Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jo, jeg har børn, og de har lært at opføre sig ordentligt. De har respekt for andre mennesker. En santykke-app får de derfor ikke brug for!
    Som Nick Hækkerup udtaler i forbindelse med, at et ENIGT folketing vedtog den nye samtykkelov:
    Det er en banebrydende dag for ligestillingen i Danmark, at vi nu har fået en ny samtykkelov. Nu bliver det klart, at hvis ikke begge parter samtykker til sex, så er det voldtægt. Vi skal have ændret samfundets forståelse af, hvad voldtægt er, og en ny samtykkebaseret voldtægtsbestemmelse er en milepæl i den indsats.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
      Jo, jeg har børn, og de har lært at opføre sig ordentligt. De har respekt for andre mennesker. En santykke-app får de derfor ikke brug for!
      Som Nick Hækkerup udtaler i forbindelse med, at et ENIGT folketing vedtog den nye samtykkelov:
      Det er en banebrydende dag for ligestillingen i Danmark, at vi nu har fået en ny samtykkelov. Nu bliver det klart, at hvis ikke begge parter samtykker til sex, så er det voldtægt. Vi skal have ændret samfundets forståelse af, hvad voldtægt er, og en ny samtykkebaseret voldtægtsbestemmelse er en milepæl i den indsats.
      Nick Hækkerup som var imod unges alkoholforbrug indtil han blev direktør for Bryggeriforeningen ?

      https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-...politik-ryggen
      Last edited by Online; 12-07-2023, 13:06.

      Comment


        Må jeg i al stilfærdighed og helt kønsneutralt foreslå at tråden vender tilbage til sin overskrift ? Jeg er her i hvert fald primært for at debattere og blive klogere på OB relateret indhold - herunder sæsonen 23/24

        Comment


          Nå tilbage til fodbolden - vinder OB guld i år ?
          (bare for at starte endnu en følelsesladet tråd - husk at skrive pænt til hinanden )

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Jeg prøver lige med en konstruktiv mere civiliseret tone i mit svar. Det gavner tit kommunikationen og åbner derfor op for at forstå hinanden bedre. Grundstenen i et demokrati - debatten. Tror du misforstår mig. I min optik har kønsdebatten taget overhånd. For at undgå den ene yderlighed er vi nu ved at ende i den anden yderlighed. Der er nu danske firmaer, som er ved at indføre forbud mod at komplimentere hinandens påklædning, da det kan opfattes som en krænkelse. Det er i min optik tegn på en ny syg kultur bare i den anden lejr. Ekstremer er i min optik ofte farlige og ødelæggende.
            Jeg skriver, at kvinder slutshames, hvilket i min optik er en katastrofe. Det er det der kommer ud af ekstremer. Hvorfor må kvinder ikke have lov til at tage toppen af uden at andre skal nedgøre personen for det? Hvorfor må en mand ikke kigge på en kvinde, der ligger topløs på en offentlig strand, uden at han opfattes som et klamt svin.
            Jeg har svært ved at se logikken. Alt det med ulige magtforhold på en arbejdsplads er en helt anden sag. Godt at debatten har fået dat gang i en proces der.
            Husk også, at du faktisk, hvis du har børn i den alder, bør hjælpe dem med at få printet nogle samtykkedokumenter, eller få installeret en samtykkeapp på deres telefon, så de ikke kan anklages for overgreb, hvis de går med en pige/dreng hjem fra byen og nogen efterfølgende skifter mening. Det er ved at være meget ekstremt. Min dreng skal i hvert fald ikke have ødelagt sit liv ved en falsk anklage.
            Min kære hustru er altid topløs på stranden, hvilket jeg (og mange andre mænd... og nogle kvinder) har det fint med.

            Kan ikke forstå at folk i dag bliver krænkede på andres vegne. Hvad er der galt i et par kvindebryster, som jeg tror de fleste af os allerede har set fra fødslen ? Sjovt, at man skal være skal "woke", så man ikke må se et par bryster/bliver stødt over det, mens LGBT+++++++ kulturen med alle dens retninger/ekstremer skal accepteres ?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Nå tilbage til fodbolden - vinder OB guld i år ?
              (bare for at starte endnu en følelsesladet tråd - husk at skrive pænt til hinanden )
              Okay, jeg er også tilbage på emnet og tror på en Top3

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
                Jo, jeg har børn, og de har lært at opføre sig ordentligt. De har respekt for andre mennesker. En santykke-app får de derfor ikke brug for!
                Som Nick Hækkerup udtaler i forbindelse med, at et ENIGT folketing vedtog den nye samtykkelov:
                Det er en banebrydende dag for ligestillingen i Danmark, at vi nu har fået en ny samtykkelov. Nu bliver det klart, at hvis ikke begge parter samtykker til sex, så er det voldtægt. Vi skal have ændret samfundets forståelse af, hvad voldtægt er, og en ny samtykkebaseret voldtægtsbestemmelse er en milepæl i den indsats.
                Min sidste post om det her. Mine børn har også lært at opføre sig ordentligt. Der er ganske få idioter, der udløser, at nogen mener at det hjælper at lovgive. En lovgivning, som så bare udløser nye retsmæssige problematikker. Selv den der opfører sig ordentligt, kan nu for alvor komme i problemer uden skriftligt samtykke.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                  Må jeg i al stilfærdighed og helt kønsneutralt foreslå at tråden vender tilbage til sin overskrift ? Jeg er her i hvert fald primært for at debattere og blive klogere på OB relateret indhold - herunder sæsonen 23/24
                  Bump

                  Comment


                    Jeg tror på top 6, men så tror jeg vi får det svært i slutspillet. Ender som 5’er eller 6’er

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                      Jeg tror på top 6, men så tror jeg vi får det svært i slutspillet. Ender som 5’er eller 6’er
                      Sidste blogindlæg fra Thomas Dalslykke (SFÅ) var super optimistisk. Jeg tror vi - fordi vi så tidligt har fået nye spillere ind, spillere med kvalitet, så tror jeg, vi kommer i top seks. I slutspillet kan alt ske!!!
                      Skal vi have en erstatning for Frøkjær? Falk kunne være et bud :-)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
                        Sidste blogindlæg fra Thomas Dalslykke (SFÅ) var super optimistisk. Jeg tror vi - fordi vi så tidligt har fået nye spillere ind, spillere med kvalitet, så tror jeg, vi kommer i top seks. I slutspillet kan alt ske!!!
                        Skal vi have en erstatning for Frøkjær? Falk kunne være et bud :-)
                        Men vil Falk os lige nu og hvordan vil det stille Rami ?

                        Falk vil på mange måder være fantastisk, men føler lidt at det er en meget stor investering på bekostning af mange andre mere "langtidsholdbare".

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
                          Beklager, hvis tonen er for skarp, men jeg synes, det er utroligt, at der præsenteres sådan et gammeldags kvindesyn. Og så netop i en tid, hvor vi lykkelig vis har fået kvindefodbold tilbage i klubben. Jeg synes, vi skylder piger og kvinder respekt. Tænk på den fremgang der har været på tribunerne af kvinder og piger. Det er fantastisk. Dem skal vi inkludere i fællesskabet, og det gør vi ikke ved nedladende kønsnormative kommentarer.
                          Det var bedre. Skriv det fra starten :-)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Lav det nu ordentligt fra starten... snittet på Grubbe og fjern Frøkjær (som jo også står i den gamle trøje) !
                            Tænker der er nogen der læser med

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Men vil Falk os lige nu og hvordan vil det stille Rami ?

                              Falk vil på mange måder være fantastisk, men føler lidt at det er en meget stor investering på bekostning af mange andre mere "langtidsholdbare".
                              Jeg tror ikke vi er hans 1.prioritet lige nu hvis han får en god opstart og er starter i FCK

                              Men hvis Falk kom til klubben ville man jo næsten kunne sende Tongya og Mustafic ud sammen med Frø og lade Falk være afløser på 1. Afløser på venstrekant og 4.valg på 6`eren hvis der kommer skader. Det ville skabe meget plads i lønbudgettet til Falks løn og Markus Jensen(selvom han nok bliver solgt snart) som vel kan dække begge kanter

                              Det vil desuden få antallet i truppen ned som man ønsker, så der kan komme noget mere plads til transition fra akademiet

                              Comment


                                Nogen der kan angive det mest interessante fra artiklen?

                                https://fyens.dk/sport/ob-tilbage-pa...lade-i-holland

                                Comment

                                Working...
                                X