Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg
    Martin Davidsen skriver på X (tidl. Twitter), at han mener, at der sker noget på trænerfronten, samt bekræfter forlydener om at Alm og Hjortebjerg ikke kan sammen. Alms resultater i hele sin OB periode, og især i denne sæson, kombineret med problemer i trænerteamet (var det mon derfor analytikeren sagde op?), tegner et billedet af en træner, der er ved at miste grebet om sit team, hvilket også må gøre det svært, at få holdet til at præstere.

    OB kan gøre to ting. De kan lade linjen køre ud med Alm og holde på, at vi er samme båd, og vi er alle ansvarlige. Det vil betyde, at de skal omstrukturere (fyre Hjortebjerg) trænerteamet for at skabe ro på den front, og for at skabe de bedste forudsætninger for træninger og kampe.

    Alternativet er at fyre Alm.

    Jeg håber stadig på Jess Thorup som afløseren.
    Om man skal beholde Hjortebjerg...tja

    - Men der er intet der taler for at beholde Alm. Selv hvis man skilder sig af med Hjortebjerg så vil det jo komplet håbløst at beholde Alm. Resultaterne har været dårlige denne sæson - men det har de altså også de 2 foregående.

    Comment


      Nu hvor der kabalen Alm/Hjortebjerg blev offentligt skal der vel være krisemøde i Ådalen og der SKAL nu komme en beslutning senest i morgen. Det er ja ikke mere holdbart hvad vi oplever her.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
        [/COLOR]

        Det sidste tror jeg, vi er mange der er uenige i.
        Det sidste var den vigtigste information i indlægget Det et spændende, hvornår OB får ny træner, og hvem det evt. bliver. Hvem satser du på?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg

          Det sidste var den vigtigste information i indlægget Det et spændende, hvornår OB får ny træner, og hvem det evt. bliver. Hvem satser du på?
          Der går jo et par stykker ledige; lagde mærke til Henrik Hansen var på stadion i går - han har tidligere sagt han gerne vil tilbage til OB. Hans tid som cheftræner i sønderjydske var dog vist ret kortvarig.

          Så er der Jes Thorup - lavede lige en hurtig søgning på ham, angiveligt hev han 9 mill om året inde i fck. Håber jeg godt nok ikke OB smider efter en træner. Og vil han så til fyn - jo ikke ligefrem CHL det lugter af her.

          David Nielsen, om ikke andet ville han vel kunne sætte lidt fut i truppen. Få noget fight og vilje ud på banen. Men tror ikke han passer så godt rent spillestilsmæssigt.

          Niels Frederiksen er for mig at se nok det bedste bud blandt de vanlige kandidater...om han så finder OB interessant - tja?

          Og nu er det jo BW der skal ud og finde en træner - mon ikke han har nogle kontakter vi aldrig har hørt om - så mon ikke der skal kigges over sundet efter vores nye cheftræner?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
            [/COLOR]

            Det sidste tror jeg, vi er mange der er uenige i.
            Det er sjovt, at der er så mange der er helt tændt af på Thorup. Det er slet heller ikke en drømmeløsning for mig, men hvis vi kigger faktuelt på det:

            I Esbjerg: Overtager dem i foråret 2011, formår ikke at få dem til at overleve, rykker dem op igen i 2012, lander dem på en 4. plads som oprykker og vinder Pokalturneringen i 2013 og bliver årets træner. - Stor succes

            Som U21-landstræner: Overtager dem i 2013 efter at have misset U21-EM. Kvalificerer dem til EM i 2015, vinder puljen over bl.a. Tyskland og taber i semifinalen til Sverige som vinder turneringen. Er stadigvæk det bedste danske resultat nogensinde ved en U21-slutrunde. - Pæn succes

            I FC Midtjylland: Overtager et Midtjylland-hold der lige har vundet deres første mesterskab, og hvor Glen forlader dem af underlige årsager. Lunken 1. sæson med en 3. plads i ligaen, og ryger i CL-kval til Apoel, men går tilgengæld videre fra EL-gruppespil og ryger ud til Man Utd efter at have slået dem hjemme. Skidt sæson 2 med en 4. plads, men vinder så til gengæld mesterskabet i sæson 3 med det højeste pointantal nogensinde i Superligaen (næsthøjeste snit). - Pæn succes

            I Gent: Overtager et Gent-hold der er blevet nr. 4 i 2018. Bliver nr. 5 i første sæson og nr. 2 i anden sæson. Laver fornuftige resultater i Europa uden at være prangende. Fyret efter 2 runder i sæson 3. - Ok succes

            I Genk: Overtager et Genk-hold i krise og forlader dem selv 2 måneder efter - Udenfor bedømmelse

            I FC København: Overtager et FCK-hold der blev nr. 2 sæsonen før og ligger nr. 8 efter 7 runder og er slået ud af Europa.. Ender første sæson på en 3. plads. Vinder mesterskabet i sæson 2, går videre fra alle kvalrunder i Conference League, vinder puljen suverænt og ryger til PSV i knockout. Kvalificerer holdet til Champions League-gruppespillet i sæson 3 og bliver fyret efter 10 runder på en 9. plads. - Skuffende

            På bundlinjen har vi en mand der har været træner i topfodbold i godt 12 år i en række store jobs, og han har ikke noget der minder om en fiasko i bagagen. Den største plamage på hans foreløbige træner-cv er, at han på under 2 år kun nåede at vinde ét mesterskab og kvalificere FCK én gang til Champions League.

            Det er vildt nok, at vi kan sidde her på en 10. plads, i seriøs fare for at ligge til nedrykning halvvejs i grundspillet, og så føle os for fine til en træner med det cv. Han får folk som Alm, Michelsen, Troels Bech etc. til at ligne komplette novicer med det han har opnået, de har ikke været i nærheden af nogle af de scener han har stået på og ting han har vundet.

            Og læg så dertil, at manden er tidligere ungdomsspiller og mangeårig succesrig førsteholdsspiller i klubben. Det burde på papiret være en drømmesigning som træner.

            Comment


              Jeg tror at kemien med Thorborg og hans dukkefører Thomas Christensen er meget vigtig.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                Jeg tror at kemien med Thorborg og hans dukkefører Thomas Christensen er meget vigtig.
                Det er simpelthen så surrealistisk at vi her knap 12 år efter dupont og dupont brugte over er år på at caste Poul Hansen som sportsdirektør( kom dummere!!!).... stadig er de to inkompetente fjolser der sidder og diktere tingene
                Jeg sagde det dengang, jeg siger det gerne igen... Så længe Thomas Christensen har rollen som Thorborgs "best man" er vi fucked....
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                  Det er simpelthen så surrealistisk at vi her knap 12 år efter dupont og dupont brugte over er år på at caste Poul Hansen som sportsdirektør( kom dummere!!!).... stadig er de to inkompetente fjolser der sidder og diktere tingene
                  Jeg sagde det dengang, jeg siger det gerne igen... Så længe Thomas Christensen har rollen som Thorborgs "best man" er vi fucked....
                  Og når man ved NT nærmest får en light depression når OB taber, så forstår man ikke at han ikke sørger for at få nogle flere sejre. Det kræver en smule lommepenge, som han kan smide i klubben ude at kunne mærke det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    Der går jo et par stykker ledige; lagde mærke til Henrik Hansen var på stadion i går - han har tidligere sagt han gerne vil tilbage til OB. Hans tid som cheftræner i sønderjydske var dog vist ret kortvarig.

                    Så er der Jes Thorup - lavede lige en hurtig søgning på ham, angiveligt hev han 9 mill om året inde i fck. Håber jeg godt nok ikke OB smider efter en træner. Og vil han så til fyn - jo ikke ligefrem CHL det lugter af her.

                    David Nielsen, om ikke andet ville han vel kunne sætte lidt fut i truppen. Få noget fight og vilje ud på banen. Men tror ikke han passer så godt rent spillestilsmæssigt.

                    Niels Frederiksen er for mig at se nok det bedste bud blandt de vanlige kandidater...om han så finder OB interessant - tja?

                    Og nu er det jo BW der skal ud og finde en træner - mon ikke han har nogle kontakter vi aldrig har hørt om - så mon ikke der skal kigges over sundet efter vores nye cheftræner?

                    Ja mon ikke der går en svensker rundt, som har været uden klub et stykke tid, men som ingen andre gider have.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Det er sjovt, at der er så mange der er helt tændt af på Thorup. Det er slet heller ikke en drømmeløsning for mig, men hvis vi kigger faktuelt på det:

                      I Esbjerg: Overtager dem i foråret 2011, formår ikke at få dem til at overleve, rykker dem op igen i 2012, lander dem på en 4. plads som oprykker og vinder Pokalturneringen i 2013 og bliver årets træner. - Stor succes

                      Som U21-landstræner: Overtager dem i 2013 efter at have misset U21-EM. Kvalificerer dem til EM i 2015, vinder puljen over bl.a. Tyskland og taber i semifinalen til Sverige som vinder turneringen. Er stadigvæk det bedste danske resultat nogensinde ved en U21-slutrunde. - Pæn succes

                      I FC Midtjylland: Overtager et Midtjylland-hold der lige har vundet deres første mesterskab, og hvor Glen forlader dem af underlige årsager. Lunken 1. sæson med en 3. plads i ligaen, og ryger i CL-kval til Apoel, men går tilgengæld videre fra EL-gruppespil og ryger ud til Man Utd efter at have slået dem hjemme. Skidt sæson 2 med en 4. plads, men vinder så til gengæld mesterskabet i sæson 3 med det højeste pointantal nogensinde i Superligaen (næsthøjeste snit). - Pæn succes

                      I Gent: Overtager et Gent-hold der er blevet nr. 4 i 2018. Bliver nr. 5 i første sæson og nr. 2 i anden sæson. Laver fornuftige resultater i Europa uden at være prangende. Fyret efter 2 runder i sæson 3. - Ok succes

                      I Genk: Overtager et Genk-hold i krise og forlader dem selv 2 måneder efter - Udenfor bedømmelse

                      I FC København: Overtager et FCK-hold der blev nr. 2 sæsonen før og ligger nr. 8 efter 7 runder og er slået ud af Europa.. Ender første sæson på en 3. plads. Vinder mesterskabet i sæson 2, går videre fra alle kvalrunder i Conference League, vinder puljen suverænt og ryger til PSV i knockout. Kvalificerer holdet til Champions League-gruppespillet i sæson 3 og bliver fyret efter 10 runder på en 9. plads. - Skuffende

                      På bundlinjen har vi en mand der har været træner i topfodbold i godt 12 år i en række store jobs, og han har ikke noget der minder om en fiasko i bagagen. Den største plamage på hans foreløbige træner-cv er, at han på under 2 år kun nåede at vinde ét mesterskab og kvalificere FCK én gang til Champions League.

                      Det er vildt nok, at vi kan sidde her på en 10. plads, i seriøs fare for at ligge til nedrykning halvvejs i grundspillet, og så føle os for fine til en træner med det cv. Han får folk som Alm, Michelsen, Troels Bech etc. til at ligne komplette novicer med det han har opnået, de har ikke været i nærheden af nogle af de scener han har stået på og ting han har vundet.

                      Og læg så dertil, at manden er tidligere ungdomsspiller og mangeårig succesrig førsteholdsspiller i klubben. Det burde på papiret være en drømmesigning som træner.
                      Først, tak for en god og redelig gennemgang af Thorups resultater. Jeg tror desværre, at mange er farvede af, at han efter sit ophold i FCK er blevet udstillet som en nærmest umulig træner, der ikke er i stand til at gøre noget rigtigt. En tilsvining, som jeg vil mene, at mange FCK-glade journalister har været en del af.
                      Og sandt, som du skriver, så har Thorup større meritter end nogen af de trænere, som vi har haft, og ligeledes større, end dem mange håber på.
                      Hvis jeg alligevel skal være lidt kritisk over for Thorup, så må det især skyldes, at jeg mentalitetsmæssigt ser ham som lidt en AA type, der ikke ligefrem brænder igennem i medierne. Ikke at det er et ubetinget krav, men jeg kunne godt tænke mig en træner, med bare lidt spræl i. Og igen, hvorfor skulle han ville OB? Spørgsmålet for ham er vel bare, hvornår der kommer endnu et tilbud fra en udenlandsk klub.

                      Comment


                        https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...N6p89MrAiscwP0

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                          den hørte jeg godt - og syntes ærlig talt det var en underlig logik. Holder han fast i Alm og resultaterne fortsætter så vil det jo også være BWs skyld.

                          - men deres pointe om at man nok holder Alm til efter FCN kampen og så skifter der under landsholdspausen, den køber jeg - har jeg hele tiden troet på. Men som der også bliver sagt; kræver jo at man kan få nogen ind - og hvem tager man ind? Fint at Niels F og David N går uden træner job - men har de lyst til at komme til OB?

                          Og lige ang. endnu en pointe fra SFÅ - jeg vil heller ikke kunne bære hvis BW også skal ud nu - det vil være et totalt reset af det hele en gang til. Og hvis folk ikke tror det bliver bedre fordi vi skifter Alm - hvorfor skulle det så gøre det fordi Bjørn ryger ud?

                          Problemet stammer helt oppefra.
                          Bjørn Weststrøm skal vi holde fast i og han skal til gengæld have mere råderum. Drop det der sportslige udvalg og lad Bjørn Weststrøm styre den del.
                          Håber samtidig vi kraftigt overvejer at forfremme Hjortebjerg til cheftræner og evt. hente Henrik Hansen tilbage som assistent. Kunne man forestille sig Esben Hansen få en rolle i klubben, nu hvor han stopper i SjE. Men det skal ikke være som fodbolddirektør da Bjørn W. skal fortsætte på den post.
                          Hvis det ikke er Hjortebjerg vi satser på, så vil Bo Henriksen være min favorit.

                          Comment


                            "Med sådan et blodbad her, hvem skal man så kigge på næste gang det går galt?"

                            "Jamen jeg tror ikke på det går galt"

                            Den udtalelse fra Thorborg er godt nok ikke ældet særlig godt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                              "Med sådan et blodbad her, hvem skal man så kigge på næste gang det går galt?"

                              "Jamen jeg tror ikke på det går galt"

                              Den udtalelse fra Thorborg er godt nok ikke ældet særlig godt.
                              Det er virkelig sørgeligt og hvis man ikke var så glad for OB er det jo faktisk komisk. Var det så herefter OB-ledelsen brugte et halvt år på at famle efter en ny sportsdirektør og endte op med Poul Hansen?. Tak for lort.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Det er sjovt, at der er så mange der er helt tændt af på Thorup. Det er slet heller ikke en drømmeløsning for mig, men hvis vi kigger faktuelt på det:

                                I Esbjerg: Overtager dem i foråret 2011, formår ikke at få dem til at overleve, rykker dem op igen i 2012, lander dem på en 4. plads som oprykker og vinder Pokalturneringen i 2013 og bliver årets træner. - Stor succes

                                Som U21-landstræner: Overtager dem i 2013 efter at have misset U21-EM. Kvalificerer dem til EM i 2015, vinder puljen over bl.a. Tyskland og taber i semifinalen til Sverige som vinder turneringen. Er stadigvæk det bedste danske resultat nogensinde ved en U21-slutrunde. - Pæn succes

                                I FC Midtjylland: Overtager et Midtjylland-hold der lige har vundet deres første mesterskab, og hvor Glen forlader dem af underlige årsager. Lunken 1. sæson med en 3. plads i ligaen, og ryger i CL-kval til Apoel, men går tilgengæld videre fra EL-gruppespil og ryger ud til Man Utd efter at have slået dem hjemme. Skidt sæson 2 med en 4. plads, men vinder så til gengæld mesterskabet i sæson 3 med det højeste pointantal nogensinde i Superligaen (næsthøjeste snit). - Pæn succes

                                I Gent: Overtager et Gent-hold der er blevet nr. 4 i 2018. Bliver nr. 5 i første sæson og nr. 2 i anden sæson. Laver fornuftige resultater i Europa uden at være prangende. Fyret efter 2 runder i sæson 3. - Ok succes

                                I Genk: Overtager et Genk-hold i krise og forlader dem selv 2 måneder efter - Udenfor bedømmelse

                                I FC København: Overtager et FCK-hold der blev nr. 2 sæsonen før og ligger nr. 8 efter 7 runder og er slået ud af Europa.. Ender første sæson på en 3. plads. Vinder mesterskabet i sæson 2, går videre fra alle kvalrunder i Conference League, vinder puljen suverænt og ryger til PSV i knockout. Kvalificerer holdet til Champions League-gruppespillet i sæson 3 og bliver fyret efter 10 runder på en 9. plads. - Skuffende

                                På bundlinjen har vi en mand der har været træner i topfodbold i godt 12 år i en række store jobs, og han har ikke noget der minder om en fiasko i bagagen. Den største plamage på hans foreløbige træner-cv er, at han på under 2 år kun nåede at vinde ét mesterskab og kvalificere FCK én gang til Champions League.

                                Det er vildt nok, at vi kan sidde her på en 10. plads, i seriøs fare for at ligge til nedrykning halvvejs i grundspillet, og så føle os for fine til en træner med det cv. Han får folk som Alm, Michelsen, Troels Bech etc. til at ligne komplette novicer med det han har opnået, de har ikke været i nærheden af nogle af de scener han har stået på og ting han har vundet.

                                Og læg så dertil, at manden er tidligere ungdomsspiller og mangeårig succesrig førsteholdsspiller i klubben. Det burde på papiret være en drømmesigning som træner.
                                God gennemgang og jeg er enig. Synes også han stod for noget god fodbold især i Esbjerg.

                                Det er nemt kun at fokusere på det meget-lidt-inspirerende fodbold FCK præsterede under ham (især til sidst). Og hans frustrerede og trætte attitude i medierne. Det gør jeg selv som det første når jeg tænker Thorup. Det virkede som om han aldrig rigtigt fandt sig til rette i FCK.

                                Skulle vi fyre Alm og præsentere Thorup tror jeg størstedelen af fodbold-Danmark ville se det som et scoop og tænke "hvorfor gider Thorup det?". Ikke omvendt.

                                Comment

                                Working...
                                X