Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Sikke stille der er blevet i denne tråd. Kan en hårdt tilkæmpet og lidt heldig sejr over FCN virkelig tilfredsstille Forum, og betyde, at AA skal fortsætte som træner indtil videre. Jeg er overbevist om, at ledelsen var klar med et omgående trænerskifte, hvis vi havde tabt i Farum. De næste 2 kampe er FCM og Silkeborg, og med nederlag her vil vi fortsat være i "sumpen" og muligvis også være under stregen ved vinterpausen, som vel er næste chance for et trænerskift.
    Jeg fatter ikke NT og BW`s manglende dømme- og handlingskraft i denne sag. Gad vide, hvor længe den ønskede træner gider vente på jobbet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
      Sikke stille der er blevet i denne tråd. Kan en hårdt tilkæmpet og lidt heldig sejr over FCN virkelig tilfredsstille Forum, og betyde, at AA skal fortsætte som træner indtil videre. Jeg er overbevist om, at ledelsen var klar med et omgående trænerskifte, hvis vi havde tabt i Farum. De næste 2 kampe er FCM og Silkeborg, og med nederlag her vil vi fortsat være i "sumpen" og muligvis også være under stregen ved vinterpausen, som vel er næste chance for et trænerskift.
      Jeg fatter ikke NT og BW`s manglende dømme- og handlingskraft i denne sag. Gad vide, hvor længe den ønskede træner gider vente på jobbet.
      Ville det evt. være muligt, at fortsætte jeres akademiske diskussion i en ny tråd under Off topics. På forhånd tak.!!!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
        Sikke stille der er blevet i denne tråd. Kan en hårdt tilkæmpet og lidt heldig sejr over FCN virkelig tilfredsstille Forum, og betyde, at AA skal fortsætte som træner indtil videre. Jeg er overbevist om, at ledelsen var klar med et omgående trænerskifte, hvis vi havde tabt i Farum. De næste 2 kampe er FCM og Silkeborg, og med nederlag her vil vi fortsat være i "sumpen" og muligvis også være under stregen ved vinterpausen, som vel er næste chance for et trænerskift.
        Jeg fatter ikke NT og BW`s manglende dømme- og handlingskraft i denne sag. Gad vide, hvor længe den ønskede træner gider vente på jobbet.
        jeg kunne simpelthen ikke forestille mig at man ikke skiftede, da der så intet skete mandag så var det jo ligesom det. Nu er jeg nok bare lidt opgivende. Og må så håbe at BW har truffet den rigtige beslutning.

        Jeg tror ærlig talt ikke de har været klar til at smide ham ud. Du kan ikke stå og være ved at fyre manden og så ombestemme dig på baggrund af en sejr - det giver for mig ingen mening. Havde man haft en træner eks NF stående klar til at overtage så var Alm også røget. Spørgsmålet er så om man ikke kunne få den træner man ville have (enten pga kontrakt situation eller fordi ingen ville i nærheden af det rod der er i OB pt.) Eller om man virkeligt stadig har tiltro til Alm.

        Sejren over FCN var dejlig men det ændre ikke noget for mig - troen på Alm er væk. Men er nok også der nu at jeg har svært ved at se dem smide ham ud efter kampene mod FCM og Silkeborg selv hvis de skulle ende i nederlag...altså det kan jo ikke komme som en overraskelse mere. Og selv om Vejle også har et svært program og derfor næppe hiver os under stregen de næste par runder - så kommer vi jo næppe ikke længere væk.

        Tror du har ret i at næste termin ifht trænerskifte er vinterpausen. Man har truffet sit valg - kører videre med Alm og så bliver der vurderet senere.

        Ligner jo heller ikke han har mistet omklædningsrummet og derfor kan man vel på trods af manglende resultater godt forsvarer at kører videre med ham.

        Men er sgu noget skuffet over det.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
          Af frygt for at ende som en nutidig udgave af "Svinet" så tager jeg her chancen.
          Denne information kommer fra en ansat i OB-direktionen.
          Alm er defacto fyret i OB (Han gør eftersigende ting der indikerer at han også selv ønsker en fyring). OB har allerede taget kontakt til tre træner emner, hvor to af dem er David Nielsen og Jess Thorup. Skiftet skulle gennemføres ved pause, nok nærmere vintertransfer vinduet.
          Nu kan vi vist roligt kalde bacon på denne information. Den lød også meget usandsynlig.

          Comment


            Leif skrev jo stort set det samme i weekenden.
            Så der må have været noget igang som måske ikke blev til noget pga manglende erstatning på trænerposten

            Comment


              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
              Sikke stille der er blevet i denne tråd. Kan en hårdt tilkæmpet og lidt heldig sejr over FCN virkelig tilfredsstille Forum, og betyde, at AA skal fortsætte som træner indtil videre. Jeg er overbevist om, at ledelsen var klar med et omgående trænerskifte, hvis vi havde tabt i Farum. De næste 2 kampe er FCM og Silkeborg, og med nederlag her vil vi fortsat være i "sumpen" og muligvis også være under stregen ved vinterpausen, som vel er næste chance for et trænerskift.
              Jeg fatter ikke NT og BW`s manglende dømme- og handlingskraft i denne sag. Gad vide, hvor længe den ønskede træner gider vente på jobbet.
              Forstår det bare ikke at vi fastholder i Alm. En hård kæmpet sejr med en meget defensiv tilgang og kontrabold betyder ja ikke et ægte fremskridt i vores spil. Den her målsøgende, spillestyrende spillestil vi vil have kom vi ikke tætter på i den tid under Alm. Der fik vi aldrig den balance i vores spil om at skabe de nødvendige resultater.
              Og udover de mangende resultater og indfrielser af målsætningen skulle vi også kigge på er andet emne: da vi kiggede for en ny træner dertid var et vigtigt krav at han skulle være decideret godt i at videreudvikle talenter. Og ser bare ikke meget der.
              Breum: gik fuldstændig i stå
              Adelgaard: ingen nævnværdig udvikling
              Grubbe: ingen nævneværdig udvikling
              Kjerrumgaard: succes et andet sted men blev udlejet anden gang fordi kommer ikke til spillerid i OB
              Fenger: skadeplaget hvad har vel kosted meget, men kunne ikke gennembryde og blev udlejet
              Slotsager: spiller fast men er der meget udvikling? Eller er det ikke han spiller mere eller mindre på samme niveau hele tid? Svært at bedømme.
              Minteh: gik som han kom: med særlige spidskompetencer hvor OB kunne score stor økonomisk succes med at være springbrættet.
              Ejdum: for tidligt om at bedømme
              ​​​​​​Jensen: for tidligt om at bedømme
              Frø (hvis man vil tage ham med under "talenter"): for mig den som gjorde største fremskridt, blev mere "arbejdsom" og kunne hæve bundbiveauet under Alm.
              Vil gerne tilgive at mangelnde resultater gør det ikke lettere at videreudvikle talenter men alt i alt synes det er for tyndt. At bruge talenterne alene er ja ikke nok, det går også om at videreudvikle og gøre de bedre.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                Nu kan vi vist roligt kalde bacon på denne information. Den lød også meget usandsynlig.
                Hvorfor? Han skriver jo vinterpausen, så mon ikke det bliver effektueret der.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                  Hvorfor? Han skriver jo vinterpausen, så mon ikke det bliver effektueret der.
                  Måske, måske ikke. Synes du der er noget som helst der tyder på han bliver fyret? Selvfølgelig hvis alle kampe resten af året bliver tabt. Men så er det jo en gratis omgang. Hvis nu holdet sætter en stime sammen resten af året, som sidste sæson, tror jeg ikke et øjeblik på der bliver skiftet træner til vinter.
                  Nu er det vel snart en sjældenhed en træner går tiden ud, så på et tidspunkt får han nok ret.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                    Måske, måske ikke. Synes du der er noget som helst der tyder på han bliver fyret? Selvfølgelig hvis alle kampe resten af året bliver tabt. Men så er det jo en gratis omgang. Hvis nu holdet sætter en stime sammen resten af året, som sidste sæson, tror jeg ikke et øjeblik på der bliver skiftet træner til vinter.
                    Nu er det vel snart en sjældenhed en træner går tiden ud, så på et tidspunkt får han nok ret.
                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...aar-de-laengst

                    syntes at den beregnede længde var kortere i dag og Alm er vel den eller en af de længstsidende trænere i Superligaen lige nu ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Forstår det bare ikke at vi fastholder i Alm. En hård kæmpet sejr med en meget defensiv tilgang og kontrabold betyder ja ikke et ægte fremskridt i vores spil. Den her målsøgende, spillestyrende spillestil vi vil have kom vi ikke tætter på i den tid under Alm. Der fik vi aldrig den balance i vores spil om at skabe de nødvendige resultater.
                      Og udover de mangende resultater og indfrielser af målsætningen skulle vi også kigge på er andet emne: da vi kiggede for en ny træner dertid var et vigtigt krav at han skulle være decideret godt i at videreudvikle talenter. Og ser bare ikke meget der.
                      Breum: gik fuldstændig i stå
                      Adelgaard: ingen nævnværdig udvikling
                      Grubbe: ingen nævneværdig udvikling
                      Kjerrumgaard: succes et andet sted men blev udlejet anden gang fordi kommer ikke til spillerid i OB
                      Fenger: skadeplaget hvad har vel kosted meget, men kunne ikke gennembryde og blev udlejet
                      Slotsager: spiller fast men er der meget udvikling? Eller er det ikke han spiller mere eller mindre på samme niveau hele tid? Svært at bedømme.
                      Minteh: gik som han kom: med særlige spidskompetencer hvor OB kunne score stor økonomisk succes med at være springbrættet.
                      Ejdum: for tidligt om at bedømme
                      ​​​​​​Jensen: for tidligt om at bedømme
                      Frø (hvis man vil tage ham med under "talenter"): for mig den som gjorde største fremskridt, blev mere "arbejdsom" og kunne hæve bundbiveauet under Alm.
                      Vil gerne tilgive at mangelnde resultater gør det ikke lettere at videreudvikle talenter men alt i alt synes det er for tyndt. At bruge talenterne alene er ja ikke nok, det går også om at videreudvikle og gøre de bedre.
                      At Alm stadig er træner i OB efter 2.5 år med så få succesoplevelser og med så lidt udvikling ifht spillestil og udvikling af talenter viser primært én ting og det er at der absolut ikke er nogen fodboldmæssige ambitioner i OB’s øverste ledelse.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                        At Alm stadig er træner i OB efter 2.5 år med så få succesoplevelser og med så lidt udvikling ifht spillestil og udvikling af talenter viser primært én ting og det er at der absolut ikke er nogen fodboldmæssige ambitioner i OB’s øverste ledelse.
                        Men det er ikke nødvendigvis Alm der fejler. Om de så ansætter Josep Guardiola, tvivler jeg på han kan gøre det meget bedre.
                        Kirurgen laver ikke en kompliceret operation med hammer og mejsel.
                        Der skal købes det rigtige værktøj, også i en fodboldklub. Og så har du ret i det hele falder tilbage på ledelsen. Med et budget der er dobbelt så stort som Silkeborg og Randers er der nogen der fejler, sæson efter sæson. Træner efter Træner kan ikke bringe OB i top 6.
                        Fejlen ligger et andet sted.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Men det er ikke nødvendigvis Alm der fejler. Om de så ansætter Josep Guardiola, tvivler jeg på han kan gøre det meget bedre.
                          Kirurgen laver ikke en kompliceret operation med hammer og mejsel.
                          Der skal købes det rigtige værktøj, også i en fodboldklub. Og så har du ret i det hele falder tilbage på ledelsen. Med et budget der er dobbelt så stort som Silkeborg og Randers er der nogen der fejler, sæson efter sæson. Træner efter Træner kan ikke bringe OB i top 6.
                          Fejlen ligger et andet sted.
                          Men det er vel i sidste ende OB’s øverste ledelse og deres ambitioner for klubben (eller mangel på samme) der accepterer at vi er så jammerlige som vi er. Cheftræneren er en nøgleperson i den forbindelse og det er ligemeget om han hedder Alm, Guardiola, Hammer eller Mejsel ;-). Hvis man som ledelse accepterer at ens så vigtige nøglemedarbejdere præsterer så jammerligt, over så lang en periode, så viser man, som jeg skriver, at man reelt ikke har nogen seriøse sportslige ambitioner for klubben. Hvis vi fortsætter denne middelmådige og uambitiøse vej, så er nedrykning langt mere sandsynligt end top seks, hvis ikke i år så til næste sæson.
                          Altså vi taler en sæsonstart , hvor Alm og Co. på hjemmebane har tabt til Vejle og Lyngby og hvor vi er blevet skildt ad taktisk af “ storklubberne” Viborg og Silkeborg !!!!!!. Det er fandme kun i OB at en cheftræner kan overleve den slags, på trods af at vi hev en svine heldig sejr hjem fra Farum fordi alle FCN’s afslutninger blev blokeret mirakuløst.
                          Og nej, jeg skriver ingen steder at Alm er den eneste der har ansvaret for denne nedtur, men han har nu i 2,5 år bevist at han ikke kan få noget positivt ud af det spillermateriale han har til rådighed.
                          Hans mandskabsbehandling mener jeg også roligt man kan stille en del spørgsmålstegn ved. Spillere der den ene kamp pilles helt ud af truppen, for så den næste at være i startopstillingen og så pludselig igen helt ude af truppen. Det er Alm der gjorde Bjørn Paulsen til anfører og det er Alm der har holdt fast i Bjørn Paulsen i startopstillingen så længe på trods af åbenlyse spillemæssige mangler. Før Bjørn Paulsen var det Kasper Larsen der fik alt for lang snor af Alm.
                          Når man kører med så begrænset budget som vi gør (selvom det er større end Sif, VFF, RFC, VB), så er det ekstra vigtigt at man får det optimale ud af hele ens trup og her er mandskabsbehandling ekstremt vigtigt.
                          Last edited by OleKBH; 14-10-2023, 07:57.

                          Comment


                            Selvfølgelig har AA en stor del af ansvaret for, at vi ligger hvor vi ligger. At hævde det betyder dog ikke, at ledelsen, og BW, kan frikendes. Men når man stort set ikke har en plan B for sine kampe, så er det bare svært. Og ja, der har været (urimeligt) mange udskiftninger i truppen, men der er tale om professionelle spillere, og de kan altså godt lære to forskellige systemer på forholdsvis kort tid.
                            Og overordnet set har vi vel de point, som vi bør have, i forhold til vores spil. Ja, vi kunne/burde have vundet mod Randers og Lyngby, men vi kunne/burde også have tabt mod BIF og FCN. Og det viser vel meget godt, at uforudsigeligheden er det mest forudsigelige hos os.
                            Uden at være konspirationsteoretiker, så er jeg dog begyndt at tro mere og mere på fortællingen om, at man har to målsætninger, den officielle om top-6, og en uartikuleret, hvor bare det at spille i Superligaen er ok.
                            Endelig, så nævnes det ofte, at vi har et imponerende højt tilskuerantal. Rigtigt. Især set i forhold til vores præstationer. Men, lad os nu se, når efteråret kommer, og alle de marginale tilskuere ikke kommer mere: de unge piger (og drenge), der absolut ikke kommer på grund af fodbolden, de ældre, der ikke vil risikere en influenza, dem, der bare har fået nok, og ikke orker mere (min søn har lige opsagt sit abonnement). Så tilskuertallet kan hurtigt ændre sig, også selv om vi da mangler blandt andet FCK og BIF hjemme.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                              Men det er ikke nødvendigvis Alm der fejler. Om de så ansætter Josep Guardiola, tvivler jeg på han kan gøre det meget bedre.
                              Kirurgen laver ikke en kompliceret operation med hammer og mejsel.
                              Der skal købes det rigtige værktøj, også i en fodboldklub. Og så har du ret i det hele falder tilbage på ledelsen. Med et budget der er dobbelt så stort som Silkeborg og Randers er der nogen der fejler, sæson efter sæson. Træner efter Træner kan ikke bringe OB i top 6.
                              Fejlen ligger et andet sted.
                              Flere snakker om OB’s budget og NT kan forsvare dig med at der i OB er budget til top6 hvis det er økonomien det kommer an på MEN .. bliver budgettet brugt?

                              og brugt rigtigt?

                              for er da enig i at det er underligt at OB er eneste hold i suppen der ikke har spillet europæisk og andre hold kan få mere ud af mindre år efter år efter år .. er andre hold så træneren, sportsdirektøren eller ejerne?
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Jess Thorup kan stryges af listen. Han er lige blevet præsenteret som cheftræner i Bundseligaklubben Augsburg.

                                Comment

                                Working...
                                X