Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Efter mere end 10 års elendighed og frustrationer kan dette være sæsonen hvor vi som klub, har mulighederne for at gøre en forskel.

    Jeg glæder mig virkelig meget til at se vores spil og udtryk når sæsonen går igang.

    Jeg er mega optimistisk omkring hele det bagvedliggende setup i BWs ageren og syn på tingene.
    Alms setup med spillestil og træner teamet
    akademiets investeringer og høsten heraf fremadrettet
    nye stadionplaner og grønnere græs på plænen.


    jeg glæder mig og jeg glædes også over Entusiastens radiotavshed i den seneste periode.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
      Efter mere end 10 års elendighed og frustrationer kan dette være sæsonen hvor vi som klub, har mulighederne for at gøre en forskel.

      Jeg glæder mig virkelig meget til at se vores spil og udtryk når sæsonen går igang.

      Jeg er mega optimistisk omkring hele det bagvedliggende setup i BWs ageren og syn på tingene.
      Alms setup med spillestil og træner teamet
      akademiets investeringer og høsten heraf fremadrettet
      nye stadionplaner og grønnere græs på plænen.


      jeg glæder mig og jeg glædes også over Entusiastens radiotavshed i den seneste periode.
      Jeg har været optimistisk de sidst mange sæsonstarter og tænkt, 'Nu ser det sgu godt ud', og så bliver man frygtelig skuffet hver gang.

      Derfor forsøger jeg at være mere mådeholden, og siger - Lad os se hvad der sker.

      Mht. den sidste del, så vil jeg foreslå at tie det ihjel, fremfor at give ham det rush han får af at blive nævnt

      Comment


        Slots har en fin størrelse for en ungdomsskoler de skal helst ikke være for store for ellers så mosler de nede i ungdomsrækkerne. Og så klarer han sig jo Iøvrigt fint i kamp mod større angribere.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
          Efter mere end 10 års elendighed og frustrationer kan dette være sæsonen hvor vi som klub, har mulighederne for at gøre en forskel.

          Jeg glæder mig virkelig meget til at se vores spil og udtryk når sæsonen går igang.

          Jeg er mega optimistisk omkring hele det bagvedliggende setup i BWs ageren og syn på tingene.
          Alms setup med spillestil og træner teamet
          akademiets investeringer og høsten heraf fremadrettet
          nye stadionplaner og grønnere græs på plænen.


          jeg glæder mig og jeg glædes også over Entusiastens radiotavshed i den seneste periode.
          Jeg elsker optimismen :-) Som OB-fan bliver man sgu nødt til at have den i sommerpausen. Der er som regel rigelig mulighed for at fokusere på det negative resten af året.

          Jeg prøver også selv at være optimistisk, men kan ikke svinge mig helt op på dit niveau. Der er ting der ser spændende ud og potentielt kan blive godt. Men synes også vi har vist svagheder i de første kampe. Ting som vil blive straffet af bedre hold. Det er jo naturligt med så mange nye omkring startopstillingen.

          Jeg er ikke helt så solgt på Alm som du. Synes han startede naivt i starten af sidste sæson. Opstarten viste tydeligt, at vi var langt fra niveau med de skader vi havde. Vi burde være startet nærmest i krisemode og spillet langt mere defensivt. Jeg føler lidt det er samme situation i år - af andre årsager.

          Med så mange nye tror jeg vi vil være skrøbelige i starten. Vi har mange af de bedste modstandere i de første fem runder. Hvis vi fokuserer for meget på at "spille vores spil" og fejlvurderer hvor langt vi er, kunne jeg godt frygte en start som sidste år. Måske med et par røvfulde. Det kan potentielt føre os i en negativ spiral, der kan være svær at vende.

          Jeg håber vi går mere pragmatisk til værks i de første fem runder. Fokuser på at holde 0'et og udnyt, at vi har meget hurtige spillere i offensiven. Kan vi klare os igennem de runder med 5+ point og uden store nederlag er vi på alle måder i live og så kan vi begynde at lægge på vores spil imod mere overkommelige modstandere. Lidt som man så AGF gøre det i sidste sæson.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
            Efter mere end 10 års elendighed og frustrationer kan dette være sæsonen hvor vi som klub, har mulighederne for at gøre en forskel.

            Jeg glæder mig virkelig meget til at se vores spil og udtryk når sæsonen går igang.

            Jeg er mega optimistisk omkring hele det bagvedliggende setup i BWs ageren og syn på tingene.
            Alms setup med spillestil og træner teamet
            akademiets investeringer og høsten heraf fremadrettet
            nye stadionplaner og grønnere græs på plænen.


            jeg glæder mig og jeg glædes også over Entusiastens radiotavshed i den seneste periode.
            Som skrevet før holder jeg mig som regel fra at provokere/drille, også i dag :D ... jeg skriver stort set kun, og overordnet relativt sjældent, hvis jeg bemærker noget som er direkte faktuelt forkert, eller hvis der er noget om talenter :).

            Jeg vil lige tilføje at jeg ikke har set jeres indkøb, kontra hvad der er smuttet som et regnskab, styrkemæssigt, der går i plus for jer, tværtimod.

            Der er røget en del leverpostej, men I har også mistet jeres 2 mest markante spillere, 3 hvis vi tager Jebali med fra i vinters og de er ikke blevet erstattet.

            Spillerne kommer enten fra næstbedste eller tredjebedste række i forskellige lande og resten er jo spillere som ikke havde succes hvor de var og med CV`er som ikke er specielt imponerende.

            Owusu og måske Deedson kan der i mine øjne være noget i, resten ligner ikke noget der bringer OB op i tabellen/styrker holdet.
            Last edited by Entusiastens; 15-07-2023, 23:57.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Ååååhhhh de her Tipsbladet artikler. Banker mig selv oven i hoved hver gang for at læse dem

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...reak-ob-bosser

              **Her tager vi temperaturen på OB, der fra et konkurrence-synspunkt har klaret sig enormt flot i Superligaen i de seneste år, men som ikke kan tage noget som helst for givet.

              Enormt flot….. You must be kidding me


              Mulige salg:
              Tobias Slotsager (10+)
              Mads Frøkjær-Jensen (10+)
              Emmanuel Sabbi (5+)


              Frø allerede solgt og Slotsager prisen er helt ved siden af


              Der er sådan set midler nok til at lave de samme handler, som Viborg og Randers laver. Og sådan set også dem i AGF, på nær de dyreste.

              Ohhh Really. Har vi råd til de samme handler som klubber med væsentligt lavere budgetter end os

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                Som skrevet før holder jeg mig som regel fra at provokere/drille, også i dag :D ... jeg skriver stort set kun, og overordnet relativt sjældent, hvis jeg bemærker noget som er direkte faktuelt forkert, eller hvis der er noget om talenter :).

                Jeg vil lige tilføje at jeg ikke har set jeres indkøb, kontra hvad der er smuttet som et regnskab, styrkemæssigt, der går i plus for jer, tværtimod.

                Der er røget en del leverpostej, men I har også mistet jeres 2 mest markante spillere, 3 hvis vi tager Jebali med fra i vinters og de er ikke blevet erstattet.

                Spillerne kommer enten fra næstbedste eller tredjebedste række i forskellige lande og resten er jo spillere som ikke havde succes hvor de var og med CV`er som ikke er specielt imponerende.

                Owusu og måske Deedson kan der i mine øjne være noget i, resten ligner ikke noget der bringer OB op i tabellen/styrker holdet.
                Så er det interessant at du stort set udelukkende skriver når noget går skidt?
                nu skylder du jo ikke at svare nogen, men da du påpegede at OC ikke havde været ret god, fik jeg ikke svar, da jeg henviste til, at kicker.de havde ham som ligaens femte bedste på sin plads?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Ååååhhhh de her Tipsbladet artikler. Banker mig selv oven i hoved hver gang for at læse dem

                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...reak-ob-bosser

                  **Her tager vi temperaturen på OB, der fra et konkurrence-synspunkt har klaret sig enormt flot i Superligaen i de seneste år, men som ikke kan tage noget som helst for givet.

                  Enormt flot….. You must be kidding me


                  Mulige salg:
                  Tobias Slotsager (10+)
                  Mads Frøkjær-Jensen (10+)
                  Emmanuel Sabbi (5+)


                  Frø allerede solgt og Slotsager prisen er helt ved siden af


                  Der er sådan set midler nok til at lave de samme handler, som Viborg og Randers laver. Og sådan set også dem i AGF, på nær de dyreste.

                  Ohhh Really. Har vi råd til de samme handler som klubber med væsentligt lavere budgetter end os
                  Jeg lægger mere mærke til det her:
                  OB skal finde deres Elias Achouri og Lasse Berg Johnsen, ikke flere spillere, der har niveau til at blive mellem nummer syv og ti i Superligaen.

                  Om det lykkes denne sommer vil tiden vise, for det er aldeles ukendte spillere i Superliga-sammenhæng, der er kommet til i den første måned af transfervinduet.

                  Men det er nu, der skal ske noget. Et år til i midten af nedrykningsslutspillet rækker ikke.

                  Comment


                    Ikke kun på grund af den seneste kamp mod Twente er jeg godt nok noget skeptisk med hensyn til den kommende sæson.
                    JAvel, der har i hele Alms tid som træner været enddog urimelig stor udskiftning i truppen, men Alm har ikke bidraget med ro og stabilitet ved at have både en plan A og B.
                    Som andre herinde har jeg ok tiltro til BW, men jeg mener at vi pt. lever livet farligt. De profiler, som unge spillere skal kunne læne sig op ad, består indtil videre mest af spillere, der enten har en enkelt god sæson bag sig, eller spillere der har et vist potentiale. Men profiler er det ikke.
                    Ovenstående betyder også, at der ikke er et fast hierarki på holdet, se bare på situationen omkring anførerbindet. Det tager altså tid at bygge en trup op.
                    Mit gæt for sæsonen er at vi bliver mellem nummer 5 og 11, hvilket jo så i gennemsnit ville blive nummer 8 :). Jeg tror dog, at vi enten over- eller underpræsterer i forhold hertil, desværre med at hælde til sidstnævnte. Men enkelte køb, og stolpe-ind eller -ud i de første kampe kan ændre på meget.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                      Ikke kun på grund af den seneste kamp mod Twente er jeg godt nok noget skeptisk med hensyn til den kommende sæson.
                      JAvel, der har i hele Alms tid som træner været enddog urimelig stor udskiftning i truppen, men Alm har ikke bidraget med ro og stabilitet ved at have både en plan A og B.
                      Som andre herinde har jeg ok tiltro til BW, men jeg mener at vi pt. lever livet farligt. De profiler, som unge spillere skal kunne læne sig op ad, består indtil videre mest af spillere, der enten har en enkelt god sæson bag sig, eller spillere der har et vist potentiale. Men profiler er det ikke.
                      Ovenstående betyder også, at der ikke er et fast hierarki på holdet, se bare på situationen omkring anførerbindet. Det tager altså tid at bygge en trup op.
                      Mit gæt for sæsonen er at vi bliver mellem nummer 5 og 11, hvilket jo så i gennemsnit ville blive nummer 8 :). Jeg tror dog, at vi enten over- eller underpræsterer i forhold hertil, desværre med at hælde til sidstnævnte. Men enkelte køb, og stolpe-ind eller -ud i de første kampe kan ændre på meget.
                      Mellem nr 5 og 11 ja så er du vel også helgarderet. 1-2-3-4-og 12 er jo totalt urealistiske.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                        Mellem nr 5 og 11 ja så er du vel også helgarderet. 1-2-3-4-og 12 er jo totalt urealistiske.
                        Helgarderinger er gode, det lærte jeg, da jeg tippede :) sagen er, at vi har utroligt mange ubekendte. Men jeg skrev også, at nummer 8, og nedad, vil være det jeg regner med. Hvis jeg lige pt. skal angive en placering, bliver vi nummer 9.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                          Helgarderinger er gode, det lærte jeg, da jeg tippede :) sagen er, at vi har utroligt mange ubekendte. Men jeg skrev også, at nummer 8, og nedad, vil være det jeg regner med. Hvis jeg lige pt. skal angive en placering, bliver vi nummer 9.
                          Der kan ske en masse ting endnu i transfervinduet, både hos os og andre samt det forhold, at der ofte er min. 1 hold der spiller i Europa som falder mere eller mindre igennem. Derfor er det i mine øjne alt for tidligt, at spå om. Det kan både blive fugl eller fisk. Når vinduet er lukket, kan man begynde på den slags ellers er det rent gætteri.

                          Comment


                            Beklager hvis jeg min kommentar falder det forkerte sted - eller allerede er diskuteret eller falder udenfor diskussionen om placering.

                            Men er jeg helt gal på den, i forhold til at billetpriserne har fået et ordentlig hak opad? Jeg var til samtlige hjemmekampe i kvalifikationsspillet og gav 400,- for 2 voksne og 2 børn på Barfoed nummereret. Skal jeg have tilsvarende til kampen mod Randers koster det 700,-. Det samme mod Viborg. Synes det virker lidt voldsomt med billetpris på 200,- for en voksen og 150,- for under 14.

                            Vil gerne betale, men synes godt nok det er et voldsomt hop i pris.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Cenholt Se indlæg
                              Beklager hvis jeg min kommentar falder det forkerte sted - eller allerede er diskuteret eller falder udenfor diskussionen om placering.

                              Men er jeg helt gal på den, i forhold til at billetpriserne har fået et ordentlig hak opad? Jeg var til samtlige hjemmekampe i kvalifikationsspillet og gav 400,- for 2 voksne og 2 børn på Barfoed nummereret. Skal jeg have tilsvarende til kampen mod Randers koster det 700,-. Det samme mod Viborg. Synes det virker lidt voldsomt med billetpris på 200,- for en voksen og 150,- for under 14.

                              Vil gerne betale, men synes godt nok det er et voldsomt hop i pris.
                              Ja det er desværre korrekt. OB har skruet voldsomt op for billetter,sæsonkort, sponsorater osv. ca 20-40%.
                              Måske i skulle overveje sæsonkort? Evt den månedlige betaling

                              Tror man føler at tiden var rigtig da interessen er større end længe set. Som fan må man bare håbe at de ekstra penge bliver brugt på at lave et bedre fodboldhold

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Ja det er desværre korrekt. OB har skruet voldsomt op for billetter,sæsonkort, sponsorater osv. ca 20-40%.
                                Måske i skulle overveje sæsonkort? Evt den månedlige betaling

                                Tror man føler at tiden var rigtig da interessen er større end længe set. Som fan må man bare håbe at de ekstra penge bliver brugt på at lave et bedre fodboldhold
                                Tak for svaret - Tror også det bliver sæsonkort der bliver løsningen.

                                Synes også det er fair nok priserne stiger - Synes bare stigningen er liiiige hidsig nok.

                                Comment

                                Working...
                                X