Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Det hjælper ikke at fyre træneren! https://videnskab.dk/kultur-samfund/...yre-traeneren/

    Tid er det eneste der hjælper - så må vi lide og græde imens

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg

      Nu har han haft 2 1/2 år til at få en stimechancen for at jeg vinder 100 mille er sgu nok større - så hejsan Alm
      Tænker BW er i fuld gang med at afsøge markedet for realistiske træneremner og så får Alm lige udekampen i Herning med. Så har den nye træner en uge til at arbejde med holdet inden hjemmekampen mod Lyngby. Alternativt trækkes pinen til næste landskampspause. Jeg her svært ved at tro at vi kan leve med den her trænersituation helt frem til vinterpausen.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
        Det hjælper ikke at fyre træneren! https://videnskab.dk/kultur-samfund/...yre-traeneren/

        Tid er det eneste der hjælper - så må vi lide og græde imens
        vrøvl - Alm bliver jo ikke lige pludselig rigtigt bare fordi vi venter liiiige lidt længere.

        Vi var igennem det samme med Kent - kom heller aldrig til at virke.

        Selvfølgelig skal man ikke bare fyre trænere på må og få. Men Alm har været her +2 år nu - og der er ingen fremgang at sporer.

        Kommer selvf også an på hvad man forventer at få ud af en trænerfyring. Jeg gør mig ingen illusioner om at en ny træner på magiskvis gør os til et top 6 hold lige pludselig. Men jeg tror ikke på at Alm bliver den rigtige for os - og derfor bør han skiftes ud.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          vrøvl - Alm bliver jo ikke lige pludselig rigtigt bare fordi vi venter liiiige lidt længere.

          Vi var igennem det samme med Kent - kom heller aldrig til at virke.

          Selvfølgelig skal man ikke bare fyre trænere på må og få. Men Alm har været her +2 år nu - og der er ingen fremgang at sporer.

          Kommer selvf også an på hvad man forventer at få ud af en trænerfyring. Jeg gør mig ingen illusioner om at en ny træner på magiskvis gør os til et top 6 hold lige pludselig. Men jeg tror ikke på at Alm bliver den rigtige for os - og derfor bør han skiftes ud.
          Måske det også afhænger lidt af om hvordan træningerne forløber - er intensiteten og humør osv osv ok, eller ser spillere samt trænerteam desillusionerede ud og har mistet troen på projektet så må Alm (måske flere) fyres asap. Ser det fint ud til træninger tror jeg Alm får FCM-kampen hvor ingen forventer andet end et nederlag og Lyngbykampen med hvor der skal være minimum 3 point OG fornuftigt godt spil sløjt spil og 3 point i begge kampe udløser sikkert også fyreseddel.

          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Tænker BW er i fuld gang med at afsøge markedet for realistiske træneremner og så får Alm lige udekampen i Herning med. Så har den nye træner en uge til at arbejde med holdet inden hjemmekampen mod Lyngby. Alternativt trækkes pinen til næste landskampspause. Jeg her svært ved at tro at vi kan leve med den her trænersituation helt frem til vinterpausen.
            Så må vi håbe han leder på en anden hylde, end når han leder efter spillere.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Så må vi håbe han leder på en anden hylde, end når han leder efter spillere.
              Delvist enig. Jeg synes bl.a. Køhler, Al Hajj, Minteh, Manneh, Owuso er fine hylder til mig. Men ja, trænermæssigt skal han ramme plet på første skud.

              Comment


                #52
                Hvor meget har de sidste 10 trænerskifte gavnet OB?
                Alm står med et helt nyt hold der skal spilles sammen...
                Jeg tror det vil være som at pisse i bukserne at skifte træneren ud... problemet ligger langt dybere end som så.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
                  Hvor meget har de sidste 10 trænerskifte gavnet OB?
                  Alm står med et helt nyt hold der skal spilles sammen...
                  Jeg tror det vil være som at pisse i bukserne at skifte træneren ud... problemet ligger langt dybere end som så.
                  Et trænerskifte isoleret vil næppe gøre noget på sigt. Vi har haft talrige sportsdirektører og trænere. Ingen har haft succes.

                  Jeg kommer fra en verden, hvor man går akademisk frem. OB har de sidste små 15 år ændret på et utal af variable uden succes. Der er kun én konstant: Ledelsen.

                  Det er selvfølgelig der, problemet ligger.

                  Jeg tror, at klubben trænger til en helt ny start. Enten en ny ledelse eller en ledelse, der indser sine fejl og sadler helt om.

                  Jeg finder først min glæde frem ved OBs førstehold, når det sker.

                  Skal man lappeløse - og det er jo, hvad OB gør - så tror jeg, at man skal prøve en ny træner, der kommer med friske øjne.

                  Men det er symptombehandling. Ledelsen i OB er ansvarlig for 15 forfærdelige år. Der burde være fakler og høtyve, men jeg har jo selv givet op.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Et trænerskifte isoleret vil næppe gøre noget på sigt. Vi har haft talrige sportsdirektører og trænere. Ingen har haft succes.

                    Jeg kommer fra en verden, hvor man går akademisk frem. OB har de sidste små 15 år ændret på et utal af variable uden succes. Der er kun én konstant: Ledelsen.

                    Det er selvfølgelig der, problemet ligger.

                    Jeg tror, at klubben trænger til en helt ny start. Enten en ny ledelse eller en ledelse, der indser sine fejl og sadler helt om.

                    Jeg finder først min glæde frem ved OBs førstehold, når det sker.

                    Skal man lappeløse - og det er jo, hvad OB gør - så tror jeg, at man skal prøve en ny træner, der kommer med friske øjne.

                    Men det er symptombehandling. Ledelsen i OB er ansvarlig for 15 forfærdelige år. Der burde være fakler og høtyve, men jeg har jo selv givet op.
                    Virkelig enig i det du skriver... Det har været lappeløsning på lappeløsning.
                    Det nemmeste er at fyre træneren og måske(!) virker det på kort sigt, men hvad så... Det er en ledelse der skal kikke sig grundigt i spejlet og indse at problemet ikke kan fikses vid et quick fix, som en ny træner jo nok vil være.

                    Ked af at du har givet op... Jeg er så pisse naiv at jeg tror på sejr hver eneste gang. Og uanset hvad, kan jeg ikke holde mig væk fra stadion... de mursten og striberne ligger alt for dybt i mit hjerte til at jeg kan lade en bestyrelse ødelæggende arbejde ødelægge det.
                    Men JA, jeg forstår dig til 100%

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
                      Hvor meget har de sidste 10 trænerskifte gavnet OB?
                      Alm står med et helt nyt hold der skal spilles sammen...
                      Jeg tror det vil være som at pisse i bukserne at skifte træneren ud... problemet ligger langt dybere end som så.
                      tror sådan set de fleste er enige i at problemet ikke er Alms alene.

                      Men at der er problemer på ledelsgangen er vel ingen undskyldning for at Alm ikke har rykket holdet.

                      Ja det er et helt nyt hold der skal spilles sammen, og ja der er lige lidt for mange lottokuponer som ikke ser ud til at give gevinst. Men spiller for spiller - er det så virkeligt så dårligt? Det må være muligt at få et mere stabilt udtryk ud af holdet, få hævet bundniveauet, få forsvaret ordenligt. Og der har jeg bare mistet troen på Alm.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        tror sådan set de fleste er enige i at problemet ikke er Alms alene.

                        Men at der er problemer på ledelsgangen er vel ingen undskyldning for at Alm ikke har rykket holdet.

                        Ja det er et helt nyt hold der skal spilles sammen, og ja der er lige lidt for mange lottokuponer som ikke ser ud til at give gevinst. Men spiller for spiller - er det så virkeligt så dårligt? Det må være muligt at få et mere stabilt udtryk ud af holdet, få hævet bundniveauet, få forsvaret ordenligt. Og der har jeg bare mistet troen på Alm.
                        Så kan vi fortsætte ned af den samme vej og skifte trænere igen... noget der ikke har virket de sidste 10-15 år.
                        Henrik Clausen, Poul Hansen, Troels Bech, Ove Pedersen, Kent Nielsen, Jakob Michelsen, Michael Hemmingsen...

                        Jeg er simpelthen så træt af at vi pisser i bukserne.

                        Det nemmeste er dog at fyre Alm og "håbe på det bedste".

                        Jeg er bange for at en fyring blot er et "statement" og så fortsætter det som det altid har gjort.
                        Jeg tror ikke at Alm er bedre end de foregående, men jeg tror heller ikke at han er dårligere og det er da nogle af vores tidligere trænere der lige nu gør det temmelig godt.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
                          Hvor meget har de sidste 10 trænerskifte gavnet OB?
                          Alm står med et helt nyt hold der skal spilles sammen...
                          Jeg tror det vil være som at pisse i bukserne at skifte træneren ud... problemet ligger langt dybere end som så.
                          Jeg kan godt se pointen. Og så kommer jeg til at tænke på Thomas Christensen. Sidder han ikke stadig i det der magtfulde udvalg for det sportslige?

                          Comment


                            #58
                            Alle gange vi har skiftet træner i de sidste 10+ år har jo også været forbundet med en komplet ændring af spillestil og trup. Så har man brugt en hel del tid på at lave tilpasninger inden man så har sadlet om igen. Hvis man fyrer nu og så ansætter en træner der kan fortsætter i samme stil som Alm, men laver de nødvendige justeringer. Så behøver en træner fyring ikke at være en komplet omvæltning, hvor alt skal skiftes.

                            Så jeg mener også Alm skal ud, fordi vi ingen udvikling har. Vi er elendige defensive og ufarlige offensivt. Jeg ville mene at vi efter 2,5 år skulle have være solide defensivt og så kan man bedre forstå offensive har nogle problemer pga manglende relationer.

                            Der er ingen tvivl om vores grundlæggende problem lgger på ledelsesgangen og her ser jeg bare ikke lige der sker ændringer foreløbig. Det har jo vist igennem tiderne at problem på ledelsegange forplanter sig ud på banen. BIF under Bjerregaard, AGF igennem flere årtier, senest AaB. Der er nærmest kun en klub i verden der ligner de præstere bedre med problemer på ledelsesfronten og det er Bayern.

                            Men det betyder ikke at vi bare skal lade skibet sejle videre med den forkerte kaptain fordi rederiet er ledet forkert.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              tror sådan set de fleste er enige i at problemet ikke er Alms alene.

                              Men at der er problemer på ledelsgangen er vel ingen undskyldning for at Alm ikke har rykket holdet.

                              Ja det er et helt nyt hold der skal spilles sammen, og ja der er lige lidt for mange lottokuponer som ikke ser ud til at give gevinst. Men spiller for spiller - er det så virkeligt så dårligt? Det må være muligt at få et mere stabilt udtryk ud af holdet, få hævet bundniveauet, få forsvaret ordenligt. Og der har jeg bare mistet troen på Alm.
                              Helt enig. Alm er på ingen måder det eneste eller det største problem i OB og håbet er at ledelsen også kigger indad og overvejer at ændre på det der ikke fungerer.
                              Men nu har Alm fået så mange chancer over så tilstrækkelig lang tid at tålmodigheden må være opbrugt, det er den ihvertfald hos mig.

                              Eksempelvis hans taktik med to 6'ere har fra dag ét været problematisk og det har jo på intet tidspunkt rigtigt fungeret. Når man starter som træner på et hold med kun én 6'er i truppen (JJT) og insisterer på at spille med to 6'ere, så har man jo åbenlyst gjort det vanskeligt. Hans valg af anførere har også hver gang skabt unødvendig debat og forvirring. Den taktik og vores defensive organisering har fra dag ét virket naiv ud fra det spillermatriale han har til rådighed. Når man spiller med stoppere som Kasper Larsen og lige nu Bjørn Paulsen, så er man som træner nødsaget til at kigge på styrker og svagheder hos disse stoppere og her synes jeg ikke Alm lader til at lære af de fejl han begår. Rutinerede og kloge trænere som Kent Nielsen, Uwe Rösler og Jacob Friis har jo 100% læst, hvordan OB taktisk kan straffes med ret simple midler, så OK hold som Viborg og Silkeborg komme til at ligne verdensstjerner, når de står overfor OB's defensiv.
                              Det er trænerens ansvar at få det bedste ud af det han har at arbejde med og her har Alm ikke på noget tidspunkt overbevist nogen om at han kan rykke OB i nogen positiv retning.
                              Men ja ledelsen skal også kigge på deres egen rolle i OB's nedtur i 13 år.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg

                                Så kan vi fortsætte ned af den samme vej og skifte trænere igen... noget der ikke har virket de sidste 10-15 år.
                                Henrik Clausen, Poul Hansen, Troels Bech, Ove Pedersen, Kent Nielsen, Jakob Michelsen, Michael Hemmingsen...

                                Jeg er simpelthen så træt af at vi pisser i bukserne.

                                Det nemmeste er dog at fyre Alm og "håbe på det bedste".

                                Jeg er bange for at en fyring blot er et "statement" og så fortsætter det som det altid har gjort.
                                Jeg tror ikke at Alm er bedre end de foregående, men jeg tror heller ikke at han er dårligere og det er da nogle af vores tidligere trænere der lige nu gør det temmelig godt.
                                hvad er alternativet? Holde fast i Alm og "håbe på det bedste"?

                                - selvfølgelig bliver alt ikke magisk bedre fordi Alm fyres. Thorborg vågner ikke pludselig op og åbner muldvarpeskindet på vid gab. Bestyrelsen eller sportsudvalget eller hvor aben ligger begravet får næppe et pludseligt klarsyn, erkender at fejlen ligger ved dem og begynder at bringe mere kompetente folk ind.

                                Alle de problemer vil stadig være der.

                                Men jeg kan ikke se at det er en undskyldning for ikke at gøre noget. Har vi et hold der kan klare top 6? Njar det er sgu nok tvivlsomt - men det bør være bedre. Vi skal kunne vinde vores hjemmekampe over et dårligt kørende Randes hold og over Vejle. Vi bør være i stand til at forsvare og holdet nullet - bare en gang imellem.

                                Comment

                                Working...
                                X