Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg har det på samme måde.
    Men vildt at tænke på hvis VAR havde virket og vi måske havde vundet den kamp(ikke urealistisk) så lå vi nummer 6 nu
    ja - men umiddelbart stadig med for få point ifht de hold vi bør slå. Men ja de 3 point havde gjort vi var noeget tættere på.

    Og ja hvis VAR havde virket. Men linjedommeren må jo godt gøre sit arbejde...det havde ham i kampen mod Lyngby så glemt. Igår mod fcn syntes jeg der var en der virkede klar - han turde endda vinke off side uden at vente på VAR

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Jeg har det på samme måde.
      Men vildt at tænke på hvis VAR havde virket og vi måske havde vundet den kamp(ikke urealistisk) så lå vi nummer 6 nu
      Det kan godt være LBK fik et mål godkendt fejlagtigt - men Leif har sagt via hans kilder at OBs mål også vil have været annulleret, grundet Helander var offside.

      Men ja, det er vildt at tænke på.
      Og hvis ikke Charles havde scoret i sidste sekund, havde vi også haft et point mere efter kampen i Herning.

      Kampen om 14 dage mod FCM er meget vigtig, og jeg ser os faktisk have gode muligheder for at nappe minimum 1 point, de har godt nok heller ikke set gode ud.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

        Det kan godt være LBK fik et mål godkendt fejlagtigt - men Leif har sagt via hans kilder at OBs mål også vil have været annulleret, grundet Helander var offside.

        Men ja, det er vildt at tænke på.
        Og hvis ikke Charles havde scoret i sidste sekund, havde vi også haft et point mere efter kampen i Herning.

        Kampen om 14 dage mod FCM er meget vigtig, og jeg ser os faktisk have gode muligheder for at nappe minimum 1 point, de har godt nok heller ikke set gode ud.
        stimen af nederlag er stoppet men ud over det er der jo ikke ændret noget - vi ligger stadig kun 3 point over Vejle, de møder så hhv fck og viborg så sandsynligheden for at de tager point og sender os under stregen er nok ikke så stor. Men jeg har omvendt også svært ved at se os trække fra for alvor.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          stimen af nederlag er stoppet men ud over det er der jo ikke ændret noget - vi ligger stadig kun 3 point over Vejle, de møder så hhv fck og viborg så sandsynligheden for at de tager point og sender os under stregen er nok ikke så stor. Men jeg har omvendt også svært ved at se os trække fra for alvor.
          Tror heller ikke vi rammer en positiv stime i overdreven grad, men kan Helander og vores to tyske venner holde sig skadesfri, så er vi nået langt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

            Tror heller ikke vi rammer en positiv stime i overdreven grad, men kan Helander og vores to tyske venner holde sig skadesfri, så er vi nået langt.
            bestemt - når vi "bare" snakker overlevelse. Bare det at have 3 til de 2 pladser centralt, manneh, trybull og köhler bør give lidt reel konkurrence og mulighed for at skifte i kampene...Sven så godt nok brugt ud i går de sidste 10-15 min.

            Men tænker bare ikke det er en sejr som i går der peger vildt meget frem. Tænker ikke det er sådan vi vil spille. Det er rart vi har en "plan B" der kan virke mod de større hold (kampen i går minder en del om hvad vi så mod fck og bif) - og på udebane.

            Men plan A - og særligt på hjemmebane mod hold hvor vi skal styre spillet - uha det mangler vi altså at se endnu

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

              Det kan godt være LBK fik et mål godkendt fejlagtigt - men Leif har sagt via hans kilder at OBs mål også vil have været annulleret, grundet Helander var offside.

              Men ja, det er vildt at tænke på.
              Og hvis ikke Charles havde scoret i sidste sekund, havde vi også haft et point mere efter kampen i Herning.

              Kampen om 14 dage mod FCM er meget vigtig, og jeg ser os faktisk have gode muligheder for at nappe minimum 1 point, de har godt nok heller ikke set gode ud.
              Jeg har set OBs mål mod LBK en del gange og jeg kan altså ikke se Helander (eller andre) stå i offside position der som minimum er “clear and obvious” på samme måde som Gytkjærs var, men jeg er selvf. heller ikke helt ufarvet
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                bestemt - når vi "bare" snakker overlevelse. Bare det at have 3 til de 2 pladser centralt, manneh, trybull og köhler bør give lidt reel konkurrence og mulighed for at skifte i kampene...Sven så godt nok brugt ud i går de sidste 10-15 min.

                Men tænker bare ikke det er en sejr som i går der peger vildt meget frem. Tænker ikke det er sådan vi vil spille. Det er rart vi har en "plan B" der kan virke mod de større hold (kampen i går minder en del om hvad vi så mod fck og bif) - og på udebane.

                Men plan A - og særligt på hjemmebane mod hold hvor vi skal styre spillet - uha det mangler vi altså at se endnu
                Ja er her vi virkelig ikke formår at holde sammenhæng. Det skal dog siges at vi i den del af spillet så bedre ud imod Lyngby end længe set. Lyngby scorer på en dødbold og en klar offside. Derudover scorer de så på en der dømmes offside, fordi MH laver en personlig fejl. Overall stod vi fint og vi fik kreeret mange chancer. Men det er så også imod Lyngby på hjemmebane. Vi skal jo formå lidt af det samme imod vff, sif og AGF, som jo heller ikke er noget særligt i år.
                Imod Vejle synes jeg også vi har chancerne og vi igen taber på en personlig fejl. Dem får vi forhåbentlig visket ud nu når vi har fået spillere som Helander og Trybull ind, som ser rigtig solide ud

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Jeg har set OBs mål mod LBK en del gange og jeg kan altså ikke se Helander (eller andre) stå i offside position der som minimum er “clear and obvious” på samme måde som Gytkjærs var, men jeg er selvf. heller ikke helt ufarvet
                  Det kan jeg heller ikke. Men siger bare hvad Leif sagde i deres podcast. At han havde hørt det fra kilder omkring VAR bilen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    bestemt - når vi "bare" snakker overlevelse. Bare det at have 3 til de 2 pladser centralt, manneh, trybull og köhler bør give lidt reel konkurrence og mulighed for at skifte i kampene...Sven så godt nok brugt ud i går de sidste 10-15 min.

                    Men tænker bare ikke det er en sejr som i går der peger vildt meget frem. Tænker ikke det er sådan vi vil spille. Det er rart vi har en "plan B" der kan virke mod de større hold (kampen i går minder en del om hvad vi så mod fck og bif) - og på udebane.

                    Men plan A - og særligt på hjemmebane mod hold hvor vi skal styre spillet - uha det mangler vi altså at se endnu
                    Enig. Der er kæmpe forskel på hvad man kan forvente af os på hjemmebane og på en udekamp i Farum. Dette var en kamp der lå godt til vores hold på dagen, hvor vi primært kunne spille på omstillinger. På hjemmebane har vores præstationer været under al kritik.

                    Enig i, at det bør give os bedre muligheder med flere mulige spillere til den centrale akse. Jeg synes vi har gjort det unødvendigt svært for os i det etablerede angrebsspil når vi konstant spiller med to kantspillere på banen, der er så udprægede gennembrudsspillere. Charly gør det godt i dag, men det er i høj grad fordi han får så meget plads at løbe på. Den plads er der sjældent på hjemmebane imod mindre hold, og vi bliver meget nemmere straffet når mister bolden højt i banen med flere spillere foran bolden. Jeg synes det er et fællestræk for vores mest brugte kantspillere, at de har svagheder i det opbyggende spil.

                    Hvis jeg var træner ville jeg forsøge at finde plads til både Köhler, Trybull og Manneh. Evt. spille Manneh med udgangspunkt på højresiden, hvorfra han kunne veksle lidt position med El-Hajj. Og så tror jeg man ville få endnu mere ud af Don Deedson ved at rykke ham helt på toppen. Han virker udmærket i første pres, har noget fysik at stå imod med og kan også afslutte. Ville gerne se:

                    Hansen/Bernat
                    Michelson/Owusu - Slotsager - Helander - Adelgaard/Michelson
                    Köhler - Trybull
                    Manneh - El-Hajj - Charly
                    Don Deedson

                    Alternativt kunne man evt. prøve med Owusu på højre kant (når han er tilbage) og forsøge at udnytte, at vi har to højre backs blandt vores mest formstærke.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                      Enig. Der er kæmpe forskel på hvad man kan forvente af os på hjemmebane og på en udekamp i Farum. Dette var en kamp der lå godt til vores hold på dagen, hvor vi primært kunne spille på omstillinger. På hjemmebane har vores præstationer været under al kritik.

                      Enig i, at det bør give os bedre muligheder med flere mulige spillere til den centrale akse. Jeg synes vi har gjort det unødvendigt svært for os i det etablerede angrebsspil når vi konstant spiller med to kantspillere på banen, der er så udprægede gennembrudsspillere. Charly gør det godt i dag, men det er i høj grad fordi han får så meget plads at løbe på. Den plads er der sjældent på hjemmebane imod mindre hold, og vi bliver meget nemmere straffet når mister bolden højt i banen med flere spillere foran bolden. Jeg synes det er et fællestræk for vores mest brugte kantspillere, at de har svagheder i det opbyggende spil.

                      Hvis jeg var træner ville jeg forsøge at finde plads til både Köhler, Trybull og Manneh. Evt. spille Manneh med udgangspunkt på højresiden, hvorfra han kunne veksle lidt position med El-Hajj. Og så tror jeg man ville få endnu mere ud af Don Deedson ved at rykke ham helt på toppen. Han virker udmærket i første pres, har noget fysik at stå imod med og kan også afslutte. Ville gerne se:

                      Hansen/Bernat
                      Michelson/Owusu - Slotsager - Helander - Adelgaard/Michelson
                      Köhler - Trybull
                      Manneh - El-Hajj - Charly
                      Don Deedson

                      Alternativt kunne man evt. prøve med Owusu på højre kant (når han er tilbage) og forsøge at udnytte, at vi har to højre backs blandt vores mest formstærke.
                      sad og tænkte nogenlunde det samme igår - jeg tænkte så bare mickelson på kanten...sgu lidt træls vores to klart bedste backs er højrebacks. Må håbe Aske finder noget niveau igen men lige pt så ser vb noget tyndt besat ud.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        sad og tænkte nogenlunde det samme igår - jeg tænkte så bare mickelson på kanten...sgu lidt træls vores to klart bedste backs er højrebacks. Må håbe Aske finder noget niveau igen men lige pt så ser vb noget tyndt besat ud.
                        Aske er sikker endnu ikke på niveauet vi har brug for men synes den halvleg i går var et skridt i den rigtige retning, han virkede til mindst mere stabilt i defensiven.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                          Signingerne af Trybull og Helander kan vise sig at være livsreddende for Alm. Jeg føler dog vi er mange her på forum der lige siden sæsonstart har sagt at vi ikke havde kvalitet nok i forsvaret og manglede bredde på midten..
                          Det er jo Paulsen og Gigo om igen .. mangler bare en ny keeper da Hansen er faldet i niveau …
                          Så må vi håbe at de kan sætte en stime igang lige som sidste efterår ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                            Signingerne af Trybull og Helander kan vise sig at være livsreddende for Alm. Jeg føler dog vi er mange her på forum der lige siden sæsonstart har sagt at vi ikke havde kvalitet nok i forsvaret og manglede bredde på midten..
                            De 2 har uden tvivl været budgetpressende at hyre ind, men det er vel også billigere og bedre, at man bruger penge på den kvalitet der er behov for, end at fyre træneren og ansætte en anden.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                              De 2 har uden tvivl været budgetpressende at hyre ind, men det er vel også billigere og bedre, at man bruger penge på den kvalitet der er behov for, end at fyre træneren og ansætte en anden.
                              Det underlige er at man ikke forstod vigtigheden på 6'eren tilpas hurtigt. Trybull var givetvis ikke tilgængelig i juli/august, men man skulle have punget ud tidligt, så vi ikke var så følsomme. Det er bare underligt når økonomien er til det at vi alligevel liiige skal se om vi kan fedte den hjem, inden der handles.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                                Det kan jeg heller ikke. Men siger bare hvad Leif sagde i deres podcast. At han havde hørt det fra kilder omkring VAR bilen.
                                "kilder omkring VARbilen" .. VAR var jo ude af funktion så den eneste der kan have en holdning til det er imø kampens dommer. Jeg snakkede med en LBK-mand efter kampen som hårdnakket påstod at der var offside. Ikke meget, men den var der. Han kunne naturligvis ikke fremvise noget til dokumentation så indtil videre er jeg nu sikker på at der ikke var "clear and obvious" offside på hverken Helander eller en anden OB'er


                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X