Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - RANDERS 23.JULI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Sikkert. Men alt dette er jo akademisk, i og med pointen omhandler om hvorfor vi ikke gjorde noget for at undgå at vi havnede i en situation, hvor et hjørnespark kan ende i en kaos situation, hvor folk nemmere begår fejl. Hvorfor gik vi ikke/kunne vi ikke gå efter at score til 3-1?

    MvH ChrisOB
    Er det også træneren skyld at de 2 mest rutinerede spillerede på banen laver aktioner der koster mål.

    1-0 målet - Bjørn er så langsom i opfattelse og herefter i vending og acceleration.
    2-2 målet -Martin Hansen går ud for at bokse, men rammer ikke bolden.

    Vores anden halvleg er ikke god, men at lægge alt over på Alm er simplethen for nemt og useriøst.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

      Er det også træneren skyld at de 2 mest rutinerede spillerede på banen laver aktioner der koster mål.

      1-0 målet - Bjørn er så langsom i opfattelse og herefter i vending og acceleration.
      2-2 målet -Martin Hansen går ud for at bokse, men rammer ikke bolden.

      Vores anden halvleg er ikke god, men at lægge alt over på Alm er simplethen for nemt og useriøst.
      Igen, det er rent akademisk. Det samlede udtryk er altså hans ansvar. Jeg bliver efterhånden træt af at forklare forskellen imellem skyld og ansvar. De mål var spillernes skyld, men ansvaret for kampbilledet er trænerens. Jeg ligger ikke alt over på Alm. Jeg ligger det ansvar, der utvetydig, er hans over på ham. Som leder står man på mål for det samlede udtryk/resultat. Og dér svigtede Alm igår. Ikke med vilje, ligesom hverken BP eller MH gjorde det. Men ansvaret er hans.

      Skyld deles. Overordnet ansvar gør ikke. Hvorfor kunne vi ikke/gik vi ikke gå efter målet til 3-1?

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

        Er det også træneren skyld at de 2 mest rutinerede spillerede på banen laver aktioner der koster mål.

        1-0 målet - Bjørn er så langsom i opfattelse og herefter i vending og acceleration.
        2-2 målet -Martin Hansen går ud for at bokse, men rammer ikke bolden.

        Vores anden halvleg er ikke god, men at lægge alt over på Alm er simplethen for nemt og useriøst.
        Det er klart Alms ansvar at OB mister momentum i kampen, og sætter en spinkel føring over styr til sidst.
        Det er ham der sætter holdet, og ham der dikterer hvordan det skal foregå. Det er også hans ansvar, at
        sikre sig bedst muligt imod personlige fejl, det gør han vel først og fremmest ved, at spille spillere der er
        klar til kamp. Det så BP bestemt ikke ud til at være, og når anføreren ikke er det, er usikker og kommer
        for sent ind i stort set alt, så forplanter det sig i de øvrige. Så sker der mærkelige ting, som der skete igår.

        Comment


          Alle der så kampen, undres med garanti over, at OB i den grad overlod initiativet til Randers. Det billede har vi jo set i rigtige mange kampe, gennem de sidste mange år. Vi har haft forskellige trænere og alligevel er det samme der gentager sig, med enkelte undtagelser.
          Vi har vindertype på holdet, ex bl.a. Martin Hansen, Bjørn Paulsen, Aske Adelgaard. Ivansevic. På træningsrapporterne lyder det som om der er god intensitet, og tempo i træningerne. Men alligevel overlader OB gang på gang initiativet til modstanderne, selv når man som igår, spiller en fin 1 halvleg, og kommer tilbage efter at have været bagud. OB fører 2-1 ved pausen, alt spiller sådan set, MEN så sker det vi alle nok sad og frygtede. HVORFOR.
          Årsagerne kan være mange:
          Dårlig form
          Dårlig træner
          Manglende tydeligt hieraki.
          Manglende vinderkultur.
          Trup med for lavt niveau.
          Etc.

          Opbakningen fra fans er i top, der er mange tilskuere til kampene. Men jeg sidder alligevel tilbage med følelsen at det ender nok som det pejler, og ja der er spillet en kamp. Men med det der skete igår og med de sidste sæsoner in mente, og det kampprogram der venter de næste 5 kampe, så frygter jeg sgu lidt for at det bliver rigtig grimt.
          Håber og til at spillerne rejser sig og viser noget, der gør mine bange anelser til skamme.





          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Sikkert. Men alt dette er jo akademisk, i og med pointen omhandler om hvorfor vi ikke gjorde noget for at undgå at vi havnede i en situation, hvor et hjørnespark kan ende i en kaos situation, hvor folk nemmere begår fejl. Hvorfor gik vi ikke/kunne vi ikke gå efter at score til 3-1?

            MvH ChrisOB
            Jeg er helt enig med Martin i at det er en stor fejl at vi stiller os tilbage , som iøvrigt er en af utallige gentagelser og dermed ikke et enkeltstående tilfælde.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Martin så vel heller ikke for godt ud ved det hjørnespark, havde det været Bernat så var han blevet storsvinet herinde.
              Men så kunne Wesstrøm tage den op med Alm. Han har jo før sagt til Alm at han skulle gribe tingene anderledes an i en periode taktisk. Han skal have at vide at man skal forsøge at blive ved med det flotte spil vi så i første halvleg. Det var jo tydeligt at OB ikke engang forsøgte at spille fodbold den sidste halve time
              Last edited by Bobolarsen; 24-07-2023, 09:58.

              Comment


                Nu hvor jeg har sovet på det, kommer det måske lidt mindre frustration end i går, men... for helvede!!! Randers var et virkelig dårligt hold, og jeg tænkte på et tidspunkt, at de dér kommer til at spille om nedrykning. Og så puff, stiller man sig ned, og får Randers til at ligne Barcelona. Når det så er sagt, så skal kvaliteten simpelthen være bedre i de kampafgørende situationer. Maritn Hansen ser sgu ikke for godt ud på nogle af målene - ligesom forsvaret ikke gør deres arbejde godt nok.

                Og da man skifter ud, kommer der spillere ind der ikke har superliganiveau - og det er min mening.

                Det eneste positive fra denne kamp er, at Nouck så spændende ud.

                Og lad nu for helvede være med at give alle de hjørnespark væk!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                  Nu hvor jeg har sovet på det, kommer det måske lidt mindre frustration end i går, men... for helvede!!! Randers var et virkelig dårligt hold, og jeg tænkte på et tidspunkt, at de dér kommer til at spille om nedrykning. Og så puff, stiller man sig ned, og får Randers til at ligne Barcelona. Når det så er sagt, så skal kvaliteten simpelthen være bedre i de kampafgørende situationer. Maritn Hansen ser sgu ikke for godt ud på nogle af målene - ligesom forsvaret ikke gør deres arbejde godt nok.

                  Og da man skifter ud, kommer der spillere ind der ikke har superliganiveau - og det er min mening.

                  Det eneste positive fra denne kamp er, at Nouck så spændende ud.

                  Og lad nu for helvede være med at give alle de hjørnespark væk!
                  Frustrationen gælder jo ikke kun kampen igår. Tidligere frustrationer bliver jo ikke nulstillet bare fordi vi starter ny sæson - med eller uden nye spillere.

                  Det er sådan man skal se frustrationerne fra igår.

                  Ikke tage det så tungt at der bliver kammet lidt over. De fleste er jo faldet ned igen. Inklusiv mig selv.

                  Jeg vil aldrig forstå dem, der ikke kan forstå, at man ikke kan sige "rolig nu" de første 24 timer efter et skuffende resultat. Det gør kun ondt værre.

                  Frustrationer er udtryk for passion. Ikke bare galde.

                  Vi vil jo alle gerne have vi får et fuldt udtryk. Igår får os naturligt til at tro, at tingene ikke bliver et hak anderledes end de sidste mange år. Det synes jeg ikke man hverken kan eller skal bebrejde nogen i at tænke - og give udtryk for.

                  Mon ikke vi alle støtter lige meget når kampen er i gang?

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Jeg er endnu mere uforstående overfor valget af Bjørn som anfører efter i går. Jeg er overbevist om at Ivan slår ham af posten lige så snart han er klar. Bjørn har godt nok set langsom ud her i optakten samt i går. Tror desværre det kommer til at koste en del

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Man kommer, i min bog, ikke til at fremstå "sympatisk", når man stiller sig op foran journalister, og erklærer sig uenig i ting, der i det store hele måske var rigtigt. Så er man snarere "ignorant".

                      Gravesen, der i øvrigt ikke er journalist, men en tidligere professionel fodboldspiller på store adresser, fortæller om sin oplevelse af 2. Halvleg, som ligger ret tæt på de flestes opfattelse. I mine øjne så fremstår Alm mere som en Komisk Ali, end Gravesen gør. Og vi har, med tidligere tiders ledende sportslige personer i mente, haft nok af dem.

                      Det er hans ansvar at ændre kampbilledet. Det skete ikke. Spillerne har også et ansvar. Men som leder står man på mål for en samlet indsats af holdet. Og det så da skrækkeligt passivt ud igår.

                      Nu vil jeg ikke ligge skjul på, at jeg vil have en anden træner end Alm, og interviews som igår forstærker bare den tanke. I det store hele synes jeg ikke Alm har rykket os en millimeter. Det er hop på stedet. Og kampe son igår forstærker blot dette. Forsvaret, presset og beslutningerne fremad banen igår var passive og drevet af panik. Intet af det Alm foretog sig hjalp på det.

                      Og jeg er bange for, at sådan kommer det til at fortsætte.

                      MvH ChrisOB
                      Dine bøger skal jeg ikke bestemme teksten i. Jeg synes dog at det er ret befriende med en træner der kan give igen når det bliver for sensationalistisk/dumt som det bliver når Gravesen står og påstår at Randers scorer 3 mål i anden halvleg, når alle andre i hele verden godt ved at det ikke var det der skete. Manden var en okay offensiv spiller, han må sgu da vide hvornår noget er et mål.

                      Det så ikke skrækkeligt ud igår, det var endnu en svingende præstation, vores første halvleg var glimrende. God fart i kombinationspillet, god i presspillet, fik skabt mange chancer, jeg er med at Randers scorer men det er på den halve chance de har og det er fuldt fortjent at vi går til pause og er foran.

                      Vores 2 halvleg falder vi dybt og det ligner at vi forsøger at fedt en et-måls sejr hjem, her skal både spillere og bænk få kaldt holdet frem i banen, det sker ikke og det er en elendig anden halvleg. Det største kritikpunkt rent taktisk er, som jeg ser det, at vi skifter en ekstra stopper ind, så agerer Alm ind i at vi har stillet os ned i stedet for at få os op og lukke kampen.

                      Jeg synes nu Alm har rykket os en del.

                      Fra Jakob Michelsens pragmatiske fodbold, hvor der manglede noget tråd i projektet og hvor kulturen når den var værst gik på at fansne i Odense var urimelige. Som man nærmest vride armen rundt på for at spilletid til akademisterne.

                      ​​​​​​Der er der meget bedre styr på det under Alm.

                      Det eneste der reelt mangler fra Alm det er at vi kan slippe af med vores nat og dag tendenser, det her med at vi kan spille fremragende mod Viborg for så at falde fra hinanden mod Twente, til kampen mod Randers hvor spiller godt i første halvleg og så spiller af h til i anden.

                      Alm har sat en stime sammen i sidste sæson hvor vi har ti gode kampe. Det er for lidt set over 2 sæsoner. Jeg har svært ved at se at Alm er den træner der kan gøre os stabilt præsterende, men fundamentet, som vi eksempelvist så i første halvleg igår, det er fint lavet.

                      Comment


                        Jeg har også lige fået sovet på det. Fremragende 1. Halveg. Eneste kritikpunkt er BP. Bekymrende så vanskeligt han har det overfor fart.
                        Ellers gør Charly hvad der passer ham. Adelgaard og Owusu kommer flyvende offensivt, som jeg sjældent har set vores backs og Sven fordeler spillet intelligent og med god fart.
                        Jeg kunne godt have ønsket mig Rami kom mere på bolden. Han er jo virkelig dygtig på bolden, men han kunne godt søge den lidt mere, så vi får endnu mere ud af hans fine visioner. Jeg tror dog det handler om vi lige skal have ham lidt mere fit, som det var tilfældet med Jebali i hans første tid.
                        I 2. Halveg kommer vi skævt ud og Alm reagere prompte. Desværre bliver vi bare endnu mere uorganiseret med Bash og Kjerrumgaard på toppen. Randers presser højere op og vi ender med at spille rigtig mange bolde direkte på Kjerrumgaard, som virkelig ser udfordret ud teknisk på superliganiveau. Bash finder sig slet ikke til rette på 10'eren og Charly bliver træt. Vi har derfor kun Tongya offensivt, som holder nogenlunde niveau, men han er så også den mindst farlige. Derfor bider vi slet ikke fra os, og så er Randers, som Randers er. De får en lillefinger og tager hele hånden. Til en start overtager de spillet uden at være farlige og som tiden går, så får de pludselig kæmpechancer og scorer så til sidst. Det er typisk dem ikke at være det bedste hold, men til gengæld udnytte momentet, hvor modstanderen ikke rammer det niveau de skal.

                        Desuden kan BW og Adrian godt intensivere jagten på en venstre back. Langt henad vejen synes jeg egentlig Adelgaard gør det fint særligt offensivt, men når vi ender med at spille med Bashkim dernede til sidst, så er truppen altså bare ikke på plads. Vi har stort set hele truppen til rådighed og så skal vi fandme ikke stå med en angriber på venstre back. Det er langt fra top 6-standard.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                          Jeg har også lige fået sovet på det. Fremragende 1. Halveg. Eneste kritikpunkt er BP. Bekymrende så vanskeligt han har det overfor fart.
                          Ellers gør Charly hvad der passer ham. Adelgaard og Owusu kommer flyvende offensivt, som jeg sjældent har set vores backs og Sven fordeler spillet intelligent og med god fart.
                          Jeg kunne godt have ønsket mig Rami kom mere på bolden. Han er jo virkelig dygtig på bolden, men han kunne godt søge den lidt mere, så vi får endnu mere ud af hans fine visioner. Jeg tror dog det handler om vi lige skal have ham lidt mere fit, som det var tilfældet med Jebali i hans første tid.
                          I 2. Halveg kommer vi skævt ud og Alm reagere prompte. Desværre bliver vi bare endnu mere uorganiseret med Bash og Kjerrumgaard på toppen. Randers presser højere op og vi ender med at spille rigtig mange bolde direkte på Kjerrumgaard, som virkelig ser udfordret ud teknisk på superliganiveau. Bash finder sig slet ikke til rette på 10'eren og Charly bliver træt. Vi har derfor kun Tongya offensivt, som holder nogenlunde niveau, men han er så også den mindst farlige. Derfor bider vi slet ikke fra os, og så er Randers, som Randers er. De får en lillefinger og tager hele hånden. Til en start overtager de spillet uden at være farlige og som tiden går, så får de pludselig kæmpechancer og scorer så til sidst. Det er typisk dem ikke at være det bedste hold, men til gengæld udnytte momentet, hvor modstanderen ikke rammer det niveau de skal.

                          Desuden kan BW og Adrian godt intensivere jagten på en venstre back. Langt henad vejen synes jeg egentlig Adelgaard gør det fint særligt offensivt, men når vi ender med at spille med Bashkim dernede til sidst, så er truppen altså bare ikke på plads. Vi har stort set hele truppen til rådighed og så skal vi fandme ikke stå med en angriber på venstre back. Det er langt fra top 6-standard.
                          Jeg er ret enig.

                          Dog i forhold til Adelgaard så tror jeg han går ud med en skade og det er derfor at vi rykker Bashkim ned? Men klart vi skal have en VB ind hvis det viser sig at owosu ikke kan spille på VB'en.

                          Og så synes jeg rent trupmæssigt vi har et problem, når vi har valgt at spille med så tung en spiler som Köhler på midten, så kan de ikke nytte noget at vi først kan skifte Manneh ud i 86, der skal sidde en erstatning vi kan bringe når han løber tør for luft.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Og så synes jeg rent trupmæssigt vi har et problem, når vi har valgt at spille med så tung en spiler som Köhler på midten, så kan de ikke nytte noget at vi først kan skifte Manneh ud i 86, der skal sidde en erstatning vi kan bringe når han løber tør for luft.
                            Desværre lykkedes Alm ikke med at bringe noget fra bænken som gjorde os bedre.

                            Apropos 6'er positionen, hvad er der sket med Mustafić?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af René Se indlæg

                              Desværre lykkedes Alm ikke med at bringe noget fra bænken som gjorde os bedre.

                              Apropos 6'er positionen, hvad er der sket med Mustafić?
                              Tror ikke han er god nok. Han starter jo inde idag i reservekampen

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Tror ikke han er god nok. Han starter jo inde idag i reservekampen
                                Det virker sådan ja... Det er vel et af de dyrere fejlskud Bjørn har lavet?

                                Comment

                                Working...
                                X