Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Det var vel Alm som sendte Hjortebjerg på tribunen og han har ja intet at gøre eller tale med med hvem overtager. Og den tribuneplads kunne nu også hentyde at der iike mere er den helt store overensstemmelse mellem Alm og Hjortebjerg hvad vel kunne øge Hjortebjergs chancer.
    Måske. Spørgsmålet er vel også, om Alm overhovedet har bemyndigelse til at sætte sin assistenttræner op på tribunen, det kunne vel også være en beslutning der lå ved fodbolddirektøren. Jeg forstår bare ikke, hvorfor det nærmest er givet for nogle, at Hjortebjerg skulle overtage, nogle mener endda permanent. Manden har ingen cheftrænererfaring på seniorniveau og er ikke en gang på trænerbænken til kampene.
    Last edited by Sheed; 29-09-2023, 17:42.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Måske. Spørgsmålet er vel også, om Alm overhovedet har bemyndigelse til at sætte sin assistenttræner op på tribunen, det kunne vel også være en beslutning der lå ved fodbolddirektøren. Jeg forstår bare ikke, hvorfor det nærmest er givet for nogle, at Hjortebjerg skulle overtage, nogle mener endda permanent. Manden har ingen cheftrænererfaring på seniorniveau og er ikke en gang på trænerbænken til kampene.
      Det er vel hans ry som stor trænertalent han kom til med.
      Og det er ja ikke helt usædvanligt at lade assistenten overtage. Faktisk giver det ja to skud i riflen og ville passe fint i vores situation. Man tager Hjortebjerg som en der kender forholdene og spillere og han har åtte kampe om at se ham an som cheftræner. Og man kan stadig starte med et nyt trænerteam som har til mindst hele forberedelsen med trupoen efter vinterpausen hvis Hjortebjerg skulle ikke overbevise.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Det er vel hans ry som stor trænertalent han kom til med.
        Og det er ja ikke helt usædvanligt at lade assistenten overtage. Faktisk giver det ja to skud i riflen og ville passe fint i vores situation. Man tager Hjortebjerg som en der kender forholdene og spillere og han har åtte kampe om at se ham an som cheftræner. Og man kan stadig starte med et nyt trænerteam som har til mindst hele forberedelsen med trupoen efter vinterpausen hvis Hjortebjerg skulle ikke overbevise.
        Mener også at huske, at han ved sin ankomst til klubben blev omtalt som et forholdsvis stort trænertalent.
        Ved så ikke af hvem, eller om der er hold i det. Og så er han jo fynbo (er han ikke.?)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

          Mener også at huske, at han ved sin ankomst til klubben blev omtalt som et forholdsvis stort trænertalent.
          Ved så ikke af hvem, eller om der er hold i det. Og så er han jo fynbo (er han ikke.?)
          Ja, han er fra Næsby.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
            Af frygt for at ende som en nutidig udgave af "Svinet" så tager jeg her chancen.
            Denne information kommer fra en ansat i OB-direktionen.
            Alm er defacto fyret i OB (Han gør eftersigende ting der indikerer at han også selv ønsker en fyring). OB har allerede taget kontakt til tre træner emner, hvor to af dem er David Nielsen og Jess Thorup. Skiftet skulle gennemføres ved pause, nok nærmere vintertransfer vinduet.
            Det er ved at være en del år siden vi har haft sådan en melding her på forum. Når det lugter langt væk af bacon, så er det bacon.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

              Det er ved at være en del år siden vi har haft sådan en melding her på forum. Når det lugter langt væk af bacon, så er det bacon.
              Enig tror heller ikke på den. Det giver ikke mening at fyre Alm, og så at lade ham fortsætte. Og så først der gøre forhandlingerne færdige med en ny træner.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                Enig tror heller ikke på den. Det giver ikke mening at fyre Alm, og så at lade ham fortsætte. Og så først der gøre forhandlingerne færdige med en ny træner.
                du tror ikke Alm er færdig?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  du tror ikke Alm er færdig?
                  Det tror jeg i hvertfald ikke. Han kan sagtens blive færdig, hvis det går dårligt på mandag, men lige nu, der tror jeg ikke, han er færdig.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                    Enig tror heller ikke på den. Det giver ikke mening at fyre Alm, og så at lade ham fortsætte. Og så først der gøre forhandlingerne færdige med en ny træner.
                    Man kan vel godt gå rundt og vide, at Alm skal fyres, og Alm kan jo godt gå rundt og vide, at han bliver fyret, uden han har modtaget en fyring. Den slags sker vel på nogle arbejdspladser, der arbejder under de samme vilkår. Nu passer manden så sit arbejde og gør det bedste han kan, for også selv at skabe de bedste chancer for at komme videre i sin karriere.

                    Der kan også ske det, at vi rundbarberer Lyngby 7-0 hjemme, og holdet genopfinder sig selv på falderebet, vi river et usandsynligt mesterskab og en pokaltitel hjem i en vanvittig sæson, hvor vi kom dårligt fra start - og så var det fint han ikke blev kylet ud på røv og albuer inden man var klar med afløseren.

                    Det mest sandsynlige er vel, at BW går og venter på den rigtige afløser, den rigtige pause i programmet og den bedste anledning, og Alm går og ved, at medmindre han hiver universets vildeste kanin op af hatten, så er han færdig i Odense. Og sådan trisser de rundt om hinanden og passer deres job, velvidende at om lidt skal Alm ud.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      du tror ikke Alm er færdig?
                      Jeg tror ikke på, at han er vikar for sig selv.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                        Jeg tror ikke på, at han er vikar for sig selv.
                        det gør jeg som sådan heller ikke. Men er ledelsen begyndt at lede efter hans afløser er det jo som der blev skrevet, en de facto fyring. Vi venter bare på der bliver trykket på knappen.

                        Betyder ikke at Alm har fået noget at vide - men mon ikke han også vil kunne fornemme hvor det bærer henad? Især hvis BW har været omkring med forslag til spillestil - det er da for mig at se ikke en holdbar løsning og vil jeg da betragte som en form for krisehåndtering.

                        Når der så kommer en ny træner til formoder jeg at vedkommende selv for lov at vælge formation (inden for de begrænsninger der nu er i strategi)

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg

                          Det tror jeg i hvertfald ikke. Han kan sagtens blive færdig, hvis det går dårligt på mandag, men lige nu, der tror jeg ikke, han er færdig.
                          Udfordringen er vel at han var i præcis samme situation sidste sæson og det overlevede han og fik OB i top6 efter en god stime og i hans optik kunne man ikke fastholde top6 fordi man mistede Jebali og Gigo .. og langt hen ad vejen er det BW der har stillet en for ringe trup til rådighed for Alm .. ja den var klar fra sæsonstart men decimeret i forhold til seneste sæsons trup … potentiale til at blive bedre men er det ikke p.t. så hvad kan BW forlange uden at det peger på ham selv …
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Udfordringen er vel at han var i præcis samme situation sidste sæson og det overlevede han og fik OB i top6 efter en god stime og i hans optik kunne man ikke fastholde top6 fordi man mistede Jebali og Gigo .. og langt hen ad vejen er det BW der har stillet en for ringe trup til rådighed for Alm .. ja den var klar fra sæsonstart men decimeret i forhold til seneste sæsons trup … potentiale til at blive bedre men er det ikke p.t. så hvad kan BW forlange uden at det peger på ham selv …
                            at sige han fik OB i top 6 er vel lidt som at sige man blev mester fordi man vanst den første kamp i sæsonen. OB var oppe og vende i top 6 - men lå der ikke da det gjaldt.

                            - og ja man kan da sagtens pege på spillertruppens sammensætning. Man kunne også kigge på første kamp efter vinterpausen mod randers - en kamp alle kunne se man skulle vinde, den gik Alm ikke hårdt nok efter.

                            Sidste runde mod AGF et hold der var i top 6, igen en kamp man skulle vinde - og der mødte holdet ikke op. Den del er Alms ansvar.

                            Og med hensyn til truppen - så længe Alm kører sit "jeg træner med de spillere jeg får stillet til rådighed" og (ihvertfald udaftil ikke stiller krav) så mener jeg ikke han har lov at bruge den del som undskyldning heller. Accepterer han målsætningen og de forudsætninger som er lagt (top 6) så må det jo være fordi han mener han evner at indfri de mål der er lagt frem.

                            At det er præcis samme situation som sidste år har jeg svært ved at se skulle tale i Alms favør. Han har ikke rykket holdet. Længere er den vel ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              at sige han fik OB i top 6 er vel lidt som at sige man blev mester fordi man vanst den første kamp i sæsonen. OB var oppe og vende i top 6 - men lå der ikke da det gjaldt.

                              - og ja man kan da sagtens pege på spillertruppens sammensætning. Man kunne også kigge på første kamp efter vinterpausen mod randers - en kamp alle kunne se man skulle vinde, den gik Alm ikke hårdt nok efter.

                              Sidste runde mod AGF et hold der var i top 6, igen en kamp man skulle vinde - og der mødte holdet ikke op. Den del er Alms ansvar.

                              Og med hensyn til truppen - så længe Alm kører sit "jeg træner med de spillere jeg får stillet til rådighed" og (ihvertfald udaftil ikke stiller krav) så mener jeg ikke han har lov at bruge den del som undskyldning heller. Accepterer han målsætningen og de forudsætninger som er lagt (top 6) så må det jo være fordi han mener han evner at indfri de mål der er lagt frem.

                              At det er præcis samme situation som sidste år har jeg svært ved at se skulle tale i Alms favør. Han har ikke rykket holdet. Længere er den vel ikke
                              Jeg er ikke uenig og er ikke Pro Alm men fakta er at han/OB også startede dårligt i sidste sæson, at han ikke blev fyret, at han fik OB op og vende i top6.

                              Er enig i at undskyldningerne ikke holder men tænker også, at der med den margin på tre point til top6 da det gjalt måske havde været klaret med Jebali og Gigo eller reelle afløsere.

                              Den trup OB har nu er næppe bedre end den man havde for 12 mdr. siden så mulighederne er nok ikke bedre end for 12 mdr. siden.

                              Vil en anden træner gøre det bedre med denne trup - måske, måske ikke men i hvert fald skal der ske et eller andet.

                              Men det virker ikke som om spillerne er utilfredse med Alm? Har han tabt omklædningsrummet?
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Jeg er ikke uenig og er ikke Pro Alm men fakta er at han/OB også startede dårligt i sidste sæson, at han ikke blev fyret, at han fik OB op og vende i top6.

                                Er enig i at undskyldningerne ikke holder men tænker også, at der med den margin på tre point til top6 da det gjalt måske havde været klaret med Jebali og Gigo eller reelle afløsere.

                                Den trup OB har nu er næppe bedre end den man havde for 12 mdr. siden så mulighederne er nok ikke bedre end for 12 mdr. siden.

                                Vil en anden træner gøre det bedre med denne trup - måske, måske ikke men i hvert fald skal der ske et eller andet.

                                Men det virker ikke som om spillerne er utilfredse med Alm? Har han tabt omklædningsrummet?
                                tror ikke der er nogen der vil mene det alene er Alms ansvar/skyld. Kvaliteten af spillertruppen er naturligvis en faktor. For mig at se har han (stædigt) holdt fast i en spillestil som ikke virker, måske fordi truppen ikke er god nok til at udfører den, måske fordi den ikke virker/ er for let at læse for modstanderne. Uanset mener jeg han burde have lavet ændringer langt før.

                                - Umiddelbart ligner det ikke han har tabt omklædningsrummet - og det taler naturligvis i hans favør.

                                Men over 2 år - ja med massive udskiftninger i setup og ikke mindst trup. Men der har jo ikke været nogen fremgang at spore. Så gør han et eller andet galt.

                                Edit; og igen at han startede dårligt sidste sæson har jeg svært ved at se skulle være til hans fordel. Nu har han bare gjort det 2 år i træk...
                                Last edited by mhbp; 30-09-2023, 09:12.

                                Comment

                                Working...
                                X