader jo ikke noget, vel? - altså udover at vi så skal betale løn til 2 trænere....
              jeg mener på ingen måde Alm er ødelæggende for klubben. Mig bekendt står han kun for 1 holdet. Og den del har han i mine øjne ikke gjort godt nok - derfor jeg håber man skifter ham ud.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                Faktum er jo bare at hverken Alm eller Wesstrøm har haft fair arbejdsbetingelser. Vores klub er jo en kæmpe rodebutik og har været det i mange år. Selv i årene hvor vi fik sølv var der jo ingen intern linje eller styr på organisationen. Man har ikke været forudtænkende i mange år, og det er jo det der rammer os i røven nu.

                Alt i organisationen har jo sejlet. Lige fra træningsanlæg der ikke er i god nok stand, dårligt/gammelt stadion, forfærdelig kampbane, dårlig pr og tilgang til fans (disse er dog blevet meget forbedret) og ikke mindst lallende amatører på sportschef posten - her tænker jeg på Jesper Hansen og Michael Hemmingsen.

                Igen og igen er det træneren der bliver gjort til syndebuk. Troels Bech, Kent Nielsen og Michelsen. Alle trænere som nyder stor succes efter de kom væk fra OB (Troels som sportschef i Bif), og nu er tiden så kommet til at Alm er næste offer i rækken - Alm som tidligere har haft stor succes som træner i både AIK og Häcken.
                Man skal som fan af OB være umådeligt blind hvis man putter al skylden på Alm for det der foregår nu. Og jeg har ikke engang nævnt de uretfærdige årbejdsforhold ift. den koloenorme udskiftning der har været på holdkortet.

                Men nu begynder folk så at bebrejde Bjørn Wesstrøm for at gøre lige præcis det som vi alle har ment var en absolut nødvendighed? - nemlig at få ryddet op i en trup bestående af spillere der ikke passede ind i systemet. Btw. et system som klubben har valgt i deres strategi - IKKE Alm.
                PLUS han har måtte rydde op i organisationen for bare at få noget der minder om en struktur på plads. Derudover har han (eftersigende) skulle gøre op for et efterslæb af gæld til Thorborg, som er blevet skabt af tidligere sportschefers uduelighed. OG han skal samtidigt (kunne jeg forestille mig) lægge penge til siden til et evt. nyt stadion, da Thorborg er for nærig, og prøver at lokke de sidste kulturkroner ud af kommunekassen - om det så skal tage ham til år for, at kunne spare for ham hvad der må være småpenge.

                Ja, Bjørn har lavet svispere ift. signings, men når man tænker på den store udskiftning, og forudsætningerne - kunne det så reelt undgåes?

                Hvis jeg var Alm lige nu, så ville jeg godt nok føle mig uretfærdigt behandlet.

                Vi skal som klub passe på hvilket ry vi skaber os rundt omkring ift. trænere. Til sidst ender vi med ikke at kunne lokke nogle kvalificerede emner til klubben.
                Er der nogen der putter al skyld på Alm?

                I så fald er jeg enig med dig - det er håbløst.

                Men Alm har vel selv købt ind på projektet - med en formodning om at han kunne løfte opgaven. Har han gjort det? Ikke hvis du spørger mig. Der er for mange udfald, og fejl vi har set utallige gange uden at de øjensynligt er blevet adresseret.

                Jeg har svært ved at se der sker nogen fremgang, og efter mere end 2 år burde det være tydeligt hvor vi er på vej hen og hvad vi vil. Men det jeg så mod Silkeborg så ligner det heller ikke helt at spillerne er klar over hvad det er vi vil.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  jeg mener på ingen måde Alm er ødelæggende for klubben. Mig bekendt står han kun for 1 holdet. Og den del har han i mine øjne ikke gjort godt nok - derfor jeg håber man skifter ham ud.
                  Enig. Alle andre hold fungere på akademiet.

                  Comment


                    #69
                    Stærkt indlæg som rammer bullseye

                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                    Faktum er jo bare at hverken Alm eller Wesstrøm har haft fair arbejdsbetingelser. Vores klub er jo en kæmpe rodebutik og har været det i mange år. Selv i årene hvor vi fik sølv var der jo ingen intern linje eller styr på organisationen. Man har ikke været forudtænkende i mange år, og det er jo det der rammer os i røven nu.

                    Alt i organisationen har jo sejlet. Lige fra træningsanlæg der ikke er i god nok stand, dårligt/gammelt stadion, forfærdelig kampbane, dårlig pr og tilgang til fans (disse er dog blevet meget forbedret) og ikke mindst lallende amatører på sportschef posten - her tænker jeg på Jesper Hansen og Michael Hemmingsen.

                    Igen og igen er det træneren der bliver gjort til syndebuk. Troels Bech, Kent Nielsen og Michelsen. Alle trænere som nyder stor succes efter de kom væk fra OB (Troels som sportschef i Bif), og nu er tiden så kommet til at Alm er næste offer i rækken - Alm som tidligere har haft stor succes som træner i både AIK og Häcken.
                    Man skal som fan af OB være umådeligt blind hvis man putter al skylden på Alm for det der foregår nu. Og jeg har ikke engang nævnt de uretfærdige årbejdsforhold ift. den koloenorme udskiftning der har været på holdkortet.

                    Men nu begynder folk så at bebrejde Bjørn Wesstrøm for at gøre lige præcis det som vi alle har ment var en absolut nødvendighed? - nemlig at få ryddet op i en trup bestående af spillere der ikke passede ind i systemet. Btw. et system som klubben har valgt i deres strategi - IKKE Alm.
                    PLUS han har måtte rydde op i organisationen for bare at få noget der minder om en struktur på plads. Derudover har han (eftersigende) skulle gøre op for et efterslæb af gæld til Thorborg, som er blevet skabt af tidligere sportschefers uduelighed. OG han skal samtidigt (kunne jeg forestille mig) lægge penge til siden til et evt. nyt stadion, da Thorborg er for nærig, og prøver at lokke de sidste kulturkroner ud af kommunekassen - om det så skal tage ham til år for, at kunne spare for ham hvad der må være småpenge.

                    Ja, Bjørn har lavet svispere ift. signings, men når man tænker på den store udskiftning, og forudsætningerne - kunne det så reelt undgåes?

                    Hvis jeg var Alm lige nu, så ville jeg godt nok føle mig uretfærdigt behandlet.

                    Vi skal som klub passe på hvilket ry vi skaber os rundt omkring ift. trænere. Til sidst ender vi med ikke at kunne lokke nogle kvalificerede emner til klubben.
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                      Faktum er jo bare at hverken Alm eller Wesstrøm har haft fair arbejdsbetingelser. Vores klub er jo en kæmpe rodebutik og har været det i mange år. Selv i årene hvor vi fik sølv var der jo ingen intern linje eller styr på organisationen. Man har ikke været forudtænkende i mange år, og det er jo det der rammer os i røven nu.

                      Alt i organisationen har jo sejlet. Lige fra træningsanlæg der ikke er i god nok stand, dårligt/gammelt stadion, forfærdelig kampbane, dårlig pr og tilgang til fans (disse er dog blevet meget forbedret) og ikke mindst lallende amatører på sportschef posten - her tænker jeg på Jesper Hansen og Michael Hemmingsen.

                      Igen og igen er det træneren der bliver gjort til syndebuk. Troels Bech, Kent Nielsen og Michelsen. Alle trænere som nyder stor succes efter de kom væk fra OB (Troels som sportschef i Bif), og nu er tiden så kommet til at Alm er næste offer i rækken - Alm som tidligere har haft stor succes som træner i både AIK og Häcken.
                      Man skal som fan af OB være umådeligt blind hvis man putter al skylden på Alm for det der foregår nu. Og jeg har ikke engang nævnt de uretfærdige årbejdsforhold ift. den koloenorme udskiftning der har været på holdkortet.

                      Men nu begynder folk så at bebrejde Bjørn Wesstrøm for at gøre lige præcis det som vi alle har ment var en absolut nødvendighed? - nemlig at få ryddet op i en trup bestående af spillere der ikke passede ind i systemet. Btw. et system som klubben har valgt i deres strategi - IKKE Alm.
                      PLUS han har måtte rydde op i organisationen for bare at få noget der minder om en struktur på plads. Derudover har han (eftersigende) skulle gøre op for et efterslæb af gæld til Thorborg, som er blevet skabt af tidligere sportschefers uduelighed. OG han skal samtidigt (kunne jeg forestille mig) lægge penge til siden til et evt. nyt stadion, da Thorborg er for nærig, og prøver at lokke de sidste kulturkroner ud af kommunekassen - om det så skal tage ham til år for, at kunne spare for ham hvad der må være småpenge.

                      Ja, Bjørn har lavet svispere ift. signings, men når man tænker på den store udskiftning, og forudsætningerne - kunne det så reelt undgåes?

                      Hvis jeg var Alm lige nu, så ville jeg godt nok føle mig uretfærdigt behandlet.

                      Vi skal som klub passe på hvilket ry vi skaber os rundt omkring ift. trænere. Til sidst ender vi med ikke at kunne lokke nogle kvalificerede emner til klubben.
                      Husker der sådan at strategien siger 4-3-3 og en beskrivelse om at spille frenadrettet men ikke at spille taktisk naivt og at overlade midtbanen og alt for meget rum for midstandere mellem vores kæder...
                      Alm lykkes ikke at skabe fremskridt i næsten 2,5 år nu men holder stadig fast i noget som bare fungerer ikke. Resultatet er et forsvar som sejler og en ideforladt og uindspillet offensiv. Og intet hænger tilsamnen. Han træffer beslutninger som giver -venlig udtrykt- panderynker og er en af de ringeste træner under kampene.
                      Og alt der betyder ikke at han er det eneste eller største problem i OB men det betyder at han forstørrer et grundlæggende problem vi har. Selvfølgelig vil en anden træner ikke vende skuden med det samne og føre os til toppen. Men bedre end med Alm kan det helt sikker blive.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #71
                        Jeg har sikkert ikke læst det - men hvor står det egentligt at vi skal spille 4-3-3?

                        https://www.ob.dk/media/13338/strate...-offentlig.pdf

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                          Jeg har sikkert ikke læst det - men hvor står det egentligt at vi skal spille 4-3-3?

                          https://www.ob.dk/media/13338/strate...-offentlig.pdf
                          Næh, det har du vel ret i. Det står der tilsyneladende ikke nogen steder.
                          Der står til gengæld: "Data skal understøtte al rekrutering og scouting, så vi træffer beslutninger på måling frem for mening".
                          Det betyder vel også, at man skal undersøge, om andre kan gøre det bedre end Alm, før man skiller sig af med ham?
                          Hvad nu, hvis man måler sig frem til at vi aldrig har været ringere på standard-situationer? - Så er det måske assistenttræneren, der står for dødbolde, der skal ud i stedet?
                          Måske kan man benytte Helveg eller AMC til at fortælle lidt om, hvordan man forsvarer?
                          Det kan også være, man kommer frem til, at når man nu vælger, at truppen skal sammensættes med 4-6 unge spiller, og 25% af spilletiden skal besættes med egne spillere, så kræver det måske at der er en grundstamme på holdet på et højere niveau. Så må der jo invisteres noget mere i de bærende spillere.

                          Comment


                            #73
                            OB kører med en strategi, hvor man har en trup der ikke er god nok til målsætningen, men hvor håbet så er, at træneren kan få den til at overpræstere. Det startede med Kent efter hans gerninger med Horsens og AaB trupperne, og fortsatte med JM og sine med Sdr. og Hammerby.

                            En kommende OB træner må altså meget tænkeligt forvente, at skal ind og overpræstere med en OB trup.

                            Der er jo ingen tvivl om, at Alm ikke overpræsterer, men om han så præsterer eller underpræsterer, det er jo nok der Thorborg og co. gør sig sine tanker pt.
                            Last edited by Kaspernon; 21-09-2023, 16:42.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                              Næh, det har du vel ret i. Det står der tilsyneladende ikke nogen steder.
                              Der står til gengæld: "Data skal understøtte al rekrutering og scouting, så vi træffer beslutninger på måling frem for mening".
                              Det betyder vel også, at man skal undersøge, om andre kan gøre det bedre end Alm, før man skiller sig af med ham?
                              Hvad nu, hvis man måler sig frem til at vi aldrig har været ringere på standard-situationer? - Så er det måske assistenttræneren, der står for dødbolde, der skal ud i stedet?
                              Måske kan man benytte Helveg eller AMC til at fortælle lidt om, hvordan man forsvarer?
                              Det kan også være, man kommer frem til, at når man nu vælger, at truppen skal sammensættes med 4-6 unge spiller, og 25% af spilletiden skal besættes med egne spillere, så kræver det måske at der er en grundstamme på holdet på et højere niveau. Så må der jo invisteres noget mere i de bærende spillere.

                              Faktisk en rigtig god idé..........

                              Comment


                                #75

                                Lige et par strøtanker... tror det er denne konstellation, der er vores grundlæggende problem

                                NT Ejer



                                NT/TC Bestyrelse (OSE)
                                • Bestyrelsessammensætningen er en joke, ren proforma
                                • Dækker over fem ben, hvor OB er det ene. Så tror ikke fodbolden fylder mest på bestyrelsesmøderne
                                ALT længere nede i organisationen burde NT holde sig fra ! (min mening)​



                                Enrico (OSE)
                                • Han lagde meget godt ud med udmeldinger omkring fodbolden, men tror fokus er på hotel-/cateringdelen efter Covid i dag​


                                NT/TC ”Sportsudvalg”
                                • Eksisterer det stadigvæk ? Hvis ja, er det da at kastrere BW
                                • Mener både NT og TC sidder her. Hvad skal to bestyrelsesmedlemmer i et "underudvalg" ? Hvis Enrico ikke kan/vil tage en beslutning må han sende den videre til bestyrelsen
                                • Det skal afskaffes og eventuelle "budgetoverskridelser" skal diskuteres med Enrico (niveauet over, BWs chef)​


                                BW
                                • Har han reelt noget råderum ?
                                • Tror han selv søger væk i den kommende tid


                                AA
                                • Virker til at han har accepteret rigets tilstand og bare glæder sig til at komme hjem og skrive på en ny bog
                                Last edited by Online; 21-09-2023, 18:27.

                                Comment

                                Working...
                                X