Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

    Mon ikke han er i byen for at kommentere fodboldkampe i studiet, på TV2?
    Plejer DN ikke altid at kommentere fra stadion ?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

      Det lyder jo godt altsammen, men måske præstationer på en noget billig baggrund, og et smalt grundlag.

      Og så er han jo ikke aktuel, pga. det fremhævede.
      Hvad er andre realistiske muligheder med en mindre billig baggrund og et bredere grundlag ?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Hvad er andre realistiske muligheder med en mindre billig baggrund og et bredere grundlag ?
        jeg tænker at vi har set gode “antrit” med Helander og Trybull så Hborfor ikke kaste penge efter en “proven” træner der har bevist evnerne i en række mindst på niveau med SL

        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          jeg tænker at vi har set gode “antrit” med Helander og Trybull så Hborfor ikke kaste penge efter en “proven” træner der har bevist evnerne i en række mindst på niveau med SL
          Troels Bech?
          Lars Olsen?
          Poul Hansen?
          Kent Nielsen?
          Jakob Michelsen?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

            Troels Bech?
            Lars Olsen?
            Poul Hansen?
            Kent Nielsen?
            Jakob Michelsen?
            det er dig der nævner danske navne.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              endnu en træner der gør sig til for superliga klubber...

              kender intet til ham ifht spillestil osv - bare så det er klart.

              Bare endnu en "mens vi venter" (syntes godt nok de landholdspauser er lange...)

              https://bold.dk/fodbold/klubber/atal...er-interessant

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                endnu en træner der gør sig til for superliga klubber...

                kender intet til ham ifht spillestil osv - bare så det er klart.

                Bare endnu en "mens vi venter" (syntes godt nok de landholdspauser er lange...)

                https://bold.dk/fodbold/klubber/atal...er-interessant
                Så vidt jeg erindrer har han en fin fortid som fysisk træner for bl.a. Juventus og andre fine adr. Jeg kender intet til ham som cheftræner, men han har uden tvivl nogen fine kompetencer
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  det er dig der nævner danske navne.
                  Øh ja - Det er danske navne. Hvad er pointen med det?
                  Du nævnte, at man skulle kaste penge efter en "proven" træner, der tidligere har bevist evnerne i en række mindst på niveau med SL. (vel underforstået, at niveauet i den svenske liga er lavere end i Superligaen - og bortset fra at niveauet i AIK generelt har været væsentligt over nivauet i OB).
                  Jeg pegede så bare på 5 trænere, som alle var karakteriseret ved, at de allerede havde bevist, at de havde evnerne til at få andre klubber til at præstere over evne i Superligaen.
                  I tiden før vi fik en strategi var det jo netop sådan, at Thorborg hyrede en "proven" træner. Var villig til at betale nok til f.eks. at lokke Kent Nielsen til klubben. Når den pågældende træner så nævnte, at NU ville han have en bestemt spiller (f.eks Kenneth Emil Petersen), så endte det ofte med, at den pågældende spiller blev købt til OB.
                  Vi har prøvet at invistere i en såkaldt "proven træner". Vi har faktisk stort set aldrig gjort noget andet.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                    Øh ja - Det er danske navne. Hvad er pointen med det?
                    Du nævnte, at man skulle kaste penge efter en "proven" træner, der tidligere har bevist evnerne i en række mindst på niveau med SL. (vel underforstået, at niveauet i den svenske liga er lavere end i Superligaen - og bortset fra at niveauet i AIK generelt har været væsentligt over nivauet i OB).
                    Jeg pegede så bare på 5 trænere, som alle var karakteriseret ved, at de allerede havde bevist, at de havde evnerne til at få andre klubber til at præstere over evne i Superligaen.
                    I tiden før vi fik en strategi var det jo netop sådan, at Thorborg hyrede en "proven" træner. Var villig til at betale nok til f.eks. at lokke Kent Nielsen til klubben. Når den pågældende træner så nævnte, at NU ville han have en bestemt spiller (f.eks Kenneth Emil Petersen), så endte det ofte med, at den pågældende spiller blev købt til OB.
                    Vi har prøvet at invistere i en såkaldt "proven træner". Vi har faktisk stort set aldrig gjort noget andet.
                    Pointen er at vi før haft pæn succes med bl.a. Bruce Rioch indtil han flygtede ud af klubben. Danske toptrænere er helt sikkert også gode, men af dem der er nævnt er det kun Lars Olsen og måske Michelsen der har gjort en positiv forskel under vidt forskellige forhold i økonomisk forhold. Nu er det vel også BW der hyrer trænere fremadrettet så det ikke nødvendigvis er NTs ønsker om bestemte kandidater. Min ønsketræner er også dansker men der må findes navne et sted derude der besidder de proffesionelle og menneskelige egenskaber jeg mener der skal til for at få den "lille overpræstation" der skal i flg. BW skal til for løfte OB i top6, med andre ord er mit ønske en Bruce Rioch i en markant yngre udgave. Alt det må BW håndtere i den økonomi han har til rådighed

                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Hvad er andre realistiske muligheder med en mindre billig baggrund og et bredere grundlag ?
                      Det ved jeg ikke.. Det er jo det jeg prøver at sige.
                      Tror ikke nogen herinde på forhånd kunne kalde nogen af de spillere der kom til i transfervinduet.

                      Det samme tror jeg kan komme til at gøre sig gældende med en ny træner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Plejer DN ikke altid at kommentere fra stadion ?
                        Han står hvert fald sammen med Kenneth Perez i TV2 studiet (Odense) her til aften.

                        Comment


                          Niels afviser OB:
                          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-klub/10000118

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
                            Det er lidt sjovt at væres træmand af en træner er den der trækker flest røde kort.
                            NF vil bestemt være en opgradering, men spørgsmålet er om der er frihed nok til en træner i forhold til den skabelon for spillestil der er valgt. Alm har måtte bede om lov til st ændre formation et par gange.

                            trænanden Alm følger blot skemaet, men der må være en smule frihed, ellers så fortsætter Alm når vi er rykket ned.

                            jeg tror vi rykker ned. Ikke i denne sæson, men fundamentet er råddent og selvom BW er begyndt restaurering, så kræver det penge for at kickstarte OB igen - mange penge.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Der har her på forum tidligere været et rygte om, at direktionen taler med 3 træneremner, hvoraf de 2 skulle være David N og Thorup. Når man ikke sætter navn på den sidste, tror jeg det er fordi, det er topkandidaten - måske NF ??
                              Jeg tror ikke på Bo H, fordi NT og Thomas C personligt ikke vil acceptere en træner, "der råber op, og farer op og ned ad sidelinjen som en klovn", til trods for hans store trænerkvalifikationer.
                              Thorup er efter min mening for flegmatisk, for pæn og med for lidt vildskab. David Nielsen med et par gode assistenter er min nr. 2 favorit, men nu kommer svaret på dit spørgsmål - jeg håber så meget på Niels F. Han er en rutineret træner, med god mandskabspleje og fodboldforstand, og intelligent i sit forhold til NT og TC. Men nu til det allerbedste: jeg er overbevist om, at vi med NF får et mandfolk, som kun siger ja til jobbet, hvis han sammen med BW får medbestemmelse med hensyn til spillertransfers, og den fulde frihed til at spille de systemer, som efter hans mening vil give OB de bedste resultater.
                              Vil NT endelig vise en træner den tillid, tror jeg NF griber de store udfordring.
                              Jeg håber så meget på denne løsning.
                              Ja så røg den drøm, efter Ekstrabladets artikel i dag.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Det er lidt sjovt at væres træmand af en træner er den der trækker flest røde kort.
                                NF vil bestemt være en opgradering, men spørgsmålet er om der er frihed nok til en træner i forhold til den skabelon for spillestil der er valgt. Alm har måtte bede om lov til st ændre formation et par gange.

                                trænanden Alm følger blot skemaet, men der må være en smule frihed, ellers så fortsætter Alm når vi er rykket ned.

                                jeg tror vi rykker ned. Ikke i denne sæson, men fundamentet er råddent og selvom BW er begyndt restaurering, så kræver det penge for at kickstarte OB igen - mange penge.
                                Om det er friheden i jobbet eller om NF bare ikke gider træne et hold af middelmådigt tilfældigt sammensatte spillere, kan man kun gisne om.
                                måske en verserende sag imod BW omkring Minteh-transferen som kan trække tæppet væk under ham, også er medvirkende til han venter på et bedre tilbud.

                                Det bliver svært for os at finde en profileret træner som verdenen i ådalen ser ud lige nu. Det er håbløst!

                                Comment

                                Working...
                                X