Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Lyder som en outro fra en julekalender...

    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
    Er vi egentlig på jagt efter en ny cheftræner ? Eller håber og tror ledelsen stadig på, at Alm kan vende denne krise. Og hvor længe vil evt kandidater som Frederiksen og Nielsen, vente på afklaring ? Alt imens Alm stadig er cheftræner.
    ...Bummelum hvad vil der ske med OB? Se med igen I morgen naar neaste afsnit vises

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi forestille mig andet end at man bare venter på landsholdspausen.

      - jeg syntes ærlig talt alt den anden snak om truppens kvalitet vs sidste år osv er rene undskyldninger. Så gode var jo vi heller ikke sidste år; den gode stime der oftest snakkes om var 10 kampe uden nederlag - ja, men det var altså kun 4 sejre.

      Alm bør simpelthen være fortid på søndag - uanset resultatet.

      Ellers mister jeg da først virkeligt troen på at OB kan vende det her rundt.
      Jebali og Gigovich blev aldrig ordentligt erstattet og top6 glippet med 3 point så ville chancen for at nå målet ikke være blevet ringere hvis de var blevet erstattet 1:1.

      Minteh, Sabbi, Frøkjær og Tverskov er heller ikke 1:1 erstattet. DonD, Turay, Rami og Kohler er erstatningerne …

      Glem ikke at Alm fik forlænget kontrakten for mindre end et halvt år siden ..

      BW forlænger og har vel vidst at holdet i en periode ville blive forringet .. skal det gå ud over Alm hvis BW har planlagt det ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Jebali og Gigovich blev aldrig ordentligt erstattet og top6 glippet med 3 point så ville chancen for at nå målet ikke være blevet ringere hvis de var blevet erstattet 1:1.

        Minteh, Sabbi, Frøkjær og Tverskov er heller ikke 1:1 erstattet. DonD, Turay, Rami og Kohler er erstatningerne …

        Glem ikke at Alm fik forlænget kontrakten for mindre end et halvt år siden ..

        BW forlænger og har vel vidst at holdet i en periode ville blive forringet .. skal det gå ud over Alm hvis BW har planlagt det ..
        den del har jeg godt nok svært ved at forholde mig til. "Skal det gå ud over Alm"?? Manden har ikke gjort sit arbejde godt nok - ja han var tæt på at indfri sit må sidste sæson - selv med alle de spillere.

        - En del folk vidst har en tendens til at huske som værende bedre end de reelt var. Især Frø og Sabbi som Alm selv har brugt som en undskyldning - de var altså meget svingende i deres præstationer.

        Minteh, var når han var god - rigtig god. Men så mange kampe spillede han ikke - og slet ikke så mange gode.

        Alm har konstant kørt pladen med at han træner de spillere han får stillet til rådighed og han ikke blander sig i indkøb af nye spillere. Før nu - hvor det så pludseligt kan bruges.

        Alm var lige ved at nå top 6 sidste år ja - men der til vil jeg mene at han selv spillede en stor rolle i at det glippede. Første kamp efter vinter pausen - han kender programmet for de resterende 5 kampe. Vi møder Randers på hjemmebane - af de kampe vi havde tilbage var det en kamp der skulle give 3 point hvis man ville snakke top 6. Der gik han ikke ordenligt efter den, tog det ene point og så var det sket.

        Har Alm så har optimale betingelser? Er den nuværende situation ene og alene hans skyld? Bliver alt bedre med en ny træner? Nej selvfølgelig ikke.

        - jeg er nok bare der at jeg frygter det bliver værre hvis man holder fast i Alm. Endnu en sæson er smidt væk - nu gælder det om ikke for alvor at komme i nedrykningsfarer. Og der tror jeg desværre vi ender hvis Alm for lov at fortsætte.

        Comment


          ved ikke om den har været postet andre steder;

          https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...ls-frederiksen

          Comment


            Tænker at den største faktor for en eventuel fyring er det udtryk spillerne bringer på banen og til træning. Hvis Westrøm kan fornemme, at spillerne ikke længere har den nødvendige tro og tillid til træneren, så tror jeg han trykker på knappen - uanset om vi vinder, spiller uafgjort eller taber mod FCN.

            Kampen mod FCN kommer i hvert fald til at give os et svar på om spillerne virkelig vil og tror på Alm.

            De kan læse i medierne, at klubben gøder vandene hos eventuelle erstatninger. Dertil den rygtede kolde luft mellem Alm og Hjortebjerg.

            Spillernes tilgang til kampen må ubevidst eller bevidst være ret afhængigt at troen på tingene for tiden.

            Det bliver godt nok en interessant søndag og mandag, vi går i møde.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              den del har jeg godt nok svært ved at forholde mig til. "Skal det gå ud over Alm"?? Manden har ikke gjort sit arbejde godt nok - ja han var tæt på at indfri sit må sidste sæson - selv med alle de spillere.

              - En del folk vidst har en tendens til at huske som værende bedre end de reelt var. Især Frø og Sabbi som Alm selv har brugt som en undskyldning - de var altså meget svingende i deres præstationer.

              Minteh, var når han var god - rigtig god. Men så mange kampe spillede han ikke - og slet ikke så mange gode.

              Alm har konstant kørt pladen med at han træner de spillere han får stillet til rådighed og han ikke blander sig i indkøb af nye spillere. Før nu - hvor det så pludseligt kan bruges.

              Alm var lige ved at nå top 6 sidste år ja - men der til vil jeg mene at han selv spillede en stor rolle i at det glippede. Første kamp efter vinter pausen - han kender programmet for de resterende 5 kampe. Vi møder Randers på hjemmebane - af de kampe vi havde tilbage var det en kamp der skulle give 3 point hvis man ville snakke top 6. Der gik han ikke ordenligt efter den, tog det ene point og så var det sket.

              Har Alm så har optimale betingelser? Er den nuværende situation ene og alene hans skyld? Bliver alt bedre med en ny træner? Nej selvfølgelig ikke.

              - jeg er nok bare der at jeg frygter det bliver værre hvis man holder fast i Alm. Endnu en sæson er smidt væk - nu gælder det om ikke for alvor at komme i nedrykningsfarer. Og der tror jeg desværre vi ender hvis Alm for lov at fortsætte.
              Jeg er helt enig og det var også ment sarkastisk men dårligt kommunikeret fra min side .. Alm har ikke det bedste materiale men syntes heller ikke at han formidler det ham har godt nok ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Jeg er helt enig og det var også ment sarkastisk men dårligt kommunikeret fra min side .. Alm har ikke det bedste materiale men syntes heller ikke at han formidler det ham har godt nok ..
                så tror jeg vi er ret så enige

                top 6 med det nuværende materiale og med al den udskiftning - så skulle Alm få holdet til at overpræstere.

                - men han burde være i stand til at få lidt mere ud af holdet. Og det er vel det vi har set over en længere periode; alt for svingende præstationer - top niveauet er rigtigt fint mens bundniveauet er grænsende til nedrykningskandidat. Og desværre ser vi oftere bundniveauet.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                  Det er vel ikke så interessant hvad Brink synes om Thorborg -men om hvad Thorborg synes om Brink - og efter hvad jeg hører kommer de IKKE til at arbejde sammen igen.
                  Kim Brink har vel ret beset heller ikke haft større succes andre steder end i OB ? Vi skal væk fra at caste tidligere OB ere blot fordi de er tidligere, hvis deres kompetencer eller evner ikke længere er det vi behøver - det gælder både på træner, ledelse og spiller niveau i mine øjne. Så herfra tak til KB for en glimrende tid - men nej tak til fremadrettet job. I'vrigt er jeg helt enig i at det var en glimrende podcast og god underholdning at opleve KB fortælle om tiden i OB - det er han god til.
                  Er det noget vi gør i?
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    det er klart det afhænger af hvem man kan få ind - men nu må de efterhånden have været i gang et par uger, optimalt at skifte på den måde nej, men det må være muligt at finde en kompetent afløser.
                    - og selv om jeg helst ser der kommer en langsigtet løsning ind så tænker jeg også vi er et sted nu hvor en der bare skal få os igennem sæsonen kan være en mulighed.

                    Og ja pilen vil komme til at pege på BW på et eller andet tidspunkt hvis ikke det lykkedes, men lader han bare stå til og lader Alm kører linen ud vil fokus også rettes på ham.

                    Og så tror jeg ikke BW sidder og tænker på den måde - jeg vil næsten mene at så er den da først gal hvis man sidder med sådan en "taber" tilgang, at man tænker frem mod næste nederlag, og hvad hvis jeg nu gør det der forkert...han skal jo tro på han finder den rette til at løse opgaven.
                    Jeg tror heller ikke han tænker han skal trække tiden, for ikke selv at komme i skudlinjen. Jeg tror til gengæld heller ikke han kan finde en optimal løsning på to uger. Det er der i hvert fald en del risiko forbundet med. Et ikke helt utænkeligt scenarie er at en ny drømmetræner af forskellige årsager først vil starte fra januar. Hvad skal han så stille op indtil da? Får man mere ud af at indsætte en assistent midlertidigt eller måske hente en rutineret brandslukker ind? Begynder der at komme pip fra spillertruppen omkring tvivl på Alm, så er der ingen tvivl, men forstår godt beslutningen er svær, hvis der er bred opbakning. Her kan et skifte skade mere end det gavner

                    Comment


                      OB præsenterer et nyt holdfoto på Facebook. Måske en tilfældighed , men trænerteamet er i hvert fald ikke med på billedet...
                      https://m.facebook.com/story.php?sto...00063645174694
                      Last edited by andlox; 06-10-2023, 14:31.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        OB præsenterer et nyt holdfoto på Facebook. Måske en tilfældighed , men trænerteamet er i hvert fald ikke med på billedet...
                        https://m.facebook.com/story.php?sto...00063645174694
                        Tja, mon ikke NF er træner på mandag.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          Tja, mon ikke NF er træner på mandag.
                          Det håber.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            OB præsenterer et nyt holdfoto på Facebook. Måske en tilfældighed , men trænerteamet er i hvert fald ikke med på billedet...
                            https://m.facebook.com/story.php?sto...00063645174694
                            det er Trybull heller ikke så vidt jeg kan se...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              Tja, mon ikke NF er træner på mandag.
                              lad os håbe - tror han vil være en god kandidat.

                              Må erkende jeg lige pt er lidt ligeglad hvem det bliver - der skal bare ske et eller andet for at jeg kan finde en tro på projektet igen.

                              Comment


                                Flere og flere siger Alm er færdig efter FCN kampen, og Niels F er den som bliver nævnt mest.

                                Har folk herinde også hørt noget om det?

                                Comment

                                Working...
                                X