Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
    Hvorfor havde BW så forlænget hans kontrakt? Hvorofr blev Alm ikke fyret før Horsens kampen sidste sæson?

    Jeg tror ikke meget på det der…
    Det er måske lidt konspiratorisk. Især hvis det er fordi BW så skulle have det trukket ned over hovedet oppe fra (Thorborg). Det tror jeg ikke på. Hvis han har så lidt råderum tror jeg ganske enkelt vi ville have hørt mere fra ham.

    Jeg tror ikke det er givet, at BW havde ansat Alm hvis han var kommet ind først og det skulle være hans første opgave. Jeg tror BW har et ok forhold til Alm (mener jeg hørte dem begge udtrykke respekt for hinandens kompetencer, men at de ikke var venner privat, i deres første interviews). Selvom han har fyret Alm tidligere kan han jo godt mene han er dygtig. Og nu vi er ude i spekulation så kunne jeg da godt forestille mig, at BW egentlig har haft det ok med, at Alm ikke blander sig så meget i spillerindkøb.

    Alligevel var jeg overrasket over, at han ikke blev fyret sidste efterår (det var han sikkert blevet hvis vi havde tabt hjemme til Horsens) og var siden uforstående overfor forlængelsen. Det virkede ikke så nødvendigt. Men tænker også, BW har været bevist om, at han havde ændret på ret mange poster i klubben over få år. De må have prioriteret rimelig højt at holde lidt kontinuitet nu hvor trænerteamet endelig var på plads - og i øvrigt vise Alm lidt ekstra tillid.

    Men tænker da også vi efterhånden er der hvor det må krible ret meget i BWs hænder for at sætte sit helt eget præg på cheftrænerposten også.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Med Hyballa som assistent?
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Min egen teori...
        • BW startede efter AA
        • Ville BW have ansat AA, hvis rækkefølgen var modsat ?
        • Har AA lidt et nag ift. fyringen i AIK ?
        • Jeg har aldrig set et billede af BW og AA sammen, men det kan der jo være andre grunde til.
        • Jeg føler ikke, at der er den store kontakt mellem dem og AA har jo offentligt meldt ud, at han er "ligeglad" med rekrutteringen af nye spillere.
        • I går "brokkede" han sig over to spillere som blev solgt på sidstedagen af transfervinduet.

        Synes til at det lugter af et "arrangeret" ægteskab og én af dem snart smutter (ikke begge).

        Med Alm’s udtalelse : “ Jeg ved, hvad opgaven er, og ved, at vi skal skabe stor omsætning på spillere. Det er den opgave, jeg er rekrutteret til. ​“

        Så er der vel ikke noget at bebrejde ham for, hvis han er piv-hamrende ligeglad med rekrutteringen?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

          Det er måske lidt konspiratorisk. Især hvis det er fordi BW så skulle have det trukket ned over hovedet oppe fra (Thorborg). Det tror jeg ikke på. Hvis han har så lidt råderum tror jeg ganske enkelt vi ville have hørt mere fra ham.

          Jeg tror ikke det er givet, at BW havde ansat Alm hvis han var kommet ind først og det skulle være hans første opgave. Jeg tror BW har et ok forhold til Alm (mener jeg hørte dem begge udtrykke respekt for hinandens kompetencer, men at de ikke var venner privat, i deres første interviews). Selvom han har fyret Alm tidligere kan han jo godt mene han er dygtig. Og nu vi er ude i spekulation så kunne jeg da godt forestille mig, at BW egentlig har haft det ok med, at Alm ikke blander sig så meget i spillerindkøb.

          Alligevel var jeg overrasket over, at han ikke blev fyret sidste efterår (det var han sikkert blevet hvis vi havde tabt hjemme til Horsens) og var siden uforstående overfor forlængelsen. Det virkede ikke så nødvendigt. Men tænker også, BW har været bevist om, at han havde ændret på ret mange poster i klubben over få år. De må have prioriteret rimelig højt at holde lidt kontinuitet nu hvor trænerteamet endelig var på plads - og i øvrigt vise Alm lidt ekstra tillid.

          Men tænker da også vi efterhånden er der hvor det må krible ret meget i BWs hænder for at sætte sit helt eget præg på cheftrænerposten også.
          Min personlige tolkning at Alms forlængelse skete fordi Bjørn gerne ville give Alm en "fair" chance for at bygge noget op.
          Hvis du som træner kun har et år tilbage på kontrakten, mens man som klub er i gang med at bygge et fundament, så tror jeg personligt man bliver en anelse ligeglad.

          Hvis man kun har et år tilbage, så kunne jeg forestille mig at man ville være meget mere kortsigtet i sin tilgang, og udelukkende have fokus på at redde enten sit job eller sit eftermæle.
          Og Alm siger jo selv han er ansat mhp. at gøre OB til en sælgende klub der samtidigt skal være fast i top seks OG have X antal af egne talenter i startopstillingen.

          Så jeg tænker da helt sikkert at Bjørns forlængelse af Alm var et forsøg på at give "ro på" - så Alm kunne arbejde i relativ ro.
          Hvis han virkelig troede på projekt Alm, så tror jeg han havde forlænget med mere en et enkelt år.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Med Hyballa som assistent?
            Modsætninger tiltrækkes
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

              Jeg er helt blank vedr svenske træneremner i øjeblikket, men det er en oplagt mulighed når vi kigger på vores transferstrategi generelt. Samtidig tvivler jeg på at danske træneremner som eksempelvis Niels Frederiksen vil kunne lokkes til OB, da jeg tror han vil se på klubbens ambitionsniveau og projekt og her tror jeg hurtigt han kan gennemskue at OB lige nu er en dødssejler.
              Jeg tror, at NF kun vil OB, hvis han får friheden til at gennemføre de ændringer i spillestil og mandskab, som han selv mener skal til, for at OB kan komme tilbage i toppen af dansk fodbold. Han er for mig ikke typen, som kun går efter pengene.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                Det er måske lidt konspiratorisk. Især hvis det er fordi BW så skulle have det trukket ned over hovedet oppe fra (Thorborg). Det tror jeg ikke på. Hvis han har så lidt råderum tror jeg ganske enkelt vi ville have hørt mere fra ham.

                Jeg tror ikke det er givet, at BW havde ansat Alm hvis han var kommet ind først og det skulle være hans første opgave. Jeg tror BW har et ok forhold til Alm (mener jeg hørte dem begge udtrykke respekt for hinandens kompetencer, men at de ikke var venner privat, i deres første interviews). Selvom han har fyret Alm tidligere kan han jo godt mene han er dygtig. Og nu vi er ude i spekulation så kunne jeg da godt forestille mig, at BW egentlig har haft det ok med, at Alm ikke blander sig så meget i spillerindkøb.

                Alligevel var jeg overrasket over, at han ikke blev fyret sidste efterår (det var han sikkert blevet hvis vi havde tabt hjemme til Horsens) og var siden uforstående overfor forlængelsen. Det virkede ikke så nødvendigt. Men tænker også, BW har været bevist om, at han havde ændret på ret mange poster i klubben over få år. De må have prioriteret rimelig højt at holde lidt kontinuitet nu hvor trænerteamet endelig var på plads - og i øvrigt vise Alm lidt ekstra tillid.

                Men tænker da også vi efterhånden er der hvor det må krible ret meget i BWs hænder for at sætte sit helt eget præg på cheftrænerposten også.


                Jeg tror BW skal passe på ikke at tøve for længe mht. eventuel fyring af AA. Jeg har set flere gange i erhvervslivet, at bestyrelser selv gør arbejdet færdigt ved samtidigt at fyre både direktøren (BW) og problemet (AA).

                Comment


                  Kan ikke rigtig forstår det svenske. Er Alm fredet eller er det bare en click-bait-overskrivt?
                  https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...WOgbz11qMnJtJE
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    Jeg tror, at NF kun vil OB, hvis han får friheden til at gennemføre de ændringer i spillestil og mandskab, som han selv mener skal til, for at OB kan komme tilbage i toppen af dansk fodbold. Han er for mig ikke typen, som kun går efter pengene.
                    Niels er nøglen. Det kræver flere penge eller held. Er Viborg, Silkeborg, Randers held. Nok ikke kun, men de har fået skabt noget der virker og Viborg kan oven i købet sælge profiler og stadig outshine os selvom vi har flere penge.

                    niels skal investere 30% mere over en årrække hvor det solide fundament opbygges og hvor man kun sælger x spiller pr. År.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                      Min egen teori...
                      • BW startede efter AA
                      • Ville BW have ansat AA, hvis rækkefølgen var modsat ?
                      • Har AA lidt et nag ift. fyringen i AIK ?
                      • Jeg har aldrig set et billede af BW og AA sammen, men det kan der jo være andre grunde til.
                      • Jeg føler ikke, at der er den store kontakt mellem dem og AA har jo offentligt meldt ud, at han er "ligeglad" med rekrutteringen af nye spillere.
                      • I går "brokkede" han sig over to spillere som blev solgt på sidstedagen af transfervinduet.

                      Synes til at det lugter af et "arrangeret" ægteskab og én af dem snart smutter (ikke begge).

                      Håber i så fald vi kan holde på Bjørn Wesström og at han får nogle flere midler at arbejde med. Mht. Alm så ser det ud til at han også får onsdagens pokalkamp i Hobro med. Og lige nu er det mest logiske at hvert nederlag rykker ham tættere på en opsigelse.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Kan ikke rigtig forstår det svenske. Er Alm fredet eller er det bare en click-bait-overskrivt?
                        https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...WOgbz11qMnJtJE
                        det der med om en træner er fredet eller ej tror jeg ikke du skal ligge så meget i

                        Men BW siger at Alm har gjort meget godt ifht strategien og for nu ( det var nok den formulering jeg lagde mest mærke til ) så fortsætter de samarbejdet mod de mål de har sammen...yada yada yada.

                        Syntes BW virkede noget mere bidsk og skal man sige konfrontatorisk i sin stil end han plejer at være - han ville ihvertfald ikke gå med på journalistens vinkling om skyld - for så vidt forståeligt nok, for de lugter bare blod og der er en potentiel "skandale" historie de kan lave. Men tror også han må føle presset - truppen skulle være på plads til første træning osv osv. det var lige som det der skulle gøre at vi ikke kom så dårligt fra land igen - og nu står vi her så - igen.

                        Personligt læser jeg det som om der bliver arbejdet på en afløser - men det kan man jo ikke sige - før vedkommende er klar. Og tænker også det er det der er med til at presse BW; han forlængede selv med Alm i foråret, der skal i forvejen findes ny chefscout. Vinterens transfervindue skal der også kigges på, og fordelingen af transferindtægterne, der er nok nogle faciliteter osv der skal kigges på.
                        Så der er nok at se til i forvejen - og så lige pludselig at skulle finde en ny træner var bestemt ikke en del af planen. Men BW må også kunne se at det kommer ikke til at fungere med Alm.

                        - BW erkender også at resultaterne ikke har været tilfredsstilende - men når han bruger sidste sæson som eksempel hvor vi "kun" var 1 point fra top 6 i sidste runde i sin argumentation, og stadig holder fast i at vi kan nå top 6, så kommer han sgu til at fremstå lidt som en komiske ali.


                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                          [/COLOR]

                          Jeg tror BW skal passe på ikke at tøve for længe mht. eventuel fyring af AA. Jeg har set flere gange i erhvervslivet, at bestyrelser selv gør arbejdet færdigt ved samtidigt at fyre både direktøren (BW) og problemet (AA).
                          jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at BW skulle være på vej ud. Medmindre han selv vil væk.

                          - han har været her lidt over 1½ år. Og der har godt nok været meget at se til. Overordnet set syntes jeg han gør det godt. Der er bestemt fejlskud - men vores transfervindue tror jeg bare pilen peger på thorborg og bestyrelsen, hvis ikke BW har lov til at handle for mere ja så bliver det jo ting fra gratis kassen der hentes ind.

                          - og så har man håbet at den lige kunne fedtes over stregen på et skrabet budget, "nu var vi jo kun 1 point fra top 6 sidste år" som de bliver ved med at henvise til. Problemet er bare de andre hold er blevet markant bedre...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            det der med om en træner er fredet eller ej tror jeg ikke du skal ligge så meget i

                            Men BW siger at Alm har gjort meget godt ifht strategien og for nu ( det var nok den formulering jeg lagde mest mærke til ) så fortsætter de samarbejdet mod de mål de har sammen...yada yada yada.

                            Syntes BW virkede noget mere bidsk og skal man sige konfrontatorisk i sin stil end han plejer at være - han ville ihvertfald ikke gå med på journalistens vinkling om skyld - for så vidt forståeligt nok, for de lugter bare blod og der er en potentiel "skandale" historie de kan lave. Men tror også han må føle presset - truppen skulle være på plads til første træning osv osv. det var lige som det der skulle gøre at vi ikke kom så dårligt fra land igen - og nu står vi her så - igen.

                            Personligt læser jeg det som om der bliver arbejdet på en afløser - men det kan man jo ikke sige - før vedkommende er klar. Og tænker også det er det der er med til at presse BW; han forlængede selv med Alm i foråret, der skal i forvejen findes ny chefscout. Vinterens transfervindue skal der også kigges på, og fordelingen af transferindtægterne, der er nok nogle faciliteter osv der skal kigges på.
                            Så der er nok at se til i forvejen - og så lige pludselig at skulle finde en ny træner var bestemt ikke en del af planen. Men BW må også kunne se at det kommer ikke til at fungere med Alm.

                            - BW erkender også at resultaterne ikke har været tilfredsstilende - men når han bruger sidste sæson som eksempel hvor vi "kun" var 1 point fra top 6 i sidste runde i sin argumentation, og stadig holder fast i at vi kan nå top 6, så kommer han sgu til at fremstå lidt som en komiske ali.

                            Mange tak for informationerne. :-)
                            Det er ikke helt let for mig at følge interviews på dansk hvis de taler meget hurtigt men det svenske der, der kan kun kapitulere...
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at BW skulle være på vej ud. Medmindre han selv vil væk.

                              - han har været her lidt over 1½ år. Og der har godt nok været meget at se til. Overordnet set syntes jeg han gør det godt. Der er bestemt fejlskud - men vores transfervindue tror jeg bare pilen peger på thorborg og bestyrelsen, hvis ikke BW har lov til at handle for mere ja så bliver det jo ting fra gratis kassen der hentes ind.

                              - og så har man håbet at den lige kunne fedtes over stregen på et skrabet budget, "nu var vi jo kun 1 point fra top 6 sidste år" som de bliver ved med at henvise til. Problemet er bare de andre hold er blevet markant bedre...
                              Men come on, man i en krisesituation, fra både træner og sportsdirektør henviser til sidste år, hvor man heller ikke nåede sin målsætning, men var tæt på - Det er altså en falliterklæring. Den går måske, hvis man er et danmarkseriehold drevet af frivillige. Han er en velbetalt sportsdirektør i, i hvert fald historisk, en af de største klubber i Danmark. Samme trætte argumenter - der skal altså handling til, og jo før de fatter det, jo mindre opbakning mister de. De virker bare så ligeglade - Det er provokerende for mig.
                              Fas est et ab hoste doceri.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                                Jeg tror BW skal passe på ikke at tøve for længe mht. eventuel fyring af AA. Jeg har set flere gange i erhvervslivet, at bestyrelser selv gør arbejdet færdigt ved samtidigt at fyre både direktøren (BW) og problemet (AA).
                                Det kan da helt sikkert ske. Men tænker det er hovedreglen, at en sportsdirektør får mulighed for at ansætte mindst en træner. Når bestyrelsen skal vurdere BW bør de sportslige resultater være det der tæller mest, men de vil nok også kigge på, at han har leveret på andre områder og formentligt leverer nogle - for dem - dejligt sorte tal på bundlinjen, som de ikke er vant til.

                                Comment

                                Working...
                                X